Războiul de culise dintre reprezentanții suporterilor Clubului UTA și administratorii săi dubioși se desfășoară latent demult, dar e din ce în ce mai vizibil în ultimele zile, odată cu dezvăluirile apărute în spațiul public imediat după COMUNICATUL oficial al clubului condus de Alexandru Meszar. Evenimentele acestuia – conform informațiilor noastre – urmează să intre într-o nouă etapă, și este foarte probabil ca, nu mai departe de săptămâna aceasta, să asistăm la demarări de procese în instanțe, descinderi ale Poliției și altele, din aceleași registru.
Cică Meszar a angajat o armată de avocați din București și este chestiune de ore până ce aceștia vor formula plângeri… inclusiv pentru abțibildele cu care e tapetat orașul…
Călin Gabriel Costea, cunoscut ca administrator de cluburi frecventate de foarte mulți arădeni și de mult mai puțini ca proprietar al unor mărci înregistrate la OSIM
a devenit, mai ales de ieri, de când și-a făcut publică intervenția în ce privește marca / clasele clubului UTA, „oaia neagră” pentru miile de suporteri din jurul SCU, implicit pentru grupul de reformatori din jurul lui Simion Apreutesei, iar înjurăturile la adresa lui curg, pe rețelele sociale publice și private… potop.
La fel cum este „berbecul alb” al grupului Meszar…
De aici i se trage:
Dragi utiști!
După ce SCU s-a simțit obligat să mă citeze în comunicatul lor, mă văd obligat și eu să le răspund:
1. Nu eu i-am căutat pe cei de la SCU, ei m-au abordat.
Pentru această renunțare a mea trebuia creată o societate nouă, cu doi administratori, unul pentru fiecare parte, care să VIREZE FONDURILE OBȚINUTE către AFC UTA pentru TRANSPARENȚA pe care o tot clamează SCU!
După câteva zile, fără să mă anunțe în prealabil, știind acum foarte clar că nu au dreptul să folosească partea comercială a claselor pe care le dețineam, au produs primul comunicat vis a vis de suspendarea drepturilor comerciale ale AFC UTA.
În momentul acela am înțeles că, de fapt, totul este o afacere pentru SCU, că nu doresc decât să preia ei vânzarea respectivelor articole și să dispună după bunul lor plac de sumele de bani obținute.
2. Legat de exprimarea tipică de pe acum a SCU cu privire la faptul că am încercat să vând aceste drepturi investitorilor, am să-i poftesc la bară să demonstreze afirmațiile făcute într-un mod corect și instituțional.
Replici asumate colectiv, apărute până acum:
Suporter Club UTA, prin Sebastian Bulumac:
………………………………………………………..
[ACTUALIZARE 1] (14 ianuarie, 2023) Suporter Club UTA – reacție punctuală la „fracturile logice” ale lui Alexandru Meszar privind comercializarea produselor cu marca clubului
Suporter Club UTA și-a emis, în această după amiază, punctul de vedere față de comunicatul ultimativ-războinic al conducerii clubului.
Suporter Club UTA:
Reamintim că, încă de la începutul renașterii proiectului „UTA”, când s-a pornit din Liga a 4-a, proiectul în sine s-a bazat pe cinci piloni esențiali:
2. Mediul de afaceri arădean;
3. Managementul sportiv (Alexandru Meszar);
4. Old-Boys UTA;
5. Suporter Club UTA (deținătorul mărcii „UTA”, semnificând denumirea, sigla și culorile, dar si a palmaresului).
Suntem conștienți că această atitudine a domnului Meszar survine dezvăluirilor pe care Suporter Club UTA le-a făcut începând cu anul 2022, acțiuni prin care am arătat public, pe înțelesul fiecărui suporter, modul în care Alexandru Meszar, prin întrega sa „rețea”, a delapidat clubul.
Afirmațiile domnului Meszar au o fractură de logică,
În ceea ce privește „gestul domnului Costea Călin”, de a ceda în mod „gratuit” presupusele „licențe” ale mărcii UTA către domnul Meszar, dorim să precizăm că și noi am fost contactați de către acesta, în urmă cu câteva luni.
Acesta este, de altfel, și motivul pentru care Suporter Club UTA a decis să-i retragă domnului Meszar dreptul de comercializare a mărcii, un drept de care clubul UTA nu s-a folosit niciodată, în schimb de el profitând din plin Alexandru Meszar și interpușii săi. Tocmai din această cauză, Suporter Club UTA a decis înființarea unui nou magazin dedicat suporterilor, urmând ca banii încasați să fie folosiți pentru susținerea Centrului de Copii și Juniori din cadrul clubului.
