Cum am rămas surprinși plăcut de expoziția atestatelor de la Liceul de Arte „Sabin Drăgoi” Arad din acest an

atestate
Distribuie:

Săptămâna trecută, am avut ocazia să vizitez expoziția de atestate a elevilor de la Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi” Arad la Galeria Delta. Expoziția a putut fi vizitată în perioada 3 – 15 iunie și au expus elevii de la profilele de arte plastice și arhitectură.


whatsapp image 2024 06 19 at 10.03.42


Trebuie să mărturisesc că nu în fiecare an avem parte de astfel de atestate.

Au fost ani buni, cu elevi foarte talentați și lucrări excepționale care predominau, dar au fost și ani în care te uitai la lucrări și simțeai că au fost grăbite sau neglijate. Anul acesta, însă, a fost un an bun. Am fost plăcut surprinsă de complexitatea temelor și de stilurile atât de diferite ale elevilor.

Lucrările expuse reflectă un nivel înalt de tehnică și creativitate. Am văzut tehnici complexe, teme profunde și stiluri contemporane. Mai presus de toate, am văzut o parte din elevi în lucrările lor. Consider că pentru o lucrare de atestat, cel mai profund gest pe care-l poți face ca artist este să împărtășești o parte din tine, din micul tău univers.

Expoziția a fost o adevărată călătorie prin mințile și sufletele tinerilor artiști, fiecare lucrare având o poveste unică de spus. Fie că a fost vorba de picturi, sculpturi sau proiecte de arhitectură, fiecare piesă a demonstrat o atenție deosebită la detalii și o profundă înțelegere a temei abordate.


Gureanu D. L. Oana Antonia cu „Disonanțe în retrospectivă” – arte textile

 

„Lucrarea mea, Disonanțe în Retrospectivă este inspirată întocmai de emoțiile aduse de intrarea în ultimul an de liceu. Fiind conștientă că toată viața mea, așa cum o știam până în acel punct, se va schimba în curând, m-am împotmolit, fiindu-mi prea frică de incertitudinea viitorului. Singurul comfort pe care puteam să-l mai găsesc era copilăria. Dar transpunându-mă în trecut, am fost pusă față în față cu vechi traume, demult uitate. Am ajuns blocată în proprii mei indici temporali, fiind neputincioasă în fața schimbării inevitabile, dar și a propriului trecut care doar mă bântuia.

Mi-am dorit ca în lucrarea mea de atestat să îmi tratez și disec aceste stări, să pot să le înțeleg mai profund și să mi le transpun într-un mod constructiv prin intermediul artei. Fiind ultima, dar și cea mai importantă lucrare din cadrul liceului, mi-am dorit să devină astfel o încheiere simbolică a acestui capitol din viața mea, prin care am reușit să îmi înfrâng fricile și vindec rănile emoționale, pregătindu-mă pentru cel ce va urma. Prin însuși forță creatoare, mi-am metamorfozat disonanțele în elegii despre viață și iubire.”, spune artista Oana Gureanu despre lucrare.


Cerantola R. Mattia cu „Auctor Neurosis” – ceramică
În stransa relație cu mine, atestatul intitulat „Auctor Neurosi”(autorul de nevroze), vorbește despre o dedublare metonimică, o separare a eului poetic, de înșăși ipostaziatul și creatorul său. Astfel, imaginea plastică referitoare la modul în care omul acumulează și sedimentează cunoașterea precum un dulap în care adaugăm lucruri, are la baza ideea conform căreia, acesta este scrinul nevrozei mele. El este poethisul meu substras, el este punctul focal al devenirii mele până acum.

Vasiliu V. F. Alexandru Iulian cu „Războiul Nimănui” – arte monumentale

Artistul a reușit să creeze o pictură care te face să trăiești emoții profunde. Inspirată de Zdzisław Beksiński, lucrarea abordează tema războiului într-o manieră extrem de matură, executată impecabil. Artistul reușește să dezvăluie latura meschină și sumbră a războiului, oferindu-i privitorului o perspectivă captivantă și tulburătoare asupra acestei realități crude. Fiecare detaliu este atent gândit pentru a accentua intensitatea și complexitatea emoțională a subiectului, făcând din această pictură o operă de artă memorabilă și profundă.

„Lucrarea mea se numește ‹Războiul Nimănui›, ideea principală este rolul jucat de oamenii de rând în război. Figurile centrale ale compoziției sunt reprezentate de marionete, simbol al omului, susținute de sfori care se extind în afara lucrării. Această imagine sugerează că, asemenea marionetelor, oamenii sunt controlați.

Oamenii sunt trimiși într-un conflict care nu se desfășoară direct între ei, ci mai degrabă între conducătorii acestora. Prin prezentarea marionetelor drept simboluri pentru om, se subliniază ideea că reala confruntare are loc în culise, unde stăpânii marionetelor, simbolizați de cei care trag sforile în afara compozitiei, își dispută influența și puterea. Astfel, lucrarea sugerează că oamenii simpli devin involuntar parte a unui război care nu le aparține direct, ci este orchestrat de cei ce ii controlează astfel anjungand la titlul „razboiul nimanui”

Aspectul deformat și alungit a soldatilor este o metafora pentru schimbarea acestora cauzată de suferința războiului, aceștia sunt roșii, culoarea sângelui cel vărsat fără necesitate.

Figurile sunt inspirate din lucrarile artistului Giacometti, fapt vizibil prin alungirea si subțierea formei marionetelor.

Un alt artist care m a inspirat este Zdzisław Beksiński, un artist suprarealist polonez, cromatica și subiectul lucrarii mele fiind tipice unei lucrari ale acestuia.
Tehnica pe care am folosit o este de acrilic pe panza iar marimea este de 190×110 cm.”, spune artistul Vasiliu V. F. Alexandru Iulian despre lucrare.


Bock L. I. Henriette Diana cu „Fragil” – arte textile

 

„Intitulată ‹FRAGIL›, pictura în ulei de 200×200cm vorbește, și prin dimensiuni, atât despre două posibile reacții extreme provocate de același stimul, cât și despre modul fluid și subiectiv în care ne raportăm la factorii externi. Lucrarea redă elemente aflate în conflict, pe deoparte reprezentarea realistă a unei insecte impunătoare, motiv care pe parcursul anilor a tot apărut în creațiile mele, și în opoziție cu aceasta, reprezentarea a două figuri umane într-o manieră fragilă, contrastantă cu primul element. Prin ce am așezat pe pânză nu îmi propun să dau răspunsuri ci mai degrabă să invit la introspecție și să provoc întrebări.”, spune artista Bock L. I. Henriette Diana despre lucrarea sa.


Nicoară Valentin  „Dreadful Draws” – arte monumentale

Lucrarea lui Valentin a fost una dintre cele care mi-au stârnit imediat atenția la expoziție, nu doar prin raritatea unui atestat sub formă de colaj, ci și prin  diversitatea personajelor și precizia cu care sunt desenate. Personajele sale par să prindă viață, făcându-te să simți că le cunoști deja, fără a avea nevoie de context sau poveste pentru a le percepe ca fiind reale.

Această creație este cu adevărat revigorantă, reușind să îmbine armonios referințele personale ale artistului cu elemente de pop culture din jocuri și anime. În lucrarea sa, se pot observa influențe subtile și detalii care reflectă pasiunea și inspirațiile lui Valentin. Fiecare element adăugat pare să aibă un sens, contribuind la o compoziție echilibrată și captivantă.

„Lucrarea mea nu are ceva semnificație foarte profundă. Mereu mă stresam cu anxietăți cum că lucrările mele nu ar avea o însemnătate destul de adâncă, deoarece vedeam că marii artiști din jurul meu își foloseau arta pentru lucruri considerate importante cum ar fi comentariul social sau critica politică.
Făcând atestatul mi-am dat seama că nu asta vreau de la arta mea, ci doar să desenez personaje originale drăguțe în acordață cu jocurile video preferate. :3”, spune artistul Nicoară Valentin despre lucrarările sale.


Tătar I. D. Karina Maria cu „Le Faux” – arte textile

Irimie F. Andreea Maria „Dansul Valurilor” – arte textile

Tamba L. B. Laura Miriam Patricia cu „Casa Noastră” – ceramică

Lucrarea artistei atrage atenția printr-o subtilă și profundă explorare a conceptului de „casă”. Lucrarea trimite privitorul cu gândul la această idee esențială prin intermediul a două simboluri distincte și puternice.

Primul simbol, evident și imediat recognoscibil, este reprezentarea planetei Terra, „casa” noastră comună, a întregii umanități. Această alegere tematică subliniază legătura noastră universală și responsabilitatea pe care o avem față de mediul înconjurător.

Al doilea simbol, deși poate neintenționat, este cel al cuibului. Privind mai atent lucrarea, crenguțele care o compun mi-au evocat imaginea unui cuib, un refugiu, o casă intimă și personală. Această asociere subtilă adaugă un strat de complexitate și emoție, reamintindu-ne de importanța găsirii unui loc de siguranță și apartenență.


Bolojan F. D. Flavia Maria cu „Coexistență” 

 

Cu un simbol omniprezent în viețile noastre, artista a reușit să surprindă dualitatea dintre bine și rău, aflate într-o perpetuă coexistență. Prin această abordare, lucrarea nu doar că atrage privirea, ci și provoacă privitorul să mediteze asupra echilibrului fragil dintre forțele pozitive și negative care ne influențează existența. Această interpretare subtilă și profundă conferă operei o semnificație aparte, transformând-o într-o reflecție asupra complexității condiției umane.


Luciu M. Paula cu „Frumusețea efemeră” – arte textile

Orodan P. D. Rebeca Maia cu „Aliniere” – arte monumentale

 

Lucrarea artistei, deși se remarcă printr-o cromatică încântătoare și delicată, abordează o temă profundă și provocatoare. Tabloul, constituit din două părți interschimbabile, surprinde prin faptul că organele reprezentate rămân mereu conectate, indiferent de ordinea în care sunt așezate.

Intitulată sugestiv „Aliniere”, această operă de artă funcționează ca un manifest al ideii că lucrurile nu trebuie să urmeze întotdeauna o lege strictă pentru a funcționa corect. Mesajul său subliniază că armonia și funcționalitatea pot exista și în absența unei ordini prestabilite, aducând în prim-plan frumusețea flexibilității și a adaptabilității. Astfel, lucrarea provoacă privitorul să reflecteze asupra conceptului de ordine și dezordine, evidențiind că echilibrul poate fi atins și prin mijloace neconvenționale.


Zah C. Karina Anamaria „Adâncuri” – arte monumentale

Ulici Zaha M.E. Gabriel „Vibrația creativității” – arte monumentale


Botău I. F. Adriana Florina „Adolescență” – arte textile

Sofronici S. Andreea Selena cu „În lumea poveștiilor” – arte textile

Perijoc L. Sorina „Vitalie”- arte textile

Nedelcu O. S. Daria Ștefania „Emisfere” – arte monumentale

Trăstariu D. M. Alexandru Ștefan cu „Clona” – Ceramică

Butoi S. I. Marc Albert cu „Autocunoaștere”- arte monumentale

Mincu Gavra D.G. Andreea Alexandra cu „Conectare” – ceramică

Szauka M. Ioana Maria cu „Între viu și mort” – ceramică

Tutunaru I. C. Denisa Giorgiana cu „Purtând copilăria”- arte monumentale

 

Amintirile evocate de această operă îmi aduc cu gândul la „The Swing” de Jean-Honoré Fragonard, la eleganța Mariei Antoaneta și la splendoarea perioadei rococo. Amplasarea detaliată a tabloului, cu atenția acordată rochiei și materialului din fundal, contribuie la conturarea unei lucrări ce emană o grandoare desăvârșită. Astfel de creații au potențialul de a se ridica la nivelul de complexitate artistică cerut în cadrele academice universitare, inclusiv în cadrul unui proiect de licență.


Ababei G. Francesca cu „La natura e le sue belezze” – arte monumentale

Lucrarea este impresionantă nu doar prin dimensiuni, ci și prin utilizarea tehnicilor mixte în acrilic de către artistă. Acestea adaugă o adâncime și o complexitate remarcabilă operei, amplificându-i impactul vizual și estetic.


Ivanischi Cristina cu „Prisma” – ceramică

whatsapp image 2024 06 19 at 10.03.50 8


De la profilul de arhitectură au prezentat elevii:

  • Averescu I. Rareș Alexandru
  • Balint L.M. Victor Gabriel
  • Barariolo D. Patrizia Beatrice
  • Baumann V. Eveline Beatrice
  • Bozgan I.O. David Ioan
  • Cincian M.I. Daria Maria
  • Cojocariu V.S. Alessia Clara
  • Decan G. Ana Maria
  • Dobra V.F. Cătălin Florin
  • Ducec I. Daria Adelina
  • Ghilea V.O. Daria Andrada
  • Homonea E. Sebastian Emil
  • Jurj C.P. Alesia Cristiana
  • Komaromi A. Angel
  • Krisztof G. Brigitta
  • Lazar S. Razvan Iulian
  • Mânzâtu D.R. Rahela Simina
  • Mera C.A. Bianca Maria
  • Morar F. Enya Sarah
  • Mureșan D.I. Sara Maria
  • Neghioc C. Iulia Sarah
  • Popa J.L. Hanelore
  • Rașca C.A. Giulia Andreea
  • Șarga P. Larisa Maria
  • Stan A. Albert Arco
  • Szabo C.S. Ștefania Cristina
  • Teuca C.D. Alexandru Bogdan
  • Toth M. David Daniel
  • Turnea I. Andreea Maria

Pot spune că la Expoziția de atestate absolvenților de la „Arte” de anul acesta am fost martora unor lucrări remarcabile care reflectă nu doar talentul, ci și dedicația și pasiunea elevilor pentru arta lor.

Aceste lucrări nu doar că demonstrează abilitățile tehnice ale elevilor, dar și capacitatea lor de a-și exprima gândurile și emoțiile prin intermediul artei. Aștept cu nerăbdare să văd ce ne vor aduce viitoarele generații de artiști în acest oraș văduvit dar însetat de artă.


 

Categorie: Vernisaje / Expoziții, Educație
Etichete: atestate, galeria delta, Liceul de Arte „Sabin Drăgoi” Arad
Distribuie:
Articolul anterior
UNIUNEA ISLAMICĂ EUROPEANĂ (2)
Articolul următor
Urmează cea mai caldă vară din istoria Europei, avertizează experții

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

basil muresan

Jocuri erotico-politice actualizate

Pentru că s-a terminat prima săptămână de concediu, și probabil v-ați plictisit deja de clasicele cătușe cu bureței și outfituri de doctoriță sau școlăriță jucăușă, vă propun alte role playing,…
parada 1

CPLM avem noi aici?

Un grup de patriotarzi a pichetat sediul PSD Arad. Îmbrăcați în straie populare, cu o singură excepție (unul care a confundat parada cu mineriada), aceștia au mărșăluit prin centrul orașului.…