PUBLICITATE

Externalizarea serviciilor în companii – aruncarea undiței la pește

 

 

Scriam cititorilor noștri într-unul dintre articolele anterioare despre importanța unui mediu sigur, curat și motivant pentru angajați ca fiind un principiu în păstrarea celor mai eficienți angajați și pentru menținerea brandului unei companii. Este adevărat că cele mai competitive companii din lume au personal care simt o puternică congruență când vine vorba despre valorile personale și cele ale companiei, înainte ca mediul extern să le modifice perspectiva cu privire la colaborarea cu o companie. Astfel că cei mai buni angajatori sunt atenți în a sublinia mereu valorile companiei pentru a menține legătura necontractuală cu angajații lor. Mi-a plăcut un lucru subliniat de Richard Branson, CEO al Virgin Group, cu privire la modul în care ne raportăm la clienți versus angajați: „Îngrijorarea ta nu trebuie să fie clienții, ci angajații. Ai grijă de angajații tăi și aceștia vor avea grijă de clienții tăi”. Companiile inteligente investesc (și prin investesc se înțelege și timp, disponibilitate, formare profesională, un mediu colaborativ, cercetare, provocări care dau extindere talentului oamenilor.

Dacă angajații noștri sunt cei care poartă mai departe misiunea companiei și determină clienții să cumpere serviciul sau produsul nostru, nu mai puțin face un furnizor al nostru. Furnizorii unei companii joacă un rol crucial în activitatea companiei, astfel că, în crearea unui relații bune cu aceștia,stă cheia pentru succes. Dacă legea prevede foarte multe obligații pentru companii în relația cu angajații, piața liberă și raporturile cu furnizorii este slab reglementat și se rezumă la recomandări sau, cel mult, este abordat de companiile care au implementat un management al calității. Dacă luăm în calcul de exemplu o companie de Servicii de management al proprietății care contractează o firmă de Servicii în domeniul protecției și siguranței la incendiu care are obiectivul de a se asigura de respectarea normelor în vigoare în așa fel încât clienții proprietății să fie în siguranță, va puteți imagina impactul pe care acea companie îl are în afacerea societății și nu numai. Citeam recent, cartea „Cele 17 legi ale muncii în echipa” a lui John C. Maxwell și mi-a atras atenția una dintre legi și anume legea lanțului care spune: „Puterea unei echipe este influențată de veriga cea mai slabă”. Reluând  acest exemplu și impactul pe care furnizorul îl are în afacerea noastră, nimeni nu ar îndrăzni să spună că furnizorul nu este parte a echipei din companie. Deși poartă răspunderea contractuală totuși o eroare, întârziere sau necunoașterea pot fi capitale pentru afacerea companiilor. În aceeași carte, John C. Maxwell vorbește despre petrolierul Exxon Valdez care a fost sursa unei catastrofe ecologice în regiunea Prince William Sound din Alaska pentru care compania Exxon a plătit 2,2 miliarde de dolari  pentru costuri de curățare a apelor, 300 de milioane de dolari pentru despăgubiri și 1 miliard de dolari pentru taxe către stat. Incidentul, cauzat de nerespectarea normelor de comandă a petrolierului au condus la un imens impact negativ și asupra mediului înconjurător.

Am utilizat exemple dramatice pentru a sublinia importanța de netăgăduit pe care furnizorii o pot juca pozitiv sau negativ asupra activității companiei. Furnizorii sunt, în egală măsură, reprezentanți ai companiei noastre așa cum sunt, de altfel angajații noștri. În afacerea pe care o conducem în Imotrust Facility Management dăm o mare importanță relației cu furnizorii. Aceștia sunt selectați, evaluați, sprijiniți, implicați și respectati așa cum respectăm un membru al echipei și ne asigurăm să îi provocăm să fie mai buni și să dea tot ce este mai bun pe măsură ce relația este mai solidă. Pentru acele companii care tratează cu indiferență sau cu superioritate relația cu furnizorii: fiți fără grijă! Genul acela de raport îl creează și furnizorul cu beneficiarul tău! Surprinzător este însă că, atunci când companiile întâmpină dificultăți și clienții pleacă, evident mai departe, companiile se întreabă: de ce? Pentru că furnizorii unei companii trebuie priviți ca o parte integrantă din avantajul competitiv. Astfel că, în funcție de specificul activității, un furnizor va putea influența aprovizionarea, livrarea, ambalarea, execuția, service-ul, proiectarea serviciului sau produsului companiei tale.

Pentru că în compania noastră suntem orientați să construim și să fortificăm relațiile cu furnizorii noștri, vă dezvăluim câteva dintre observațiile noastre cu privire la cum vă puteți ajuta furnizorii:

1. Asigură-te că ai stabilit corect, complet și în scris ceea ce se dorește de la furnizor dar nu îi îngrădi posibilitatea de a-și aduce contribuția la planul tău;

2.Stabilește indicatori de performanță pentru activitatea furnizorului care să includă: serviciile oferite; standardele la care să opereze; răspunderea contractuală; calendarul livrărilor; mecanisme de supraveghere; norme privind confidențialitatea datelor cu care furnizorul ia contact;

3.Coordonează programul de producție și livrare al furnizorului cu al tău și stabilește termene;

4.Fii deschis: stabilește de la început cu furnizorul tău limita maximă și minimă de costuri pe care ești dispus să o aloci. Un furnizor profesionist te va face conștient de modul în care aceste limite pot influența pozitiv sau negativ satisfacția, siguranța sau relația ta în cele din urmă cu clientul tău;

5.Furnizorii dezvoltă noi Servicii ținând cont de: 1. cererile de noi servicii (pentru clienții care cunosc domeniul); și 2. nevoile nedeclarate ale clienților (pentru clienții care nu știu că anumite Servicii suplimentare sunt necesare și pot influența pozitiv relația cu clientul final al serviciilor sau produselor). Fiți siguri că parcurgeți propunerea furnizorilor și acolo unde există posibiliate de extindere, luați în considerare noi Servicii sau produse;

6.Comunicați cu furnizorii dvs. atunci compania trece prin schimbări legate de linia de produse sau Servicii, în așa fel încât aceștia să se poată adapta cu usurință modificărilor și să poată întâlni noile exigente;

7.Admite că nu poți să le ști pe toate! Revino la momentul în care ai decis să colaborezi cu un furnizor ca să-ți amintești că nu ai avut capacitatea de a gestiona exigențele din domeniul externalizat decât externalizând. Adică, te-ai bazat pe experiența, capacitatea și inovația altor companii ca să rezolve o problemă. Colaborând cu furnizorul tău ca de la egal la egal, ai șansa de a beneficia de toate acestea.

8.Achitați facturile furnizorilor și evitați întârzierile acestora dacă doritți  să nu afectați colaborarea pe viitor pentru aceleași produse sau Servicii. De acest lucru depinde stabilitatea furnizorului în piață.

9.Evaluați constant performanțele furnizorilor și oferiți feedback. Ca Furnizori de management al proprietății, în IMOTRUST FACILITY MANAGEMENT îmbrățișăm opiniile și sugestiile clienților și colaboratorilor noștri pentru că acei care ne oferă feedback sunt cumpărători constanți ai serviciilor noastre și avem un raport deschis iar integrând opiniile lor, ne dezvoltam constant avantaje competitive.

Succes la parteneriate reciproc avantajoase!

 

Florentina Tinc

CEO Imotrust Facility Management

………………………………………………………………………………………………………

NOTĂ: Imotrust Facility Management este compania care desfășoară pentru proprietarii de imobile servicii profesionale de management al proprietăților, facility services și care urmărește să îi ajute pe proprietarii de business să își concentreze eforturile pe afacerea lor de bază, creându-le posibilitatea de a se diferenția de concurența din piață prin servicii de calitate și de a evita pierderile de timp și resurse în activitățile operaționale necesare proprietății.

Membrii echipei IMOTRUST FACILITY MANAGEMENT își așteaptă clienții pe str. Barabas Bela, nr. 23, de luni până vineri între orele 8:30-17:30, pe pagina oficială a companiei: www.ifmarad.ro sau pe pagina de facebook: https://www.facebook.com/IFMArad.

 

 

 

Sasha Romanov, 23 noiembrie 2016 7:07