În încheiere, am vrea să reamintim întregii comunități utiste declarația pe care domnul Nicolae Bara a făcut-o în urmă cu mai puțin de o lună de zile și în care se felicita pentru că a cedat drepturile federative ale clubului către Suporter Club UTA:
…………………………………………………….
[TITLUL INIȚIAL] (13 ianuarie, 2023) Mafia Falcă-Meszar sare la gâtul Suporter Club UTA cu un comunicat războinic, menit să deturneze orice tentativă de reformare a „Bătrânei Doamne”
Adunarea generală a Suporter Club UTA din 15 noiembrie, 2022 – continuarea firească a mitingului din 25 iulie – plus apropiata lansare a Aplicației UTA Arad sunt etapele principale ale războiului – și nu mai vorbim de sens figurat de-acum… ne aflăm în plin război pe principii, pe atitudini, pe sentimente (mai ales)… utiștii chiar se bat între ei – dintre majoritatea suporterilor și Mafia Falcă-Meszar.
Și mai aproape – gestul care, probabil, a făcut conducerea UTA-ei să răbufnească, SCU a notificat atât administratorii fan shop-ului cât și conducerea clubului ca, începând cu 15 ianuarie să înceteze activitățile.
Cu două zile înainte de acest termen, pe site-ul oficial al clubului a apărut un comunicat în care Suporter Club UTA este acuzată că dezinformează în ceea ce privește dreptul său de a decide în ceea ce privește „partea economică”, conducerea clubului afirmând că este singura care are dreptul de a comercializa produsele cu sigla UTA.
Asociația suporterilor este acuzată că a destabilizat inclusiv activitatea sportivă a clubului și este amenințată cu repercusiuni penale dacă va continua demersul de a-și deschide propriul fan shop.
Iată comunicatul integral – așa cum apare pe site-ul clubului:
„Asociația Suporter Club UTA Arad, de aproape un an de zile, dezinformează agresiv publicul și propriii membri cu scopul de a discredita conducerea clubului UTA și a dezbina opinia publică arădeană interesată de echipa-simbol a orașului în încercarea de a facilita o preluare forțată a clubului. Din păcate, această campanie a prejudiciat imaginea clubului, iar efectele ei s-au resimțit în mod negativ și pe plan sportiv.
SCU, prin diverse acțiuni cum ar fi ședințe, comunicate, scrisori, dar nu numai, anunță că retrage clubului dreptul de a folosi marca UTA în scop comercial, cu scopul de a aduce stafful care administrează și activitatea echipei de fotbal în imposibilitatea de a desfășura activități comerciale în acest sens. Uită însă să precizeze că SCU nu deține și nici nu a deținut vreodată acest drept, altfel spus acțiunile sale sunt doar simplă propagandă în încercarea de a dezorienta publicul larg, neinformat.
Discutând din perspectiva protecției unei mărci, SCU deține doar o singură clasă pentru marcă, clasa 41, cea care o autorizează doar pentru activități sportive și culturale. Activitățile comerciale la care se referă SCU sunt încadrate în alte clase de protecție, clase care nu sunt incluse în sfera de protecție a mărcii pe care SCU o deține la OSIM. Activitatea de comerț cu produse se încadrează în clasa 35, iar vânzarea de produse sub marca proprie se încadrează în clasa în care se regăsește produsul respectiv (de exemplu – echipament sportiv – clasa 28, îmbrăcăminte – clasa 25, genți – clasa 18 etc.).
În schimb, clubul UTA este licențiat pentru mai multe clase, inclusiv pentru clasele 18, 25, 28, 35 sau 41.
În concluzie, SCU a înșelat și înșală în continuare publicul și propriii săi membri susținând că deține drepturile comerciale (o exprimare destul de vagă) asupra mărcii UTA. Drepturile comerciale, în sensul la care se referă SCU, pentru marca UTA le deține exclusiv clubul. Drept consecință dorim să clarificăm acest aspect: producția sau comercializarea produselor cu marca UTA fără acordul scris al conducerii clubului se consideră contrafacere (infracțiune) și este sancționată conform legii mărcilor.
Clubul deține în mod exclusiv licențele mărcii UTA prezentate mai sus datorită gestului domnului Costea Călin, cel care a cedat aceste drepturi clubului nostru gratuit, fără nicio pretenție. Pe această cale îi mulțumim.
În încheiere vă informăm că în ultima perioadă SCU a ”sprijinit” clubul cu o serie de reclamații la toate autoritățile și organele de control. Precizăm că toate controalele care au fost finalizate până în prezent s-au terminat favorabil pentru UTA, fără să fie luată vreo măsură împotriva clubului, a vreunui membru sau a vreunui angajat.
Conducerea AFC UTA Arad
Societate Civilă de Avocați GRECU ȘI ASOCIAȚII prin Av. Bogdan Bularda
Replicile la cinicul comunicat n-au întârziat să apară:
Sebastian Bulumac (membru în conducerea SCU)
„În disperarea cauzată că nu va mai putea să ruleze anual sute de mii de euro prin rețeaua de firme proprii, Alexandru Meszar lovește tocmai în sufletul clubului UTA: brandul și suporterii ei. Nu îi pasă dacă de mâine clubul s-ar numi Atletico sau FC Arad, pentru el și cei din jurul lui – important e ca să poată profita de buna credință și de pasiunea miilor de utisti. Suporter Club UTA deține marca sportivă, brandul UTA (nume, sigla, culori, reprezentare grafică) folosit de clubul AFC UTA ca să își obțină certificatul de identitate sportivă la Ministerul Sporturilor, la Federatia Romana de Fotbal si implicit la UEFA si FIFA. Prezenta Suporter Club UTA in clubul nou înființat a dus la recunoașterea ulterioară de toate forurile fotbalistice ca și continuator al clubului înființat de catre Baronul Neuman la 18 aprilie 1945.
UTA va fi liberă, în curând.”
Bătrâna Doamnă:
Pagina oficială a clubului a scos un comunicat/informare, despre cum ‘SCU’ încearcă prin minciuni și manipulare, să denigreze clubul.
Pentru că suntem obișnuiți cu comunicate penibile, altul fiind cel din vara anului 2022, Meszar & co. au notat în comunicat „Din păcate, această campanie a prejudiciat imaginea clubului, iar efectele ei s-au resimțit în mod negativ și pe plan sportiv. „.
Deci, cauza principală pentru care clubul este pe locul 15 din 16, adică penultimul loc a.k.a loc retrogradabil, este chiar SCU. Același SCU (Suporter Club UTA) care:
A decis să susțină echipa din punct de vedere sportiv.
Și-a dorit mereu ca banii care intră în club, să fie folosiți pentru Academie sau în folosul echipei.
Clubul să ofere publicului starea financiară la fiecare sfârșit de sezon.
A fost alături de club în cele mai rele vremuri, unde mediocritatea a scos în evidență suporterii adevărați, aceștia mergând în toată țara pentru a susține UTA.
Și-au dorit mereu ca acest club să devine ceea ce era o dată, un club mare și puternic a României.
În niciun caz vinovați nu sunt cei care:
Au oferit salarii de 13.000 euro/lunar unor jucători care nu au arătat mare lucru.
Au adus un staff care consuma lunar 30.000 euro iar performanțele au fost sub-mediocru.
Își fac parteneriatul perfect între Apostu-Meszar-Balint, aducând jucători pe filiara Apostu, doar pentru comisioane.
Toți banii băgați în fan-shop au intrat în buzunarul lui Meszar, nu a clubului.
Nu sunt în stare să creeze o aplicație, dimpotrivă, fac un eMAG fake care ATENȚIE!!! au reușit să bage în club fabuloasa sumă de 500 de lei.
Copiii talentați de la Academia UTA sunt trimiși în județ sau la alte echipe, ca să facă loc altor copii mai puțin talentați veniți dinafara municipiului.
Toți copiii talentați trimiși o dată la alte echipe, sunt readuși după un scurt timp înapoi la club, unde sunt forțați să semneze un contract cu clubul unde dacă vor fi transferați la alt club, Meszar deține 50% din proprietatea jucătorului.
Gazonul de pe Arena Francisc Neuman e un gunoi! Mulțumită administrației Falcă.
Pe lângă gazon, toată arena e un kitsch, arătând ca și un lucru neterminat, unde dacă vine o ploaie mai de Doamne-Ajută, infilitrațiile din T1 îți dau impresia că ești într-un submarin.
Nu sunt în stare să atragă SPONSORI mari.
Cheltuie banii arădenilor, având o schemă întreagă de firme făcute de apropiații lui Meszar.
Câte și mai câte…
………………………………………………..