Front 7 INVESTIGATII

Serghei, dacă pleci în Parlament, nu-ți uita magnetul! Cum „Care magnet?!”

 

Toată campania electorală a lui Sergiu Bîlcea (candidat pe lista PNL pentru Camera Deputaților)  s-a desfășurat sub semnul „onestității”  sale în afaceri, pe cât de greu și de mult a muncit el în mediul privat. Câți ani de muncă „serioasă” a prestat, habar nu avem – în ceea ce-l privește, toți colaboratorii și chiar angajații societății sale de transport neavând niciun cuvânt de apreciere, doar plângeri despre abuzuri și datorii.

La una dintre postările de campanie din această perioadă, mai mulți comentatori au lăsat comentarii demne de luat în seamă. Pornind de la acele comentarii, mergând pe fir și contactând mai mulți foști angajați șoferi la firma sa de transport care funcționează în Comunitatea Europeană, concluzia este una simplă: toată activitatea sa în mediul privat s-a derulat sub semnul „fentei”, a ilegalităților, a drepturilor angajaților nerespectate. Cu siguranță nu este singura firmă de transport care practică aceste metode, dar nu toți patronii acestor firme sunt candidați pentru demnități în stat și nu toți ne bombardează cu autoflatări despre onestitate, moralitate și corectitudine.

Acestea sunt comentariile de la care am pornit:

 

 

Într-o documentare scurtă și sumară, am aflat că sunt foarte mulți foști și actuali angajați șoferi ai firmei sale de transport nemulțumiți. Unii dintre ei au mai trimis mesaje către anumite redacții de presă arădeană despre aceste nereguli în ultimul an, dar care au fost ignorate cu desăvârșire, fiind considerate non-subiecte de presă.

Am mai aflat că șoferilor li se rețin sume de bani cu titlu de garanție ( între 1000 și 1200 de euro), sume care, la o eventuală „despărțire” nu li se restituie. Am aflat cum, la angajare, șoferul primește un magnet pe care este forțat să-l folosească dacă vrea să rămână angajat. Dacă refuză, dacă pune problema că acest fapt reprezintă o ilegalitate și nu este de acord să și-o asume, „zboară” pe motiv „că a furat motorină” și fără să mai primească suma de bani pentru munca prestată.

Am ajuns și la magnet cât să-i fac o poză, refuzând să-l păstrez, în speranța că autoritățile competente în depistarea, cercetarea și sancționarea acestor practici ilegale își vor face treaba:

La ce se folosește magnetul și de ce este ilegală această practică a firmei „prospere” deținută de Sergiu Bîlcea

Magnetul se pune în spatele tahografului pentru a bloca funcționarea acestuia. Magnetul blochează tahograful care nu mai înregistrează timpul de condus astfel șoferul poate să conducă o perioadă mai lungă de timp, fără pauza impusă de lege. Odată pus pe senzorul de la cutia de viteze care măsoară km parcurși, chiar dacă autovehiculul se deplasează, tahograful înregistrează că acesta staționează.

Pentru firma la care lucrează, aceasta practică presupune un avantaj economic, realizând mai multe curse de transport, unii șoferi folosesc magnet din proprie inițiativă pentru a câștiga mai mulți bani în ciuda riscurilor la care se supun. Practicile precum manipularea tahografului sunt rareori realizate exclusiv de șofer, fără ca angajatorul acestuia să știe.

Un magnet pus la cutia de viteze, care scoate din funcțiune senzorul acesteia, poate genera accidente grave, pentru că afectează și alte funcții și sisteme ale vehiculului. Și de altfel orice modalitate de întrerupere a semnalului de viteză poate avea efecte grave. De asemenea, sunt manipulări care în final pot fi în dezavantajul companiei de transport, deoarece șoferul, cu ajutorul service-ului, introduce kilometri în plus sau, pur și simplu, „umblă“ la înregistrarea vitezei, pentru a putea rula cu o viteză mai mare decât cea legală.
Tahografele noi, fabricate după 2011, înregistrează atât activitățile și timpii de lucru, cât și alte informații, cum ar fi turația motorului. Cu scopul de a limita manipulările, Comisia Europeana a impus ca tahografele să aibă două semnale de viteză: cel dat de senzorul de la cutia de viteză și cel de la computerul de bord, care comunică cu GPS. Astfel, dacă distanța parcursă și înregistrată de tahograf nu este aceeași din computerul de bord înseamnă că tahograful a fost manipulat. Deci, pentru organele de inspecție și control în trafic nu ar fi chiar greu să depisteze aceste practici. Singura condiție fiind să vrea să o facă.

Mai grav, atunci când politica firmei este bazată pe a nu respecta legea, și chiar în cel mai grav mod, riscul major nu este acela de a te prinde organele de inspecție și de a fi sancționat, ci de a cauza accidente și morți!, ceea ce, nu de puține ori ne-a fost dat să avem parte pe drumurile publice, aceasta fiind una dintre principalele cauze ale evenimentelor rutiere grave. Aceste abateri grave sunt sancționate sever, printre altele chiar și cu retragerea licenței de transport. Iar inclusiv complicitatea unui service se sancționează cu amendă de la 9.000 la 12.000 de lei.

Așadar, putem avea una dintre explicațiile „prosperității și onestității” în afaceri ale lui Sergiu Bîlcea pe care, dacă va ajunge în Parlament, îl rugăm să-și ia cu el și talismanul. Acest talisman:

 

Sasha Romanov, 4 decembrie 2020 9:35

magnetComentarii_SergiuBilcea