joi, decembrie 8, 2022

Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” din Arad și-a trimis 30 de elevi și 6 cadre didactice în Granada prin programul Erasmus+

 

Stagiu de pregătire practică în Granada, Spania, prin programul Erasmus+, pentru elevii de la Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu”, Arad

În perioada 12/07/2021-30/07/2021, 30 de elevi din clasele a X-a A, a X-a B ciclul liceal și clasa a 10-a A școala profesională au participat la un stagiu de practică în Granada, Spania. Stagiul a fost organizat în cadrul proiectului de mobilitate Erasmus+, VET, „Viitorul începe în școală: competențe europene pentru oameni de succes”, nr. 2020-1-R001-KA102-079197. Beneficiari ai acestui proiect urmează cursurile în cadrul Liceului Tehnologic „Aurel Vlaicu”, la specializările: Tehnician proiectant CAD, Tehnician electrician electronist auto și Mecanic auto.

Instituția de primire a fost M.E.P Europrojects Granada, Spania. Pe parcursul celor trei săptămâni, elevii au efectuat practica de specialitate, de luni până vineri, la agenții economici, sub îndrumarea tutorilor desemnați, și au dobândit cunoștințe, competențe și abilități, specifice domeniului lor de calificare, dar au avut ocazia de a-și îmbunătăți competențele personale, sociale, interculturale, lingvistice, avându-se în vedere conturarea unui profil de învățare european, de învățare pe tot parcursul vieții. Mobilitatea a fost o modalitate eficientă de completare a pregătirii teoretice realizate în școală, cu o pregătire practică de calitate, la standarde europene, conducând la formarea profilului unui absolvent care va putea să se integreze mai ușor pe piața muncii.

Pe parcursul celor trei săptămâni, beneficiarii și-au dezvoltat competențele de comunicare în limba engleză, dar au dobândit și cunoștințe de bază în limba spaniolă, prin implicarea lor în situații de comunicare diverse.

În weekend-uri, participanții au avut ocazia de a descoperi Andalusia, o regiune frumoasă din sudul Spaniei. Andalusia înseamnă istorie, tradiție, monumente fabuloase, grădini fermecătoare, orașe cu influențe maure, festivaluri, flamenco, corida și tapas, mare și munte, nisip și soare, oameni ospitalieri, având o atitudine pozitivă și o extraordinară poftă de viață.

În cadrul vizitelor culturale, s-au vizitat orașele Sevilla, Malaga, Salobreña. Participanții au admirat obiectivele turistice din Granada, oraș aflat la poalele munților Sierra Nevada: centrul vechi, Palatul Alhambra, Catedrala Mirador de San Nicolas, Parcul de științe, Biodome.

Elevii au fost însoțiți de prof. Andra Daniela, prof. Gal Cristina, prof, Popescu Alina. Activitățile din cadrul proiectului au fost monitorizate de prof. Mateuț Mădălina, coordonator de proiect.

Stagiile de practică în țări europene constituie modalități de îmbunătățire a culturii de specialitate, dar și a competențelor personale ale elevilor, a culturii lor generale, în acord cu misiunea asumată a școlii noastre: realizarea unei educații complexe, formarea de competențe necesare adaptării absolvenților la dinamica pieței muncii.

***

Job Shadowing în Granada, Spania, prin programul Erasmus+, pentru șase cadre didactice, profesori VET, de la Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad

În perioada 12/07/2021- 24/07/2021 șase cadre didactice de la Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” au participat la o mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+, VET, „Viitorul începe în școală: competențe europene pentru oameni de succes”, nr. 2020-1-R001-KA102-079197, care s-a desfășurat în Granada, Spania.

Activitățile desfășurate au fost în acord cu nevoile specifice ale unui profesor VET. În cele două săptămâni de activitate, seminariile de informare au alternat armonios cu vizitele de lucru și cu activitățile culturale. În cadrul seminariilor a fost prezentat sistemul de educație spaniol, cât și structura sistemului vocațional specific regiunii Andaluzia – Granada: niveluri de învățământ, domenii de specializare, modul de admitere, legătura școlilor cu agenții economici, posibilitățile de angajare sau continuarea studiilor de către absolvenți.

