Dezbatere publică: Proiectul metodologiei pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învăţare

elevi
Distribuie:

 

Sunt invitați toți cei interesați de o educație mai bună să participe la dezbaterea acestei propuneri, astfel încât principiile și măsurile enunțate să răspundă nevoilor reale.

Conform comunicatului, prin documentul supus dezbaterii publice, Ministerul Educației propune o serie de obiective și măsuri strategice pentru prevenirea și eliminarea oricărei forme de segregare școlară din unitățile de învățământ preuniversitar, indiferent de criteriul de segregare: etnie, performanțe școlare, statutul socio-economic al familiilor, mediu de rezidență, dizabilitate, cerințe educaționale speciale.

Printre acestea se regăsesc completarea/ modificarea cadrului legislativ privind desegregarea școlară în România, creșterea calității serviciilor educaționale în școlile din România, formarea cadrelor didactice din unitățile de învățământ preuniversitar segregate identificate la nivel național și dezvoltarea unor măsuri complementare de prevenire și combatere a discriminării sau segregării școlare în unitățile de învățământ. Termenele de realizare/ implementare a acestor obiective, alături de alți parteneri guvernamentali și din societatea civilă, sunt prevăzute pe intervalul de timp cuprins între octombrie 2016 și august 2018.

 

COMUNICAT DE PRESĂ – MINISTERUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE ȘI CERCETĂRII ȘTIINȚIFICE

„ Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a lansat miercuri, 5 octombrie, în dezbatere publică, proiectul de metodologie privind asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări specifice de învăţare (TSI). Documentul identifică şi stabileşte tipul de intervenţie pentru asigurarea învăţării individualizate şi personalizate în cazul acestor elevi prin introducerea şi utilizarea instrumentelor compensative, a măsurilor de dispensare şi a formelor adecvate de evaluare.

Prevederile acestui proiect vizează doar copiii/elevii înscrişi în învăţământul preuniversitar, diagnosticaţi cu tulburări specifice de învăţare în baza unei evaluări complexe efectuate de specialişti acreditaţi din şcoala de masă (profesori consilieri şcolari, logopezi, profesori de sprijin) sau/şi specialişti (psihologi, logopezi, psihopedagogi).

Unul dintre cele mai importante obiective urmărite prin aprobarea acestei metodologii estegarantarea dreptului la educaţie al tuturor copiilor/elevilor identificaţi cu tulburări specifice de învăţare. De asemenea, se urmăreşte favorizarea  succesului şcolar prin măsuri didactice de susţinere, garantarea unei formări adecvate şi promovarea dezvoltării potenţialului, precum şi pregătirea cadrelor didactice, profesorilor de sprijin, profesorilor psihopedagogi, logopezilor, profesorilor consilieri şcolari deopotrivă cu responsabilizarea şi  sensibilizarea părinţilor în confruntarea cu problemele legate de tulburările specifice de învăţare.

Precizăm în acest context că tulburările specifice de învăţare desemnează un grup eterogen de tulburări ce afectează procesul tipic de achiziţie a abilităţilor şcolare (de citire, exprimare în scris şi matematice): dislexie, disgrafie, discalculie. Apariţia acestora nu este o consecinţă a lipsei oportunităţilor de învăţare sau a motivaţiei pentru învăţare, nu este rezultatul unui deficit intelectual, intelect liminar, deficit senzorial (ex: auditiv, vizual, motor), tulburărilor afective şi emoţionale de natură psihiatrică sau a altor tulburări de (neuro) dezvoltare (tulburări de spectru autist) şi nu se datorează niciunei forme de traumă cerebrală sau maladie de achiziţie.

În mod uzual, aceste tulburări sunt descrise pe baza deficitelor lor funcţionale ca dislexie (afectarea procesului de achiziţie a citirii), disgrafie (afectarea procesului de achiziţie a scrisului, atât a actului grafic, cât şi a exprimării corecte în scris) şi discalculie (afectare a procesului de achiziţie a abilităţilor numerice şi aritmetice).

Diagnosticul de dislexie şi disgrafie se stabileşte, de regulă, în clasa a II-a, după ce elevul a parcurs învăţarea tuturor literelor. Diagnosticul de discalculie se stabileşte, de regulă, în clasa a III-a.

În proiect sunt incluse şi măsuri privind managementul cazurilor TSI în sistemul de învăţământ, măsuri psihopedagogice, consiliere parentală şi cadrul general de formare a cadrelor didactice.

Lansăm în dezbatere publică proiectul de metodologie pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învăţare. Documentul cuprinde procedurile de evaluare pentru depistarea tulburărilor de învăţare, precum şi cadrul general de asigurare a cadrelor didactice cu pregătire adecvată şi a terapiilor specifice.

Aşteptăm sugestiile, propunerile şi punctele dumneavoastră de vedere pe adresa de email [email protected] până în data de 15 octombrie, inclusiv.”

Pentru a vizualiza întreg documentul accesați PROIECTUL DE METODOLOGIE

FOTO: Google

Categorie: Știri
Etichete: copii cu tulburări, dezbatere publică, invatamant, metodologie, ministerul educației
Distribuie:
Articolul anterior
S-a pupat cu „Regina nopții”. Tamponare cu duba de Poliție pe strada Eftimie Murgu
Articolul următor
Aradul n-are velodrom – dar are patru medaliați la Campionatul Național de Velodrom și, mai ales, echipă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie