Inteligența Artificială a păcălit profesorii la examenele universitare din Marea Britanie

inteligența artificială a păcălit profesorii la examenele universitare din marea britanie
Distribuie:
Cercetătorii de la Universitatea Reading din Regatul Unit și-au exprimat îngrijorarea cu privire la integritatea testelor, după ce au prezentat în mod clandestin răspunsuri de examen needitate, generate de inteligența artificială, păcălind evaluatorii și învingând majoritatea studenților umani.

În cadrul studiului, cercetătorii au creat 33 de identități false de studenți și au utilizat ChatGPT-4 pentru a răspunde la 63 de întrebări în cadrul unor evaluări online legitime pentru cursuri de psihologie universitare, care conțineau răspunsuri scurte și de tip eseu. Profesorii de la curs, care au corectat examenele, nu au fost informați despre experiment. Studenții generați de AI s-au descurcat, în medie, mai bine decât studenții umani. Faptul că erau AI ,,a fost aproape nedetectabil„, au declarat cercetătorii.

Cercetătorii au constatat că 94% din răspunsurile lor AI nu au fost detectate. În medie, răspunsurile false au primit note mai mari decât răspunsurile studenților reali. În 83,4% din cazuri, răspunsurile AI au primit note mai mari decât un grup selectat aleatoriu din același număr de răspunsuri ale studenților reali.

Aceste rezultate sugerează posibilitatea ca studenții nu numai că ar putea scăpa nepedepsiți folosind IA pentru a trișa, dar ar putea, de asemenea, să obțină note mai mari decât cele obținute de colegii lor care nu trișează. Cercetătorii iau în considerare, de asemenea, posibilitatea ca un număr de studenți reali să fi scăpat în cursul acestui studiu cu lucrări generate de AI.

Din punctul de vedere al integrității academice, cercetătorii remarcă faptul că aceste constatări sunt extrem de îngrijorătoare. Ei remarcă faptul că o revenire la examenele supravegheate, în persoană, ar putea ajuta la rezolvarea acestei probleme, dar pe măsură ce instrumentele AI continuă să avanseze și să se infiltreze în locurile de muncă profesionale, universitățile s-ar putea concentra pe găsirea modului de a îmbrățișa „noua normalitate” a AI pentru a îmbunătăți educația.

Autorii adaugă, ,,Un test riguros în orb al unui sistem de examene universitare din viața reală arată că subiectele de examen generate de inteligența artificială au fost practic nedetectabile și au obținut note mai mari decât studenții reali.”

,,Rezultatele ,,Testului Turing” invită sectorul educațional global să accepte o nouă normalitate, iar acest lucru este exact ceea ce facem noi la Universitatea din Reading. Noile politici și sfaturi pentru personalul și studenții noștri recunosc atât riscurile, cât și oportunitățile oferite de instrumentele care utilizează inteligența artificială.”

Îngrijorările au fost într-o oarecare măsură atenuate de faptul că inteligența artificială nu a fost la fel de bună la răspunsurile la testele date studenților din anul al treilea, care necesitau un raționament mai abstract. Cu toate acestea, la testele date studenților din primul și al doilea an, ChatGPT s-a impus cu brio. De când au fost publicate rezultatele studiului, experții au afirmat că acest lucru ar putea însemna sfârșitul lucrărilor de curs efectuate la domiciliu.


Sursa:Phys.org

 

Categorie: Externe
Etichete: AI, examen, UK
Distribuie:
Articolul anterior
Scriitorul Radu Țuculescu își va lansa cartea „Luna gheboasă” la Arad
Articolul următor
40 de vitezomani în 4 ore au fost depistați în trafic de polițiștii rutieri arădeni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie