Probleme în paradis. Șeful „poliției lucrărilor” alocă fonduri suplimentare pentru expertiză în ceea ce privește calitatea lucrărilor pe drumul nou Socodor- Nădab

cionca iustin 800x533 1
Distribuie:
Fonduri suplimentare (82.000 de lei)  pentru expertiză extinsă la drumul Socodor- Nădab

„Drumul județean Socodor-Nădab intră în execuție.  Este vorba despre un drum nou, de 5 km, cu valoarea de 8,3 milioane lei, care va include și șoseaua de centură a orașului Chișineu Criș, va scoate traficul greu din Chișineu Criș și va scurta drumul dintre zona industrială Nădab și comuna Socodor. Termenul de finalizare este de 9 luni.” – anunța cu surle și trâmbițe Iustin Cionca în luna februarie 2021. și de atunci tot s-au lăudat cu această „realizare” prin nenumărate comunicate de presă.

Chiar dacă, încă după finalizare șoferii au atras atenția prin postări pe rețelele sociale despre calitatea proastă a lucrărilor, nimeni nu a reacționat. Nici măcar „șeful Poliției Lucrărilor”, Iustin Cionca, dacă vă mai amintiți perioada în care ne explica în detaliu cum va înființa el această entitate și pentru care lupta pe rețelele sociale și-i bloca pe toți cei care erau sceptici sau făceau mișto de el, nu neapărat de idee.

Totul a fost bine și frumos văzut din birourile din CJA  până când omul de afaceri Ovidiu Palcu și Inteco Holding au început să aibă probleme penale. Probabil de frică, au început și conducătorii județului să observe nereguli în ceea ce privește lucrările publice realizate de acest constructor. Acum au observat că pe asfaltul de pe drumul Socodor-Nădab ar fi apărut faianţări, exact ca în cazul drumului Arad-Şiria-Pâncota.

Constructorul Inteco Holding care se ocupă de modernizarea drumului Socodor-Nădab acuză proiectantul că a greşit documentațiile. În 25 ianuarie 2023 un inginer al Inteco Holding, în ziarul din grupul de firme Inteco, făcea precizări ca urmare a unor articole în presă despre starea dezastruoasă a drumului:

Sunt inginer constructor cu specializare în drumuri și poduri în cadrul companiei Inteco Holding și țin să precizez următoarele aspecte:

  • Acest drum a fost realizat pe un teren mlăștinos;
  • A fost adoptată soluția dată de proiectant: blocaj piatră brută, balast piatră spartă și asfalt în două straturi;
  • După executarea straturilor au început să apară cedări structurale ale straturilor de fundație;
  • Au fost efectuate probe de laborator și a rezultat un nivel mare de infiltrații ale apei în structura rutieră.
  • Scurgerea apelor (mai precis șanțurile din pământ) au fost realizate în volume mai mari decât soluția proiectantului, tocmai pentru a asigura o scurgere a apelor corespunzătoare;
  • În zonă sunt canalele ANIF care nu sunt decolmatate și nu permit evacuarea apelor din șanțurile de pământ, apa neevacuată din șanțuri infiltrându-se în structura rutieră;
  • Acest drum are o garanție de 5 ani din momentul recepției la terminarea lucrărilor și orice intervenție la nivelul drumului din culpa executantului se va remedia pe cheltuiala acestuia.
  • Dacă dumneavoastră aveți o soluție mai bună pentru a remedia situația, vă rugăm să ne-o transmiteți!“ – își asuma inginerul Alexandru Timiș, din cadrul departamentului tehnic al Inteco Holding.
Și totuși… de ce nimeni nu a avut nicio reacție la acea vreme? „Trezirea la realitate” a lui Cionca s-a întâmplat acum, dar face referire strict la calitatea materialelor, nu și la o eventuală vină a proiectantului din motivele enunțate public de constructor încă din luna ianuarie (pentru că măcar de dragul corectitudinii ar trebui aduse clarificări și cu privire la aceste aspecte din partea proiectantului) și  ne este semnalată prin acest comunicat de presă:

În ședința de joi, 18 mai, consilierii județeni au votat pentru alocarea a 82.000 de lei, din excedentul bugetar al Consiliului Județean Arad, pentru a se realiza o expertiză suplimentară privind calitatea lucrărilor și materialul folosit pentru modernizarea drumului Socodor-Nădab.

„Am constatat că lucrările pe acest drum nu sunt de calitate și dorim să realizăm o expertiză tehnică extinsă. Am alocat astăzi, din excedentul bugetar al Consiliului Județean, 82.000 de lei, pentru contractarea serviciilor de expertiză tehnică extinsă în vederea verificării calității materialelor folosite. Alocăm acești bani, dar vom analiza cu atenție toate aspectele legate de drum, și vom identifica vinovații. Nu mi se pare corect să alocăm bani suplimentari pentru neglijența altora”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

Socodor-Nădab este un drum nou, de 5 km, care va funcționa și ca șosea de centură a orașului Chișineu-Criș, va scoate traficul greu din Chișineu-Criș și va scurta drumul dintre zona industrială Nădab și comuna Socodor. Șoseaua de centură a orașului Chișineu-Criș se va intersecta și cu drumul expres Arad-Oradea. Acest drum va prelua și o parte din traficul înspre vama Vărșand de pe drumul național 79 Arad-Oradea și va scurta, astfel, accesul către acest punct de trecere a frontierei.

 

Categorie: Politice
Etichete: Consiliul Judetean Arad, drumul Socodor- Nădab, Inteco Holding, Iustin Cionca
Distribuie:
Articolul anterior
CREIERUL, ULTIMA FRONTIERĂ? – a treia întâlnire din cadrul „Dialogurilor Universitare by UVVG”
Articolul următor
Ştrandul „Neptun” se deschide sâmbătă, 20 mai, cu megapetrecerea ”Summer Dance Party”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie