PUBLICITATE

CE FACE UN CONSULTANT ÎN TURISM? Învăţăm de la cei mai buni: Astăzi, Brigitta Andrea Saszet

 

Deşi site-uri de călătorie de pe Internet ajută persoanele fizice să-şi planifice vacanţele pe cont propriu, consultanţii de călătorie oferă servicii de valoare, în special pentru clienţii care călătoresc pe plan internaţional. Şi acest „încă” va dăinui mult timp de acum înainte, sunt convinsă. Agenţii trebuie să aibă o înţelegere aprofundată a afacerii în sine, trebuie să aibă noţiuni de business, de geografie, de marketing şi să aibă o imagine de ansamblu asupra industriei de turism.

În primul rând, doar agenţia de turism, compusă, fireşte, din agenţi de turism, este cea care poate opera diverse destinaţii prin intermediul curselor aeriene tip charter. Doar agenţiile de turism pot organiza curse charter cu autocarul. În multe situaţii, touroperatorii pot negocia tarife avantajoase, de neimaginat, decât dacă îţi rezervi de pe internet sau direct la hotel sau şi la transportator, deoarece au contracte cu diverse hoteluri şi, o dată asigurat transportul cu avionul sau cu autocarul la destinaţie, fireşte că aduc acolo mulţi turişti. Cine crează rulaj mare, beneficiază de tarife mai mici decât cele de recepţie sau anunţate pe internet, ceea ce este foarte logic. Întotdeauna, dacă mergi la un engros ai preţuri mai mici decât la un en detail. Agenţia obţine preţuri engros, şi cu tot cu comisionul binemeritat oferă turiştilor preţuri sub cele de la recepţie sau de pe internet. Acesta este marele mister… Încercaţi să mergeţi la un resort ultra all inclusive din Antalya pe cont propriu, cumpărând direct de la hotel şi cu zboruri normale (conexiune pe Istanbul) şi veţi vedea că veţi plăti, de cele mai multe ori, aproape dublu. Plus că majoritatea corporaţiilor şi a firmelor mari preferă să-şi facă aranjamentele de călătorie prin touroperatori de business-travel.

Apoi, un adevărat consultant de turism cunoaşte destinaţiile şi hotelurile cu care lucrează. El a avut ocazia să le viziteze, să le evalueze. Agenţii revânzători merg pe mâna experienţei touroperatorilor (cei care au direct contracte cu hoteluri, transportatori etc. şi care organizează pachetele turistice), dar şi ei au ocazia de a vizita diverse destinaţii, fiind invitaţi în infotripuri de către touroperatori. Consultantul de turism ştie poziţionarea hotelului, posibilităţile de petrecere a timpului liber etc. Un consultant bun îţi va spune că Ela Quality este hotel de familişti şi Titanic Deluxe Belek. mai ales pentru tineret, nu va trimite niciodată un cuplu în vârstă sau o familie cu copii la Adam & Eve din Antalya (resort pentru adulţi) sau nu va trimite un cuplu de pensionari pe un vas de croazieră Carnival dedicat tinerilor. Fireşte, ce am spus mai sus înseamnă ABC-ul unui bun consultant de turism, care va cunoaşte toate subtilităţile, va şti să caute cea mai bună variantă în sistemele de rezervări etc. Pentru că asta este meseria lui şi din asta trăieşte.

Responsabilitatea primară a unui consultant de călătorie este de a oferi îndrumare şi asistenţă pentru clienţi. Acest lucru merge dincolo de sarcinile esenţiale şi de bază, privind asigurarea discounturilor, a aranjamentelor de călătorie şi a cazării. Consultantul EDUCĂ turistul cu privire la toate aspectele legate de destinaţia aleasă. Aceasta include informaţii despre locaţie, cultură, legi, climă, condiţii de călătorie etc. Agenţii consiliază uneori clienţii şi cu privire la modalităţile cele mai convenabile de a-şi gestiona finanţele la faţa locului. Un touroperator de croaziere îţi va spune, de exemplu, că pentru un cuplu ar fi necesar un card de credit cu minim 800 de euro pe el, pentru diverse plăţi, băuturi, tipsuri etc., chiar dacă o croazieră va costa 600 de euro cu tot cu transport.

Puţini ştiu că timpul mediu de vânzare al unui pachet turistic de croazieră este de… 6 ore. Asta, cu tot cu email-uri, telefoane, vizite ale clientului la sediul agenţiei de turism etc. Vă imaginaţi ce muncă înseamnă. Şi se poate întâmpla ca acel client să se răzgândească în privinţa ofertei pentru care s-a depus acea muncă sau să apeleze la altă agenţie.

Ca urmare, munca unui consultant în turism înseamnă mult mai mult decât ceea ce vede clientul. Înseamnă dedicaţie, răbdare, curiozitate şi cunoştinţe de psihologie. Şi, de destule ori, mult tact.

Basil Muresan, 18 mai 2017 6:34