BILANȚUL Instituției Prefectului Județului Arad pe 2017 și OBIECTIVELE pe 2018

prefectura arad 1
Distribuie:

 

[COMUNICAT DE PRESĂ]

Prefectul județului Arad, doamna Florentina Horgea, a prezentat, vineri – 02.02.2018 – în cadrul ședinței de bilanț, „Raportul de activitate al Instituției Prefectului – județul Arad pentru anul 2017”. La ședință ne-a onorat cu prezența și Comisarul-șef de poliție Mihai-Dan Chirică, Secretar de stat pentru relația cu instituțiile prefectului în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

În sala de festivități a Universității arădene de stat Aurel Vlaicu, locul de desfășurare a ședinței de bilanț, au mai fost prezenți: Subprefectul județului Arad, parlamentari, reprezentanți ai Arhiepiscopiei Aradului, ai conducerilor Universităților arădene „Aurel Vlaicu” și „Vasile Goldiș”, primari ai localităților din județul Arad sau reprezentanți ai acestora, respectiv directori sau reprezentanți ai acestora din cadrul serviciilor publice deconcentrate.

„Momentul de bilanț al anului 2017 este un prilej, pentru mine, să le mulțumesc tuturor colegilor din aparatul propriu al Instituției Prefectului – Județul Arad, tuturor celor care au făcut ca activitatea în anul care a trecut să se desfășoare în condiții optime. Le mulțumesc, în egală măsură, structurilor MAI și MapN, ai căror reprezentanți și-au adus contribuția la bunul mers al activității în anul 2017, reușind, împreună, să încheiem anul cu rezultate bune.” – Prefectul județului Arad, Florentina Horgea.

La rândul său, reprezentantul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), Secretarul de stat Mihai-Dan Chirică, s-a arătat mulţumit de activitatea Prefectului județului Arad, Florentina Horgea: „Cu doamna prefect Florentina Horgea am o colaborare eficientă. Am ţinut legătura în permanenţă şi consider că şi-a făcut întotdeauna datoria, drept care, cu această ocazie, o felicit, alături de echipa ce i-a stat alături”.

BIROUL DE PRESĂ

………………………………………………………..

 

SINTEZA Raportului de evaluare a rezultatelor activității desfășurate de Instituția Prefectului – Județul Arad în anul 2017

​​Instituția Prefectului Judeţul Arad, s-a înfiinţat în luna iulie 1990 potrivit art. 2 din Legea 5/1990, privind administrarea judeţelor, municipiilor, oraşelor şi comunelor până la organizarea de alegeri locale și își desfășoară activitatea conform dispozițiilor legii 340/2004 și a H G .460/2006.Prefectul este reprezentantul Guvernului în teritoriu și coordonează serviciile publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice conform dispozițiilor art 123 din Constituția României.
​​Instituția Prefectului – Județul Arad, are în structură un număr 82 de funcții, respectiv:
• o funcție publică din categoria Înalţilor funcționari publici de Prefect al județului,
• o funcție publică din categoria Înalţilor funcționari publici de subprefect al județului
• o funcție contractuală de director cancelarie,
• șase funcții publice de conducere dintre care patru funcții de șef serviciu, două functii de şef birou,73 fiind funcții de execuţie.

​​Printre atribuțiile cele mai importante ale Instituției Prefectului conferite de lege se numără:
• Controlul legalității actelor emise de autoritățile publice locale și județene;
• Conducerea serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din unitățile administrativ-teritoriale;
• Coordonarea implementării Programului de Guvernare la nivel județean;
• Implementarea la nivel local a unor politici guvernamentale sectoriale;
• Medierea relațiilor între instituțiile guvernamentale centrale, instituțiile deconcentrate, autoritățile administrației publice locale și societatea civilă;
• Conducerea și coordonarea Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple, respectiv a Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule;
• Monitorizarea procesului de restituire a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist;
• Monitorizarea problematicii specifice minorităților naționale;
• Coordonarea activităților în domeniul situațiilor de urgență prin conducerea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență;
• Întărirea capacității instituționale în activitatea de prevenire a situațiilor de conflict de interese și de respectare a regimului incompatibilităților de către aleșii locali.

II.OBIECTIVE STRATEGICE 2017

​​Obiectivele strategice ale Instituției Prefectului – Județul Arad pe anul 2017 au fost următoarele:
• Creșterea gradului de reprezentare a Guvernului în plan local prin supravegherea respectării legii la nivelul Județului Arad;
• Întărirea capacității instituționale în activitatea de verificare a legalității actelor administrative emise sau adoptate de către autoritățile administrației publice locale;
• Monitorizarea regimului juridic al autonomiei locale;
• Creșterea gradului de monitorizare a modului de exercitare de către primari și președintele Consiliului Județean a atribuțiilor delegate și executate de către aceștia în numele statului;
• Monitorizarea procesului de restituire a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist;
• Creșterea gradului de monitorizare a problematicii specifice minorităților naționale;
• Creșterea gradului de cooperare între structurile implicate în prevenirea și gestionarea situațiilor de urgență;
• Creșterea economicității, eficienței și eficacității privind atingerea obiectivelor prevăzute în planurile sau programele de management elaborate la nivelul Instituției Prefectului;
• Creșterea eficienței în monitorizarea implementării Strategiei Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2015-2020;
• Îmbunătățirea activității Instituției Prefectului și a celorlalte structuri implicate în realizarea atribuțiilor prevăzute de actele normative cu caracter reparatoriu;
• Creșterea capacității de coordonare și verificare a activității Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple, respectiv a Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule;
• Creșterea gradului de cunoaștere a stării economico-sociale a Județului Arad.
• Întărirea capacității instituționale în activitatea de prevenire a situațiilor de conflict de interese și de respectare a regimului incompatibilităților de către aleșii locali.
• Creșterea eficienței în conducerea de către Prefect a activității serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale care au sediul în Județul Arad. ​

