joi, mai 19, 2022

Încep lucrările la reabilitarea tronsonului de cale ferată Simeria – Sighișoara care trece prin Arad pe axa Nürnberg – Constanţa

 

Ministerul Transporturilor, prin CFR SA, a desemnat câştigătorul licitaţiei pentru reabilitatea şi modernizarea a 44,7 km de cale ferată între Simeria şi Arad. Licitaţiile pentru modernizarea celor patru loturi de cale ferată, între Simeria şi Sighişoara, sunt evaluate la 1, 8 miliarde de euro – tronsonul în care intră județul Arad fiind evaluat, ca și costuri totale, la 374 milioane euro (1.689.959.733,89 lei, fără TVA).

Obiectivul general al proiectului constă în reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru circulatia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.

[COMUNICAT DE PRESĂ CFR SA]

La 17 februarie, CFR SA a desemnat Asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru reabilitarea la standardele impuse pentru coridoarele europene a subtronsonului km 614 – Cap Y Bârzava (2a), situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Braşov–Bucureşti–Constanţa.

În cadrul acestui proiect se vor executa lucrări de terasamente şi consolidări pe 44,706 km, de construire a 13 poduri noi (dintre care 2 peste râul Mureș), modernizarea a 39 de podeţe, lucrări civile în 5 staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale şi puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanţa subtronsonului.

Sursa de finanţare pentru reabilitarea subtronsonului km 614 – Cap Y Bârzava (2a), parte integrantă a tronsonul 2 Km 614 – Gurasada, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimată a contractului este de 1.689.959.733,89 lei (fără TVA), 374 milioane euro.

Prin reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe acest subtronson se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi până la 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi a siguranţei traficului feroviar.

Sursa: clubferoviar.ro

Critic Arad
Critic Aradhttps://criticarad.ro/
Cotidian din Arad cu prima aparitie in 8 aprilie, 2016, cuprinzând știri, reportaje, investigații de presa, opinii, pamflete, sport si publicitate

Ultimele Știri

Related news