De ce Drulăul ține cu dinții (și) de Vizante?

225903760 340164001166309 5623415684209348736 n
Distribuie:

 

Din informațiile publicate pe pagina oficială a OPSFPR , Ovidiu Vizante (şef al CFR Călători din aprilie 2021, devenit cunoscut odată cu scandalul celor două trenuri abandonate în câmp, cu pasageri cu tot, o noapte întreagă – subiectul a fost tratat de toată presa națională, nu are rost să insistăm pe acest aspect) este în continuare administrator al SC RAIL CARGO CARRIER-ROMANIA SRL. Adică are o calitate în această organizație patronală în calitate de reprezentant al unui membru fondator.

Presa națională a sesizat legătura dintre Ovidiu Vizante (în prezent șef al CFR Călători) și SC RAIL CARGO CARRIER-ROMANIA SRL (firma pe care a administrat-o până la momentul acceptării funcției publice) dar s-a rezumat la atât. Comentatorii jubilau pe subiect rezumându-se și ei la româneasca invidie pe salar: au calculat ei și au ajuns la concluzia că a plecat de la un salar de 8000 de Euro pentru unul de 5000. Nimic senzațional în asta, nu pentru cei care încearcă să cuprindă întreg ansamblul.

De exemplu, am sesizat posibilul conflict de interese în care se află acest personaj care, teoretic, prin funcția publică pe care o deține, interacționează cu SC RAIL CARGO CARRIER-ROMANIA SRL pe care a condus-o, cel puțin din postura acestei calități,  de membru al „ORGANIZAȚIEI PATRONALE A SOCIETĂȚILOR FEROVIARE PRIVATE DIN ROMÂNIA’’. Și, chiar dacă acesta a fost revocat din funcția de administrator și doar Organizația Patronală a omis să modifice documentul afișat pe pagina sa oficială sau încă nu a operat modificările, tot ar fi o problemă. Și ar fi o problemă din perspectiva STATUTULUI  ORGANIZATIEI PATRONALE A SOCIETATILOR FEROVIARE PRIVATE DIN ROMANIA (OPSFPR) care stabilește scopul principal astfel: „a) reprezentarea, promovarea, susținerea, apărarea intereselor economice, sociale și profesionale, respectiv în domeniul transportului feroviar și a serviciilor conexe acestuia, ale membrilor în relațiile cu statul, autoritățile publice, patronatele, sindicatele și cu alte persoane juridice de drept privat pe plan național și internațional, conform Statutului și legislației în vigoare; […]”.

Acest scop este îndeplinit prin următoarele activități: „[..] Reprezintă interesele comune ale societăţilor comerciale membre ale organizației, în ceea ce priveşte reglementările în domeniul transportului feroviar, în faţa autorităţilor publice; / Urmărește și analizează proiectele actelor normative privind activitatea de transport feroviar, aflate în curs de elaborare, pentru promovarea intereselor comune ale membrilor asociației/ Susține organizarea periodică de întruniri cu reprezentanţii ministerelor interesate pentru coordonarea de către acestea a activităţii de transport feroviar, stabilirea modului de aplicare a legislaţiei în vigoare sau adoptarea unor măsuri pentru susţinerea şi dezvoltarea activităţii membrilor săi.”.

Ce coincidență! Domnul Vizante a trecut în tabăra statului, pe bani mai puțini, de dragul lui Drulă? Sau, domnul Vizante a trecut în tabăra statului pentru a pune umărul la îndeplinirea scopului și intereselor unor societăți private care au legătură cu ministerul transporturilor, scop care, dacă se îndeplinește, îi va profita și lui Drulă? Bine, o să spună că nu e nicio problemă, pentru că e șef la CFR Călători, nu la CFR Marfă. Dar la CFR Marfă este șef  Mihai Frăsinoi, numit tot de Drulă. Deci același cerc de interese. Fratele lui Mihai Frăsinoi de la CFR Marfă, Victor Frăsinoi, este director operațional la DB Cargo Romania (operator feroviar).

DB Cargo Romania este, alături de SC RAIL CARGO CARRIER-ROMANIA SRL de unde a venit Ovidiu Vizante la CFR Călători, membru în Organizația Patronală Feroviară privată. Adică Vizante era coleg de organizație patronală și avea aceleași interese în privat cu fratele colegului său de la CFR Marfă. Adică un melanj de personaje și interese care acum trebuie să obțină cât de mult se poate de la ministrul Cătălin Drulă.

227103406 531299391412897 426559406727889921 n

 

Și acum? Organizația Patronală în care era implicat Vizante, va veni la șeful CFR Călători, Vizante, și la fratele de la CFR Marfă ( Mihai Frăsinoi) să „urmărească și să analizeze proiectele actelor normative privind activitatea de transport feroviar, aflate în curs de elaborare” împreună cu ministrul Drulă? E ceva normal, așa-i?

Este evident că domeniul feroviar (atât cel de călători, cât și cel de marfă) în România este unul de viitor pentru oportuniști pentru simplul fapt că trebuie reconstruit de la zero. Așadar, avem treabă și avem nevoie de Vizante, nu-l putem „demisiona”. Dar rămâneți la părerea că Vizante e băiat bun, e profesionistul apărat de Drulă, că alte opinii dau bătăi de cap… și nu e nevoie de bătăi de cap, ci de liniște. Și oricum Drulă a spus că „pentru el subiectul e încheiat”, cu referire la scandalul legat de Vizante și trenurile din câmp.

Poate „limanulde care vorbea Drulă la numirea lui Mihai Frăsinoi la CFR Marfă este capitularea CFR (Marfă și Călători) în fața companiilor austrice și germane. Mai mult, printre artizanii plângerii către Comisia Europeană urmare a căreia statul trebuie să recupereze „în şase luni, în mod imediat şi efectiv 569 milioane de euro, plus dobânda compusă de la CFR Marfă” de care vorbește ministrul Cătălin Drulă, se numără și Rail Cargo Carrier România (parte a Rail Cargo Group din Austria) și, respectiv, Deutsche Bahn Cargo România („DB Cargo România”), adică fix firmele care au legătură cu Vizante și Frăsinoi: conform Bursa.ro„ Investigaţia a pornit în urma unei plângeri a Operatorilor Privaţi Feroviari din România. La momentul depunerii plângerii, asociaţia avea 16 membri dintre care 13 erau activi în domeniul transportului feroviar de marfă (iar nu în transportul feroviar de călători). Printre membri se numărau Grup Feroviar Român S.A. („GFR”), Deutsche Bahn Cargo România („DB Cargo România”), Unicom Tranzit SA („Unicom Tranzit”), Cargo Trans Vagon S.A. („Cargo Trans Vagon”), Transferoviar Grup S.A. („Transferoviar Grup”), Vest Trans Rail SRL („Vest Trans Rail”), Servtrans Invest S.A. („Servtrans Invest”), Tehnotrans Feroviar SRL („Tehnotrans”), Via Terra Spedition, Rail Cargo Carrier România (parte a Rail Cargo Group din Austria), Tim Rail Cargo, Rail Force SRL şi Trans Expedition Feroviar SRL, explică Comisia Europeană. Interesant e faptul că printre reclamanţi se găseşte Deutsche Bahn companie acuzată în ţara ei de încasarea mascată sau nu a unor subsidii importante de la statul german, niciodată investigată de către Comisia Europeană.” 

Și, evident la mișto,  ne bazăm pe Serviciul Român de Combinații că va face tot posibilul să negocieze această „capitulare” în termeni favorabili și României.

Intuim și o posibilă legătură, cel puțin pe zona feroviară cu interesele conexe din România, între grupul austriac Rail Cargo Austria (RCA) și Holzindustrie Schweighofer,  dar deocamdată rămânem la capitolul „intuiție”.

AICI – INTEGRAL STATUTUL ORGANIZAȚIEI PATRONALE A SOCIETĂȚILOR FEROVIARE PRIVATE DIN ROMÂNIA al cărei membru este și SC RAIL CARGO CARRIER-ROMANIA SRL la care Ovidiu Vizante a fost administrator.

AICI ultimul MONITOR FEROVIAR publicat.

 

Categorie: Investigații
Etichete: CFR călători, cfr marfa, mihai frasinoi, ovidiu vizante, victor frasinoi
Distribuie:
Articolul anterior
Ultima tranșă de bilete la meciul cu FCSB
Articolul următor
UTA – FCSB – MECI cu casa închisă: peste 8500 de bilete vândute!
Bagă un „16”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie