Front 7 ȘTIRI

[ACTUALIZARE] Cum se raportează compania INTERNATIONAL ALEXANDER la problemele create cetățenilor din Cartierul GAI? Nici pe departe cum te așteptai – iar cauzele sunt vechi, complicate și create inutil!

 

 Internațional Alexander este un holding cu capital 100% românesc, „pornit de la un camion” în anul 2003, având sediul social în Arad, iar de 15 ani încoace cifra de afaceri a companiei înregistrează creșteri constante. Compania având ca obiecte principale de activitate servicii de transport rutier, servicii de transport aerian si maritim, depozitare, managementul recipientelor (spălarea si mentenanța cutiilor), servicii express, servicii integrate de logistică, furnizează transport și logistică (3PL) clienților din industriile automotive și de tehnologie și are, la ora la care vorbim, aproape 1400 de angajați. „Tot ce s-a construit până acum, s-a făcut cu capital exclusiv privat, din credite bancare, fără fonduri guvernamentale sau europene” – ne garantează conducerea firmei -, iar aceste credite se explică prin contractele pe care firma le are cu branduri care nu mai au nevoie de reclamă contextuală precum Mercedes, Audi, Ford, Bosch… 30 de acest calibru, la această oră. În 2018, cifra de afaceri rulată de International Alexander a fost de aproximativ 70 de milioane de euro.

Antreprenorul arădean Simion Ioan Apreutese (intrat în „TOP 300 cei mai bogați români” în 2017) și-a investit majoritatea profitului în construirea de la zero a unui adevărat „colos economic” pe un teren uriaș în Aradul Nou (la limita de sud a municipiului), unde funcționează de doi ani un depozit de clasa A  în valoare de 12 milioane euro și o spălătorie de ambalaje. Doar în construcția de drumuri și clădiri s-au băgat, până acum, 15 milioane de euro – iar dacă mergeți pe acolo, veți fi surprinși (prima oară), de calitatea materialului din care sunt făcute drumurile de acces.

Am făcut această introducere în stil „ziar financiar” pentru ca să știm exact despre cine/ce vorbim când facem referire la conflictul dintre găienii revoltați (pe foarte bună dreptate) de trecerea camioanelor de la firma Alexander  pe lângă casele lor.

Să facem un scurt istoric al celor 5 ani de disconfort reciproc creat, de fapt, de incompetența administrației publice locale!

…și s-o luăm în limbaj mai ușor preceptibil în nuanțele sale decât „rapoartele seci”.
Ca să ajungă la nivelul la care e astăzi, Simion Apreutese a trecut prin multe… țepe – și asta doar pentru că „a avut ghinionul să se nască în…” Prima: a închiriat terenul pe care se află „garajul cu bucluc” din Cartierul Gai, întocmind un contract pe 15 ani… cu cineva care nu era proprietarul de drept al terenului! După ce demolase ruinele, curățase spațiul… transformase locul dintr-o șerpărie într-un spațiu comercial și garaj care, la acea vreme, erau „pe lege”, a apărut adevăratul proprietar… și bine că s-au putut înțelege și că ăla a fost un om fain, că putea să i se ruineze cariera de antreprenor încă de la „prima dumă de Gai”… cum li s-a întâmplat multora.

A doua mare țeapă și-a luat-o omul de la FARAONĂRIE direct: a crezut, și el, ca arădeanul cu ideea responsabilității autorităților implantată în ADN (glumim, desigur), că să obții niște autorizații de la Primărie, când faci o investiție de 50 de milioane de euro, pentru a-ți construi propriu sens giratoriu, pe banii tăi, ca și cale de acces în propria ta bază de camioane, e ușor și chiar se vor bucura edilii – ei bine, te înșeli: mai aștepți un an și jumătate! De ce?! C-așa a vrut Faraonul… și deși cunoaștem subiectul amânării în detalii, ne limităm la a dezvălui atât – nu e scopul nostru la a declanșa un nou scandal dintre primar și această firmă… chiar ne ferim cât putem de asta! (A se compara cazul cu accesul în Via Carmina… unde omul de casă al primarului nici măcar nu și-a pus problema să facă un sens giratoriu din banii lui… și-i bine așa… de 6 ani!).
Dar nu ne ferim să spunem că această amânare a lungit conflictul dintre găieni și firmă cu exact un an și jumătate! Adică dacă lucrurile mergeau normal în administrația publică a orașului, ca între oameni corecți, acest conflict nu mai exista demult!

A treia țeapă a luat-o de la însuși constructorul pe care-l angajase cu contract… care nu avea asigurare pentru muncitori… așa că muncitorii au plecat și a fost nevoit să angajeze altă firmă… alți muncitori… acum sunt indieni – alte trei-patru luni de stagnare involuntară.

Important de menționat în această actualizare e faptul că nu am discutat, personal, cu Simion Apreutese, 

ci cu oameni din imediata sa apropiere managerială, respectiv cu Loredana-Mihaela Dan, director economic și responsabil de comunicare la International Alexander, cu Doru Fufezan, șeful bazei din Cartierul Gai și cu încă cineva a cărui identitate nu o vom face publică. N-am discutat cu patronul pentru că „n-am mai așteptat să-l prindem”, fiind plecat (subiectul, din câte v-ați dat seama, „arzând”) și pentru că… na… e mai bine să nu discuți cu un milionar înainte de a-i publica dreptul la replică (conform unui proverb din deontologia jurnalistică veche).

„Ne aflăm într-o stare de provizorat care se tot amână și, credeți-ne, nu din vina noastră! Noi am fi dorit să ne mutăm în Aradul Nou… alaltăieri – acolo va fi baza holdingului… toate acestea, garajul și sediul din Gai și celelalte pe care le mai avem se vor muta acolo în cel mai scurt timp posibil. Doar că acest timp nu a depins de noi… după cum v-am povestit. Locuitorilor afectați nu avem ce să le facem altceva decât să le cerem mii de scuze pentru disconfortul creat! Îi înțelegem și le dăm dreptate. Suntem conștienți că le-am promis, în repetate rânduri, că vom pleca de acolo și că i-am amânat de tot atâtea ori – dar, repetăm: nu din vina noastră și în niciun caz cu rea intenție, sfidare sau ceva din acest registru. Ne gândim și la posibile despăgubiri și le cerem scuze și cu acest prilej!” – este esența unei discuții pe care am purtat-o ieri, 22 ianuarie, la (încă) sediul firmei din Zona Industrială NV, Srada 4, nr. 4.

Cei de la International Alexander și-au reiterat invitația la o vizită – individual sau colectiv – în noul spațiu, din Aradul Nou (suntem aproape convinși că foarte puțini știu despre ce e vorba acolo) pentru oricare cetățean din Gai care crede că amânările societății nu sunt justificate… „simple vrăjeli”.

Din câte am înțeles, mutarea bazei din Gai se va produce în maximum două luni… dar cine mai riscă să parieze pe lucruri predictibile în Aradul ăsta?!

……………………………………………………………

[TITLUL INIȚIAL] REVOLTĂ NOCTURNĂ în Cartierul Gai: locuitorii au blocat camioanele firmei ALEXANDER… care au împlinit cincinalul de când trec ILEGAL pe strada Dunării [VIDEO]

Alexander Internațional  este o companie independentă de transport și logistică, ce activează în România din anul 2003 – conform descrierii proprii -, în cei 15 ani de activitate devenind un holding cu o flotă de sute de TIR-uri, cu cifre de afaceri care entuziasmează ziarele economice din toată țara și care, nu în ultimul rând, asigură pâinea cea de toate zilele a mii de oameni.
(Așa e: dacă le citești site-ul, o să-ți curgă scuipat din gură când o să vezi cadre – ni aici! – de 30 de milioane de euro poza!)
„Păi și atunci de ce își bate joc de noi?!” – te-ai întreba și tu, mai ales dacă ai locui în zona (serios vorbim) puternic afectată seismic, ultrapoluată fonic… practic „făcută pistă” de camioanele „deștepte și grele” ale firmei Alexander… în Zonele A și B, cică ale orașului: străzile Dunării, Fântânii, Faurilor, Nouă, Ion Creangă… toată partea din jurul centurii care trece prin Cartierul Gai, până la ieșirea spre Calea Aurel Vlaicu.

Conflictul dintre „Alexander” și cetățeni nu e, din păcate, nou!… 

Cităm din… cea mai recentă din reclamațiile făcute publice prin intermediul presei de către „năpăstuiții din Gai”: „Am avut discuții cu reprezentanții firmei de pe strada Dunării și ne-au promis că vor părăsi garajul până în 30 septembrie. Se pare că nu vor reuși să își mute efectivul până la această dată dar ne-au dat un alt termen, 15 octombrie 2018, pe care nu știm daca îl vor respecta, pentru că multe termene au fost depășite și s-au adunat in total aproape 4 ani de așteptări.

Problema garajelor ilegale și a traficului de camioane e răspândită în întreg cartierul, iar aici amintim str. Nouă, str. Fântânii sau Faurilor unde acestea produc pagube carosabilului sau chiar proprietăților și poluează fonic întreaga comunitate, în special locuitorii învecinați acestor garaje. Chiar dacă drumul e restricționat la 7,5 tone camioanele de 40 de tone circulă în voie.

De departe cea mai afectată zonă este str. Dunării și sperăm ca autoritățile să fie vigilente pentru a preveni venirea altei firme de transport în această zonă. Pe această cale dorim să anunțăm autoritățile și firmele de transport că răbdarea noastră e pe sfârșite și vom face tot ce ne stă în putință pentru a stopa acest flagel al garajelor ilegale!”

Nu s-a întâmplat nimic în tot acest timp… așa încât ieri am fost înștiințați că „La ora 9 va fi un protest în fața garajului ilegal de tiruri din Gai de pe strada Dunării. Locuitorii din zonă ies în stradă.”

Și a fost. Circa 25 de oameni și-au ieșit din… pijamale și i-au oprit pe șoferii de la Alexander.

„Ne pare rău de șofer, ne pare rău de situație dar oamenii mai ales de pe strada Dunării au renunțat să mai aștepte!! De patru ani de zile oamenii au primit doar promisiuni peste promisiuni că se va face ceva și firma va pleca. Încă o dată vă spun, ne pare rău pentru șoferi, știm că ei nu au nicio vină dar vă rugăm să ne înțelegeți și voi pe noi. Firma de transport trebuie să plece! PUNCT” – au mai scris oamenii pe facebook.

Poliția Locală a amendat firma cu 300 de lei… „pentru că ține cu ei!”

Reprezentanții Poliției Locale Arad s-au și grăbit să trimită un fel de… solidarizare cu conducerea garajului de pe Dunării, menit, probabil, a-i liniști pe protestatari și publicând pe pagina de facebook a Primăriei  această #INFORMARE (haștagul le aparține)… evitând, cu eleganța la care te obligă „relațiile vechi și notorii”, titrarea vreunui nume care se face vinovat de această situație: „Primăria Municipiului Arad prin intermediul agentilor din cadrul Direcției Generale Poliția Locală a intervenit în cursul acestei seri pe strada Dunării din cartierul Gai și a sancționat toți conducatorii auto care nu au respectat reglementarile privind traficul greu in aceasta zona a orasului.”

Adică nici pe cine, nici cu cât, nici exact de ce… ca-n știrile pentru proști.

Articole asociate: 

Ca-ntr-un sat din „Lumea a III-a”! În cartierul GAI, aproape toată circulația e ILEGALĂ… cu garaje cu tot, iar autoritățile par depășite… cu termene cu tot

Lucian Valeriu, 23 ianuarie 2019 10:02

alexanderstrada-dunarii-5strada-dunarii-4strada-dunarii-3strada-dunarii-2strada-dunarii-1strada-dunarii-1