[NOU în Arad] PISTE pentru PUBELE

piste arad tomberoane
Distribuie:

 

 

În urma apariției de miercuri a articolului „Despre MAREA CORUPȚIE. (ANTI)PISTELE DE BICICLETE: 130 de kilometri de BANI SIFONAȚI. BILANȚUL INVESTIȚIILOR „realizate” în Arad [1]”,  am primit, printre multele mesaje de-njurături, un mesaj (singurul mesaj) pe care l-am luat în serios. A fost scris de un cetățean care, după cum mi-a mărturisit, nu a crezut că ce am descris în articol cu privire la pistele de biciclete din Arad este adevărat și că nu sunt periculoase. L-am repezit cu invitația de a face un tur al orașului, pe jos sau pe bicicletă, și, la sfârșitul zilei să-mi scrie care-i realitatea lui. Dacă e altfel de cum am descris, să mă-njure. Dacă tinde măcar să-mi dea dreptate, să-mi scrie exact cu cuvintele lui experiența și i-am promis că i-o public, fără să intervin măcar cu o virgulă. Și a revenit cu textul de mai jos și o galerie foto. Plus că a mai identificat un „dușman al esteticii urbane și al siguranței bicicliștilor” pe care eu l-am omis.

***

„DOTĂRI SUPLIMENTARE PENTRU PISTELE DE BICICLETE ȘI STAȚIILE DE AUTOBUS DIN ARAD – CONTAINERE URÂT MIROSITOARE ȘI CU POTENȚIAL CRIMINAL

Chiar dacă neoficial și fără inaugurări pe facebook așa după cum suntem deja obișnuiți de „Capelmaistoru” interimar dar și de camarila lui de lingăi din online administrația locală din urbea unde trăim, urbe cu pretenții de „pol(ă) de dezvoltare” și capitală de județ și anume Arad. După ce am fost dotați cu linii pe asfalt pe care trebuie să le interpretăm ca piste pentru bicicliști și cu stații de autobus în care nu prea opresc autobuse dar care „papă” din parcările și așa insuficiente, peisajul nu ar fi complet dacă, pe lângă băncile de tablă perforată, coșurile de gunoi cu aspect de strecurător și compresoare la care nu umflă nimeni roțile era absolut obligatoriu să se mai doteze cu ceva! (Sau poate să se uite de ele în acele locuri din timpuri imemoriale?) Și cu ce au fost dotate? Cu containere de gunoi care nici nu ne mai punem problema că sunt la sub 10 metri de cea mai apropiată fereastră încălcând distanța din ordinul 119 al Ministerului Sănătății în care e prevăzută distanța minimă… nu, nu amintim nici că Serviciul Edilitar al Primăriei, nici D.S.P -ul, nici Agenția de Protecție a Mediului nu sunt curioase de acest aspect că doar nu „put” la propriu sub fereastra lor! Problema majoră însă este fiindcă tot avem la Primăria Arad o Comisie de Circulație care prin două trei portavoci și prin propunerile făcute de aceștia tot pe rețelele de socializare și anume: de schimbat sensuri de mers, de schimbat indicatoare, de închis sau deschis străzi pentru trafic uită de menirea lor primordială și anume aceea de se ocupa de siguranța participanților la trafic fie că sunt pietoni, bicicliști sau conducători auto și până la urmă de integritatea fizică și în final chiar de viața lor! Însă din ceea ce am constat în teren pe câteva străzi foarte aglomerate ale Aradului se pare că nimeni din cei comisia de circulație sau din cadrul poliției locale (că tot au stat major și secție rutieră ), nici din cadrul Serviciului Rutier al Poliției (deși trec zilnic cel puțin pe aceste străzi) nu sesizează pericolul de accidente la care sunt expuși bicicliști și șoferi pe aceste străzi. Și să nu o lungim așa cum veți vedea și în galeria foto am făcut o plimbare de la Piața Spitalului până pe strada Ioan Alexandru (fosta Ineului) un loc în apropierea căruia chiar la intersecția cu Iuliu Maniu au fost nenumărate accidente iar unele mortale! Și ce am văzut: exact după ieșirea din sensul giratoriu, pe sensul de mers spre Podgoria, o stație de autobus extrem de mizerabilă dotată cu șase containere de gunoi care numa aspect de stație nu oferă locului cu pricina. Ne continuăm deplasarea iar pe strada Banul Mărăcine, de îndată după semafoarele și trecerea de pietoni exact, dar exact pe pista de biciclete străjuiesc alte două containere (în spatele cărora zac uitate în vederea compostării-dar asta va face obiectul altor relatări- câțiva snopi de țesuturi biodegradabile) cu potențial criminal pentru bicicliști care trebuie să iasă exact pe banda întâi pentru a le ocoli, conținând deplasarea spre Podgoria, și de îndată ne întâmpină altă stație de autobus ( cel puțin așa ne spune indicatorul care ce-i drept nu se observă fiind obturat de crengile unui arbore pe care nu-l curăță nimeni pentru a face vizibil semnul de circulație). Și această stație are dotări suplimentare constând în una bucată container de gunoi Continuăm deplasarea și după alte 70 de metri tot pe pista de biciclete de această dată străjuiesc alte patru bucăți ”container de gunoi” tot cu potențial criminal. Continuăm deplasarea, trecem de Consiliul Județean , de sensul de la Podgoria și ajungem în dreptul Liceului Iuliu Maniu.Când privim în stânga spre strada (Ioan Alexandru fostă Ineului) cu o firmă de proiectări și arhitectură vedem iar o pistă de biciclete iar la 10 metri de colțul străzii încă două bucăți „containere de gunoi cu potențial criminal”.

Cam asta ne-a fost drumeția și cam atât am văzut noi care nu suntem nici angajați ai primăriei și nici membri în vreo comisie formată din „personaje ” cu expertiză în domeniul siguranței rutiere. Așteptăm cu interes nu un drept la replică, deși la nesimțirea din ziua de azi și la doctrina corect politică, unii ar putea zice că sunt ornamentale, sau poate sunt chiar obiective turistice, sau poate chiar îndeamnă arădenii la sporturi extreme, deci nu un drept la replică ci dispariția lor înainte ca potențialul lor criminal să genereze drame. Și nu așteptăm nici postări pe facebook că problema e rezolvată. Așteptăm să o rezolvați și să identificați alte amplasamente pentru containere! E problema voastră unde și cum că de aceea vă plătim! Spor la treabă postacilor!”

Articol asociat:

Despre MAREA CORUPȚIE. (ANTI)PISTELE DE BICICLETE: 130 de kilometri de BANI SIFONAȚI. BILANȚUL INVESTIȚIILOR „realizate” în Arad [1]

Categorie: Reportaje
Etichete: accidente, bicicliști, container de gunoi, pericol, piste de biciclete
Distribuie:
Articolul anterior
O societate comercială A POLUAT șanțurile din APATEU cu produse petroliere
Articolul următor
Orașul CURTICI va construi, cu 4,1 milioane Euro, centura sud-nord a oraşului (7,3 km) legând zona industrială cu DN 79 şi cu punctul de trecere de frontieră VĂRȘAND

1 comentariu. Leave new

  • pai trebuie sa se plimbe si clasa politica cumva in mod eco….si cum nu stiu merge pe biciclete…se dau cu tomberonul, ca doar ii reprezinta

    Răspunde

Dă-i un răspuns lui aa Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie