CAMPANII

„Povestea celor nevăzuți” – Concursul „Povestea mea-Mândria de a fi eu”

 

Povestea celor nevăzuți. Concursul „Povestea mea-Mândria de a fi eu”

Fiecare profesor se străduiește să-și cunoască cât mai bine elevii. Dar oare reușim cu adevărat să îi cunoaștem, percepem și tratăm corect pe toți? Creăm, adaptăm, aplicăm, evaluăm…uneori într-un mod creativ, alteori robotic, presați fiind de o programă ingrată și mai mult sau mai puțin asumata dorința de performanță. Cât de des oferim elevilor experiențe si oportunități de a ne arăta esența lor, lucrurile care îi fac diferiți? Dar șansa de a fi mândri de ei, de a fi valorificați așa cum merită și au nevoie?

Suntem ușor fermecați de strălucirea și impactul performanței anumitor elevi…dar în mod cert în fiecare clasă există cel puțin un elev care nu este văzut la adevăratul lui potențial. Clasele sunt martorii muți ale multor prejudecăți, episoade de bullying sau pur și simplu de indiferență crasă.

Concursul județean „Povestea mea-Mândria de a fi eu” organizat de CJRAE Arad și Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad în cadrul proiectului Erasmus+ Policies for Roma Inclusive Dimension in Europe a reprezentat o șansă pentru preșcolarii și elevii din grupurile etnice marginalizate de a deveni vizibili.

Concursul s-a desfășurat în mediul on-line în perioada 15-22 Ianuarie 2021. Participanții au realizat o creație/lucrare proprie (desen, pictură, colaj, eseu, poezie, iris folding, prezentare PowerPoint sau video-moment artistic) prin care au transmis esența lor etnică evidențiată de o mândrie autentică. Concurenții au fost ghidați și sprijiniți de către un cadru didactic coordonator care s-a asigurat ca lucrarea și fișa de înscriere să ajungă pe adresa de e-mail a concursului până în data de 22.01.2021. Au participat 49 de concurenți de diferite etnii (romă, maghiară, nigeriană). Jurizarea concursului a avut loc în 25.01.2021 la sediul CJRAE Arad.

Jurizarea acestor lucrări a fost o bucurie și o provocare deopotrivă. Candoarea, originalitatea, sensibilitatea
și creativitatea lucrărilor au îngreunat sarcina juriului. Tocmai de aceea, juriul a decis să acorde încă 6 premii speciale pe lângă cele 3 premii anunțate.

Câștigătorii concursului au fost:

Premiul I-Șerb Antonela Alexandra de la Școala Gimnazială Sântana, premiul II-Mermezan Alehandro de la Școala Gimnazială Vânători și premiul III-Ioanovici Maria Andreea de la Școala Gimnazială „Pavel Covaci” Macea-Școala Gimnazială Sânmartin.

Cele 6 premii speciale au fost următoarele:

Cel mai emoționant mesaj -Lingurar Georgian de la Școala Gimnazială „Ștefan Cicio-Pop” Conop, Premiul pentru originalitate-Băcanu Crina-Maria de la Liceul Special „Sfânta Maria” Arad, Premiul pentru autenticitate-Colompar Tabita Mikhaela de la Școala Gimnazială Sântana, Cel mai optimist mesaj-Covaci Lynette de la Școala Gimnazială Vânători-Școala Gimnazială „Titus Popovici” Mișca, Cel mai simpatic participant-Faur Victor de la Școala Gimnazială Vânători-Școala Gimnazială „Titus Popovici” Mișca și Cel mai motivațional mesaj-Oriaku Vanessa de la Colegiul Național „Vasile Goldiș” Arad.

Acest concurs a urmărit: diminuarea prejudecăților, prezentarea unei imagini pozitive a grupurilor minoritare, promovarea unei atitudini deschise față de grupurile minoritare etnice, promovarea valorilor culturale pozitive și creșterea înțelegerii interculturale precum și creșterea sentimentului de coeziune socială și apartenență.

A fost o onoare să vă cunoaștem poveștile! Felicitări!

Critic Arad, 9 februarie 2021 4:58

proiect-arad-8proiect-arad-7proiect-arad-6proiect-arad-5proiect-arad-4proiect-arad-1proiect-arad-3proiect-arad-2proiect-arad-1