[ACTUALIZARE 3] Șeful Depoului CFR Arad, Ilie Virgil, și-a dat demisia

background critic
Distribuie:

 

[ACTUALIZARE 3] Astăzi, 13 iulie, șeful Depoului CFR Arad, Ilie Virgil, și-a dat demisia 

Motivul strecurat de către sursele noastre are legătură directă cu problema lucrărilor la dormitoarele CFR din Sâvârșin și Arad. Acesta a refuzat semnarea recepției lucrărilor, fapt care a iscat un inevitabil conflict cu directorul Blăgăilă Florin.

[Știre în curs de actualizare]

……………………………………………………………………………………..

[ACTUALIZARE 2] (19 mai 2016): „Totu-i sub control” la Depoul CFR Arad. Secretarul de stat Iosif Szentes a venit doar să constate, nu să ia măsuri 

În urma vizitei de vineri 13 mai a secretarului de stat Iosif Szentes, care s-a derulat oarecum în afara protocolului obișnuit la Depoul CFR Arad, miercuri, 18 mai, s-au deplasat la Depou, convocați de urgență fiind, directorii Blăgăilă Florin și Dărău Călin. În ședință prelungită a fost și șeful Depoului, Ilie Virgil, ședință din care, momentan, nu putem divulga cele discutate – chiar dacă cunoaștem amănunte.

Concluzia este că  „problema dormitoarelor” rămâne în aer… cunoscătorii știu de ce…

De asemenea inițialele menționate de noi au primit asigurări să nu se mai agite, că situația este sub control… așa l-au asigurat „serviciile” pe dl Blăgăilă.                      

……………………………………………………………………………

[ACTUALIZARE 1] (12 MAI, 2016) Vineri, 13 la Depoul CFR Arad. Vine IOSIF SZENTES însuși!

Dacă nu ați auzit de IOSIF SZENTES, vă dăm următoarele link-uri – unul cu ultimele declarații de avere, unul privitor la activitatea sa de director și un dosar DNA 

Vizita nu este una de curtoazie și nu degeaba cade în zi 13, vineri.  Directorul general al CFR Călători vine să verifice avalanșa de reclamații, plângeri și petiții, unele dintre ele înregistrate, altele, încă nu – multe dintre ele apărute în presă, inclusiv pe acest site.

……………………………………………………………………………

TITLU INIȚÍAL: Cale liberă la angajări la Depoul CFR. Preț bilet 3500 Euro.

În perioada în care tehnocrații se dau cu capul de pereți să eficientizeze aparatul de stat și să reducă costurile de personal, în această unitate CFR în care un TESA supraveghează doi muncitori, domnul director Blăgăilă Florin , după îndelungi meditații economico-financiare, aprobă angajarea unui conductor ( funcție de execuție) pe o funcție de inginer în depoul Arad și asta în condițiile în care în depou sunt mai multe persoane care îndeplinesc  condițiile de studii și vechime pentru a ocupa funcția eliberată sau înființată de inginer. Dacă pentru  angajarea unui mecanic de locomotivă s-ar fi găsit o explicație economică, speța noastră  nu justifică banii pe care cfr-ul urmează să-i plătească acestui individ. Dacă, însă, ascultăm cu atenție zvonistica cfr-istă care bântuie prin depoul Arad, am găsi o explicație este adevărat, nici logică și nici legală, constând în aceea că această persoană este prieten la cataramă cu Daniel Blăgăilă, fratele lui Florin Blăgăilă și cu Dărău Călin. Această practică a directorului , de a face angajări mirifice, este cunoscută în cadrul regionalei încă din perioada în care director  general  era Noapteș care, la un moment dat, constată că domnul Blăgăilă i-a băgat sub nas cam multe dosare de  angajare iar el a semnat ca primarul. Pentru  a exemplifica, o să dăm câteva inițiale de persoane angajate în aceste condiții în  regimul Băsescu. Noi sperăm că, cei care se vor regăsi în aceste exemple, își vor face un minim proces de conștiință, activitatea lor profesională ulterioară îmbunătățindu-se și dedicând cauzei cfr-iste o mai mare parte din energiile lor.  Lista neagră a angajărilor , redusă la inițiale de tip :  MF, CD, BE, DO, PS, NM –  este doar una  dintre bubele acestei  instituții . Acum doar  amintim despre  creditele  de la bănci sau sume de la C.A.R luate de către anumite persoane care, ulterior , au trebuit să depună eforturi deosebite pentru plata la termen a ratelor cât și pentru obținerea unui profit de pe urma investiției. Și așa începe povestea firmelor clientelare, poveste care va fi descifrată într-un material viitor.

 

Va continua.

Categorie: Știri
Etichete: cfr, control, demisie, Depou Arad, depou cfr, Ilie Virgil, Iosif Szents
Distribuie:
Articolul anterior
[ACTUALIZARE 1] Sonda Juno a captat imagini cu polul nord al planetei Jupiter
Articolul următor
Chemare la Târgul de Fete de pe Muntele Găina

9 comentarii. Leave new

  • avatar of batranul de la bucuresti
    Batranul de la Bucuresti
    16 mai 2016 20:11

    E oficial. 23000 euro valoarea lucrarilor la dormitorul SAVARSIN.Doua camere cat doua cotete pentru iepuri.N-a vrut sa semneze d-l SZENTES,receptia.Face-ti ceva, caci patronul care a efectuat lucrarile vrea plata, altfel se pregateste de denunt.

    Răspunde
  • avatar of laleaua neagra
    LALEAUA NEAGRA
    17 mai 2016 9:24

    La inceput de an 2007,apare ca dintr-un neant, o persoana dubioasa, al carei nume nu spunea nimic pana atunci, si care mai de graba reprezenta „emblema” prostiei intruchipate in materie de conta si care dintr-o data speriata ca dupa un vis urat, ravneste din rasputeri la postul de contabil-sef.
    Face imprumut la doua Banci, scoate vreo trei C.A.R, transforma totul in valuta si contra unei sume……..+ceva plata in natura, obtine postul mult dorit, tot pe filiera Blagaila,dar cu un alt complice(intermediar), unul gen Cristi Borcea care si-a aranjat, atat sotia cat si amantele.
    In felul acesta ia fiinta la Depoul ARAD grupul „LALEAUA-NEAGRA”.Tot de atunci apar si primele probleme,financiar-contabile.
    Dupa venirea lui Florin Blagaila la conducera Regionalei T.M,aceasta se manifesta ca si cum ea ar fi seful Depoului, amenajandu-si sala de protocol, dupa bunul plac in incinta Unitatii.
    Privind pe toata lumea cu un aer de superioritate si manifestand o aroganta iesita din comun.

    Răspunde
  • avatar of de la mine ......pt. tine
    De la mine ......pt. tine
    17 mai 2016 17:55

    Macar sa fi avut inspiratia, sa-l pune-ti pe d-l Szentes Iosska sa semneze dansul „RECEPTIA” la lucrarile de mantuiala la dormitoarele din ARAD si SAVARSIN………
    -Timpul trece, carpeala e gata ca-m de mult,peretii deja se decojesc, cele doua tone de vopsea urat mirositoare si care nici pana azi nu s-au uscat complet, deja cade…….
    ………..iar pana vin concediile din vara, sa mai prindeti odata cladirea intr-un nou R.K, cu bani mai multi…..!
    Spor la ce va gandim noi……….

    Răspunde
  • avatar of stalin de la cheveres
    STALIN DE LA CHEVERES
    17 mai 2016 18:53

    In perioada cand Florin Blagaila, era consilierul lui Noaptes, acesta racola prin diversi interpusi (pe partea de tractiune la ARAD, il avea corespodent pe Groparu), diferite persoane , si contra unor sume cuprinse intre 3500 si 5000……, le angaja la C.F.R-calatori, pe diferite functii, fara nici un fel de concurs.
    Aproape tot compartimentul „financiar-contabil” de la ARAD functional la aceasta ora, a fost angajat pe filiera Darau Calin-Blagaila Florin.

    Răspunde
  • avatar of laleaua neagra
    LALEAUA NEAGRA
    17 mai 2016 21:07

    ………….daca pe vremea lui NITA, statea mai mult pe la HOTEL-COANDI, acum probabil si datorita varstei, a schimbat macazul.
    Sta mai mult timp la Depou, si-a tras un birou pe cinste, are 4 iesiri la internet, mobilier la comanda, laptop ultimul racnet (I7), comunica cu lumea virtuala, sala de protocol cu dotari de ultimul racnet si nu face nimic pentru CFR.
    In schimb in timpul programului de lucru, repet IN TIMPUL PROGRAMULUI DE LUCRU, presteaza part-time „Servicii extra” pentru CAR, pentru care este remunerata separet.
    -culmea nesimtirii se ponteaza ca „ore suplimentare” si-si ia LIBER fara nici un fel de aprobare cand vreau muschii ei.
    -Exemplu……-3-7.05.2016 a stat in recuperari, fiind pontata la serviciu.
    -N-am auzit pana aici de ore suplimentare la functia de contabil, pe toata reteaua SNTFC-Calatori S.A
    Am auzit in schimb ca nu este luna data de la D-zeu cand „statele de plata”la functia de mecanic in depoul ARAD sa nu fie intocmite gresit.
    Creandu-se astfel o stare de nemultumire in randul personalului.

    Răspunde
  • avatar of hoti la drumul mare ?????
    HOTI LA DRUMUL MARE ?????
    22 mai 2016 10:18

    Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
    In noul mers al trenurilor tesut de Szentes , zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
    In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
    Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.
    Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
    S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
    Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
    In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
    Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
    Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
    Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
    Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
    Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
    Tandemul Szentes-Litra a a inceput sa taie si sa spanzure la CFR Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi. De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro.
    Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in care CFR Calatori n-a avut bani de salarii .
    Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?

    Răspunde
  • avatar of afaceri dubioase!!!
    afaceri dubioase!!!
    22 mai 2016 18:04

    Conductorului de bilete nu-i prea place apa la Depou.Se plictiseste.Vrea inapoi la geanta; geanta pentru nasi (300 euro) + tableta, pana nu se epuizeaza stocul … dar vrea si banutii inapoi.
    Revenind la angajarile dubioase pentru functia de mecanic;
    -S-a preferat in schimbul unor sume de bani angajarea unor persoane, care fie nu indeplinesc criiterile de autorizare pentru aceasta functie; fie sunt autorizate numai mecanic ajutor, desi intre cererile inregistrate la biroul T7, existau persoane care se incadreaza in barem.Au fost angajati cu clasa 34, in timp ce mecanici cu experienta si vechime, care remorca de multi ani trenuri rapide si accelerate pe distante foarte lungi, cum ar fi ARAD-CLUJ, ARAD-PETROSANI,ARAD-BRASOV,sunt retribuiti la clasa 33 sau sub.
    Cadrista trebuie sa stie cum a ales cererea lui STAN in detrimentul lui BRAN;cine a sunat-o sau cum a facut selectia, banuiesc ca nu s-a tras la sorti.
    In organigrama CFR-calatori, meseria de mecanic ajutor a disparut demult, numai la ARAD se fac angajari pentru aceasta functie inexistenta.
    De vazut:din ce zona provin, pe cine au contactat in vederea angajarii, cat au dat si la cine?
    -POATE AUDE SI D-L SZENTES!

    Răspunde
  • Maneaua care-a consacrat laleaua:
    CU…..CU…..RU….la UCT
    CU…..CU…..RU la SINDICAT
    Uite cat m-am ridicat…..!

    Răspunde
  • avatar of frana(rul) de serviciu.
    FRANA(RUL) de serviciu.
    26 mai 2016 18:12

    Desi au trecut cinci luni de zile, de la evenimentul relatat, nici pana azi nu exista o decizie luata impotriva celor vinovati.
    Capastrul, botnita pe capul celor de la serviciul SC…..?sau tergiversarea tacita in intocmirea dosarului…..?
    …….sigur si interese meschine din partea „contelui” in colaborare cu capitala.
    Vand iluzi, astept provincia.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie