miercuri, februarie 8, 2023

Am intrat în iarnă fără operator pentru salubrizarea stradală și deszăpezire în municipiu

 

Am intrat în iarnă fără operator pentru salubrizarea stradală și deszăpezire în municipiu din cauza nefinalizării procedurii de achiziție. Soluția de moment găsită de administrație este încheierea unui contract pe perioadă determinată, de 4 luni, printr-o procedură simplificată (negociere fără publicare prealabilă). Deși procedura de achiziție a fost demarată în luna aprilie 2022, s-a ajuns în această situație din cauza combinațiilor și intereselor unora și a ambițiilor și contestațiilor altora. Până cele două tabere se răfuiesc cică legal, în municipiu, pe banii contribuabililor, se aplică măsuri de avarie.

Consilierii locali vor supune la vot în ședința de miercuri, 14 decembrie, un proiect de hotărâre privind aprobarea procedurii de negociere fără publicare prealabilă,

potrivit prevederilor art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, pentru atribuirea Contractului de Servicii având ca obiect Servicii publice de salubrizare stradală și deszăpezire în municipiul Arad, pe o perioadă de patru luni, respectiv până la maximum data de 30.04.2023, dar nu mai mult decât data încheierii acordului-cadru atribuit prin procedură competitivă, licitație publică deschisă, inițiată prin Anunțul de participare CN 1041496/14.04.2022 intitulată „Acord cadru de Servicii de salubrizare stradală și deszăpezire în Municipiul Arad”, aflată în desfășurare.

În prezent, activitatea de salubrizare stradală și deszăpezire în municipiul Arad este
realizată de SC Salubritate SA,

în baza Acordului-Cadru de servicii nr. 60.287/14.08.2018, încheiat în urma derulării procedurii de licitație deschisă inițiată prin publicarea Anunțului de participare Nr. 293.578/18.09.2017.

Contractul Subsecvent de Servicii Nr. 34.332/27.04.2022 reprezintă ultimul contract subsecvent aferent acordului cadru anterior menționat și are o durată de până la 31.12.2022.

De ce s-a ajuns în această situație

Municipiul Arad a inițiat achiziția denumită „Acord cadru de Servicii de salubrizare stradală și deszăpezire în municipiul Arad” prin Anunțul de participare CN1041496/12.04.2022 1 publicată în SICAP (fost SEAP), aflată în desfășurare.

Pe parcursul desfășurării procedurii în discuție, Documentația de Atribuire Nr. DF 1141169/ 17.03.2022 a fost contestată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor,

prin Contestația Nr. 4.307/26.04.2022 formulată de SC RER Sud SA, înregistrată la Primăria Municipiului Arad sub Nr. 33.965/27.04.2022, care a fost soluționată prin Decizia Nr. 1062 /C11/1003/20.05.2022 a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, ca urmare
a Adresei Nr. 5.310/20.05.2022 formulată de SC RER Sud SA, înregistrată la Consiliu sub nr.
26.039/20.05.2022, prin care se solicită renunțarea la contestație depusă.

Mergând mai departe, procedura de atribuire s-a desfășurat în continuare, fiind elaborat
în acest sens Raportul Procedurii Nr. 67.837/01.09.2022 și fiind transmise Comunicările
rezultatului procedurii către ofertanții implicați în procedură.

Ulterior, rezultatul procedurii a fost contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor de SC Polaris M Holding SRL,

prin Contestația înregistrată la Primăria Municipiului Arad sub Nr. 71.682/15.09.2022, soluționată prin Decizia Nr. 2041 / C2/ 2257/ 29.09.2022 a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, comunicată prin Adresa Nr. 48.213/2257/C2/29.09.2022, înregistrată la Primăria Municipiului Arad sub Nr. 76.656/04.10.2022. În fapt, prin Decizia adoptată s-a dispus anularea actului de respingere a ofertei și comunicarea Nr. 68.605/ 05.09.2022, obligând Autoritatea Contractantă UAT Municipiul Arad la reevaluarea ofertei SC Polaris M Holding SRL și la emiterea unui nou act de evaluare.

Municipiul Arad a formulat în data de 12.10.2022, la Curtea de Apel Timișoara Plângere împotriva Deciziei Nr. 2041/C2/2257/29.09.2022 a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor

Cum  „Deciziile Consiliului privind soluționarea contestației pot fi atacate de către autoritatea contractantă și/sau de către orice persoană vătămată de măsurile dispuse de Consiliu cu plângere la instanța de judecată competentă, atât pentru motive de nelegalitate, cât și de netemeinicie, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate”, Autoritatea Contractantă UAT Municipiul Arad formulând, în data de 12.10.2022, la Curtea de Apel Timișoara Plângere împotriva Deciziei Nr. 2041/C2/2257/29.09.2022 a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor.

Curtea de Apel Timișoara a dispus reevaluarea ofertelor

Prin Decizia Civilă Nr. 1006 adoptată în ședința publică din data de 18 octombrie 2022 (Dosar Nr. 1026/59/2022) Curtea de Apel Timișoara – Secția de Contencios Administrativ și Fiscal a respins Plângerea formulată de UAT Municipiul Arad și a dispus reevaluarea ofertelor.
Luând în considerare decizia civilă anterior menționată, UAT Municipiul Arad a procedat la reevaluarea ofertelor, fiind emis un nou Raport al Procedurii Nr. 91.847/25.11.2022, publicat în data de 28.11.2022, și care a fost contestat de către SC Polaris M Holding SRL, prin Contestația din data de 08.12.2022, înregistrată la Primăria Municipiului Arad sub Nr. 95.102/ 08.12.2022.

Astfel, acordul cadru pentru aceste servicii ajunge la termen la data de 31.12.2022, termen până la care nu se va putea finaliza procedura de achiziție pentru noul contract-cadru.

Ultimele Știri

Related news