DIALOGURI

Mihai Dragoș Ciobanu: „ Cu o educație îndreptată spre sustenabilitate, cred că va avea căștig de cauză motorul electric și în România”

 

 

 

Într-o luptă acerbă a scăderii emisiilor de carbon, lucru care a condus la fenomenul de încălzire globală, tendința este să gasim soluții care să reducă impactul asupra planetei, iar acest lucru va trebui să înceapă, în primul rând cu o gestiune mult mai atenta a traficului, renunțarea la autovehiculele convenționale, precum și regândirea unui sistem de transport care să încurajeze cetățenii să folosească mijloacele de transport în comun, în detrimentul mașinilor personale. Noi, în România, trebuie să ne educăm în acest sens, să fim deschiși la inovații și să fim curioși. Pentru a putea lua decizii în ceea ce privește confortul nostru dar și viitorul, avem nevoie de informații diverse și complexe. Din această curiozitate am încercat să aflu cât mai multe despre vehiculele electrice și infrastructura necesară pentru ele în cazul în care achiziționarea uneia ar putea fi o opțiune. Mihai Dragoș Ciobanu, reprezentantul Smart Business & Technologies Solutions și manager al proiectului Evconnect.ro, și-a propus să implementeze în România soluții de mobilitate sustenabilă. Astfel am aflat că:

Sasha Romanov: Ce este Evconnect.ro? Care este domeniul dumneavoastră de activitate și scopul afacerii?  

Mihai Dragoș Ciobanu: Smart Business &Technologies Solutions Srl este o firmă tânără și extrem de dinamică, iar principalul scop este acela de a dezvolta în România soluții de mobilitate sustenabilă. Așa am ajuns să concepem proiectul Evconnect.ro. Este un proiect pe care îl dezvoltăm cu susținerea partenerului nostru din Spania, grupul GAMESA Electric și a cărui investiție depășește 3.000.000 euro. GAMESA Electric este unul dintre liderii mondiali în fabricarea de soluții de generare a energiei regenerabile (solară, eoliană și hidro). Ne-am propus chiar să venim în ajutorul autorităților locale, aducând un aport substanțial la crearea conceptului de SmartCity și GreenCity, multe dintre orașele României țintind către îndeplinirea criteriilor necesare acestor două noi concepte.

 S.R.: De ce stații de încărcare pentru mașini electrice? Este România o piață bună pentru asemenea stații? În prezent sau este un business care citește viitorul? Cât de îndepărtat ( 5, 10 ani)?

M.D.C: Este un business promițător și, chiar mai mult decât atât, este un deziderat pe care trebuie să ni-l însușim și anume, acela de a dezvolta o lume mai bună. Este o responsabilitate pe care trebuie să ne-o asumăm pentru cei care vin în urma noastră. Avem de partea noastră și o Directivă a UE care obligă statele membre să-și creeze infrastructura necesară vehiculelor care funcționează cu combustibil alternativ.

Pe de altă parte, trebuie să ajungem din urmă țările din vestul Europei, unde, în țări precum Germania, Olanda sau țările nordice, guvernele acestora au anunțat deja interzicerea înmatriculărilor de mașini cu motoare termice începând  din viitorul apropiat, din  2025-2030. În aceste țări infrastructura este creată în proporție de 80% deja.

În România există semne timide de dezvoltare, însă cu sprijinul primit acum de la Ministerul Mediului, sunt convins că până la sfârșitul lui 2017 vom avea creată, rezonabil pentru România,  infrastructura necesară pentru a permite o mobilitate reală pentru vehiculele electrice.

România este o piață bună tocmai datorită faptului că este o piață la început, în care lucrurile abia prind contur, iar ca și business, pot aprecia că, in maxim 5 ani, acesta va fi unul de mare succes și că, treptat, va inlocui clasicele benzinării.

S.R.:  Ce sunt stațiile de încărcare? Cum funcționează? În România sunt mașini electrice? Există o evidență – se știe câte sunt ?

M.D.C: Stațiile de încărcare sunt de fapt niște prize inteligente, care fac mai mult decât un transfer de energie electrică.

Acestea comunică atât cu sistemul de încărcare al mașinii care va „spune” stației cât și cum trebuie să transfere curent mașinii, cât și cu sisteme inteligente de control, putând fi controlate de la distanță prin platforme informatice. De exemplu se pot rezerva stațiile din timp pentru încărcare, se poate conecta prin aplicație sau se poate urmări stadiul încărcării prin Smartphone.