III.MANAGEMENTUL RESURSELOR INSTITUTIONALE

In vederea îmbunățiririi activității,având în vedere volumul mare de muncă din cadrul instituției în urma demersurilor întreprinse către Ministerul Afacerilor Interne,în anul 2017 a avut loc o reorganizare a institutiei. Au fost alocate de către ordonatorul principal de credite,respectiv MAI un număr de 7 posturi în structura instituției, care au fost repartizate după cum urmează :
• pentru structura de securitate 2 posturi de inspector principal,
• pentru Serviciul juridic și contencios administrativ 2 posturi ,unul de consilier juridic superior și unul de consilier juridic principal,
• pentru Biroul financiar contabilitate un post de inspector superior,
• Corpului de control al Prefectului un post de inspector principal
• Compartimentului achizitii și administrativ un post de sofer.

Utilizarea resurselor financiare

Bugetul alocat instituției prefectului în anul 2017 a fost de 4.857 mii lei.
Activitatea financiară s-a desfăsurat în anul 2017 cu respectarea reglementarilor legale existând o permanenta colaborare cu ordonatorul principal de credite. Instuitutia s-a încadrat în creditele bugetarealocate asigurandu-se atât drepturile salariale ale angajatilor cât si suportul logistic pentru buna desfășurare a activității.Totodată au fost decontate cheltuielile pentru alegerile locale parțiale.​

IV.REALIZĂRI IN DOMENIUL PROPRIU DE COMPETENȚĂ

Activitatea de verificare a a legalității actelor administrative și a modului de aplicare a actelor normative în actiuni planificate
Urmare a efectuării controlului de legalitate în perioada 01.01.2017 – 31.12.2017 au fost supuse controlului de legalitate un număr de 35.024de acte administrative, din care 25.205 sunt dispoziții ale primarilor și 9.819 sunt hotărâri ale consiliilor locale. Faptul că au fost apreciate ca nelegale un număr de 15 acte administrative din care 8 hotărâri adoptate de consiliile locale şi 7 dispoziţii emise de către primarii unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Arad, este un reper de profesionalism și seriozitate de care administrația publică a județului Arad a dat dovadă în anul care a trecut.
Se poate observa că administrația publică locală din județul Arad lucrează într-un sistem aproape unitar,ceea ce ne îndreptățește să credem că cele 2 sesiuni de instruire care au avut loc în anul 2017, cu primarii și secretarii unităților administrativ teritoriale și-au dovedit eficiența și vom continua această bună practică și în continuare.
Un alt aspect important al activității noastre îl constituie reprezentarea Instituţiei Prefectului Judeţului Arad şi a comisiilor ce activează în subordinea acesteia la instanţele judecătoreşti.
In anul 2017 au fost înregistrate un număr total de 217 cauze din care:
• 149 litigii vizează modul de aplicare a legilor fondului funciar;
• 16 litigii vizează prevederile legale în materia înmatriculării autoturismelor (radiere autoturism)
• 5 litigii au ca obiect obligarea prefectului la emiterea ordinului în baza art. 36 din Legea nr. 18/1991;
• 47 litigii au ca obiect anulare acte administrative emise/adoptate de autoritățile administrației publice locale;
Din totalul de 217 cauze, au fost pronunțate soluții favorabile Instituției Prefectului-Județul Arad într-un număr de 182 litigii.
De remarcat este faptul că în anul 2017 s-a reputat un succes pe acest segment de activitate prin obținerea unei sentinte favorabile , în dosarul de retrocedare a satului Nadăș , împotriva familiei Colteu .
Activitatea de contencios administrativ
La instanța de contencios administrativ raportăm un număr de76 de cauze în care obiectul litigiilor vizează încălcarea de către autorităţile administraţiei publice locale a dispoziţiilor actelor normative în vigoare, obligația de a face, litigii privind funcționarii publici, anulare ordin emis de către prefect.

Activitatea de emitere a ordinelor cu caracter individual sau normativ

In anul 2017 numărul ordinelor cu caracter normativ sau individual emise de prefectul judetului Arad a fost de 1022. Se poate observa o crestere a numărului fața de nivelul anului 2016 cand numărul ordinelor emise a fost de 914.Dintre acestea Serviciul juridic și contencios a asigurat asistenta de specialitate pentru un numar de 702 ordine, Serviciul Conducerea Institutiilor Publice Deconcentrate pentru un număr de 69 ordine, Biroul Management, Resurse Umane și Arhivă pentru un număr de 183 ordine, Biroul Financiar Contabilitate pentru un numar de 31 ordine, Cancelaria prefectului pentru un număr de 4 ordine, Compartimentul achizitii și administrativ un număr de 19 ordine , Structura de Securitate pentru un număr de 2 ordine , Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea si Evidenţa Paşapoartelor Simple Arad pentru un număr de 7 ordine iar Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor pentru un număr de 3 ordine.

Intocmirea proiectelor de acte cu caracter normativ

COMISIA privind elaborarea şi supunerea proiectelor de acte normativespre adoptare a analizat un număr de 7 documentaţii pentru promovare proiecte de H.G, având ca obiect:
• atestarea domeniului public al judeţului Arad, precum şi al Municipiului Arad, orașelor și comunelor din județul Arad;
• alocare sumă din fondul de rezervă bugetară către CJA pentru continuarea lucrărilor de construcție a Catedralei Arhiepiscopale Arad;
• actualizarea valorii de inventar a unui imobil aflat în domeniul public al statului;
COMISIA JUDEŢEANĂ de atribuire de denumiri s-a întrunit în 2 şedinţe de lucru avînd ca propunerea examinării Cererii de avizare nr. 6070/05.09.2016 a Consiliului local Vladimirescu privind atribuirea denumirii Bazei Sportive în Baza Sportivă “Constantin Sfîrlogea”.S-a avizat favorabil.
– propunerea examinării Cererii de avizare nr. 2/29.03.2017 a Consiliului local Șicula privind atribuirea de denumiri a unui număr de 43 de străzi. S-a avizat favorabil.

Activitatea desfasurată de către comisia de disciplină

Comisia de disciplină constituită la nivelul institutiei nu a avut nicio sesizare în 2017. In schimb a fost sesizată Comisia de disciplină constituită in baza HG 1344/2007 privind sesizarea faptelor secretarilor din cadrul unităților administrative teritoriale. Au existat trei sesizări pentru secretarul comunei Dorobanți, Ghioroc și Păuliș.

COMISIA JUDEŢEANĂ pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor. ​ SITUAŢIA APLICĂRII LEGILOR FONDULUI FUNCIAR LA DATA DE 31.12.2017

• La nivelul judeţului Arad, corespunzător cererilor formulate în baza Legii nr.18/1991, a Legii nr.1/2000 şi a Legii nr.247/2005, trebuie emise un număr de 159.169 titluri de proprietate pentru suprafaţa totală de 477.777 ha.
• Până la data de 31.12.2017 au fost emise 158.428 titluri de proprietate pentru suprafaţa de 455706 ha.
• Mai sunt de emis un număr de 741 titluri de proprietate pentru suprafaţa de 220710 ha.
• Au fost soluţionate de comisiile locale 14.078 cereri din care 6008 cereri au fost admise şi un număr de 8070 cereri au fost respinse.
• Din totalul cererilor admise de comisiile locale au fost depuse 6008 dosare, acestea fiind verificate .
• Procentul de verificare a lucrărilor de fond funciar este de 100 %.
• Comisia judeţeană a adoptat în anul 2017 un număr de 97hotărâri.
• Au fost depuse la Comisia judeţeană un număr de 2 contestaţii, fiind soluţionate.

Situația aplicării Legii 10/2001

Instituţia Prefectului – Judeţul Arad, a predat un număr de 203 dosare întocmite în baza Legii nr.10/2001, la Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor.
În evidenţa primăriilor din judeţul Arad la data de 28.12.2017 figurează un număr de 4122 notificări depuse în baza Legii nr. 10/2001:
1. Situaţia notificărilor soluţionate se prezintă după cum urmează:
1.1. Prin restituirea în natură – 753 din care restituite în natură în anul 2017 – 1
1.2 Prin restituirea în echivalent (acţiuni, titluri, despăgubiri băneşti sau despăgubiri în condiţiile Titlului VII din Legea 247/2005) – 919 din care restituite în echivalent în anul 2017 – 81
1.3 Prin compensare cu alte bunuri sau servicii – 108 din care în anul 2017 – 1
1.4 Prin combinarea măsurilor reparatorii – restituire natură şi echivalent-380 din care în anul 2017-9
2. Notificări nesoluţionate la finalul anului 2017 – 107, față de un număr de 460 de notificări existente la începutul anului 2017
3. Notificări respinse: 1460 – din care în anul 2017 – 234
4. Notificări direcţionate spre soluţionare către alte instituţii: 375 din care în anul 2017 – 20
Aşa cum rezultă din situaţia desfăşurată pe fiecare entitate investită cu soluţionarea notificărilor la data de28.12.2017, primăriile care figurează cu cele mai multe notificări nesoluţionate sunt:
• Primăria municipiului Arad: 99 notificări;
• Primăria oraşului Lipova: 4 notificări;
• Primăria comunei Şicula: 3 notificări.​

Monitorizarea activității serviciilor publice deconcentrate

In acest sens s-au solicitat rapoarte lunare de activitate, s-au verificat spre avizare bugetele şi s-au monitorizat activităţile desfăşurate de aceste servicii pe linia implementării la nivelul judeţului a obiectivelor derivate din Programul de Guvernare.De asemenea activităţile desfăşurate de unele servicii publice deconcentrate au fost analizate în cadrul şedinţelor Colegiului Prefectural Arad.

