INVESTIGATII

Cum se fac anchetele interne la CFR – povestea unui accident mușamalizat

Există o logică a prostiei așa după cum există și o logică a corupției – și se pare că cele două sunt înfrățite. Ca să exemplificăm acest raționament vă supunem atenției o întâmplare reală, întâmplată nu cu mult timp în urmă. În noaptea de 26/27.12.2015 dl. Mustea Sorin mecanic de locomotivă în cadrul Depoului CFR Arad organizează un chef la birtul pe care îl deține în localitatea Cil, județul Arad, chef la care participă activ până în dimineața zilei de 27.12.2015 când, pe la ora 11, se deplasează cu autoturismul proprietate personală la serviciu, în Arad. La ora 13 întră în serviciu iar la ora 14.20, ca urmare a insomniilor creatoare de plus valoare socială și a căldurii din cabina locomotivei, îi dă cu capul de toți pereții vagonului pe călătorii care urcaseră în trenul care circulă pe ruta Timișoara Nord-Arad-Oradea.

Timpul trece, călătorilor li s-au vindecat contuziile și sperieturile, iar de atunci încoace dl director al Regionalei de Călători Timișoara, dl Blăgăilă Florin, ne tratează ca pe o masă de idioți.

Când fac această afirmație mă bazez pe următoarea stare de fapt: cercetarea la fața locului efectuată de organele abilitate de lege stabilește fără dubiu culpa mecanicului de locomotivă, iar specialștii din cadrul SC REMARU „16 Februarie” Cluj, în urma examinării vagonului stabilesc un prejudiciu de 127.000 lei ( fără TVA) pe care îl comunică Reviziei de Vagoane Arad cu Adresa nr 103/12/06.01.2016. Dl Mustea Sorin, prietenul domnului Blăgăilă Daniel, fratele directorului Blăgăilă Florin, sprijinit puternic de Dărău Călin, de șeful Diviziei Călători, Meler Lucian și de dl. Măcincă – șef Serviciu Siguranța Circulației din  cadrul SNCFR Călători București -, printr-o minune cu specific ceferisto-românesc obțin o nouă evaluare a pagubelor, printr-o altă expertiză efectuată de atelierele CFR- Grivița – București care stabilește un prejudiciu de 9210,80 lei. În baza acestei revelații tehnice, dl Blăgăilă propune ca respectivul mecanic să fie păstrat în cadrul Depoului CFR Arad, dacă se poate să execute serviciul doar pe locomotive diesel și, bineînțeles, să-i fie schimbat programul de serviciu în funcție de necesități, să nu îl mai țină pe bietul om la program de 8 ore.

D-le Blăgăilă, acest material sperăm să ajungă și în atenția ministrului de resort, iar dacă dânsul nu va sesiza nimic în neregulă mai sperăm să ajungă în atenția cuiva care va sesiza totuși că în spatele acestor fapte se ascund lucruri care au măcinat  și mai macină încă societatea noastră, lucruri din cauza cărora unii au luat în trecut calea codrului, iar în prezent drumul accidentului.

Mihai Comanescu, 11 aprilie 2016 10:23