Vizitele de lucru s-au desfășurat în două școli reprezentative pentru învățământul vocațional din Granada, una în domeniul economic și turism, iar cealaltă în domeniul electric și mecanic. În cele două școli au fost prezentată structura de organizare a acestora, pe diferite domenii de specializare și diferitele niveluri de pregătire a elevilor, cât și a spațiile de realizare a învățării teoretice, dar și de realizare a instruirii practice(laboratoare, ateliere). Dotarea acestor școli este impresionantă, personalul dând dovadă de un grad înalt de profesionalism și devotament. Elevii care învață în aceste școli dobândesc competențe foarte asemănătoare cu cele pe care le vor întâlni la locul de muncă, asta datorită dotărilor moderne, mai ales a laboratoarelor și atelierelor de instruire practică.

Vizitele la firmele de stagii de practică a elevilor care și-au desfășurat practica în domeniul de pregătire profesională de mecanic auto și tehnician proiectant CAD au avut în vedere observarea modului de lucru, a metodelor aplicate. Ca urmare a aplicării metodelor centrate pe elev, elevii s-au integrat bine și au fost apreciați pentru munca desfășurată, adaptându-se foarte bine cerințelor, respectând standardele impuse și depășind barierele de comunicare.

În cadrul unei întâlniri online cu managerul instituției IES Politecnico Hermenegildo Lanz, Pablo Lara, a fost prezentat modul de funcționare și organizare a școlii în sistem vocațional dual.

Toate competențele dobândite pe plan profesional, dar și personal, vor fi valorificate de către cei șase profesori beneficiari în școală, în cadrul orelor de pregătire teoretică și practică a elevilor. Se va pune mai mare accent pe metodele de predare centrate pe elev, pe învățarea prin descoperire, dezvoltarea abilităților practice. Experiența dobândită va fi valorificată în adaptarea modulelor din cadrul curriculumului la decizia școlii(CDL) la nevoile de învățare ale elevilor, care vor fi axate pe dezvoltarea de competențe.

În weekend-uri participanții au avut ocazia de a descoperit Andalusia, o regiune frumoasă din sudul Spaniei. Aceștia au vizitat orașele Sevilla, Malaga, Salobreña. Au admirat obiectivele turistice din Granada, oraș aflat la poalele munților Sierra Nevada: centrul vechi, Palatul Alhambra, Catedrala Mirador de San Nicolas, Parcul de științe, Biodomo. Andalusia înseamnă istorie, tradiție, monumente fabuloase, grădini fermecătoare, orașe cu influențe maure, festivaluri, flamenco, corida și tapas, mare și munte, nisip și soare, oameni ospitalieri, având o atitudine pozitivă și o extraordinară poftă de viață.

Pentru profesorii VET participanți, mobilitatea a fost o oportunitate de formare continuă, o ocazie de a reflecta asupra necesității diversificării strategiei didactice. Prin observarea modului de aplicare a unor metode inovative în mod direct și a impactului acestora asupra elevilor, participanții vor reuși să adapteze strategiile proprii la specificul elevilor școlii, pentru a crea un climat educațional favorabil, răspunzând nevoii de regăsire a atractivității școlii, în acord cu misiunea asumată a școlii noastre: realizarea unei educații complexe, formarea de competențe necesare adaptării absolvenților la dinamica pieței muncii.

Participarea la mobilitate a condus la creșterea sentimentului de responsabilitate pe care îl au profesorii față de viitorul elevilor, pentru succesul lor, care începe să se prefigureze încă din școală.

Prof. Mădălina Mateuț, Coordonator proiect

 

Critic Arad
Critic Aradhttps://criticarad.ro/
Cotidian din Arad cu prima aparitie in 8 aprilie, 2016, cuprinzând știri, reportaje, investigații de presa, opinii, pamflete, sport si publicitate

Ultimele Știri

Related news