Activități desfăsurate pentru buna funcționare a alegerilor parțiale

In anul 2017 au avut loc alegeri parțiale ,prilej cu care s-au desfăsurat activități în vederea pregătirii celor două procese electorale din anul 2017 şi anume alegerile locale parțiale din data de 11.06.2017 din unitățile administrativ – teritoriale Almaș și Covăsânț și alegerile locale parțiale din data de 05.11.2017 din unitatea administrativ – teritorială Bocsig.

În anul 2017, la convocarea Prefectului prin ordin, Colegiul Prefectural Arad s-a întrunit în 12 şedinţe ordinare, fiind adoptate 4 hotărâri, respectiv:
• Hotărârea nr.1/06.02.2017 privind aprobarea Programul orientativ al şedinţelor Colegiului Prefectural Arad pe anul 2017;
• Hotărârea nr. 2/06.02.2017 privind aprobarea Planului de acţiune pe anul 2016 pentru realizarea la nivelul judeţului Arad a obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare pe perioada 2017 -2020;
• Hotărârea nr.3/06.03.2017 privind aprobarea Planului de acţiune pe anul 2017 al Comitetul interinstituţional pentru supravegherea şi controlul oficial al alimentelor şi hranei pentru animale;
• Hotărârea nr.4/06.11.2017 privind aprobarea Planului de măsuri pentru reducerea până la eliminare a riscurilor pentru sănătatea umană transmise prin alimente de origine animală şi non animală în perioada Sărbătorilor de iarnă.
Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă
În perioada 01.01.2017 – 31.12.2017 au avut loc 17 întruniri ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Arad, după cum urmează:
• 3 şedinţe ordinare;
• 12 şedinţe extraordinare (dintre care 2 au fost și videoconferințe convocate de către Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență);
• 2 videoconferinţă convocată de către Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență;
În aceeaşi perioadă au fost emise 10 Hotărâri ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Arad.

Transmiterea mesajelor de atenţionare – avertizare

Centrul Operaţional al ISUJ Arad prin compartimentul Monitorizare Situaţii de Urgenţă şi Dispecerat a recepţionat şi transmis 220 mesaje codificate, dintre care 187 COD GALBEN, 32 COD PORTOCALIU și 1 COD ROȘU astfel:
• 205 meteorologice;
• 15 hidrologice.
• Pentru limitarea efectelor fenomenelor meteo periculoase, ISU Arad a intervenit în 66 de locații, la 12 în cooperare cu SVSU, iar in alte 3 locații serviciile voluntare au acționat independent.

Activități de control desfășurate în județ și municipiul Arad

S-a efectuat verificarea operațiunilor de stingere a focarelor de incendiu rămase la groapa de gunoi Lipova. Au fost verificate stadiul operațiunilor de stingere a incendiului de la groapa de gunoi din Lipova, împreună cu reprezentanți ai Gărzii de Mediu, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „VasileGoldiș” Arad, Primăriilor din Lipova și Păuliș, respectiv Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Lipova. Cu ocazia controlului s-a constatat că toate focarele de incendiu sunt stinse, fiind acoperite cu pământ.
​- Intervenția din data de 17.09.2017 (furtună în tot județul) – În urma acestor fenomene meteo dezastruoase a fost afectate aproape toate Unitățile Administrativ-Teritoriale din Județul Arad, cele mai afectate UAT-uri fiind Dezna și Moneasa, unde o femeie a decedat în urma căderii unui arbore rupt din cauza vijeliei.
În data de 18.09.2017 s-a convocat CJSU Arad în ședință extraordinară, unde s-a luat hotărârea de constituire a 5 comisii mixte care s-au deplasat în teren pentru evaluarea pagubelor rezultate în urma efectelor fenomenelor meteo menționate. Comisiile mixte au fost compuse din reprezentanți ai următoarelor instituții:
Instituția Prefectului – Județul Arad;
ISU Arad;
Inspectoratul de Stat în Construcții
Consiliul Județean Arad;
IPJ Arad
Reprezentant din primărie.
În urma evaluărilor în teren, au fost întocmite 42 de procese verbale de constatare pagube de la nivelul localităților.
Au fost întocmite 5 proiecte de Hotărâre de Guvern pentru alocarea unor sume din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului.
În urma evaluărilor din teren și a depunerii proiectelor de HG, județul Arad a primit suma de 8148 MII LEI, astfel 4946 mii lei pentru obiective UAT, 188 mii lei pentru obiective MAI și 3014 mii lei pentru biserici și case parohiale.
Alte activități
O altă prioritate a administratie o constituie învatamantul. Echipe mixte formate din reprezentanți ai Instituției Prefectului – Județul Arad,Inspectoratului Școlar Județean și Direcției de Sănătate Publică au efectuat controale în mai multe unități de învățământ din județ și municipiu, cu scopul de a verifica ce condiții oferă acestea elevilor și profesorilor la începutul anului școlar.
Împreună cu reprezentanții ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Arad, și Poliției Rutiere, s-au efectuat verificări la depozitele de materiale antiderapante. La depozitul de pe raza municipiului Arad, s-a procedat atât la verificare stocurilor de materiale antiderapante, cât și a utilajelor de intervenție.
Totodată in anul 2017 membrii CJSU Arad au participat la Exercițiul cu forțe și mijloace în teren AEROPORTUL 2017. Exercițiul s-a desfășurat cu forțe și mijloace în teren la Aeroportul Arad, alături de Grupul de Suport Tehnic pentru gestionarea situațiilor de urgență generate de un accident aviatic, unde s-a simulat un accident aviatic la aterizarea forțată a unei aeronave, aterizare care provoacă pagube semnificative, focare de incendiu dar și victime multiple. Printre obiectivele cele mai importante ale exercițiului se enumeră cooperarea interinstituțională a forțelor de intervenție, cunoașterea procedurilor și consolidarea deprinderilor practice pentru intervenția la un eveniment generat de un accident aviatic, dar și pregătirea membrilor CJSU Arad și a Grupului de Suport Tehnic. La exercițiu au participat forțe și mijloace din cadrul: ISU, IPJ, IJJ, SAJ, UPU-SMURD, DSP, MAPN, Crucea Roșie, ROMATSA, Aeroportul Arad, Prefectura Arad.

