SUA dă în judecată Adobe pentru abonamente „înșelătoare”, prea greu de anulat

sua dă în judecată adobe pentru abonamente "înșelătoare", prea greu de anulat
Distribuie:
Guvernul american a dat în judecată Adobe, acuzând producătorul Photoshop și Acrobat că a adus prejudicii consumatorilor prin ascunderea unor taxe de reziliere mari în cel mai popular plan de abonament și prin faptul că a făcut dificilă anularea abonamentelor.

Într-o plângere depusă la tribunalul federal din San Jose, California, Comisia Federală pentru Comerț (FDC) a declarat că Adobe îngroapă taxele, care uneori ajung la sute de dolari, și alți termeni importanți din planul său de abonament „anual plătit lunar” în litere mici, sau în spatele unor casete de text și hiperlinkuri.

Potrivit plângerii, Adobe calculează taxele de reziliere anticipată ca fiind 50% din plățile rămase atunci când consumatorii renunță în primul an.

FTC a mai spus că Adobe îi obligă pe abonații care doresc să anuleze online să navigheze inutil prin numeroase pagini, în timp ce cei care anulează prin telefon sunt adesea deconectați, sunt nevoiți să se repete la mai mulți reprezentanți și întâmpină ,,rezistență și întârzieri” din partea acestora.

Doi directori ai Adobe sunt, de asemenea, acuzați: David Wadhwani, președintele diviziei de afaceri media digitale, și Maninder Sawhney, un vicepreședinte senior în domeniul vânzărilor digitale.

,,Adobe și-a prins clienții în capcana unor abonamente care durează un an, prin taxe ascunse de reziliere anticipată și numeroase obstacole în calea anulării”, a declarat Samuel Levine, directorul biroului de protecție a consumatorilor din cadrul FTC. ,,Americanii s-au săturat de companiile care ascund mingea la fileu în timpul semnării abonamentelor și apoi pun piedici atunci când încearcă să le anuleze.”

Guvernul a declarat că a început să analizeze această problemă în 2022, dar a susținut că ,,inculpații au decis în mod repetat să nu rectifice unele dintre practicile ilegale ale Adobe din cauza implicațiilor asupra veniturilor.”

Dana Rao, consilier general și director de încredere al Adobe, a declarat că firma din San Jose va respinge în instanță afirmațiile FTC.

,,Serviciile de abonament sunt convenabile, flexibile și eficiente din punct de vedere al costurilor pentru a permite utilizatorilor să aleagă planul care se potrivește cel mai bine nevoilor, calendarului și bugetului lor„, a declarat Rao. ,,Suntem transparenți în ceea ce privește termenii și condițiile acordurilor noastre de abonament și avem un proces simplu de anulare.”

Abonamentele au reprezentat 4,92 miliarde de dolari, sau 95% din veniturile de 5,18 miliarde de dolari ale Adobe în trimestrul care s-a încheiat la 1 martie, deschide o nouă filă.

FTC a acuzat Adobe că a încălcat legea Restore Online Shoppers’ Confidence Act, o lege federală din 2010 care interzice comercianților să impună taxe, inclusiv pentru reînnoirea automată a abonamentelor, cu excepția cazului în care dezvăluie în mod clar termenii importanți și obțin consimțământul informat al clienților.

Acțiunea în instanță de luni urmărește obținerea de sancțiuni civile, un ordin judecătoresc împotriva altor abateri și alte măsuri corective.


Sursa: Reuters

 

 

Categorie: Externe
Etichete: Adobe, Photoshop, sua, Tribunal
Distribuie:
Articolul anterior
Punctele anticaniculă active în municipiu | Ajutor pentru persoanele afectate de căldură în următoarele patru zile
Articolul următor
Kansas dă în judecată Pfizer pentru ,,declarații înșelătoare” cu privire la vaccinul Covid-19

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie