FESTIVALUL DE TEATRU CLASIC – ediția a XXIV-a. Câteva opinii la final

fitca2018
Distribuie:

 

Am văzut toate spectacolele înscrise in Programul acestei ediții, cu excepția Concertului susținut de The Tango Orchestra și a premierei arădene (voi avea ocazia , sper, să o văd încă in acest an , desi distanța de programare între premieră și spectacolul urmator este de aproape o lună, fapt inadmisibil din punctul meu de vedere ). A fost o ediție cu succes la public, aproape toate spectacolele având săli arhipline, dovadă că arădenii iubesc teatrul și îi aplaudă reprezentațiile, chiar dacă nu sunt repere teatrologice, dar aparțin unor teatre, mai ales, din capitală.

Nu cred că este cazul să fac cronici de spectacol, ci doar să exprim câteva  opinii, la final de festival:

1. Cele mai cunoscute Teatre din ROMÂNIA (Teatrul Național din București, Teatrul de Comedie, Teatrul Nottara, Teatrul Odeon, Teatrul Mic, Teatrul Metropolis, „unteatru”) și  din UNGARIA (Teatrul Național din Pecs și Teatrul Cetății „Gyula”, în coproducție cu Teatrul Clasic „Ioan Slavici”) s-au aflat in Programul Festivalului.

2. Dramaturgi importanți au fost „aduși” pe scenă, prin lecturi scenice sui-generis, dar și prin propuneri regizorale terne și neinteresante: A.P.Cehov( 4 spectacole), I.L.Caragiale, Tudor Mușatescu, Tom Stoppard, Agatha Christie, adaptări după Georges Feydeau și Frății Grimm.

3. Piese binecunoscute din dramaturgia românească și universală au putut fi urmărite pe scena Festivalului: „D-ale carnavalului “, „Titanic vals”, „Pescărușul “, „Trei surori “, „Cursa de șoareci “, „Rosencrantz și Guildenstern sunt morți“.

4. Regizori de primă mărime au semnat spectacolele aflate in Festival: Andrei Șerban, Alexandru Dabija, Victor Ioan Frunză, Claudiu Goga .

5. Actori, consacrați sau mai puțin cunoscuți, au evoluat în spectacole, unele, excelente, altele, greu de urmărit, dar cu toții aplaudați de către generosul public arădean .

6. O mențiune specială pentru spectacolul lui Andrei Șerban, o strălucită reprezentare scenică a „Pescărușului “ de A.P.Cehov .

7. Apreciem propunerea regizorală a lui Tapaszto Erno, care a translat spectacolul „Rosencrantz si Guildenstern sunt morți“ de la Teatrul Cetății „Gyula” pe scena arădeană, propunând o reprezentație, ușor diferită, cu „rezolvări” scenice interesante și cu două roluri mult mai bine gândite regizoral și anume Ophelia și Polonius, Gropar, Actor. Au fost aproape de nerecunoscut actori care au strălucit pe scena Teatrului Cetății „Gyula”(Eder Eniko-Gertrud; Koleseri Sandor-Claudius; Gulyas Attila – Guildenstern; Lung Laszlo- Hamlet). Au evoluat in aceeași notă, admirabilă in plan artistic, Tege Antal – Rosencrantz; Megyeri Zoltan- Actor; Iulia Pop Actrită și Zoltan Lovas intr-un rol de compoziție, cu puțin text , dar cu atât mai dificil de interpretat. Aprecieri pentru actrița Alexandra Gîtlan, care a realizat o cu totul altă Ophelia în spectacolul de pe scena arădeană, o Ophelia puternică și nuanțată, mai puțin inspirată, însă, în scenele de interminabile zvârcoliri din final.

8. Festivalul International de Teatru Clasic, ediția a XXIV-a s-a încheiat, dar gândim, deja, la ediția jubiliară 2019.

Până atunci, să-i felicităm pe cei implicați în organizarea și desfășurarea  Festivalului de Teatru Clasic, un brand al Aradului teatral ce trebuie aplaudat, dar, în același timp, abordat cu rigoare și profesionalism.

Categorie: Opinii
Etichete: FESTIVALUL DE TEATRU CLASIC - ediția a XXIV-a, FITCA 2018, Lizica Mihuț, opinii
Distribuie:
Articolul anterior
42 de BOILERE au fost donate unităților sociale și de învățământ… pentru că inclusiv la capitolul „apă caldă” Aradul stă prost
Articolul următor
[JOI la FILARMONICĂ] Dirijorul galez Jonathan Mann și pianistul italian Emilio Aversano se reîntorc la Arad cu un repertoriu de secol XIX

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

virgil florea

Evoluție vs cinism 2-0

Pentru nevoile noastre firești, imediate, am făcut totul. Născocirile și invențiile ne-au adus astăzi la un nivel foarte ridicat. Dacă pentru a mânca, la început, ne ajutam de bâte acum…
gheorghe schwartz

Răspunzându-le prietenilor

Nici nu mai este necesar un cutremur pentru a se prăbuși clădirile. Îngrozită, proprietara unei firme mi-a spus că pereții au început să crape. ATENȚIE! ÎN FOSTA PIAȚĂ A CATEDRALEI…