ȘTIRI

ANTOLOGICĂ ȘI APOCALIPTICĂ ședința CLM ARAD: Într-un oraș ce se vrea SMART – CIRC, HAOS și PROSTEALĂ CÂT ÎNCAPE… iar gunoaiele sunt tot mai scumpe, în timpul Administrației Falcă!

 

Ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului (CLM) Arad pe octombrie 2017 a început bine: cu o „Extraordinară” – despre… bani și gunoaie (devenite ele, în sine, o situație… „extraordinară”, la propriu)! Pe scurt, după ce mai marii municipiului au aruncat praf în ochii arădenilor cu tot felul de combinații, s-au trezit că gunoiul de sub preșul lor induce o stare de urgență… tuturor! Astfel, cam UN MILION DE EURO trebuie să scoată municipalitatea, din banii arădenilor, evident, ca să rezolve cu problema gunoaielor până în aprilie 2018, când lucrurile vor intra într-un aparent normal, denumit colectare selectivă!

SMART de smart…

Și intrarăm în ordinea de zi a ședinței ordinare! Înainte de a se apuca lumea de vot, mândru de sine, ca un păun (deocamdată, deocamdată, nu și… ACAR!) primarul Gheorghe Falcă a ținut să reamintească audienței că până-n 2020 vom fi ĂL MAI SMART (DĂȘTEPT / TEHNOLOGIZAT) MUNCIPIU DÎN ȚARĂ!!! Că ne vom duce pe 8 direcții (n-a pomenit decât de 4 și un pic) după cum urmează: supraveghere video în trafic și școli; „catalog electronic” în școli; posibilitatea să plătim (și mai abitir) taxele… online și iluminat public inteligent!

Cine seamănă vânt…

După ce au ascultat expozeul… expo…„zeului”, consilierii Opoziției PSD – ALDE au solicitat modificarea ordinii de zi, prin trecerea la punctul 1 a validării mandatului de consilier municipal a lui Filip Flavius, mai ales că, două luni la rând, cu o eschivă legală, dar neelegantă, a consilierilor Puterii, care s-au abținut de la vot, acesta nu a putut să-și intre în pâine! După ce le-a ținut clasica lecție de „grădiniță politică”, invocând legi și regulamente, primarul a supus la vot modificarea ordinii de zi (că, legal, n-avea de ales) știind că e „bazat”, iar ghioceii din actualul PNL și aliații vor rezolva, ca de obicei, problema! Și așa a și fost… atât că rezultatul n-a mai mers și a treia oară la fântână! Hotărâți, cei de la PSD – ALDE i-au aruncat-o din mers primarului: „Ne retragem de la lucrările acestui Consiliu, deoarece el nu mai reprezintă voința arădenilor!

UPS! Primul care a șters-o englezește după ei, realizând proporțiile dezastrului, provocat tot de el, a fost nimeni altul decât (ați ghicit!)… Gheorghe Falcă!!!

(DEZ)ordinea de zi a „ordinarei”!

Ce a urmat… a fost un HAOS TOTAL! Jumătate din ordinea de zi nu s-a votat, că era nevoie de 2/3 din consilierii prezenți în sală! E drept, nu s-a validat consilierul PSD, dar nici cel al PNL, care urma să-i ia locul fostului consilier Florin Mariș, devenit consilierul primarului și care era în sală, dar n-a putut vota, fiindcă secretarul CLM le-a explicat în nenumărate rânduri că nu-i legal, că nu se poate…

AȘA AM ASISTAT LA HAOS, CIRC, ȘI MAXIMĂ PROSTEALĂ! CĂ AU APUCAT-O ȘI BĂBEȘTE SĂ NUMERE ȘI NU LE-A IEȘIT NUMĂRUL DE CONSILIERI… ȘI A LA PRISTANDA… CE SĂ MAI VORBIM… Ne rezumăm la atât: PENTRU ARAD ȘI ARĂDENI E ANTOLOGIC ȘI… APOCALIPTIC, ÎN ACELAȘI TIMP!!!

…………………………………………..

[COMUNICAT DE PRESĂ 1 – PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD]

Marţi, 31 octombrie, Consiliul Local al Municipiului Arad a fost convocat în şedinţă publică extraordinară de îndată având pe ordinea de zi trei proiecte de hotărâre referitoare la salubrizarea menajeră din municipiul Arad.

Necesitatea acestei şedinţe a derivat din situaţia în care SC. Polaris M Holding SA a notificat Primăria Municipiului Arad cu privire la încetarea activităţii de ridicare a gunoiului menajer începând cu data de 1 noiembrie 2017.

Vă reamintim faptul că Primăria Municipiului Arad a încheiat contractul cu SC. Polaris M Holding SA în anul 2004 având valabilitate până în 30.06.2012. Conform legii acesta a fost prelungit încă 4 ani, până în 30.06.2016. Pentru ca Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Arad să-şi finalizeze procedura de atribuire a contractului de salubrizare, a fost nevoie de încă o prelungire, hotărâre supusă votului Consiliului Local Municipal. Prin urmare contractul a fost extins pe o perioadă de 6 luni, mai exact până în data de 30.06.2016. Înainte de expirarea acestui termen CLM a fost pus în situaţia de a se decide în privinţa unei noi prelungiri a respectivului contract cu 4 ani, până în 30.04.2020.

În paralel cu procedura de atribuire a contractului de salubrizare menajeră organizată de ADI Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor, Primăria municipiului Arad a lansat propria procedură de atribuire a unui astfel de contract în baza HCLM 460/2016, a cărei data limită de depunere a ofertelor este 1.11.2017.

SC. Polaris M Holding SA prin adresa nr 9618/14.07.2017 înregistrată la Primăria Municipiului Arad sub numărul 47211/17.07.2017 a notificat municipalitatea arădeană că în termen de 90 de zile de la această dată va înceta prestarea serviciilor de colectare a deşeurilor municipale pe raza municipiului Arad, pentru a nu-i fi afectată activitatea desfăşurată şi în alte localităţi din România.

Din dorinţa clarificării acestei situaţii fără precedent, o delegaţie a Primăriei Arad, condusă de viceprimarul Călin Bibarţ a solicitat o întrevedere cu, conducerea Autorităţii Naţionale de Reglementare a Serviciilor Comunitare. Întrucât legea nu permite acordarea de licenţe provizorii, care să se încheie în momentul în care întră în vigoare un alt contract, singura soluţie propusă în acest caz a fost ca firma SC. Polaris M Holding SA sau orice altă firmă să lucreze pe o perioadă intermediară fără licenţă, în baza unui contract pe situaţie de urgenţă. Soluţia propusă a fost agreată de societatea SC. Polaris M Holding SA.

În 23.10.2017 Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Arad a semnat cu firma timișoreană Retim Ecologic Service S.A. un contract de operare pentru colectarea deșeurilor din zona de vest a județului Arad, care cuprinde 25 de localități, printre care municipiul Arad. Contractul devine operaţional doar după expirarea perioadei de mobilizare de 6 luni de zile a operatorului câştigător.

Autoritatea publică locală a primit asigurări din partea Retim Timişoara că va încerca să scurteze perioada de mobilizare astfel încât să-şi înceapă activitatea la nivel local la 1 ianuarie 2018.

Vineri, 27 octombrie 2017, a fost convocat Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Arad care a aprobat ca stare de urgenţă impactul determinat de lipsa unui contract de prestări servicii şi a unui operator care să colecteze şi să transporte deşeurile municipale. Este şi motivul pentru care marţi, 31 octombrie 2017 a fost convocat Consiliul Local al Municipiului Arad în şedinţă publică extraordinară de îndată pentru găsirea unei variante de nou contract, cu operatorul care va desfăşura activitatea de ridicare a gunoiului menajer până la data de 1 ianuarie 2018.

Potrivit art. 3 din Legea 51/2006, responsabilitatea asigurării serviciilor publice de salubritate menajeră precum şi a continuităţii acestora aparţine administraţiei publice locale. În plus, art.3 din Legea 101/2016 spune că aceste servicii se organizează şi funcţioneză pe baza principiului de asigurare a calităţii ţi continuităţii şi a responsabilităţii faţă de cetăţeni.

COMUNICAT DE PRESĂ 2

În debutul şedinţei extraordinare de marţi, 31 octombrie 2017, secretarul municipiului Arad, Lilioara Stepănescu a adus lămuriri în privinţa proiectelor de pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Local Municipal Arad din data de 29 septembrie considerate adoptate cu 15 voturi „pentru” în contul majorităţii calificate. După o consulatarea prealabilă cu specialişti din domeniu, secretarul municipiului a concluzionat: „În conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001, legea administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare,  consiliul local poate funcționa legal și cu jumătate plus unu din totalul numărului de consilieri prevăzut de lege. Dacă într-o astfel de ipoteză este neîndoielnic faptul că acel consiliu local poate adopta hotărâri valabile pentru orice tip de reglementare, majoritățile la care se face referire în art. 45 din legea invocată, și anume,  majoritatea absolută (majoritatea celor în funcție), precum și majoritatea calificată (2/3 din totalul celor în funcție) se vor raporta la numărul total al consilierilor în funcție. Dacă s-ar aplica alt raționament,  acel consiliu local nu ar putea adopta hotărâri privind  patrimoniul, bugetul local, impozitele și taxele locale,  proiectele de dezvoltare urbanistică etc. Or,  legiuitorul a creat norme aplicabile care au aptitudinea de a crea efecte juridice și nu de a paraliza activitatea administrației publice.

Acest mod de abordare este avut în vedere la nivelul întregii administrații publice locale, atât în județul Arad, cât și în România, situație verificată la nivelul  specialiștilor responsabili în domeniu.

Raportarea matematică la numărul total al consilierilor în funcție vizează numărul total al consilierilor al căror mandat a fost validat și care au depus jurământul.

Acest punct de vedere rămâne valabil independent de verificarea cauzelor care au condus la invalidarea unui  mandat.”, a încheiat secretarul municipiului Arad, Lilioara Stepănescu.

Biroul de presă al Primăriei Municipiului Arad

Nicolae Oprean, 31 octombrie 2017 7:12