Comisia de Dialog Social

În anul 2017 Comisia de Dialog Social s-a întrunit în opt şedinţe ordinare . Probleme ridicate în cadrul şedinţelor Comisiei de Dialog Social au fost:
– avizarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2017 ale societăţilor comerciale din subordinea CJA Arad, CLM Arad;
– modificarea Legii 62/2011, legea dialogului social;
– situația șomajului în județul Arad în trim I al anului 2017
-problemele mediului de afaceri cu privire la autorizațiile emise de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență
-dezbatere pe tema structurii și salarizării forței de muncă în județul Arad, dezbatere ce va avea la bază analize întocmite de PIAROM
-solicitarea Corpului Profesional al Mediatorilor din județul Arad, de a colabora cu Comisia de Dialog Social, în vederea medierii unor posibile conflicte
-dezbaterea proiectului de Hotărâre de Guvern privind modificarea HG.1260/2011, privind sectoarele de activitate stabilite conform Legii 62/2011
-analiza situației în care se află CET Hidrocarburi SA, prin neatribuirea serviciului public de termoficare. Dezbaterea a beneficiat de prezenţa şi expertiza ministrului Energiei, Toma Florin Petcu şi a secretarului de Stat din ministerul de resort, Doru Vişan.
-solicitarea sindicatului Sanitas Arad, de a modifica Legea 153/2017, în ceea ce privește limitarea la 30% a procentului de acordare a sporurilor, cât și revizuirea ierarhiei grilelor de salarizare în cadrul familiei ocupaționale Sănătate și Asistență Socială.
-propunerea Patronatului Național Român de a dezbate următoarele probleme:problemele de pe strada Poetului în apropiere de Școala Generală 11, problema de la spitalul de pediatrie.
-solicitarea Sindicatului Democratic din Învățământ Arad de a monta indicatoare cu semnificația Oprirea Interzisă în fața instituției CSS Gloria;
-problemele de la Spitalul Județean Arad, secția Boli infecțioase copii;
-proiectul de modificare și completare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal;
-proiect de lege privind bugetul pe anul 2018;

Informare , relații publice și apostilare documente

În cursul anului 2017 au fost înregistrate și soluționate un număr de 86 petiții și un număr de 59 persoane au fost primite în audienţă, din care:
➢ 15 persoane au fost îndrumate să se adreseze instituţiilor abilitate sau au fost consiliate în cadrul audienţei;pentru 44 persoane au fost întocmite 44 note de audienţă

La compartimentul de Apostilă au fost depuse, în vederea eliberării apostilei, unnumăr total de 960 cereri. Au fost eliberate apostile pentru un număr de 1336 acte oficiale administrative.
Îndeplinirea obiectivelor din Strategia Guvernului României de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2015 – 2020

Activitatea Biroului Judeţean pentru Romi s-a axat în principal pe îndeplinirea măsurilor din Planul judeţean pe anul 2017 pentru aplicarea Strategiei Guvernului României de Incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii romilor pentru perioada 2015 – 2020.
Grupul de Lucru Mixt creat la nivelul Instituţiei Prefectului – Judeţul Arad are ca principal scop în cadrul ședințelor de lucru abordarea și gestionarea problemelor cu care se confruntă comunităţile de romi

Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple al Judeţului Arad,
Activitatea Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple al Judeţului Arad, în anul 2017, s-a desfăşurat exclusiv în interesul persoanei şi al comunităţii, în sprijinul instituţiilor statului, pe baza şi în executarea legii.
• Numărul total de cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple temporare şi simple electronice primite la ghişeu şi soluţionate în perioada de referinţă este de 27.561.
• Din numărul total de cereri, 15.093 au reprezentat cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice, din care 14.538 au fost depuse de cetăţeni români cu domiciliul în România şi 555 de cetăţeni români cu domiciliul în străinătate, şi 12.468 au fost cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple temporare, din care 12.023 au fost depuse de cetăţeni români cu domiciliul în România respectiv 445 de cetăţeni români cu domiciliul în străinătate.
• Au fost refuzate 17 cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple temporare şi simple electronice, pentru neîndeplinirea condiţiilor legale de aprobare.
• În perioada de referinţă, au fost eliberate 15.039 paşapoarte simple electronice, şi 12.458 paşapoarte simple temporare.
• Au fost emise 12.440 paşapoarte simple temporare şi 14.730 paşapoarte simple
• Au fost primite şi soluţionate un număr de 169 de cereri ale cetăţenilor români care au solicitat la serviciile publice de evidenţă a persoanelor stabilirea/restabilirea domiciliului din străinătate în România
• Pentru persoanele care au declarat pierderea sau deteriorarea documentelor de călătorie valabile, au fost aplicate 284 sancţiuni contravenţionale de către agenţii constatatori din cadrul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Arad

Serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculări vehicule

S-au inregistrat, un numar de 5.684 (adrese – C.I.&E.V.R. – 4.850, adrese – C.R.P.C.&E. – 347, adrese la S.P.C.R.P.C.I.V. – 487) adrese in registrele de corespondenta ale serviciului.
In ceea ce priveşte audienţa organizată la nivelul serviciului, toate solicitarile survenite in cursul anului 2016 au fost solutionate la ghiseele S.P.C.R.P.C.I.V. Arad. Nu au existat reclamaţii la adresa vreunui lucrător, în ciuda afluxului mare de cetăţeni si a problemelor specifice foarte variate.
In concret, activitatea compartimentului a fost dupa cum urmeaza:
Au fost editate un numar de 39.119 certificate de inmatriculare din care 39.119 prima emisie, si 0 preschimbate.
Au fost radiate din evidenta, ca urmare a instrainarilor sau casarii, un numar de 22.553 autovehicule si s-au atribuit 29.731 autorizatii provizorii, pentru pregatirea documentelor de inmatriculare, inmatricularea autovehiculelor noi indigene sau importate.In plus, ca urmare a activitatilor de inmatriculare a vehiculelor, s-au emis un numar de 39.119 certificate inmatriculare (37/buc. RON), cu aport la buget de: 1.447.403 RON, si ca urmare a autorizarii provizorii pentru circulatie, s-au emis un numar 29.731 de autorizatii provizorii pentru circulatie (13 RON/buc. la ghiseu + 9 RON/buc. Finante), cu aport la buget de: 654.082 RON.
Au fost examinați la proba practica un numar de: 12.888 candidați (11.146 amatori, 1.742 profesioniști), din care au fost declarati admis un număr de 6.195 (4.833 amatori, 1.362 profesioniști), iar respins un număr de 6.693 (5.887 amatori, 806 profesioniști)candidați. Promovabilitatea la proba practica a fost de 48.06 %.
Au fost examinați la proba teoretică un număr de: 14.258 candidați (12.169 amatori, 2.089 profesioniști), din care au fost declarați admis un număr de 7.243 (6.147 amatori, 1.096 profesioniști), iar respins un număr de 7.015 (6.471 amatori, 544 profesioniști)candidați. Promovabilitatea la proba teoretică a fost de 50.79 %.
Au fost editate un numar de 25.901 permise de conducere din care 395 au fost preschimbate – permise model vechi si straine. Aportul la buget ca urmare a desfasurarii activitatii pe linie de permise de conducere (68 RON/buc.) a fost de: 1.761.288 RON.

V.SUPORT DECIZIONAL

Control intern managerial
​Îmbunătățirea activității Instituției Prefectului în sfera controlului intern managerial și prevenirea actelor de corupție
• Analizarea eficienţei împărţirii sarcinilor pe servicii, birouri sau funcţii individuale.
• Luarea unor măsuri care să aibă un impact pozitiv asupra percepţiei cetăţenilor în materia relaţiilor Instituţiei cu publicul.
• Încurajarea activităţilor de pregătire profesională în rândul angajaţilor Instituţiei Prefectului.
• Urmărirea procesului de evaluare a personalului şi luarea unor măsuri pentru corectarea eventualelor neconcordanţe dintre activitatea prestată de angajat şi pregătirea sa profesională.
• Aplicarea unor principii moderne de leadership şi cooperare pe orizonală în vederea menţinerii unul climat lucrativ profesionist.
Prevenirea și combaterea corupției
​Relevant pe acest segment de activitate, în anul 2017 enumerăm:
• cooperare deplină cu reprezentanţii Direcţiei Generale Anticorupţie şi asigurarea instruirii periodice a angajaţilor în materia riscurilor legate de fenomenul corupţiei
• asigurarea respectării prevederilor privind accesul la informaţii de interes public şi a celor privind transparenţa procesului decizional
• realizarea autoevaluării periodice a gradului de implementare a măsurilor preventive obligatorii prevăzute în Registrul de Riscuri la Corupție.
• a avut loc îmbunătăţirea sistemului de management al riscurilor de corupţie prin monitorizarea procesului de implementare a măsurilor de control al riscurilor de corupţie, devenind operațional programul Managementul Asistat al Riscurilor de Coruptie sub îndrumarea Serviciului Județean Anticorupție Arad.
• s-au intensificat activităţile de implementare a sistemelor de control intern/managerial la nivelul Instituţiei Prefectului în conformitate cu Ordinul 400/2015 al S.G.G..

VI.COOPERAREA INTERINSTITUTIONALĂ ȘI RELAȚII INTERNAȚIONALE

​​Pe parcursul anului 2017 s-au mediat întâlniri între reprezentanții autorităților publice locale și conducătorii serviciilor publice deconcentrate, oferindu-se răspunsuri punctuale la problemele ce le-au fost aduse la cunoștință, pe domeniul fiecăruia de competență. ​
Relații internaționale :
Anul 2017 a fost un an bogat în întalnirile bilaterale cu înalți demnitari în sfera relațiilor internationale. În acest context amintim:
– întrevedere cu Excelența Sa, domnul Marcin Wilczek, Ambasadorul Republicii Polone la București
-primirea delegației militare mixte româno-americane
-întrevedere cu Excelența Sa, domnul Vladan Tadic, Consul General al Republicii Serbia la Timișoara
-vizita Excelenței Sale doamna Tamar Samash, Ambasador al Statului Israel la București la Arad în contextul sărbătoririi celor 300 de ani de la stabilirea primelor familii de evrei în municipiu,
-primirea domnului Ambasador al Statului Palestina, Excelența sa Fuad Kokaly
– întrevedere cu Excelența Sa Kevin Hamilton, domnul Ambasador al Canadei în România
– întrevedere cu Excelența Sa, domnul Andrei Grinkevich, Ambasadorul Republicii Belarus la București
-întrevedere cu Excelența Sa, domnul Hans Klemm, Ambasadorul Statelor Unite ale Americii, în incinta palatului Administrativ – Sala Regele Ferdinand.

Cancelaria Prefectului

Cancelaria Prefectului este un compartiment organizatoric distinct, care funcţionează în baza Legii 340/2004 privind prefectul și instituția prefectului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 460/2006 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr 340/2004, Regulamentul de organizare și funcționare a instituției prefectului şi se compune din următoarele funcţii de execuţie de specialitate specific.

De asemenea Instituția Prefectului-Județul Arad a organizat și a fost coorganizator la o serie de ceremonii oficiale:
Sărbătorirea Unirii Principatelor Române
Ziua Independenței de Stat a României
Ziui Uniunii Europene și împlinirii a 72 de ani de la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial
Ceremonii solemne organizate cu prilejul Zilei Eroilor – Înălțării Domnului Ziua Drapelului
„Târgul de Fete” de pe Muntele Găina
Ziua Imnului Național
Comemorarea eroilor căzuți în bătălia de la Păuliș în anul 1944
Ziua Armatei
Ziua Națională a României – 1 Decembrie
Comemorarea eroilor căzuți în Revoluția din decembrie 1989

La nivelul instituției s-a încheierea protocolul ,,Integrare ACUM-Abordări complexe și unitare pentru migranți” FAMI/17.02.2015 finanțat prin Programul Național –Fondul Azil, Migrație și Integrare. Organizație Aplicant: AIDRom-Asociația Ecumenică a Bisericilor din România, partener: Asociația Filantropia Oradea.
Proiectul își propune să sprijine integrarea socio-economică și culturală a beneficiarilor de protecție internațională și resortisanți ai unor țări terțe, în societatea românească printr-o abordare integrată, în furnizarea informațiilor și serviciilor de care aceștia au nevoie și prin consolidarea colaborării și implicării active a autorităților/instituțiilor sectorului privat și altor entități cu atribuții în domeniul integrării migranților.

Comunicate de presă

Au fost redactate şi transmise 58 comunicatele de presă și au fost organizate un număr de 5 conferinţe de presă precum și breafing-uri de presă pentru diseminarea intr-un termen cât mai scurt al informațiilor de interes județean.

Promovarea imaginii Instituției Prefectului-Județul Arad
Instituția Prefectului – Județul Arad a implementat cerințele memorandumului, astfel că în urma clasamentului realizat Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic a recunoscut public eforturile primelor 15 instituții din toată țara care au implementat integral angajamentele, Instituția Prefectului – Județul Arad numărându-se printre acestea.
De asemenea a fost creată la nivelul structucturilor Ministerului Afacerilor Interne o nouă platformă, sub coordonarea Secretarului de Stat, Mihai-Dan Chirică,Institutia Prefectului –Județul Arad avănd o noua pagină web ar.prefectura.mai.gov.ro.
​În vederea creșterii transparenței actului decizional a fost creat Contul de Facebook cu numele „Instituţia Prefectului –Județul Arad” şi a fost actualizat periodic cu imagini şi informaţii de interes public – 85 postări. Cu ajutorul contului de facebook au fost distribuite cele mai importante comunicate de presă, informări, avertizări postate pe paginilor oficiale ale Ministerului Afacerilor Interne, Departamentului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, Poliția Română, Jandarmeria Română.

Corespondența

Numărul documentelor intrate în Instituția Prefectului nu este de neglijat, gestionându-se pe tot cuprinsul anului un număr de 11315 documente neclasificate și 1022 ordine prefect și înregistrate un număr de 18 solicitări de informaţii de interes public.

VII.DIFICULTATI IDENTIFICATE ÎN ACTIVITATE/PROPUNERI DE EFICIENTIZARE A ACTIVITĂTII

Volumul de muncă în cadrul institutiei este mare si activitatea diversă , fapt care nu ne permite întotdeauna să raspundem cu promptitudinea cu care ne-am dori. Suntem într-o continuă perfecționare astfel încât să putem satisface nevoile cetățenilor în parametri de performanță stabiliți ,avem însă situații în care desele modificării ale legislației îngreunează foarte mult activitatea de control juridic.Sunt situații în care slaba fundamentare a actelor administrative emise sau adoptate de administrația publică locală pun în dificultate factorul responsabil de gestionarea acestei activități.

VIII.OBIECTIVE 2018

​​Asigurarea respectării depline a legalităţii în actul administrativ local şi judeţean
​Desfăşurarea activităţii strict în limitele cadrate de Legea nr. 340/2004 privind Prefectul şi Instituţia Prefectului.
​​​Control de legalitate eficient şi riguros al actelor administrative emise de unităţile administrativ-teritoriale.
​​Reprezentarea corectă, în numele legii, a intereselor cetăţenilor în toate acţiunile şi actele emise de Instituţia Prefectului, inclusiv în acţiunile din instanţă.
​​Activitate legală şi judicioasă în toate Comisiile specifice constituite la nivelul Instituţiei Prefectului.
​​Respectarea deplină a legislaţiei în materie de eliberare a paşapoartelor simple temporare, a înmatriculării vehiculelor şi testării candidaţilor care doresc să obţină un permis de conducere a autovehiculelor.
​​Respectarea deplină a Legii privind transparenţa decizională în administraţia publică, respectarea termenelor de răspuns prevăzute în Legea privind liberul acces la informaţiile de interes public, precum şi a oricăror altor termene prevăzute de lege ce guvernează activităţi ale Instituţiei Prefectului.
​​Asigurarea menţinerii unui climat de ordine şi siguranţă publică
​Coordonarea activităţii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă conform atribuţiilor oferite de lege şi în cooperare strânsă cu şefii celorlalte structuri judeţene ale Ministerului Afacerilor Interne reprezentate în CJSU.
​Cooperare strânsă cu toate instituţiile de la nivel naţional şi local care au atribuţii în domeniul apărării ordinii, siguranţei publice şi situaţiilor de urgenţă
​Monitorizarea permanentă a resurselor existente, a capabilităţilor şi a pregătirii personalului cu atribuţii în domeniul situaţiilor de urgenţă sau al respectării ordinii şi liniştii publice.
​Aplicarea cu rigurozitate a tuturor reglementărilor şi cerinţelor specifice în cazul apariţiei unor fenomene speciale, naturale sau de factură socială.
​​Controlul şi monitorizarea instituţiilor publice deconcentrate
​Urmărirea respectării judicioase a legalităţii activităţilor desfăşurate de instituţiile deconcentrate.
​Monitorizarea activă a îndeplinirii sarcinilor din programul de guvernare ce revin fiecărei instituţii.
​Încurajarea cooperării între instituţii şi a luării măsurilor pro-active de îmbunătăţire şi transparentizare a activităţii.

IX.CONCLUZII

Instituţia Prefectului va menține și în anul 2018 rolul de mediator între instituţiile centrale, locale şi cetăţean.Considerăm că anul 2017 a fost un an bun pentru administrația județului Arad, intr-un climat de bună întelegere între toți actori implicați pentru satisfacerea nevoilor cetățenilor județului.
​Am incercat să asigurăm un canal de comunicare eficient între instituţiile centrale şi societatea civilă,și să prezentăm beneficiarilor noștri activităţile derulate care au un impact major şi imediat asupra lor.
Ne străduim să îmbunătățim mijloacele de comunicare între Instituţia Prefectului şi administraţiile publice locale,să oferim consultanță în probleme ce ţin de dezvoltarea comunităţilor sau desfăşurarea activităţii instituţiilor din raza de competență administrativ teritorială.
​Vrem să asigurăm o maximă transparenţă activităţii Instituţiei Prefectului, în litera şi spiritul legilor transparenţei şi accesului liber la informaţiile de interes public.
​Pentru întregul personal este o cinste să reprezentăm Instituţia Prefectului cu demnitate şi respect faţă de valorile naţionale la ceremoniile organizate de Instituţie sau în colaborare cu alte instituţii, cu prilejul diferitelor sărbători istorice sau religioase şi în general la toate evenimentele unde Prefectul sau alt reprezentant al Instituţiei participă.

​PREFECT​​​​​​, Florentina HORGEA

​​SUBPREFECT, Vasilică DAMIAN

Categorie: Știri
Etichete: bilant, Florentina Horgea, institutia prefectului, Prefectura Arad, stiri arad
Distribuie:
Articolul anterior
Tenismanul arădean Marius Copil a adus victoria pentru România în Cupa Davis
Articolul următor
Consiliul Județean pregătește 300 de kilometri de șantier. Cionca și Bâlcea: „Încep lucrările mari la drumurile județene”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie