PUBLICITATE

Administrarea imobilelor arată cât de mult ne pasă de noi înșine

 

Majoritatea dintre noi suntem oameni ocupați, mereu pe fugă și în continuă mișcare. Și totuși, pentru fiecare, acasă e oaza de liniște, de încărcare, de bucurii alături de cei dragi. Acasă nu este numai spațiul intim pe care-l ocupăm ci și spațiul comun pe care-l împărțim cu semenii noștri. Spațiul comun nu se reduce numai la scara blocului nostru, ci se extinde înafară, la intrarea în scara de bloc, la spațiul verde la care visăm, la strada pe care ne plimbăm sau pe care ne întoarcem spre casă. Și chiar dacă de cele mai multe ori timpul nu ne permite să fim atenți la ceea ce e în jurul nostru, avem nemulțumiri, ne deranjează starea deplorabilă a spațiului în care locuim, am vrea soluții viabile și nu foarte costisitoare, dar programul de zi cu zi nu ne permite o mai concretă implicare.
Piața ne oferă soluții, pe care, însă, trebuie să le căutăm, să ne dorim schimbare, să ne educăm estetic și, nu în ultimul rând, să acceptăm să apelăm la oameni care au competențe în ceea ce pe noi ne depășește. În  demersul nostru de căutare, am aflat că în Arad există societăți care oferă servicii profesionale de management al facilităților atât persoanelor fizice, care locuiesc în condominii (blocuri de locuințe sau cartiere rezidențiale), cât și persoanelor juridice care-și dezvoltă afacerile în hale industriale sau clădiri de birouri. Una dintre aceste societăți este SC IMOTRUST FACILITY MANAGEMENT SA (Servicii profesionale de Management al Facilităților) www.ifmarad.ro.

Viziunea și așteptările unei astfel de afaceri, le-am descoperit din prezentarea Florentinei Tinc, director executiv al SC IMOTRUST FACILITY MANAGEMENT SA:

Administrarea imobilelor arată cât de mult ne pasă de noi înșine

„Un oraș frumos, cochet, organizat, dezvoltat unitar, dotat cu mobilier urban, cu spații verzi suficiente și aranjate tematic, fântâni arteziene, soluții de tunderi ingenioase ale arbuștilor și copacilor, un sistem de servicii publice care să întrețină acest sistem, trezește în fiecare dintre noi o ploaie de aprecieri și dorințe. Toate acestea spun ceva despre stilul de viață al comunității, despre nivelul de trai al cetățenilor, despre așteptările comunității și chiar despre nivelul de educație al cetățenilor. Dar, mai presus de acestea, spune că nu se așteaptă la nimic mai puțin de atât.

Dacă locuințele colective sau blocurile de locuințe erau în Roma antică locuințele cele mai ieftine, destinate ca locuințe săracilor, deseori păstrând deasupra lor un aer constant de pericol din cauza șubrezimii structurilor de rezistență și a incendiilor, în Evul Mediu occidental blocurile de locuințe s-au bucurat de soluții arhitecturale inedite. Se utilizează materiale noi, în locul pietrei și cărămizii nearse și intră în circuit materialele scumpe și decorațiunile. Clasa muncitoare în secolul XVII se bucura de o nemaiîntâlnită perioadă de prosperitate. În această perioadă s-a conturat stilul apartamentelor colective ce au preluat caracteristicile impozante ale caselor aristocrate. Locuința burgheză aduce laolaltă mai multe familii înstărite care doresc să se bucure împreună de curți generoase, terase și holuri.

De la această concepție se construiește blocul modern care se reinventează cu fiecare condominiu nou construit. Acest concept de locuință este cel mai răspândit din lume. Acum, mai mult ca niciodată, milioane de oameni împart același sentiment când ajung în condominiul în care locuiesc. În lumea modernă în care trăim și în goana zilnică care ne caracterizează, sentimentul de „acasă” este cel mai important. Experiența pe care ne-o dăruiește locul pe care îl numim „acasă” este de neprețuit. Modul în care spațiile comune sunt întreținute, serviciile de curățenie, spațiile verzi, siguranța pe care ne-o asigură căminul nostru, spune totul despre modul în care ne place să trăim.

Există în jurul serviciului de administrare de condominii o continuă contestare, acest serviciu fiind diabolizat, pe alocuri. Și, poate, pe bună dreptate. Pentru că nu toți practicienii în domeniu țin cont de această componentă: conviețuirea în pace și siguranța unei comunități; experiența pe care, locul în care imi petrec timpul în familie, alături de soțul /soția și copii,  mi-o creează. Pentru a ajunge la peisajul urban de admirat pe care îl creionam la început, societatea trebuie să fie dispusă să SCHIMBE: noul pe vechi, tiparul administratorului corupt, dar ieftin și căruia îi găsim scuze pentru că altul oricum nu găsim – fiindcă toți sunt la fel; doar interesul meu primează, restul pot face ce poftesc; sistemele de gestiune contabilă a asociațiilor de proprietari, așa-zisele registre întocmite pe genunchi cu sisteme informatice care oferă transparență la repartizarea cheltuielilor; „meșterii”  sau atot-știutorii Dorei care valorează puțin și sunt obișnuiți să le facă pe toate.

Comunitățile din locuințele colective trebuie să fie sensibile, în egală măsură la nevoile tuturor locatarilor. Sentimentul acesta al apartenenței în timp și spațiu la o comunitate este o componentă a simțului civic care ține cont de dreptul semenului meu, de opinia și interesul său în egală măsură cu interesul meu, ca proprietar.

Administrarea de imobile reprezintă o sferă de activitate în care ceilalți contează. Dai valoare imobilului  dar și celor care locuiesc acolo. Locatarii primesc întâietate, iar pentru adevărații practicieni sunt cei mai importanți. Dacă practicienii în administrarea de imobile se plâng de volumul mare de muncă,de multele nemulțumiri sau solicitări, ei bine, aceasta este provocarea majoră în acest business. Confortul, siguranța și experiența pe care celalalt o are când ajunge acasă, chiar dacă nu este întâmpinat de nimeni în pragul apartamentului, este esențială. De asemenea, administrarea de imobile nu este ceva care i se potrivește oricui. Personal, dacă aș avea pârghiile necesare, aș retrage majoritatea cetificatelor de absolvire la cursul de condominii pentru că, o simplă absolvire a unui curs,  nu certifică calitatea profesională și umană pe care un administrator de condominii trebuie să o posede. Pentru cei care nu au cunoștințe în domeniul corespondent de management al clădirilor, acesta presupune ca cel mai bun candidat să prezinte în jur de 180 de atribuții și responsabilități în raport cu clădirea administrată, cunostințe tehnice temeinice, economia clădirilor, legislația muncii, managementul calității, protectia mediului, sănătatea publică, achiziții, utilizarea spațiilor, peisagistică, planificarea financiară etc. În România, introducerea ocupației de manager de facilități sau imobile încorporează o proiecție a ceea ce un administrator de condominii, în viitorul apropiat, va trebui să reprezinte, fapt care va produce un salt uriaș spre evoluție și civilizație al societății.

Societatea noastră de administrare condominii sau, mai bine spus, de management al facilităților ține cont de aceste tendințe, de cerințele unei nișe de clienți. Portofoliul nostru de clienți prețuiește suportul nostru în a-i ajuta să își mențină sau chiar să își îmbunătățească imobilele. Ei știu că pot apela la noi și vor pleca întotdeauna cu cel puțin o soluție. Stiu ca pentru noi, scopul major este ca împreună cu ei, să le creăm atmosfera de siguranță și încredere. Atmosfera care ar trebui să fie în fiecare casă. Mai mult, serviciile noastre le sunt adresate nu numai persoanelor fizice ci și celor care dezvoltă o afacere. Acoperim o gamă largă de servicii și pentru partea de hale industriale sau clădiri de birouri.

Nu pot decât să-i indemn pe arădeni, pe români, pe oamenii de afaceri să nu accepte nimic mai puțin. A trăi într-o societate modernă, frumoasă, organizată și în continuă dezvoltare începe cu noi. Cu locul în care locuim. Cu locul în care muncim.”

Sasha Romanov, 4 iulie 2016 8:46