Dorelul infrastructurii lovește din nou: Tunelul Bătuța de pe calea ferată Arad-Simeria este blocat de un DEAL!

tunelul batuta
Distribuie:

Tunelul Bătuța,  pe șantierul căii ferate Simeria – Km 614 (lângă Arad) este blocat de un deal și vor mai trece ani buni până va putea fi folosit

Tunelul Bătuța este situat pe malul stâng al Mureșului și are 603 m lungime, dintre care 586 m tunel natural și două portale – Simeria (10m) și Curtici (7m). Tunelul are cale ferată dublă.

Tunelul se află pe Lotul 2 Subtronsonul 2b: Cap Y Barzava-Cap Y Ilteu, 36 km lungime, valoare contract 1,73 miliarde lei. Termenul de finalizare era decembrie 2022.
Pentru a putea fi folosit tunelul, trebuie eliminat dealul

Deocamdată suntem la faza cu „s-au făcut adrese și urmează să se inventarieze masa lemnoasă aflată pe suprafața respectivă și să se exploateze.” Abia apoi se poate interveni pe suprafața respectivă. Deci, probabil, alți 5 ani…

Ce spune Asociația Pro Infrastructura

„Deschiderea tunelului Bătuța este blocată de un deal! Nu se știe când vom putea folosi unul dintre cele mai importante obiective de pe tronsonul de cale ferată Simeria-KM 614 aflat în curs de reabilitare.

Tunelul de cale ferată este în continuare blocat de un deal. În prezent sunt excavați aproximativ 500 de metri din cei 586 ai tunelului, însă riscă să devină muzeu pentru că nici până în ziua de azi nu au fost scoși din circuitul forestier arborii din zona portalului estic.

Le amintim responsabililor CFR Infrastructura că se împlinesc 5 (cinci!) ani de când au fost semnate contractele pentru reconstrucția căii ferate Simeria-KM 614. Este important de menționat că acești 5 ani de întârziere birocratică vin pe un lot în care lucrările ar fi trebuit să dureze… 4 ani de la parafarea contractului.

Ce înseamnă asta? Șansele să putem circula pe noua variantă de viteză de la Bătuța la final de 2023 au devenit nule. Din momentul în care va începe lucrul la versant, vor fi necesare minim 300 de zile de muncă la acesta.”

Despre Proiect

Finanțarea se face prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 din Fondul de Coeziune și Bugetul de Stat. Valoarea totală este de 9,52 miliarde de lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FC (85%): 6,8 miliarde de lei.

Pentru a se putea asigura, pe o distanță semnificativă, viteza maximă de 160 km/oră pentru trenurile de călători și 120 km/oră pentru trenurile de marfă, obiectivele specifice ale proiectului constau în reabilitarea/construirea a:

  • 141,178 km linie de cale ferată;
  • 9 poduri noi peste râul Mureș (cu deschidere de peste 100 m);
  • 52 poduri noi (cu deschidere de peste 50 m);
  • 19 pasaje (11 inferioare și 8 superioare);
  • 106 podețe noi;
  • 3 tuneluri și o polată;
  • 4 clădiri noi construcții de mentenanță pentru dotările aferente;
  • 4 stații de cale ferată reabilitate;
  • 9 stații de cale ferată, construcții noi;
  • 11 puncte de oprire (Păulis, Conop, Lalasint, Văradia, Salciva, Tisa, Gurasada, Bretea, Mureșana, Branisca, Vețel, Mintia);
  • 141,178 km linie dublă reabilitată/modernizată a instalațiilor de electrificare, semnalizare, telecomunicații (348,3 km linie CF desfășurată electrificată, linie semnalizată, construcție instalații telecomunicații);
  • 141,178 km introducere ERTMS/ETCS Nivel 2 GSM-R.
Evident, politicienii și-au făcut poze cu tunelul sau au făcut postări să se laude

dar cam atât. Din cauza blițului, probabil, n-au văzut dealul care blochează intrarea/ieșirea din tunel, și nici nu i-a dus capul că trebuie să se dea niște aprobări în termene rezonabile deși constructorul a sesizat la Ministerul Transporturilor probleme birocratice la ambele capete (exproprieri, acord de mediu revizuit, scoatere din circuitul forestier), care cad în sarcina CFR.

Sursa: Club Feroviar.ro

 

Categorie: Știri
Etichete: Asociația Pro Infrastructura, cale ferată Simeria-KM 614, CFR Infrastructură, tunelul Bătuța
Distribuie:
Articolul anterior
Doamna Smaranda KAFKA – din Șofronea la Sidney: „ABC-ul unei vieți” de 1000 de pagini și 6 povestiri în ALB ȘI NEGRU
Articolul următor
Două accidente în câteva minute pe A1, sens de mers Timișoara-Arad. O persoană a fost transportată la spital

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

zeno moldovan

A murit doctorul Zeno Moldovan

Domnul Dr. ZENO MOLDOVAN a fost nominalizat în lista personalităților arădene cărora în acest an li se va conferi Titlul de excelență (domeniul SĂNĂTĂȚII) –  pentru activitatea prodigioasă desfășurată în…