ȘTIRI

[UTIL] În 27 februarie încep înscrierile pentru clasa pregătitoare. Vezi metodologia și etapele

 

Părinții care au copii  pentru clasa pregătitoare trebuie să înceapă demersurile pentru înscrierea acestora în anul scolar 2017-2018. Începând de luni, 27 februarie, se depun cererile de înscriere la școlile alese, fie online fie direct la sediul acestora.

Metodologia prevede că la clasa pregătitoare sunt obligatoriu înscriși copiii care împlinesc 6 ani până pe 31 august 2017, în timp ce copiii care împlinesc 6 ani între 1 septembrie și 31 decembrie 2017 pot fi înscriși în clasa pregătitoare cu condiția să dea un test de evaluare psihosomatică.

Cererile de înscriere se completează începând cu 27 februarie, online sau la unitatea de învățământ.

Totodată, în cazul în care există solicitări de înscriere în clasa pregătitoare a copiilor care implinesc 6 ani după data de 31 decembrie 2017, inspectoratele școlare /unitățile de iînvățământ vor consilia părinâii privind nevoia de a lua decizii în interesul educațional al copilului și îi vor informa că solicitarea nu poate fi soluționată decât în urma evaluarii dezvoltării psihosomatice care să ateste pregătirea copilului pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.

CALENDARUL înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2017-2018

 22 februarie 

Afișarea circumscripțiilor școlare și a planul de școlarizare propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate fiecărei unități de învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar.

Afișarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți și a unităților / instituțiilor în care se realizează această evaluare.

Anunțarea, prin afișare la sediul unități de învățământ, a criteriilor specifice de departajare elaborate  în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinților – avizate, din punctul de vedere al legalității, de către consilierul juridic și aprobate în consiliul de administrație al unității de învățământ.

Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a listei documentelor care să dovedească îndeplinirea criteriilor specifice de departajare.

23 februarie – 2 martie: „Ziua porților deschise”, în fiecare unitate de învățământ; părinții și copiii pot vizita spațiile dedicate activitățlor claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității; întâlniri pentru informarea și consilierea părinților copiilor din grădiniță care vor fi cuprinși, în anul școlar 2017 – 2018, în învățământul primar.

22 februarie – 14 martie: Evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor.

22 februarie – 15 martie: Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului.

27 februarie – 16 martie: Completarea de către părinți, online sau la unitatea  școlară, a cererilor tip de înscriere; validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care se solicită înscrierea copiilor, zilnic, în intervalul 8.00 — 20.00, respectiv sâmbăta, intre 9.00 — 13.00.

Prima etapă de inscriere în clasa pregătitoare

 17 martie 2017 – Procesarea, de către comisia națională de înscriere a copiilor în ănvățământul primar , a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere.

18 – 21 martie 2017 – Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse de părinâi, a cererilor părinților care solicită înscrierea la o altă unitate decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea de către consiliul de administrație al unității a listei candidaților admiși în această fază. Marcarea, în aplicatia informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază.

22 martie 2017 – Procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat înscrierea la o altă unitate decât școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsa de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție.

22– 23 martie 2017 – Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar și al unităților de învățământ a candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși după prima etapă.

A doua etapă de înscriere în clasa pregătitoare

 23 martie 2017 – Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar. Informarea Ministerului Educației Naționale de către comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua.

24 martie – 30 martie 2017 – Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă. Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.

31 martie – 5 aprilie 2017 – Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile. Completarea, în aplicația informatică, a datelor din cererile – tip de înscriere pentru candidații admiși în această etapă.

6 aprilie 2017 – Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.

7 – 13 aprilie 2017 – Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ.

Informații utile

Ce este clasa pregătitoare ?

 – o perioadă de trecere de la grădiniță spre școală, de obișnuință a copilului cu noul mediu de învățare

– primul pas din ciclul de achiziții fundamentale (clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a)

– anul în care copiii se dezvoltă, prin exersare, pentru începerea activității școlare

Ce învață copiii în clasa pregătitoare?

– Comunicare în limba română

– Matematică și Explorarea mediului

– Dezvoltare personală

– Arte vizuale și Abilități practice

– Muzică și mișcare

– Educație fizică

– Religie

– Engleză

Care este specificul ambiental al clasei pregătitoare?

– spațiu luminos, curat, decorat cu materiale atractive și cu lucrările copiilor

– mobiler modular, zone cu acces liber la raft; delimitarea centrelor de studiu și joacă,  Arte, Ludotecă, Bibliotecă, Științe

– condiții specifice pentru activități integrate, audiții și video-audiții, prezentări ppt, utilizarea unor softuri educaționale

– covorașul (mocheta) pentru întâlnirea de dimineață și cercul poveștilor

Cum învață copiii în clasa pregătitoare?

 De-a lungul anului școlar sunt parcurse Unități Tematice, care vor fi concepute și desfășurate pe principiile învățării bazate pe proiect. Se au în vedere: teme propuse de copii, care permit implicarea părinților (idei, colaborări, resurse), importanța învățării prin joc,  necesitatea învățării prin cooperare, abordare integrată a învățării, depășind cadrul disciplinelor școlare clasice (formale), realizarea unor produse finite care pun în valoare creativitatea copiilor

O lectie durează 45 minute și este structurată astfel : 35 min activitate + 10 min jocuri/exersare deprinderi elementare

Cum se face evaluarea?

Sunt vizate cele cinci domenii de devoltare (dezvoltarea fizică și motrică; dezvoltarea socio-emoțională; dezvoltarea cognitivă; dezvoltarea limbajului și a comunicării; dezvoltarea capacităților și atitudinilor de învățare) reflectate în disciplinale de studiu specifice clasei pregătitoare.

Din Raportul de Evaluare (completat de cadrele didactice la sfârșitul anului școlar) părinții vor cunoaște punctele forte ale propriului copil și vor înțelege care sunt disciplinele unde este nevoie de sprijin suplimentar pentru o bună devoltare a copilului.

Pe parcursul anului școlar se realizeaza Portofoliul individual al elevului, care va cuprinde toate materialele lucrate de acesta.

Nu se acordă note sau calificative! Elevii primesc feedback individual, aprecieri, recomandări, recompense (emoticoane, medalii, diplome)

 

SURSA:  Portal Învățământ.ro

Sasha Romanov, 22 februarie 2017 9:32