În acest moment există două tipuri de stații: 1)Pe curent alternativ, cu incarcare de pana la 43 KW. Cele mai uzuale sunt statiile cu incarcare de 22 KW, curent trifazic și 2)Pe curent continu, numite și fast-charger, pentru încărcare rapidă, care au puteri începând de la 50 KW.

Concluzia e simplă: cu cât puterea curentului e mai mare, în funcție de capacitatea de alimentare a mașinii, cu atât timpul de încărcare va fi mai scurt.

Cum functionează?  E foarte simplu. Deocamdată trebuie să intri în posesia unui card de utilizator cu ajutorul căruia te poți conecta și deconecta de la stație. Am optat pentru acest sistem pentru siguranța utilizatorilor, stațiile neputând fi folosite de persoane neautorizate, iar cablul de alimentare odată introdus nu poate fi scos decât de utilizatorul recunoscut pentru încărcare, evitând astfel orice intervenții externe nedorite.

 Pe lângă acestea, se pregătește deja o nouă generație de stații de încărcare, numite Ultra-Fast-Charger, care vor avea putere de până la 350 KW, acestea putând asigură încărcarea noilor generații de baterii. De exemplu, pentru o autonomie de 300 Km se poate alimenta în aproximativ 20 de minute; însă aceasta poate fi subiectul unei discuții în viitorul apropiat.

În România în acest moment sunt aproximativ 2000 de vehicule electrice (V.E), însă numărul lor crește exponențial de la un an la altul, conform evidențelor RAR și a previziunilor făcute de specialiști.

S.R.: Ce este cel mai greu  pentru un business de acest tip? Lipsa legislației, birocrația, mentalitatea socială și preferințele pentru „tradiționale” când vine vorba de mașini?

M.D.C: Cel mai greu de luptat este cu conservatorismul românilor, însă cu o promovare constantă și cu o educație îndreptată spre sustenabilitate, cred că va avea căștig de cauză motorul electric și în România. Este greu să demontezi un mit de mai bine de 100 de ani (motorul termic) chiar dacă în toate formele eficiență/cost/mentenanță motorul electric își dovedește supremația netă asupra motorului termic.

S.R.:Unde se montează? Trebuie locuri speciale? Ce presupune instalarea unei asemenea stații, ca și durată de montare/alocare de personal .

M.D.C:  Stațiile se pot monta în orice parcare, însă locurile recomandate sunt parcările publice, ale centrelor comerciale, hotelurilor, restaurantelor, parcările de pe toate arterele rutiere principale, practic acele locuri de facil acces pentru șoferi, pentru a le fi la îndemână accesul către aceste stații.

Stațiile Evconnect.ro – Smartbox GAMESA au cel mai performant sistem de instalare, nefiind nevoie de lucrări ample pentru montare. Practic, din experiența mea, în maxim 1 ora acestea pot fi montate.

În cazul stațiilor fast-charger, montarea implică lucrări mai complexe, însă de asemenea, odată ce racordurile și branșamentele sunt realizate, instalarea propriu-zisă se face destul de repede.

 S.R.: Poate oricine să cumpere una? Se fac parteneriate cu administrațiile publice ( nu neapărat în Arad, ci extins pe toată țara)? Ce tip de parteneriate? Cum vă încurajează legislația?

M.D.C: Binențeles, oricine poate cumpăra astfel de stații. De altfel, avem clientț din toate mediile: atât persoane fizice, posesori ai unei mașini electrice, care își montează o astfel de stație la ei acasă, cât și autorități locale sau firme care au în parcul auto mașini electrice sau care doresc să contribuie la acest proiect și sunt conștienți de beneficiile acestui business.

Ca și parteneriate cu autoritățile locale, am făcut și facem proiecte prin care susținem accesul gratuit la aceste stații, putându-ne adapta la fiecare situație în parte. Cât privește mediul privat, avem două variante: clientul îș poate achiziționa stația și noi o putem administra în numele lui sau,  putem monta noi această stație, având nevoie doar de acceptul proprietarului terenului.

S.R.: Care este beneficiul pentru un potențial client? Cum alegeți clientul?

M.D.C: Sunt două principale beneficii: unul de imagine și al doilea cel economic, putând în timp obține venituri constante din contravaloarea încărcărilor.

Pentru selecția clienților există un departament de dezvoltare rețea. Ei decid care locuri de parcare sunt de interes pentru noi. Pe lângă asta sunt clienții care își doresc să aibă propria stație, și noi îi putem ajuta s-o aibă.

S.R.: În Arad ați montat asemenea stații? Câte și unde?

M.D.C: În Arad avem montată încă din 2015 o stație de 22 KW în Aradul Nou, în apropierea celor două ieșiri spre autostradă. Accesul la această stație este 24 ore, neîngrădit, aceasta deservind în general clienții care sunt în tranzit dinspre sau înspre Ungaria.

Următoarea stație este montată la Timișoara în parcarea mall-ului City Shopping Timișoara din calea Sagului, unde cei care merg spre Serbia pot încărca de asemenea mașinile, deocamdată în mod gratuit.

E important să menționez că, în toată rețeaua, încărcarea se face gratuit, fiind o formă prin care ne dorim să susținem, să încurajăm dezvoltarea parcului auto electric.

S.R.: Cum reacționează românii? Înțeleg scopul lor? Sunt reticenți pur și simplu? Pun întrebări despre produs  sau îi interesează doar  prețul?

M.D.C:  În general li se pare interesant și, ca tot ceea ce e nou, atrage. Sunt foarte mulți curioși și, din fericire,  sunt tot mai multi cei care devin interesați și acceptă ideea  acestei noi ere tehnologice.

Noi, fiind printre pionierii în domeniu în România, ne găsim de foarte multe ori în postura în care trebuie să explicăm, să învățăm oamenii despre aceste noi tehnologii: de la cum funcițonează o stație, cum se încarcă, cum sunt cablurile de alimentare și până la cum funcționează mașinile etc.

 …………………………………………………………………………………

INFORMAȚII UTILE – A FOST LANSAT UN PROGRAM DE FINANȚARE PE CARE-L POT ACCESA CEI INTERESAȚI DE INSTALAREA UNOR STAȚII DE ÎNCĂRCARE

A fost lansat un program de finanțare pentru cei interesați de  instalarea de stații de încărcare pentru mașini electrice, finanțare prin AFM: Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in.

Cine poate participa la Program?
Unitățile administrativ-teritoriale, inclusiv subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului, care are un număr mai mare de 50.000 de locuitori; instituțiile publice care au sediul sau structuri funcționale pe raza unităților administrativ-teritoriale prevăzute la lit. a); operatorii economici care au sediul social sau puncte de lucru pe raza unităților administrativ-teritoriale prevăzute la lit. a), precum și operatorii economici care au sediul social sau puncte de lucru cu acces direct la autostrăzi, drumuri europene și drumuri naționale.

Unde se depune dosarul?
Dosarul de finanțare, conținând toate documentele obligatorii menționate în ghid, va fi depus la registratura Autorității, în două exemplare (copie și original), în plic sigilat, sau poate fi transmis prin orice modalitate care asigură confirmarea recepționării acestuia de către Autoritate în interiorul perioadei sesiunii de depunere.

Ce tipuri de proiecte sunt finanțate?
Stațiile de reîncărcare a autovehiculelor electrice și electrice hibrid plug-in cu putere normală, echipate cel puțtin cu prize sau conectori de tip 2 pentru vehicule, conform descrierii din standardul EN62196-2; stațiile de reîncărcare a autovehiculelor electrice și electrice hibrid plug-in cu putere înaltă curent alternativ, echipate cel puțin cu prize sau conectori de tip 2 pentru vehicule, conform descrierii din standardul EN62196-2; stațiile de reîncarcare a autovehiculelor electrice și electrice hibrid plug-in cu putere înaltă curent continuu, echipate cel puțin cu conectori ai sistemului de reîncarcare combinat Combo 2, conform descrierii din standardul EN62196-3.

Cum se acordă finanțarea?
Finanțarea se acordă în cadrul unei sesiuni până la 900.000 lei per solicitant, reprezentând până la 80% din cheltuielile eligibile, dar nu mai mult de: 11.250 lei pentru o stație de reîncărcare cu putere normală; 157.500 lei pentru o stație de reîncărcare cu putere înaltă în curent continuu; 13.500 lei pentru o stație de reîncărcare cu putere înaltă în curent alternativ.

Care sunt cheltuielile eligibile?
Achiziția de stații de reîncărcare a autovehiculelor electrice și electrice hibrid plug-in;
cheltuieli cu montajul stațiilor de reîncărcare; cheltuielile efectuate pentru realizarea și instalarea panoului de informare; taxa pe valoarea adaugată aferentă proiectului pentru autorități publice locale și instituții publice în condițiile în care aceasta a fost solicitată și nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată prin orice alte mijloace potrivit prevederilor legale.
Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după semnarea contractului de finanțare nerambursabilă.

Care sunt criteriile de eligibilitate a solicitanților?
Acțăonează în nume propriu; sunt proprietarii/administratorii imobilului pe care se realizează proiectul; imobilul este liber de sarcini, nu face obiectul unui litigiu în curs de soluționare la instanțele judecătorești, nu face obiectul vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauză de utilitate publică;
nu se află în stare de insolvență sau faliment, nu se află în procedura de executare silită, nu se află într-o altă situație similară legal reglementată; nu sunt înregistrate cu fapte sancționate de legislația financiară și fiscală; nu au desfășurat și nu desfășoară activități care încalcă dispozițiile legale privind protecția mediului și nu sponsorizează activități cu efect negativ asupra mediului; au îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor și amenzilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare; nu au obținut și nu sunt pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru realizarea investiției care urmează a fi realizată prin program, potrivit declarației din cererea de finanțare;
ajutorul de minimis solicitat nu urmează a fi utilizat pentru desfășurarea de activități în unul dintre sectoarele prevăzute în cuprinsul anexei 1 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, cu respectarea Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis – pentru solicitanții care desfășoară și declară activități economice în anexa nr. 8; valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care solicitantul a beneficiat pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenți și anul fiscal în cursul căruia depune dosar de finanțare), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în baza schemei de minimis, nu depășește plafonul stabilit prin Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013, precum și plafonul stabilit prin Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei din 25 aprilie 2012 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis acordate intreprinderilor care prestează servicii de interes economic general – inclusiv pentru solicitanții care dețin calitatea de intreprindere unică conform declarației pe propria răspundere din anexa nr. 5.

Ce documente sunt necesare pentru solicitanții – unități administrativ-teritoriale?
Formularul cererii de finanțare nerambursabilă, prevăzut în anexa nr. 1, în original, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia; împuternicirea notarială sau orice document administrativ de reprezentare emis de către reprezentantul legal în condițiile legii, în original, pentru cazul în care cererea de finanțare este semnată de către o persoană împuternicită; certificatul de cazier fiscal emis pe numele solicitantului persoană juridică, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată;
certificatul de cazier judiciar al solicitantului, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanțare, în original sau în copie legalizată; certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în original sau în copie legalizată; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în original sau în copie legalizată; certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în original sau în copie legalizată; declarație pe propria răspundere din care să rezulte dacă TVA-ul aferent proiectului este sau nu este recuperabil, rambursabil sau compensat prin orice mijloace conform prevederilor legale; declarația pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis obținute în ultimii trei ani, respectiv doi ani fiscali precedenți și anul fiscal în cursul căruia solicitantul depune dosar de finanțare, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal, în original, conform formularului prevăzut în anexa nr. 5 din Ghid; declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal conform formularului prevăzut în anexa nr. 8, în original, care trebuie să conțină activitățile principale și sectoarele în care solicitantul își desfășoară efectiv activitatea (se vor menționa codurile CAEN însoțite de denumirea acestora în cazul solicitanților care desfășoară și declară activități economice); hotărârea consiliului local privind aplicarea la Program, în copie certificată „ conform cu originalul” de către secretarul unității administrativ-teritoriale ( hotărârea trebuie să conțină: acordul cu privire la contractarea finanțării și persoana desemnată să reprezinte solicitantul în relația cu Autoritatea;  acordul privind punerea la dispoziție pentru realizarea proiectului a terenului (suprafața, identificare, vecinătăți), cu indicarea documentului care atestă regimul juridic al terenului; aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul respectiv; angajamentul privind întocmirea documentației de achiziție publică, organizarea și derularea procedurii de achiziție publică și realizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achizițiile publice; acordul privind asigurarea și susținerea unei contribuții financiare proprii la realizarea proiectului);  extras de carte funciară pentru informare, inclusiv planul de amplasament și delimitare a imobilului, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanțare, în original; în cazul în care imobilul este dat în administrare, solicitantul, respectiv administratorul imobilului va depune hotărârea consiliului local/hotărârea consiliului general sau hotărârea guvernului, dupa caz, privind darea în administrare a imobilului, în copie certificată „ conform cu originalul”.

Ce documente sunt necesare pentru solicitanții – Instituțiile publice?
Formularul cererii de finanțare nerambursabilă, prevazut în anexa nr. 1 din Ghid, în original, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;
împuternicirea notarială sau orice document administrativ de reprezentare emis de către reprezentantul legal în condițiile legii, în original, pentru cazul în care cererea de finanțare este semnată de către o persoană împuternicită; certificatul de cazier fiscal emis pe numele solicitantului persoană juridică, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată; certificatul de cazier judiciar al solicitantului, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanțare, în original sau în copie legalizată; certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în original sau în copie legalizată; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului, in original sau in copie legalizată; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală in a cărei rază teritorială va fi implementat proiectul, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului, in original sau in copie legalizată; certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului, de către Autoritate, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului, in original sau in copie legalizată; declarație pe propria răspundere din care să rezulte dacă TVA-ul aferent proiectului este sau nu este recuperabil, rambursabil sau compensat prin orice mijloace conform prevederilor legale; declarația pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis obținute in ultimii 3 ani, respectiv 2 ani fiscali precedenți și anul fiscal in cursul căruia solicitantul depune dosar de finanțare, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal, in original, conform formularului prevăzut in anexa nr. 5; declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal conform formularului prevăzut in anexa nr. 8, in original, care trebuie să conțină activitățile principale și sectoarele in care solicitantul își desfășoară efectiv activitatea (se vor menționa codurile CAEN insoțite de denumirea acestora in cazul solicitanților care desfășoară și declară activități economice); hotărârea/decizia/ordinul organelor de decizie privind participarea la Program, in original ( documentul trebuie să conțină: acordul cu privire la contractarea finanțării și persoana desemnată să reprezinte solicitantul in relația cu Autoritatea; acordul privind punerea la dispoziție pentru realizarea proiectului a terenului (suprafața, identificare, vecinătăți), cu indicarea documentului care atestă regimul juridic al terenului; aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul respectiv; angajamentul privind intocmirea documentației de achiziție publică, organizarea și derularea procedurii de achiziție publică și realizarea lucrărilor in conformitate cu prevederile legale in vigoare privind achizițiile publice; acordul privind asigurarea și susținerea unei contribuții financiare proprii la realizarea proiectului);
documentul care atestă acordul scris al Ministerului Finanțelor Publice sau al autorității administrației publice locale, după caz, cu privire la contractarea finanțării, dacă imobilul pe care urmează a fi implementat proiectul face parte din domeniul public al statului/domeniul public al autorității administrației publice locale, in copii certificate „conform cu originalul”, pe fiecare pagină; extras de carte funciară pentru informare, inclusiv planul de amplasament și delimitare a imobilului, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanțare, in original; in cazul in care imobilul este dat in administrare, solicitantul, respectiv administratorul imobilului va depune hotărârea guvernului privind darea in administrare a imobilului, in copie; actul administrativ (ordinul/decizia/dispoziția, după caz) prin care a fost numit/validat conducătorul instituției publice, in copie certificată „ conform cu originalul”.

Ce documente sunt necesare pentru solicitanții – operatori economici?
Formularul cererii de finanțare nerambursabilă, prevazut in anexa nr. 1, in original, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia; împuternicirea notarială, în original, pentru cazul in care cererea de finanțare este semnată de către o persoană împuternicită; certificatul de cazier fiscal, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului, in original sau in copie legalizată; certificatul de cazier judiciar al solicitantului, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanțare, in original sau in copie legalizată; certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului, in original sau in copie legalizată; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală in a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului, in original sau in copie legalizată; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială va fi implementat proiectul, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului, in original sau in copie legalizată; certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului de către Autoritate, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului, in original sau in copie legalizată; documentul care atestă prestarea unui serviciu de interes economic general (SIEG), dacă solicitantul intră sub incidenta Regulamentului (UE) nr. 360/2012; extras de carte funciară pentru informare (inclusiv planul de amplasament și delimitare a imobilului), nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanțare, in original; contract de administrare asupra imobilului din care să reiasă dreptul de administrare al solicitantului asupra terenului, pentru o perioadă de cel puțin 3 ani de la data depunerii cererii de finanțare la Autoritate, in copie certificată „ conform cu originalul”, dacă este cazul; acordul scris al proprietarului imobilului pe care se va implementa proiectul, referitor la amplasarea stațiilor de reîncărcare, in original, dacă este cazul; certificatul constatator emis de către oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială ăși are sediul social solicitantul, in original sau in copie legalizată, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de acceptare; nu se accepta formatul electronic a certificatului constatator, emis de Serviciul INFOCERT; certificatul de cazier judiciar al reprezentantului legal, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, in original sau in copie legalizată; declarația pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis obținute in ultimii 3 ani, respectiv 2 ani fiscali precedenți și anul fiscal in cursul căruia solicitantul depune dosar de finanțare, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal, in original, conform formularului prevăzut in anexa nr. 5; declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal conform formularului prevăzut in anexa nr. 8, in original, care trebuie să conțină activitățile principale și sectoarele in care solicitantul își desfășoară efectiv activitatea (se vor menționa codurile CAEN insoțite de denumirea acestora).

 

Sasha Romanov, 27 octombrie 2016 8:11