Front 7 ȘTIRI

Aroganță… ATIPIC germană: LIDL – reclamată la Protecția Consumatorului pentru că a REFUZAT PLATA CU CARDUL unui arădean!

 

Când mergi la cumpărături la Lidl, nu-i ca și cum ai merge la orice alimentară – asigurat că ai cash sau bani pe card suficienți câți să-ți faci nevoia sau damblaua și intri așa, ca șmecherii… nu: te pui frumos în fața ușilor, uiți de orice grabă, îți pui ochelarii și te apuci de citit afișe! Da nu așa… fușerit… în diagonală: le citești ca pe o carte de rugăciuni: rugăciune cu rugăciune! Afiș cu afiș (și nu-s puține)! Un cuvânt n-ai voie să scapi… te păzească „sfântul mare mucicenic portofelul” să nu reții corect cifrele… să le-ncurci…
Dacă nu știi să citești, n-ai privire de vultur, atenție și capacitate de sinteză a informațiilor, dacă ești bolnav, mahmur, fumat, betoc sau doar cu cardul în buzunarul de la blugi pe tine – să te ferească Dumnezeu să intri în LIDL!
Că te-ascultă când ajungi la casă. Numa` că nu auzi din difuzoare cum îți urlă una cu subtil accent german: „Ia să-l vedem pe domnul care a ajuns la rând la casa 3, cum și-a pregătit lecțiile pentru astăzi. Scoateți cashul și dați-l la tânărul care zâmbește frumos, conform sintezei afișelor pe care le-ați citit la intrare și bonului de casă, pe care, de asemenea, vă rugăm să-l citiți cu atenție și să-l memorați… că vă ascultă alt domn la ieșire! Cum?!… N-aveți decât card?! Dar cum vă permiteți așa ceva?! Un echipaj al Poliției Locale vă va aștepta în parcare. Vă rugăm să  pregătiți actele de identitate, cardul de sănătate, permisul de conducere și contractul pe casă, în original.” 

Noi facem mișto… ne permitem critică boemă pendulând între realitate și imaginație veți zice, dar atenție la ce i s-a întâmplat unui om de afaceri serios… chiar umblat prin magazinele din Europa asta și, credeți-ne, cititor de afișe profesionist. Prototipul clientului de care nu ai voie, sub nici o formă, să-l pierzi – conform filosofiei capitalismului de la Karl Marx încoace.

Ne-o povestește A. M., în termeni tehnici – cum le place domnilor de la Protecția Consumatorului:

„La supermarketul nou construit vizavi de Atrium Mall, LIDL mi-a refuzat plata cu cardul. Angajații mi-au spus ca nu acceptă carduri Unicredit. Asta deși la intrarea în magazin este afișat, pe o parte, carduri printre care și Unicredit… iar pe partea cealaltă – un afiș anunță că nu aceptă plata cu cardul!
Conform legislației în vigoare, toți agenții economici sunt obligați să accepte plata cu cardul.
Luni îi reclam la OPC.
Orice comerciant care are cifra de afaceri de peste 50000 euro pe an, e obligat sa accepte plata cu cardul. Până și eu m-am conformat… care sunt un agent economic mult mai mic decât LIDL!”

Radu Pandelea, 10 martie 2019 9:03

28064450-476E-4A3C-9F75-FCD875657D971D8A1339-A96E-4012-85D9-AFA73E7216C4