[ACTUALIZARE 5] Vezi rezultatele la Evaluarea Națională pentru județul Arad

examene elev student
Distribuie:

 

[ACTUALIZARE 5] (01 iulie 2016):  Vezi rezultatele la Evaluarea Națională pentru județul Arad

Rezultatele la Evaluarea Națională au fost afișate pe site-ul edu.ro.  Pentru vizualizare se dă click pe link-urile de mai jos. Listele publicate au fost ordonate alfabetic, după numele candidaților, după media obținută de candidați și în funcție de școala din județ.

Rezultatele la Evaluarea Națională în judeţul ARAD
blank Lista candidaţilor din judeţul ARAD ordonaţi alfabetic blank
blank Lista candidaţilor din judeţul ARAD ordonaţi după medie blank
blank Lista şcolilor din judeţul ARAD blank

………………………………………………….

[ACTUALIZARE 4] (01 iulie 2016): Astăzi se afișează rezultatele la Evaluarea Națională

Elevii claselor a-VIII-a care au susținut examenul de la Evaluarea Națională vor afla astăzi rezultatele. Acestea se vor publica astăzi, până la ora 16:00 și  vor fi afişate la avizierele şcolilor, pe site-urile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul Ministerului Educaţiei – EDU.RO.

Tot astăzi, în intervalul orar 16:00 și 20:00,  se pot depune contestațiile. Soluționarea contestațiilor se face în perioada 02 -04 iulie 2016 iar în 05 iulie 2016 vor fi afișate rezultatele finale în urma contestațiilor.

Cu certitudine se vor înregistra contestații la proba de matematică. Mai mulți părinți ai elevilor care au susținut miercuri proba la matematică din cadrul Evaluării Naționale au depus o petiție la Ministerul Educației, întrucât, susțin ei, legenda itemului 6 de la subiectul 1 nu ar fi fost explicită. Aceștia solicită validarea atât a răspunsului 3 conform baremului de la acel item, cât și a răspunsului 8. În susținerea acestui demers a fost inițiată și o petiție online care a fost semnată de aproape 40.000 de persoane.

Cu toate acestea, Președintele Societății de Științe Matematice, Radu Gologan, respinge ipoteza invocată de părinții unor elevi conform căreia ar exista ambiguitate la itemul 6 de la subiectul numărul 1 al probei scrise de matematică din cadrul Evaluării Naționale. Punctul de vedere al matematicianului a fost transmis public prin intermediul Digi24 și anume:  „Relativ la punctul 6 al primei părți din subiectul matematică – Evaluare Națională, mă pronunț fără echivoc, dar conștient de competența matematică, că nu există nicio ambiguitate. Pentru astfel de diagrame, absolut întotdeauna nu se pune problema notării axelor cu Ox și Oy. Aici este foarte clar pe ce axă sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clară: număr de elevi. Este, după părerea mea, cazul ca părinți subiectivi și, sigur, supărați, dar fără competențe matematice, să înceteze a mai agresa actul didactic și de evaluare, umilind astfel munca majorității dascălilor, dedicați școlii”.

Ce trebuie să se știe despre contestații

În procesul de evaluare a lucrărilor și de rezolvare a contestațiilor, în cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult 0,50 puncte, se calculează și se trece pe lucrare nota finală, calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de cei doi profesori evaluatori.

În cazul în care diferența între notele acordate de către cei doi profesori evaluatori este mai mare de 0,50 puncte, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori, stabiliți de președintele comisiei, iar nota acordată de aceștia, va fi nota finală.

Candidatul major și părinții/reprezentanții legali ai candidatului minor pot solicita comisiei județene/a municipiului București de organizare a evaluării naționale să vadă lucrarea/lucrările proprie/proprii a/ale propriului copil numai după afișarea rezultatelor finale de după contestații. La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoțit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal. Solicitarea de vizualizare, nu poate conduce la reevaluarea și/sau modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor.  Cu excepția candidatului sau a părinților/reprezentanților legali ai acestuia, pot solicita să vadă lucrarea/lucrările doar membrii comisiei județene/a municipiului București de organizare a evaluării naționale sau cei ai Comisiei Naționale de Organizare a Evaluării Naționale, în scopul reevaluării acesteia/acestora, conform prevederilor art.6 pct.(10) și ale art.9 pct. (25) din Metodologia de organizare și desfășurare a evaluării naționale aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.801/2010.

…………………………………………………………….

[ACTUALIZARE 3] (29 iunie 2016): Evaluarea Națională pentru clasele a-VIII-a s-a încheiat. Ultima probă susținută a fost  matematica

Elevii claselor a-VIII-a au susținut astăzi proba la matematică, ultima probă a Evaluării Naționale.

EDU.RO va publica astăzi, începând cu ora 15:00 subiectele și baremele de corectare ale acestora.

Regulile de examen au fost aceleași ca la proba de limba și literatura română ( 27 iunie 2016), respectiv limba maternă ( 28 iunie 2016).

Conform calendarului fixat de Ministerul Educației rezultatele vor fi afișate în data de 1 iulie 2016 până cel târziu ora 16:00. Contestațiile pentru oricare dintre discipline se pot depune în ziua afișării rezultatelor ( 1 iunie 2016) în intervalul orar 16:00 – 20:00.

În perioada 2-4 iulie 2016 se soluționează contestațiile iar în 5 iulie 2016 se vor afișa rezultatele finale.

………………………………………………………………

[ACTUALIZARE 2]  (28 iunie 2016):  Astăzi se susține cea de-a doua probă de la Evaluarea Națională – limba maternă

Elevii claselor a-VIII-a  care au urmat cursurile în limba maternă, alta decât limba română, susțin astăzi proba scrisă. Regulile de examen sunt aceleași ca și la proba de limba și literatura română.

Luni, 27 iunie, s-a desfăşurat prima probă scrisă din cadrul Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, proba de Limba şi literatura română. Dintre cei 153.672 de candidaţi înscrişi, au fost prezenţi 149.130 (97,04%), iar 4.542 (2,96%) au absentat. Au fost eliminaţi pentru tentativă de fraudă 6 candidaţi. Lucrările acestora au fost notate cu 1. (Comunicat de presă Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice) 

În județul Arad au fost înscriși la examenul de Evaluare Națională 3172 de elevi. Dintre aceștia, la proba de limba și literatura română, au fost prezenți 3075 de elevi, adică 97 de absenți.

……………………………………………………………………..

 

[ACTUALIZARE 1] (27 iunie,2016): Subiectele și baremul de corectare  la proba de limba și literatură română de la Evaluarea Națională

Subiectele la proba de limba și literatura română de la evaluarea națională au fost cele înscrise pe varianta 2 din plicurile pregătite. Varianta 2 a cuprins două subiecte, cu cerințe structurate în două maniere de răspuns, atât tehnic, pe textul dat cât și liber. Astfel, elevii au avut de rezolvat:

Subiectul 1: De citit textul Salcâmi de A. E. Baconsky și apoi să răspundă la 5 cerințe în baza textului precum și să motiveze apartenența poeziei la genul liric.

Subiectul 2: De citit un fragment dintr-un material publicat pe www.adevarul.ro, cu tema «Grădina pierdută a Edenului»: locul în care ajungi doar cu elicopterul”, semnat de Andreea Marinaş și apoi să răspundă la 6 cerințe în baza textului precum și să conceapă o narațiune în care să prezinte o întâmplare reală sau imaginară petrecută într-o zonă turistică.

Subiecte Limba Română Evaluarea Naţională 2016. 

 SUBIECTUL 1 – Poezia Salcâmii de A.E. Baconski

Salcâmii, arbori de câmpie
Cu flori albe năpădite de albine,
Voi îmi amintiţi copilătia,
Voi sunteţi fraţi cu mine.

Acolo pe malul râului
Şesul întins, cireada de vite –
Un copil desculţ alerga
Cu picioarele prin mărăcini rănite.

O, drumuri lungi, şerpuite prin iarbă…
Mai trăiţi, salcâni, ori aţi fost tăiaţi
Cândva-ntr-o iarnă cu zăpezi şi viscol
Fraţi ai mei, fraţi?

Poate dintre toţi numai eu
Am rămas să port veşnic florile voastr
Scuturându-le, scuturându-le
Albe sub ceruri albastre

Căci sufletul copilului de-atunci
Adeseori învie-n mine –
Salcânii, arbori de câmpie,
Cu flori albe năpădire de albine

(A.E. Baconski, Salcâmii)

  1. Scrie răspunsul pentru fiecare dintre cerinţele de mai jos.
  2. Notează câte un sinomim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate: alerga, veşnic, căci. (6 puncte)
  3. Explică rolul cratimei în secvenţa învie-n mine. (6 puncte)
  4. Precizează măsura primului şi a celui de-al doilea vers din poezie. (6 puncte)
  5. Transcrie un epitet şi o repetiţie din textul dat.
  6. Prezintă, în 30-50 cuvinte, semnificaţie versurilor: Salcâmii, arbori de câmpie, / Cu flori albe năpădite de albine, / Voi îmi amintiţi de copolărie, / Voi sunteţi fraţi cu mine. (6 puncte)
  7. Redactează o compunere de 150-250 de cuvinte în care să motivezi apartenenţa la genul liric a textului Salcâmii de A. E Baconski. (12 puncte)

În compunerea ta, trebuie:
-să precizezi două trăsături ale genului liric
– să ilustrezi două trăsături ale genului liric, valorificând textul date
– să ai un conţinut adecvat cerinţei formulate
– să respecţi precizarea privind numărul de cuvinte.

SUBIECTUL al II-lea

Citeşte următorul text:

O mică insulă franceză din Oceanul Indian, care se află între Madagascar şi Mauritius, denumită Mafate, impresioneazp printr-o depresiune-amfiteatru în care se poate ajunge doar cu elicopterul sau mergând pe jos.

Această vale în formă de amfiteatru se delimitează de restuil insulei prin pereţi de stânci, prin munţi uriaşi şi prin pădurea tropicală. Ea a fost formată de magma unui vulcan în urmă cu trei milioane de ani (…)

Aproape toţi rezidenţii sunt descendenţi ai celo ce au ocupat iniţial insula şi fiecare sat are câteva case colorate, cu acoperiş de tinichea (…)

În depresiunea, pe o suprafaţă de 100 km2, nu există reţele de electricitate şi de apă. Dacă cineva are nevoie de doctor, de poliţist sau de pădurar în acea zonă, va trebui să aştepte până ce acesta va fi adus în vale cu elicopterul sau până ce va ajunge acolo jos.

Insula, parte din la Reunion, a fost desemnată în 2010 de câtre UNESCO, alături de vecinele sale menţionate mai sus – Madagascar şi Mauritius – , locaţie a patrimoniului mondial, ceea ce a dus la un flux crescând de turişti în ultima perioadă. Pentru moment, cei ce vizitează această pierdută „grădină a Edenului” sunt trataţi cu privelişti care taie respiraţie, păduri luxuriante, largi câmpii africane, râuri sălbatice şi o bogată cultură locală.

Mafate este, de asemenea, unul dintre puţinele locuri rămase pe lume unde se găseşte un ecosistem care s-a dezvoltate timp de milioane de ani în izolare.

(Andreea Marinaş, „Grădina pierdută a Edenului: locul în care ajungi doar cu elicopterul)

  1. Scrie răspunsul corect pentru fiecare dintre cerinţele de mai jos.
  2. Formulează câte un enunţ în care să precizezi următoarele aspecte din textul dat:

– numele unui insule învecinate cu insula Mafate
– anul în care insula Mafate a fost desemnată de UNESCO locaţie a patrimoniului nondial (4 puncte)

  1. Scrie numele autoarei şi titlul articolului din care estre extras fragmentul (4 puncte)
  2. Menţionează ce parte de vorbire este fiecare din cuvintele subliniate din secvenţa: Pentru moment, cei ce vizitează această pierdută „grădină a Edenului” sunt trataţi cu privelişti care taie respiraţie, păduri luxuriante, largi câmpii africane, râuri sălbatice şi o bogată cultură locală. (4 puncte)
  3. Precizează funcţia sintactică a cuvinetelor subliniate din secvenşa: fiecare sat are câteva case colororate, cu acoperiş de tinichea.
  4. Transcrie două propoziţii subordonate diferite din fraza următoare, precizând felul acestora:

Dacă cineva are nevoie de doctor, de poliţist sau de pădurar în acea zonă, va trebui să aştepte până ce acesta va fi adus în vale cu elicopterul sau până ce va ajunge acolo jos. (4 puncte)

  1. Construieşte o frază alcătuită din două propoziţii în care să existe o propoziţie subordonată completivă directă, introdusă prin adversbul relativ unde. (4 puncte)
  2. Redactează, în 150-200 de cuvinte, o naraţiune în care să prezinţi o întâmplare reală sau imaginară petrecută într-o zonă turistică. (12 puncte)

În compunerea ta, trebuie:

– să relatezi o întâmplare, respectând succesiunea logică a evenimentelor
– să precizezi două elemente ale contextului spaţiu temporal
– să ai un conţinut adecvat cerinţei
– să respecţi precizarea referitoare la numărul de cuvinte

Baremul de corectare la proba la Limba Română din cadrul Evaluării Naţionale – în fișierele atașate articolului. 

……………………………………………………………………….

[TITLUL INIȚIAL] (27 iunie,2016): Evaluarea Națională a claselor a-VIII-a a început astăzi

Evaluarea Națională pentru elevii claselor a-VIII-a a început astăzi. În România sunt peste 153.000 de absolvenți de clasa a VIII-a care susțin probele Evaluării Naționale. Prima probă de examen este proba scrisă la Limba și literatura română. Conform Ministerului Educației Naționale și Cercetarii Științifice, la nivel național sunt 153.522 de candidați și 4.809 centre de examen.

În Arad au fost organizate 105 centre de examen, iar lucrările vor fi corectate în 3 de centre de evaluare.

Marți, elevii aparținând minorităților naționale vor avea proba scrisă la Limba și literatura maternă.

Ultima probă de examen , Matematica, va avea loc miercuri, iar afișarea rezultatelor va fi în 1 iulie.

Eventualele contestaţii pot fi depuse în aceeaşi zi ( 1 iulie) , până la ora 20:00, iar rezultatele finale la evaluare naţională 2016 vor fi făcute publice în data de 5 iulie.

Subiectele de la evaluarea națională vor fi publicate pe site-ul subiecte.edu.ro Platforma online aparține Ministerului Educației și subiectele vor fi publicate în jurul orei 15.

Pentru admiterea la liceu, nota la evaluarea națională contează în proporție de 75 la sută, iar restul de 25 este media notelor din școala generală.

Eventualele nereguli de la evaluarea națională vor putea fi semnalate telefonic. Ministerul Educației pune la dispoziția publicului, începând de astăzi linia TEL VERDE 0800801100. Numărul de telefon poate fi apelat gratuit, zilnic între orele 8 și 17. De asemenea, poate fi utilizată în același scop și adresa de e-mail [email protected].

După afișarea rezultatelor finale, elevii și părinții trebuie să completeze, în perioada 8-12 iulie, fișele de înscriere la liceu, urmând ca pe 19 iulie să se facă repartizarea computerizată și, pe 20 iulie, să se afișeze rezultatele, potrivit calendarului Ministerului Educației.

Categorie: Știri
Etichete: elevi, evaluare națională 2016, examen, ministerul educației, probe
Distribuie:
Articolul anterior
Marile epurări ale micilor partide
Articolul următor
Se îngroașă „gluma”: Viktor Orban a vorbit în termeni clari despre organizarea unui referendum, pe modelul BREXIT, în Ungaria

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie