[NEWS ALERT] Raportul Corpului de Control al Ministrului documentează hoția de locomotive de la Depoul CFR Arad

background critic
Distribuie:

 

[ACTUALIZARE]

În prezența domnului Apostol Cătălin, șeful echipei de control din cadrul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, care s-a deplasat la Depoul CFR Arad s-a desigilat, după lupte „seculare” care au durat doi ani, Locomotiva DA 930 – ocazie cu care se constată următoarele. 

Extras raport

Motorul Diesel a fost schimbat (nu corespunde ca aspect – motorul original a fost implicat într-un incendiu, în anul 2012, ocazie cu care a fost făcută planșă foto, iar motorul din fotografii nu corespunde cu cel de pe locomotivă, lipsă serii, plăcuțele au fost tăiate, iar seriile au fost polizate), lipsă generator principal (conține aproximativ 5 tone Cupru). S-a încercat deturnarea anchetei pe pista că generatorul de pe DA 930 a fost mutat pe DA 1097. În urma verificărilor, acest lucru s-a infirmat. În continuare, s-a constatat lipsa turbosuflantei a regulatorului mecanic al pompei de apă și a pompei de injecție de compresor. Motorul de pe DA 930 nu prezintă urme de foc, toate membranele de teflon, de la clapetele de explozie sunt intacte – lucru imposibil în caz de incendiu.

Sursele din cadrul Depoului CFR și dintre anchetatori ne informează că Dărău Călin ar fi sugerat unor fideli ai săi să dea foc la clapetele de explozie. Se știe exact cine a lucrat la schimarea motorului Diesel care se află montat pe locomotiva 060DA 001, la Firma „Floyd”, în Republica Ungară. Noi vom da doar inițialele acestor persoane, concluziile sperând să le tragă cine trebuie și când trebuie: B.T., T.L., T.A., D.G., – iar la macara, B.O.

Concluzii și întrebări

Locomotiva a fost remizată într-in loc vizibil, dupravegheată 24 / 24. Personalul implicat va fi convocat la audieri, la București, de o comisie mixtă CFR – Poliție T.F. – Parchet.

De ce nu s-a întâmplat nimic până acum – deși organele au fost informate de doi ani – și de ce a trebuit să se implice organe cu atribuțiuni pe linia securității naționale pentru ca acest caz să aibă o fonalitate? – rămân întrebări retorice…

………………………………………………………….

TITLUL INIȚIAL: [BREAKING NEWS] Corpul de control al Ministrului Transporturilor este la Depoul CFR, anchetând un furt de piese de locomotivă de proporții uriașe

De ieri, 9 iunie, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor se află în anchetă la Depoul CFR Arad, unde anchetează reclamațiile care – în sfârșit, după mai bine de doi ai de când au apărut în presă! – au atras atenția autorităților competente în a efectua acest tip de fapte de o gravitate ieșită din comun. Astfel, mai multe piese de locomotivă au fost înlocuite „doar în acte” (sau nici măcar), scoase din magazii de noi și… „pierdute” pe drumul dintre magazie și locomotivă. De asemenea, se verifică reclamații care au la bază dovezi privind vânzarea unor motoare noi sau recondiționate, la operatori CFR privați din alte țări, „la negru” – motoare care erau destinate locomotivelor românești… care n-au mai fost reutilate, înregistrate fiind, însă, ca și cum ar fi fost – circulând, practic, ilegal pe șinele patriei.
Azi-dimineață la ora 8.00, ceea ce a fost luat, inițial, drept „o glumă” s-a transformat într-o bombă cu ceas: inspectorii au dispus tăierea cu flexurile a locomotivei D.A. 930 – care a fost, efectiv, sudată, pentru a se acoperi urmele, la aceasta existând suspiciunea că i-a fost schimbat motorul bun cu un „fier vechi”. De asemenea, pentru locomotiva cu nr. 1097 a fost dispusă scoaterea din circulație, fiind sigilată în vederea controlului amănunțit, pe ea existând suspiciuni că s-au înlocuit piese vechi cu piese… și mai vechi (ori cu ele însele), tranzacțiile din acte reprezentând operațiuni fictive.
De remarcat că, de această dată, comisia sosită de la București nu a mai acceptat nici protocoale, nici plata unui hotel scump pentru întreaga delegație… și inclusiv „plicul de la domnul Blăgăilă” s-a rătăcit pe drum… precum motoarele locomotivelor.

În curs de actualizare.

Categorie: Știri
Etichete: control, depoul cfr, furt, locomotive, ministerul transporturilor
Distribuie:
Articolul anterior
În toată lumea în același timp! A 18-a ediţie a festivalului internaţional de film de foarte scurt metraj „Très court” – Arad 10 – 11 iunie 2016
Articolul următor
Arbitrul arădean Ovidiu Hațegan – ales de UEFA să conducă partide la EURO 2016

5 comentarii. Leave new

  • avatar of doar la noi......!
    DOAR LA NOI......!
    10 iunie 2016 17:50

    -Groparul sef,artizanul acestor manevre murdare, mai are tupeu sa vina in DEPOU, sa faca cronometrari pe locomotivele care, au mai ramas, din flota pe care el a vandut-o.
    El e curat ca lacrima!
    Curat, murdar! Nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase.
    Ascunde-te dracului, caci daca pleca-i odata cu TRUTA, nu-ti mai avea nimeni grija, si nici nu trage-ai dupa tine, oameni nevinovati (ma refer la cei care i-ai rasplatit cu pizza si suc la portie).
    …….te-ai incapatanat si ai facut Depoul praf.

    Răspunde
  • avatar of c.f.r-istu indicnat
    C.F.R-istu indicnat
    10 iunie 2016 20:57

    Ranjetul Groparului, nu e rasul lui, rasul-plansu.
    Mai oameni buni,domnilor mecanici din Depoul ARAD: voi ce vorbiti cu el cand vine la voi pe locomotiva pentru cronometrari:
    -Nu-i sugerati sa se ghideze dupa cotele pe care le-a facut el, cand era la Depoul ARAD?
    -Nu-l intrebati: A montat cumva, ceva SOFT-uri pe m.d pentru a imbunatati performantele si ar reduce consumul?
    -A inlocuit cumva m.d vechi cu altele noi (la asta se pricepe bine), ca sa scada cosumul, comparativ cu perioada cand a patronat El mafia in Depoul ARAD?
    -Nu trebuie sa fi mare tehnocrat, ca sa-ti dai seama ca un m.d cu cat este mai imbatranit, avand km mai multi, cu atat consuma mai mult.Numai la EL e pe invers.
    Gropare te bagi singur la apa!

    Răspunde
  • avatar of szentes iosif
    Szentes Iosif
    12 iunie 2016 1:59

    Dl. Apostol Catalin este angajatul CFR Calatori in cadrul Corpului de Control al DG. si actioneaza in baza unei Dispozitii DG pentru elucidarea cazului LDE 930 de la Depoul Arad. Din partea CFR Calatori in continuare: „toleranta zero”.

    Răspunde
  • ne lasi cu toleranta ta ca a ti transformat depoul in bordel

    Răspunde
  • avatar of suspiciunea rezonabila
    Suspiciunea rezonabila
    13 iunie 2016 20:09

    -EXCELENTA VOASTRA D-LE SZENTES:JO NAPOT
    -Cazul D.A 930 nu este unul singular, izolat.
    -Toate celelalte locomotive (LDE+LDH) aflate in parcul rece de rezerva al Depoului ARAD, au fost praduite in acelasi mod cu ACORDUL EXPRESS al Groparului sef (inclusiv LDH 550), mutat pentru taiere la ex. remiza Lugoj.
    Kosonom szepen, viszontlatasra.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie