marți, decembrie 6, 2022

[ACTUALIZARE] Ministrul Transporturilor confirmă: NICIUN TREN nu va mai circula pe ruta Arad – Brad de la 1 ianuarie 2021 [DOCUMENT OFICIAL] 

 

[ACTUALIZARE] Ministrul Transporturilor confirmă: NICIUN TREN nu va mai circula pe ruta Arad – Brad de la 1 ianuarie 2021 

După apariția în spațiul public a informației conform căreia de la 1 ianuarie 2021 pe ruta Arad – Brad nu va mai circula niciun tren, deputatul de Arad Florin Tripa a făcut o interpelare oficială pe această temă, adresată ministrului Transporturilor, Lucian Bode. Prin interpelare se solicita clarificarea situației legăturilor feroviare pe linia Ineu – Brad și retur, solicitându-se soluții concrete, de la nivel ministerial, care să compenseze retragerea operatorului Regio de la 1 ianuarie 2021, de pe tronsonul cuprins între Ineu (judeţul Arad) şi Brad (judeţul Hunedoara), prin care un număr însemnat de localități rămân, efectiv, „rupte de lume”.

Ministerul Transporturilor a răspuns la această interpelare, tot oficial, printr-o adresă halucinantă de spus nimic și care nu denotă altceva decât incompetență și lipsă de soluții concrete adoptate în regim de urgență. Ceea ce presupune un real dispreț față de toți locuitorii și beneficiarii acelei infrastructuri feroviare. O eternă lamentare că nu sunt fonduri, nu există personal calificat, nu se poate imediat, vom vedea, vom încerca, suntem la cheremul unor operatori privați etc. Astfel, navetiștii din această zonă, nu au decât să-și găsească variante alternative de transport pentru că, nu-i așa, pentru stat, acel tronson nu este rentabil… Dar uită să precizeze și faptul că nu este rentabil din cauza incompetenței, a corupției, a intereselor penale din ultimii 30 de ani din cadrul CFR Călători SA, a sutelor de milioane de euro care s-au sifonat în beneficiul unor grupuri de interese și în deserviciul infrastructurii feroviare de călători. Uită să precizeze ce condiții i s-au impus operatorului feroviar privat, să facă public în ce au fost investiți banii din închirierea tronsonului sau să clarifice de ce, sumele din închirierea tronsonului, nu au fost folosite în întreținerea tronsonului respectiv, în asigurarea de personal calificat etc. În concluzie, „vom vedea dacă” va circula trenul de la 1 ianuarie 2021.

Răspunsul  Ministerului Transporturilor:

 

„ Dragi cetățeni de pe Valea Crișului,

În urmă cu 3 săptămâni am făcut o interrpelare oficială, adresată ministrului Transporturilor, Lucian Bode, pe tema situației legăturilor feroviare pe linia Ineu – Brad și retur. În notă, ceream soluții concrete, de la nivel ministerial, care să compenseze retragerea operatorului Regio de la 1 ianuarie 2021, de pe tronsonul cuprins între Ineu (judeţul Arad) şi Brad (judeţul Hunedoara), prin care un număr însemnat de localități rămân, efectiv, „rupte de lume”. Nu mai comentez impactul profund negativ și consecințele, în special pentru navetiști, care derivă din încetarea operării Regio pe această rută de la începutul anului viitor. În spiritul echipei guvernamentale din care face parte, ministrul Bode mi-a răspuns, cam în cheia explicațiilor zilnice de gen „Nelu Tătaru”. „Ar fi posibil…..dacă”, „se fac eforturi pentru, în condițiile în care”. Adică alte multe necunoscute, învelite în 3 pagini de scuze tehniciste, cu n referințe la chestiuni de bucătărie internă care nu îi privesc pe cetățeni. Eu am pus o întrebare simplă ! Astfel răspunzi în momentul în care vrei să te speli pe mâini de orice responsabilitate, amânând răspunsul cam cum face Ludovic Orban când e vorba de buget sau de majorarea pensiilor și alocațiilor. Pentru conformitate și transparență, vă pun la dispoziție poziția oficială a ministrului Bode” – a precizat deputatul Florin Tripa pe pagina sa de Facebook.

***

[TITLUL INIȚIAL](10 octombrie 2020): NICIUN TREN nu va mai circula pe ruta Arad – Brad de la 1 ianuarie, 2021. Mai multe localități rămân, efectiv, „rupte de lume”

De la 1 ianuarie pe ruta Arad – Brad nu va mai circula niciun tren, în prezent cele trei trenuri care tranzitau ruta aparținând companiei Regio Călători SRL care a anunțat că din 2021 se retrage de pe această rută. Practic trenurile din Arad se vor opri în Ineu.

Știrea a apărut în premieră pe site-ul apuseni.info și a fost confirmată de autoritățile în domeniu.

„Regio Călători SRL, în calitate de operator de transport feroviar de călători, a decis să se retragă de pe ruta Ineu – Brad și retur, începând cu data de 01.01.2021. Decizia a fost adoptată în urma analizei privind lipsa personalului calificat, necesar pentru deservirea trenurilor pe zona de activitate Timișoara – Arad, precum și în urma analizei privind situația financiară a societății, activitatea fiind afectată de pandemia COVID-19. Menționăm faptul că Regio Călători SRL nu are competențe/atribuții în ceea ce privește infrastructura feroviară din România, acestea fiind în sarcina altor agenți economici”, au precizat reprezentanţii Regio Călători SRL.

Decizia intră în vigoare de la 1 ianuarie 2021, astfel încât localitățile Tămand, Bocsig, Rapsig, Sebiș, Livada, Joia Mare, Almaș, Bonțești, Gurahonț, Romanița, Aciuța, Tălăgiu, Vârfurile, Cariera, Leasa, Hălmagiu, Ocișor, Ociu, Vața, Birtin, Lunca Moților, Baia de Criș, Țebea, Ribița și Brad vor rămâne fără nicio legătură feroviară.

Foto: ro.wikipedia.org/wiki

 

Critic Arad
Critic Aradhttps://criticarad.ro/
Cotidian din Arad cu prima aparitie in 8 aprilie, 2016, cuprinzând știri, reportaje, investigații de presa, opinii, pamflete, sport si publicitate

Ultimele Știri

Related news

8 COMENTARII

  1. D-le deputat consideri că, cu o interpelare se rezolva situația despre care se știe de aproximativ un an, timp in care nu va-ti interesat de soartă elevilor și a persoanelor care folosesc aceasta rută. Oameni din zona nu ar mai trebui sa vă voteze.

  2. Pusa pe butuci de falsii capitalisti.Au circulat trenurile pline când se cara din zona minereu de uraniu,de aur,piatra concasată de la Aciuta, marmura de la Moneasa,lemn din toate pădurile tarii Zarandului,inclusiv pt CasaPoporului actual sediu parlamentului.Atunci era f rentabila linia când se exploata zona la maximum.Acum a devenit brusc neinteresanta.Având în vedere ca e linia ce străbate județul în lung prin mijlocul lui,nu ar trebui lasata în paragina,chiar prin existenta ei contribuind la dezvoltarea județului, la salvarea a ce se mai poate salva .Nefind o linie internațională, ci o linie ce deserveste în exclusivitale cetățeni ai acestei tari și acestui județ, acuma se vede respectul si implicarea,care o au conducerea tarii și a județului față de proprii cetateni.

  3. Nu este rentabilă!!!… Dar ce este rentabil in Romania, dupa Revolutie?…Mall-urile,sălile de pariuri, sălile de nunți, etc! Ați distrus linia tramvaiului electric din Podgorie tot pentru că nu era rentabilă și acuma v-ați trezit că vă trebuie zonă turistică in Podgorie! Distrugeți tot pentru că, vezi doamne, nu e rentabil dar, nu ați făcut nimic pentru a fi rentabil! Citeam undeva că în Japonia, funcționează o cale ferată doar pentru un singur elev! Asta înseamnă respect pentru om!…dar de unde să ceri respect atâta timp cât țara e condusă de mitici flămânzi și semianalfabeți! Fuck you all the politicians!!!

    • Ei vor sa meargă omul pe jos și ei să își facă conturi grase nu le pasă că sunt și oameni bolnavi și cu anumite gr de handicap. Pina acum banii încasați au fost buni?

  4. România de rahat corupție și bătaie de joc nu vă gândiți că lăsați o grămadă de locuitori fără mijloc de transport

Comentariile sunt închise.