Rezultatele de la Evaluarea Națională 2022 înainte de contestații în județul Arad

rezultate_en_arad
Distribuie:

Notele elevilor la Evaluarea Națională 2022 sunt anonimizate, astfel că fiecare absolvent de clasa a VIII-a trebuie să introducă în platforma evaluare.edu.ro codul primit de la școală, pentru a vedea notele pe care le-a obținut la examene.

Tabelul afișat pe site-ul Ministerului Educației conține „codul candidatului”, „școala de proveniență”, „nota”, nota de la „contestație” și „nota finală”. La final este „media la Evaluarea Națională”.

Rezultatele de la Evaluarea Națională 2022 – Listele cu notele înainte de contestații, din județul Arad, accesând linkul:

Rezultate Evaluarea Națională 2022 Județul Arad

În județul Arad, în acest an la examenul de Evaluare Națională, conform ISJ Arad, s-au înscris 3.276 de elevi dar au absentat 240.

Trei elevi au reușit să ia nota 10.00, conform datelor afișate de către Ministerul Educației. Doi dintre ei sunt de la Colegiul Național „Moise Nicoară” Arad și un elev de la Liceul Tehnologic „Moga Voievod” din Hălmagiu. De asemenea alți 279 de elevi arădeni au obținut medii între 9 și 10, și 473 dintre cei care au susținut probele au avut medii între 8 și 9.

Cea mai mică medie a avut-o un elev de la Școala Gimnazială din Galșa, care a obținut nota 1,60 la Limba Română și 1,50 la Matematica, media fiind de 1,55. Tot sub 2 puncte mai sunt și alți 10 elevi, de la școli din Galșa, Hălmagiu, Macea, Mișca, Vânători, Curtici și Pecica.

Cea mai mica notă la acest examen a fost a unui elev din Țipari care la Limba română a obținut 1,20 iar la matematică a fost absent.

O analiză Edupedu.ro arată că procentul celor care au luat peste 5 este de 82,3%, fiind cel mai mare de după introducerea, în 2012, a camerelor de supraveghere în sălile de clasă, la examene.
„În acest an sunt 221 medii de 10. La Limba română 810 note de 10, și 2966 de medii de 10 la matematică”, a spus ministrul Sorin Cîmpeanu în cadrul unei conferințe de presă.
Contestații

Contestațiile pot fi depuse în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). Acestea pot fi depuse la centrul de examen sau pot fi transmise și prin mijloace electronice, la o adresă care va fi comunicată candidaților.

Membrii comisiilor din centrele de examen că au obligativitatea de a informa candidații că nota inițială se poate modifica, după caz, prin creștere sau descreștere, prin nota acordată la contestații.

Soluționarea contestațiilor se realizează în perioada 24 iunie – 29 iunie 2022.

Rezultate finale, după contestații

În 30 iunie 2022 se afișează rezultatele finale după soluționarea contestațiilor.

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere la liceu

Elevii de clasa a VIII-a vor completa opțiunile în fișele de înscriere la liceu, în prezența părintelui și a dirigintelui, în perioada 4-11 iulie 2022, potrivit calendarului admiterii de liceu 2022.

Cum se face repartizarea computerizată a elevilor în clasa a IX-a și cine are prioritate – media sau opțiunea?

1. Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor. 

2. Se completează pe primele locuri opţiunile dorite cel mai mult, chiar dacă nu e sigur că media permite intrarea la aceste opţiuni. Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat. Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă. Este preferabil să intri la un liceu care nu îţi place decât să nu intri deloc.

ATENȚIE! Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite. Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.

3. Ţine cont de mediile de admitere din anii precedenţi pentru a-ţi calcula şansele de intrare la fiecare dintre opţiunile exprimate.

4. Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere nu îţi poate dăuna în nici un fel. Oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri.

În schimb, un număr prea mic de opţiuni îţi poate diminua serios şansele de a fi admis. Există riscul de a nu avea o medie suficient de bună pentru nici una din opţiunile exprimate.

Nu există niciun număr de opţiuni care trebuie completate pe fişă: important este ca acest număr să fie suficient de mare ca să permită repartizarea şi să fie ordonate – de la cea mai dezirabilă la cea mai puţin dezirabilă.

5. Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul puţin mai mari, un motiv în plus pentru a completa cât mai multe opţiuni pe fişă. Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică. Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

6. Validarea fişelor este o operaţiune simplă, dar obligatorie pentru toţi candidaţii – eventualele greşeli apărute în transcrierea mediilor din cataloagele şcolare pe fişa de opţiuni, în completarea numelui candidatului sau scrierea neciteaţă a codurilor liceelor pot cauza neplăceri.

Pentru a evita neplăcerile cauzate de transcrierea greşită a datelor de pe fişă, procedura necesită tipărirea fişelor aşa cum au fost introduse ele în baza de date. Fişa astfel tipărită, numită „fişă martor” se transmite la şcoala de provenienţă.

Neconcordanţele între fişa completată şi fişa martor trebuie semnalate imediat conducerii şcolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corecţia.

7. Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei și Cercetării.

8. După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată.

9. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev, se caută prima opţiune de pe listă unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune.

Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la nici un liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat, indiferent de media pe care o are.

Ce se întâmplă dacă mediile de admitere sunt egale?

În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:

  1. media obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a
  2. media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a
  3. nota obţinută la proba de limba şi literatura română la Evaluarea Naţională
  4. nota obţinută la proba de matematică la Evaluarea Naţională
  5. nota obţinută la proba de limbă maternă la Evaluarea Naţională, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.

Articol asociat:

[ACTUALIZARE 2] Evaluare Națională 2022 – BAREM la MATEMATICĂ

Categorie: Știri
Etichete: absolvenți clasa a VIII-a, Evaluare Națională 2022, rezultate Evaluare Națională
Distribuie:
Articolul anterior
Mediate de Bibarț, negocierile dintre potențialii investitori și Meszar au intrat pe un făgaș relativ normal. „Rugăm înțelegere și răbdare din partea suporterilor și iubitorilor UTA-ei” – este apelul „Grupului Apreutese”
Articolul următor
Fața cea bună a sistemului medical: „Înainte de a fi doctor este OM” [O SCRISOARE DE MULȚUMIRE]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie