Sub tutela lui Brahms. Zilele Culturii Austrice la Arad și Festivalul de Muzică Vieneză: 26 octombrie – 3 noiembrie 2022

zilele culturii austriece 2022
Distribuie:

[COMUNICAT DE PRESĂ]

Zilele Culturii Austriece la Arad vor găzdui  Festivalul Arădean de Muzică Vieneză dedicat compozitorului Johannes Brahms de la a cărui moarte se împlinesc anul acesta 125 de ani.

Acesta se va desfășura în perioada 26 octombrie – 3 noiembrie 2022 sub forma unei suite de manifestări cultural – artistice de cel mai înalt nivel în cadrul cărora publicul arădean se va bucura de prezența mai multor personalități marcante ale vieții culturale din Austria dar și din Arad.

zilele culturii austriece 1

Invitata de onoare a evenimentului din acest an este soprana KS Ildiko Raimondi. Născută la Arad, artista este parte a ansamblului solistic al Operei de Stat din Viena unde a interpretat de-a lungul timpului cu succes un număr impresionant de roluri. Pe lângă notorietatea de care se bucură pe scena de concert internațională, desfășoară începând din anul 2015 și o susținută activitate didactică în cadrul celebrului Mozarteum Salzburg.

La fel ca și edițiile anterioare și ediția din acest an a Zilelor Culturii Austriece la Arad invită și provoacă arădenii la evenimente, activități și acțiuni care propulsează viața culturală a urbei noastre într-o zonă conectată deja la sistemul de valori europene.

„Mă bucur că a trecut pandemia și că putem relua un eveniment de tradiție în orașul nostru: Zilele Culturii Austriece. Sala Ferdinand din Palatul Administrativ va găzdui deschiderea oficială a evenimentului chiar de Ziua Austriei, iar la Palatul Cultural vom avea concerte de marcă, invitați speciali, expoziții, seri de poezie la care vă invit cu drag să participați.“, a declarat primarul Călin Bibarț în cadrul conferinței de presă de marți 18 octombrie 2022.

„Brahms a vizitat Aradul și a concertat aici împreună cu violonistul Joseph Joachim în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, atunci când viața muzicală a Aradului era în plină efervescență, influențele venite dinspre marea metropolă muzicală a lumii, Viena, fiind tot mai evidente și benefice pentru locuitorii acestui oraș. Iată de ce considerăm că apropierea dintre Arad și Viena, atunci și acum, trebuie «conservată» dar,  în egală măsură și trăită de arădeni și austrieci“, explică Rodica Tălmaciu, inițiatorul și organizatorul principal al evenimentului.

Aceasta a mai subliniat, în acest context, că este pentru prima dată când Zilele Culturii Austriece la Arad se desfășoară la Filarmonică, după restaurarea clădirii.

Deschiderea oficială a evenimentului va avea loc miercuri, 26 octombrie, la Sala „Regele Ferdinand” de la Palatul Administrativ, cu seria de conferințe „Aradul muzical în a doua jumătate a secolului al XIX-lea; Brahms la Arad“ și va continua, a doua zi, în holul Palatului Cultural cu vernisajul expoziției cu același nume. za 10.26

Cu prilejul deschiderii oficiale vor fi expuse cele mai reușite lucrări ale elevilor de la Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi“, realizate pe tema „Portretul compozitorului Johannes Brahms”.

Joi, 27 octombrie 2022, de la ora 19:00, în sala mare de concerte de la Filarmonica Arad va avea loc concertul cu titlul „Nu numai Brahms“. Amfitrioana serii va fi celebra soprană  KS Ildiko Raimondi.

afis concert 27 10 scaled

Orchestra simfonică a Filarmonicii Arad va fi dirijată de maestrul Christian Pollack din Austria. Din distribuția spectacolului fac parte Alina Mihai și Alin Radu, soliști balerini la Opera Națională Română din Timișoara.

„Va fi mult mai mult decât un concert, va fi un spectacol sincretic cu muzică și dans, cu culoare și candoare, cu emoție și parfumul amintirilor … vor fi multe surprize foarte plăcute pentru public“, a mai precizat Rodica Tălmaciu.

Sâmbătă, 29 octombrie 2022, de la ora 18:00, în sala mică de concerte de la Filarmonica Arad este programată seara de muzică și poezie „Sturm und Drang”/„Furtună și avânt”,

zilele culturii austriece 3

cu participarea artiștilor lirici ai Corului Academic al Filarmonicii Arad acompaniați la pian de Sorin Dogariu, invitați: Zoltan Lovas și Nicolae Mihai Brânzeu. Concertul va fi moderat de dirijorul Corului Academic, maestrul Robert Daniel Rădoiaș.

Concertul programat pentru seara de joi, 3 noiembrie 2022,

ora 19:00, în sala mare de concerte de la Filarmonica Arad propune publicului meloman un repertoriu adaptat la această perioadă a anului, una dintre cele mai monumentale lucrări din creația brahmsiană, Ein Deutsches Requiem op.45/Un Recviem German,  cu Svetoslav Borisov (Austria) la pupitrul dirijoral, avându-i ca soliști pe  Diana Alexe (Austria) și Jinxin Chen (Austria), dirijorul Corului Academic  va fi maestrul arădean Robert Daniel Rădoiaș.

zilele culturii austriece 2

Manifestarea organizată de Asociația Culturală Musik Forum Europa are sprijinul Primăriei Municipiului Arad, al Centrului Municipal de Cultură Arad, al Filarmonicii Arad și se va desfășura, ca și edițiile anterioare, sub Înaltul Patronaj al Ambasadei Austriei la București.

De asemenea, evenimentul are sprijinul generos al comunității oamenilor de afaceri din Arad, care a susținut financiar prin sponsorizări întregul proiect, cu precădere concertul „Nu numai Brahms“, care va fi o premieră absolută nu numai pentru Arad.

Nu în ultimul rând este de subliniat faptul că  Zilele Culturii Austriece la Arad au beneficiat și de data aceasta de sprijinul Complexului Muzeal Arad și al Bibliotecii Județene „Alexandru D. Xenopol“, iar anul acesta pentru prima dată și de cel al Colegiului de Arte „Sabin Drăgoi“, în organizarea expoziției „Aradul muzical în a doua jumătate a secolului al XIX-lea; Brahms la Arad“.

zilele culturii austriece 4

 

Biografiile artiștilor
Portret KS Ildikó Raimondi

KS Ildikó Raimondi nu este numai o voce celebră pe scena internațională de operă, ci și o interpretă de lieduri și de repertoriu de concert extrem de apreciată. Este membră a Operei de Stat din Viena din anul 1991, scenă pe care a interpretat mai mult de 50 de roluri de operă.

Artista vieneză a fost invitată pe scene la fel de renumite, Deutsche Oper Berlin, Semperoper Dresden, Opera Bavareză de Stat din München, Opera din Zurich și Teatrul Bolshoi din Moscova. A susținut concerte, s-a bucurat de apariții la radio și televiziune în numeroase țări europene, în Japonia, New York și Israel, fără a uita de muzica sacră în cadrul Schubertiadei de la Musikverein din Viena sau marile oratorii de Bach și Haydn, în care a apărut ca solistă sub conducerea unor dirijori de marcă.

Printre angajamentele sale la festivaluri internaționale se numără Festivalul de la Salzburg, Musica Sacra Roma, Festivalul de la Bregenz, Wiener Klangbogen, Wiener Festwochen, Festivalul de la Edinburgh, Festivalul Richard Strauss Garmisch, Beethovenfest Bonn și Festivalul de muzică Johann Strauss Coburg.

Ildikó Raimondi abordează cu deosebită plăcere muzica secolului al XX-lea.

Piese de Franz Schmidt, Arnold Schönberg, Alexander von Zemlinsky, Egon Welesz, Ernst Krenek, Gottfried von Einem – și muzica contemporană de Friedrich Cerha și Thomas Daniel Schlee, printre alții, fac parte din repertoriul acestei soprane extrem de apreciate la nivel internațional.

Recitalurile sale la Musikverein din Viena și în multe orașe din Austria și din străinătate au stabilit în mod repetat standarde de interpretare și programare. Ca parte a unui proiect științific mai amplu, Ildikó Raimondi a editat o colecție de 41 de cântece pe texte de Goethe ale compozitorului ceh Wenzel Johann Tomaschek.

Printre proiectele sale recente se numără recitaluri la Gesellschaft der Musikfreunde din Viena, la Beethovenfest Bonn, la Philharmonie Luxembourg și concerte cu Filarmonica din Viena sub bagheta lui Leopold Hager la Roma și cu Sächsische Staatskapelle Dresden sub bagheta lui Zubin Mehta. Sub conducerea lui Zubin Mehta a participat, de asemenea, la deschiderea noului teatru de operă din Valencia, în rolul Marzelline din „Fidelio” de Beethoven.

La Opera de Stat din Viena, Ildikó Raimondi

a interpretat recent rolurile Dame („Cardillac”), Donna Elvira („Don Giovanni”), Rosalinde („Die Fledermaus”), Pamina („Die Zauberflöte”), Alice („Falstaff”), Musetta („La Bohème”) și în premieră mondială, opera pentru copii „Pünktchen und Anton” de Iván Eröd.

La Theater an der Wien, Ildikó Raimondi a cântat în anul 2012 în aclamata premieră mondială a operei de cameră „Premiere” de Tristan Schulze. În această satiră critică și în același timp, plină de umor, despre industria operei, a interpretat o persoană pasionată de cultură și o divă plină de virtuozitate.

La Palatul Artelor din Budapesta, în anul 2013, Ildikó Raimondi a cântat rolul Contesei din opera „Capriccio” și a fost invitată în anul următor, în rolul Arabellei la Opera Maghiară de Stat.

Ildikó Raimondi a înregistrat o selecție de lieduri de Richard Strauss și Franz Schubert

cu Junge Philharmonie Wien, sub conducerea lui Michael Lessky, sub titlul „Zueignung”. Cu acompaniamentul pianistic al lui Leopold Hager, a fost lansat un CD cu lieduri de Wenzel Johann Tomaschek, bazate pe poezii de Johann Wolfgang von Goethe.

În plus, numeroase înregistrări pe CD și DVD, precum și înregistrări radiofonice și de televiziune documentează activitatea sa artistică.

În Austria, i-a fost acordat titlul de Kammersänger, Ildikó Raimondi fiind și o ambasadoare a integrării austriece. Din anul 2015, soprana este profesoară de canto la Universitatea Mozarteum din Salzburg.

PORTRET Christian Pollack

Muzician plurivalent, Christian Pollack a studiat la Hochschule für Musik din Viena şi la Institutul Robert Schumann din Köln, vioara, viola, orga, pianul, compoziţia şi dirijatul. Cea din urmă specializare a obţinut-o la clasa renumitului Hans Swarowski.

Începând din 1972 a ocupat pe rând poziţii de capelmaestru la Teatrele din Regensburg, Aachen, Klagenfurt, Viena (Raimundtheater) şi Lucerna, începutul de carieră favorizându-i şi stagii de asistenţă sau de perfecţionare alături de Christoph von Dohnanyi (la Festivalul Carinthischer Sommer) şi Sergiu Celibidache (München).

În postura de dirijor invitat a colaborat în mod constant cu Wiener Volksoper, Wiener Kammeroper sau cu Rundfunkorchester des Südwestfunks.

Din 1992 este dirijor principal al Filarmonicii din Košice, alături de care, în colaborare cu Firma Naxos, și-a pus bazele carierei sale, realizând un număr impresionant de CD-uri.

La Conservatorul din Viena conduce din 1995 clasa de operă şi catedra de operetă clasică, iar din septembrie 2002, este dirijor principal invitat al Orchestrei de Cameră Žilina din Slovacia.  În perioada 2006 – 2017, a fost director muzical al Wiener Residenzorchester.

A realizat o serie de înregistrări de muzică clasică vieneză pentru mai multe case de discuri, în special lucrări ale familiei Strauss, dar și ale lui Ziehrer și Suppé. În acest scop, a apelat la orchestrele din Košice, Bratislava și Žilina. Împreună cu Ernst Märzendorfer și cu orchestra de cameră din Žilina/SK, care cântă pe instrumente originale, Christian Pollack a realizat în anul 2004 o înregistrare completă a lucrărilor lui Johann Strauss tatăl, publicată de Marco Polo.

Din 1998 realizează turnee anuale cu programe de operă şi operetă în Japonia. Societatea Johann Strauss din Marea Britanie i-a acordat în anul 2000 titlul de membru de onoare, iar festivaluri mari europene, precum Bolschoi Vals de la Sankt Petersburg sau Sankt Margarethen din Austria, l-au cuprins cu consecvenţă în producţiile ultimilor ani.

Portret Alina Mihai

Alina Mihai a absolvit în anul 2005 secția de coregrafie a Colegiului Național de Arte Ion Vidu din Timișoara, iar ulterior Academia de muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca (Secţia Artele spectacolului muzical, în anul 2009, precum și Specializarea Pedagogie Coregrafică în anul 2022). A urmat de asemenea cursurile Facultății de economie şi administrare a afacerilor din Timişoara – Specializarea Management  (2005-2008), precum și cele masterale, în Managementul Resurselor Culturale, Universitatea de Vest, Timişoara (2011-2013).

A participat la Workshop-ul de balet – The European Festival of Ballet Schools „Grand Assemble”- Cluj-Napoca (2015), la International Dance Masterclass – Move online (2021), obținând în anul 2021 și certificarea  în Progressing Ballet Technique.

În anul 2012 i-a fost acordat la Timișoara Premiul „Pro Juventute”.

Din anul 2006 este balerină la Opera Națională Română din Timișoara, iar din 2009, profesoară de coregrafie la Colegiul Național de Artă „Ion Vidu”.

A făcut parte din distribuțiile spectacolelor Bayadera, Giselle, Spărgătorul de nuci, Don Quijote, Dancing Queen, Paiațe, Silvia, Contesa Marița, Bayadera, Magazinul de păpuși, Șeherezada, Carmina Burana, El amor, Andante-Allegro, Ondine, Suitte Assassine, Aida, Faust, Liliacul, Adriana Lecouvreur, Frumoasa și Bestia, Cartea Junglei, Rigoletto, Traviata, Voievodul Țiganilor, Văduva Veselă, Ţara Surâsului, Bal Mascat, Nabucco, Trubadurul, Turandot, Don Giovanni, My Fair lady, Scripcarul pe acoperiş, Nopți cu Isadora, Albă ca Zăpada, Cinema Paradiso, ș.a.


A colaborat cu instituții sau ansambluri artistice, precum:

Teatrul Naţional Timişoara, Teatrul German Timişoara, Filarmonica de stat din Timişoara, Filarmonica de stat din Arad, Opera Română din Craiova, Agenţia Naţională Antidrog, Europa Symphony, Franz Lehar Symphony Orchestra, Strauss Orchestra, Timişoara Big Band, Incanto Quartetto, Syncreto, Arte Danza Rossana – Italia, Dance Art Dance – Italia, Dance Art A.C. – Italia, Contemp Dance Center – Germania, precum și cu coregrafii Gabor Bako, Konstantin Kostyucov, Ştefan Gheorghe, Ovidiu Matei Iancu, Răzvan Mazilu, Adrian Mureşan, Francisc Valkay, Eugenie Andrin, Carmen Cojocaru, Eva Duda, Liana Iancu.

A fost asistent de coregrafie pentru spectacolele Frumoasa din pădurea Adormită, Don Quijote și La fille mal gardée.

Împreună cu Opera Națională Română din Timișoara, precum și cu alte instituții sau ansambluri a realizat turnee în China, Hong Kong, Rusia, Olanda, Belgia, Luxemburg, Germania, Italia.

Portret Alin Radu

Alin Radu este din anul 1995 balerin, iar din anul 2003, solist de balet în cadrul ansamblului de balet al Operei Naționale Române din Timișoara și desfășoară în paralel o activitate didactică, din anul 2001 fiind profesor de coregrafie la Colegiul Național de Artă „Ion Vidu”. 

A făcut parte din distribuția spectacolelor Lacul Lebedelor, Don Quijote, Coppelia, Giselle, Spărgătorul de nuci, Carmen, Dancing Queen, Bayadera, Paquita, Silvia, Contesa Marița, Corsarul, Bayadera, Îmblânzirea scorpiei, Magazinul de păpuși, Sărbătoarea Primăverii, Șeherezada, Ondine, Suitte Assassine, Francesca da Rimini, Aida, Faust, Kalmaniana, Liliacul, Carmina Burana, El amor, Adriana Lecouvreur, Nunta lui Figaro, Rigoletto, Traviata, Voievodul Țiganilor, Văduva Veselă, Țara Surâsului, Turandot, Mica Sarabandă, Don Giovanni, My Fair lady, Arborele de buzunar, Scripcarul pe acoperiș, Frumoasa și Bestia, Albă ca Zăpada, Cinema Paradiso, în coregrafii semnate de  Sabine Wake, Olivie Pate, Serj Queten, Konstantin Kostyucov, Jannette Jacquet, Gabor Bako, Eva Duda, Eugenie Andrin, Gheorghe Ştefan, Ion Tugearu, Francisc Walkay, Razvan Mazilu, Adrian Mureşan, Ovidiu Matei Iancu, Liana Iancu, Carmen Cojocaru.


A semnat coregrafia sau mişcarea scenică pentru spectacolele:

Angajare de clovn, Undeva în Europa, Pana de automobil, Nopţi cu Isadora, Eminescu meu iubit, Boborul, Căpcăunii sacri, Erendira și a fost  asistent de  coregrafie pentru spectacolele: Bayadera, Creațiunile lui Prometeu, Frumoasa din pădurea adormită, Don Quijote, La fille mal gardée.

A colaborat cu European Ballet, Teatrul Naţional Timişoara, Filarmonica de stat din Timişoara, Filarmonica de stat din Arad, Opera Română din Craiova, Agenţia Naţională Antidrog, Europa Symphony, Franz Lehar Symphony Orchestra, Strauss Orchestra, Timişoara Big Band, Incanto Quartetto, Syncreto, Arte Danza Rossana – Italia, Dance Art Dance – Italia, Dance Art A.C. – Italia, Contemp Dance Center – Germania.

PORTRET Svetoslav Borisov

Începând cu stagiunea 2016/2017, dirijorul bulgar Svetoslav Borisov este dirijor principal și director muzical adjunct al Operei din Magdeburg și director artistic al orchestrei de cameră austriece CON FUOCO din Graz. În perioada 2013 – 2015 a fost asistent al directorului muzical Steven Sloane și dirijor la Orchestra Simfonică din Bochum, iar până în 2016, dirijor principal al Operei din Varna. Menține o strânsă legătură cu ambele instituții, fiind invitat frecvent.

În stagiunea 2022/2023 va conduce la Magdeburg o nouă producție a operei Ariadne auf Naxos de Richard Strauss, precum și o nouă producție de balet cu Verklärter Nacht de Arnold Schönberg și Simfonia nr. 4 de Gustav Mahler. De asemenea, va dirija reluări ale diferitelor producții, precum Turandot și Evgheni Oneghin și va susține mai multe concerte. Printre operele pe care le-a dirijat în ultimii ani, trebuie menționate Faust și Roméo et Juliette de Charles Gounod, Vanessa de Samuel Barber, Aida, Falstaff, Rigoletto, Hänsel und Gretel, Salome, Tosca, Der Fliegende Holländer, Don Pasquale, Eine Nacht in Venedig, La finta giardiniera, Don Giovanni și Figaro Gets A Divorce de Elena Langer.

Svetoslav Borisov a obținut o bogată experiență prin colaborarea cu numeroase orchestre,

printre care Beethoven Orchestra Bonn, Orchestrele Simfonice din Bochum și Düsseldorf, Orchestra Simfonică din Göttingen, Neue Philharmonie Westfalen și Orchestra Simfonică din Brandenburg. A apărut ca dirijor invitat în Austria, Belgia, China, Germania, Grecia, Lituania, Israel, Turcia și Ucraina. În urmă cu câțiva ani, l-a suplinit în ultimul moment pe Krzysztof Penderecki, la Filarmonica din Graz și a fost invitat din nou de orchestră în stagiunea 2018/2019. Este un invitat constant al Orchestrei Bruckner din Linz. În vara anului 2022 a dirijat Orchestra Simfonică din Ierusalim la Festivalul Operei Lirice din Ierusalim, precum și Orchestra Simfonică Națională din Istanbul la Festivalul de vară de la Varna. În iunie 2023 va debuta la pupitrul Tonkünstler-Orchester Niederösterreich, la Festivalul de la Grafenegg.

În 2007, Svetoslav Borisov a fondat orchestra de cameră CON FUOCO, care a apărut cu succes în Austria și în străinătate. În cadrul ciclului de operă de cameră de la Musikverein Graz a obținut un mare succes cu orchestra sa în Rita de Donizetti și Die Opernprobe de Lortzing. Producția Die schöne Galathée de Suppé în versiunea originală a fost televizată de ORF. Și-a făcut debutul cu orchestra de cameră la Musikverein din Viena în iunie 2019, cu Julia Hagen ca solistă. 

PORTRET Diana Alexe

Diana Alexe a absolvit Colegiul Național de Artă Dinu Lipatti din București (2014), Universitatea Națională de Muzică din București (2018) și  Musik und Kunst Privatuniversität din Viena (2020).  S-a specializat sub îndrumarea Iuliei Isaev, Eleonorei Enăchescu, precum și a maeștrilor Mario Steller, Akiko Nakajima și Niels Muus.

În perioada anilor 2012-2015 a beneficiat de susținerea programului Tinere Talente, prin burse oferite de Majestatea Sa Margareta a României, iar în anii următori i-au fost acordate bursele Iolanda Mărculescu (2016/2017, oferită de soprana Georgeta Stoleriu) și Corneliu Fânățeanu (2016, oferită de tenorul Teodor Ilincăi).

Începând din anul 2019, prezența la concursuri lirice internaționale i-a adus  recunoașterea  internațională, materializată în numeroase premii: Mențiune Specială și Premiul Operei de Cameră Varșovia, la Concursul Internațional Ada-Sari (Polonia, 2019), Premiul III și Premiul Special al Teatrului Usti nad Labem, la Concursul Internațional Schneider-Trnavský (Slovacia, 2019), Premiul II și Premiul Special pentru Lied German la Concursul Internațional Grand Prix (România, 2019), Premiul I – Operă, la Concursul Internațional de Operă Antonin Dvorak (Cehia, 2019), Premiul II și Premiul special pentru cel mai bună interpretare a liedului de Dvorak în limba cehă, la Concursul Internațional de Lied Antonin Dvorak (Cehia, 2019), Marele Premiu la Concursul Internațional Emil Rotundu (România, 2020).

Soprana a colaborat cu:

Opera Comică din București (2017 – 2018), cu Wiener Staatsoper ChorAkademie (2018 – 2022), cu Academia de vară a Filarmonicii din Viena (2022 – 2021) și a fost invitată la Festivalul de la Immling (Germania, 2022), pentru rolul Violettei din La Traviata de Giuseppe Verdi, la gala de operetă de la Plauen, alături de Vogtland Philharmonie Greiz/Reichenbach (Germania, 2022) și de Opera de cameră din Varșovia, ca solistă în Recviemul de Mozart. A interpretat pe scena Operei Naționale Române din Cluj -Napoca (2020) și la Anhaltisches Theater Dessau(2021) rolul Gildei din opera Rigoletto de Giuseppe Verdi și partitura Zerlinei din opera Don Giovanni de Wolfgang Amadeus Mozart la Musikverein Graz / Konzerthaus Viena/ Schloss Thalheim Austria și la Filarmonica din  Szeged, (Ungaria), în cadrul Companiei Opera Pannonica (2021).

PORTRET Jinxin Chen

Jinxin Chen a studiat arta vocală la Conservatorul de muzica din Beijing (2009 -2015), la clasa profesorului Xianlin Wang, a obținut diploma de master în operă la Universitatea de arte din Tokyo (2018), la clasa profesorului Eijiro Kai și diploma de master în interpretare vocală, la Universität für Musik und darstellende Kunst din Viena, sub îndrumarea profesorului Sebastian Vittucci (2021).

S-a făcut remarcat pe podiumul unora dintre cele mai recente ediții ale unor concursuri internaționale, prin obținerea unor premii, precum Premiul special al juriului la Concursul Internațional de Canto Jozsef Simandy (Ungaria, 2021), premiul II la Concursul internațional de operă din Lituania (2021), Premiul I la Concursul Sorel din Japonia (2017), Medalia de aur  la Concursul de operă italiană (Japonia, 2016), Premiul I la Concursul studențesc de lieduri (China, 2014), Premiul pentru excelență la Concursul internațional de canto Madama Butterfly (Japonia, 2011). A obținut deopotrivă burse de studii, acordate de Ministerul educației din Japonia (2015-2017), precum și bursa Anny Felbermayer (Austria, 2020).

A colaborat cu Academia de vară a Filarmonicii din Viena (2020) și cu Studioul de operă al Teatrului Național Slovac (2021).

Abordând un repertoriu divers, a răspuns în ultimii ani invitațiilor pe scene din Austria, Germania și Slovacia: Schloss Theater Schönbrunn (Contele Robinson/ Căsătoria secretă – Domenico Cimarosa și Contele Almaviva/Nunta lui Figaro – Wolfgang Amadeus Mozart, 2019), Schloss Theater Schönbrunn (Profesorul de muzică /Ariadna la Naxos  – Richard Strauss, 2021), Wiener Konzerthaus și Graz Musikverein (Rolul titular din Don Giovanni – Wolfgang Amadeus Mozart, 2021), Teatro Barocco – Viena (Jarbas/Moartea  lui Dido – Ignaz Holbauer și  Maestrul de muzică/Il maestro di Cappella  – Domenico Cimarosa, 2022), Teatrul Național Slovac (Monterone/Rigoletto – Giuseppe Verdi, Zuniga/Carmen – Georges Bizet, Vojak/Peter a Lucia – Miro Bazlik, Doctorul/La Traviata – Giuseppe Verdi 2022), Königswusterhausen Saal – Berlin (Enrico/Lucia di Lammermoor – Gaetano Donizetti, 2022).

În anii de studii a asimilat rolurile Don Alfonso și Guglielmo din Cosi fan tutte de Wolfgang Amadeus Mozart, precum și acela al lui Adonis, din opera barocă Venus și Adonis de John Blow.

Bas-baritonul se specializează și în repertoriul coral-orchestral, printre partiturile interpretate pe scene din China și Japonia numărându-se oratoriul Jephtha de Georg Friedrich Händel, Recviemul de Wolfgang Amadeus Mozart și Simfonia a IX-a de Ludwig van Beethoven.

 

Categorie: Cultură
Etichete: Alina Mihai, Calin Bibart, Christian Pollack, Diana Alexe, Jinxin Chen, Rodica Tălmaciu, seara de muzică și poezie „Sturm und Drang”, soprana KS Ildiko Raimondi, Svetoslav Borisov
Distribuie:
Articolul anterior
Un motociclist în vârstă de 21 de ani și-a pierdut viața după ce a intrat sub un autobuz, în Zona Industrială a municipiului
Articolul următor
Jandarmul arădean Peter Roland Kristian – medaliat la Campionatul de înot al M.A.I.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

balcea 1

Domnul Bovary

Motto: „…domnul Charles-Denis-Bartholomé Bovary, fost subchirurg militar, compromis, prin anul 1812, în nişte afaceri cu recrutarea şi silit în acea vreme să-şi dea demisia, profitase atunci de farmecele sale personale…