[COMUNICATE DE PRESĂ]
Iustin Cionca a semnat contractul pentru modernizarea drumului județean Bârsa-Moneasa-limită județ Bihor!
Președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a semnat astăzi, în fața jurnaliștilor, contractul pentru modernizarea unuia dintre cele mai intens mediatizate drumuri județene ale Aradului: drumul dintre comuna Bârsa și stațiunea Moneasa și, mai departe, spre limita județului Bihor. „Este un drum județean pe care Consiliul Județean Arad l-a considerat important și l-a inclus în proiectele depuse spre finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Vă reamintesc că am depus șapte drumuri județene pentru finanțare prin acest program. Doar trei dintre ele au fost acceptate, deși am insistat asupra importanței fiecăruia dintre cele șapte drumuri județene”, a declarat președintele Iustin Cionca.
Drumurile acceptate spre finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală sunt:
-Bârsa-Sebiș-Donceni-Buhani-Dezna-Rănușa-Moneasa-limita județului Bihor
-Sânmartin-Șimand-Olari-Caporal Alexa
-Nădab-Seleuș (deși a fost un proiect acceptat pe PNDL, Consiliul Județean Arad l-a transferat pe fonduri europene, după ce a obținut pentru acest drum finanțare europeană).
Drumurile pentru care finanțarea a fost refuzată prin Programul Național de Dezvoltare locală sunt:
-Gurahonț-Dieci-Buteni (Consiliul Județean Arad a decis să nu abandoneze proiectul și îl realizează din fondurile Consiliului Județean)
-Târnova-Tauț (Consiliul Județean Arad a decis să nu abandoneze proiectul și îl realizează din fondurile Consiliului Județean)
-Mișca-Apateu-Berechiu (a fost depus de Consiliul Județean Arad pe lista de rezervă pentru finanțare din fonduri europene, în situația în care se vor realiza economii la licitațiile în curs).
-Lipova-Șiștarovăț-Cuveșdia (se caută o sursă de finanțare din fonduri europene pentru acest drum).
„În perioada următoare, pe zeci de kilometri, județul Arad intră în șantier. Asta înseamnă și un disconfort pentru arădeni. Ne cerem scuze de acum pentru acest disconfort, dar la finalul lucrărilor arădenii vor circula pe drumuri județene modernizate, de bună calitate!” – a declarat președintele Consiliului Județean Arad.
Drumul județean Bârsa-Sebiș-Donceni-Buhani-Dezna-Rănușa-Moneasa-limita județului Bihor nu a mai fost modernizat de 39 de ani, răstimp în care a trecut doar prin reparații. Valoarea lucrării, care va începe cel târziu în luna iulie, este de 55 de milioane de lei.
***
[COMUNICAT DE PRESĂ]
Sergiu Bîlcea: Consiliul Județean Arad a semnat pentru modernizarea drumului judeţean Bârsa – Sebiş – Moneasa – limită judeţ Bihor
În cel mult trei luni, începe modernizarea drumului judeţean Bârsa – Sebiş – Moneasa – limită judeţ Bihor! Anunţul a fost făcut astăzi, la Consiliul Judeţean Arad, la semnarea contractului de execuţie a lucrării.
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, Sergiu Bîlcea, a declarat: „Ultima modernizare a acestui drum s-a realizat în anul în care m-am născut eu, în 1980. Nimeni nu a avut curajul, de atunci, să abordeze această lucrare importantă şi să o refacă de la fundaţie. În plus, noi facem şi un alt pas important: prelungim drumul după Moneasa, prin pădure, până la limita judeţului Bihor”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, Sergiu Bîlcea.
Prin proiectul semnat astăzi se va moderniza un tronson de drum județean pe o lungime totală de 26,475 km, împărțit astfel: 3,34 km de la Drumul Național 79A până la intrarea în orașul Sebiș, respectiv 23,135 km de la ieșirea din Sebiș până la limita de județ Bihor.
Valoarea totală a lucrărilor de proiectare și modernizare este de 55.096.854,58 lei cu TVA.
Principalele lucrări de modernizare constau în lărgirea drumului judeţean până la 8 metri, realizarea unor consolidări de terasamente și ziduri de sprijin, înlocuirea podețelor existente, refacerea suprastructurii pentru cele 12 poduri existente, amenajarea stațiilor de autobuz, amenajarea de trotuare și piste de bicicliști în Donceni și Buhani, pe o lungime de 2 km, reprofilarea șanțurilor pentru apele pluviale, amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată, îmbrăcăminte asfaltică în două straturi, montare parapeți de protecție pe o lungime de aprox. 5 km, montare de indicatoare rutiere și realizare marcaje longitudinale și transversale.
Biroul de presă al CJA
3 comentarii. Leave new
Mah nesimțiți ordinari ce sunteți , numai când vin alegerile faceți ? In rest nu e nevoie ?
O întrebare pentru Criticarad : Haideti in Sebis ai va documentați despre podul peste valea Deznei care cică e centura , dar de fapt o centura nu are ce caută sa treacă prin oraș ci sa devieze tonajul greu prin afara orașului , sa ca dati seama de fapt ca podul și centura au fost făcute pentru a trece pe terenurile fostului primar Feieș , de fapt a unuia dintre fiii săi , acolo au fost bălării , când era primar și -a însușit terenul respectiv , l-a parcelat și după , hopa , facem o centura și un pod dar care culmea trece pe terenurile lui …. , asta nu cercetează nimeni . Haideti voi va rog ai cercetați puțin lucru acesta și o sa va speriați ….
Scuze pt Greșelile gramaticale dar am scris repede ….
Bun prieten dezastrul de balcea cu faur……castiga faur licitatii…..oare?…….pe bune???