ȘTIRI

Ce DEMISIE visezi?! Adrian Țolea și-a mai găsit un job: dă foc gunoiului făcut de arădeni pe facebook și de presă în ziare, certându-ne pentru cât suntem de mizerabili… plus că ADI SIGD n-are nici mașini, nici șoferi câți le trebuie!

 

Gunoaiele pe care le tot contemplăm, inhalăm, fotografiem și filmăm de trei săptămâni încoace să știți că, de fapt, sunt o iluzie! Un produs al urii noastre față de aproapele gunoier care-și face bine treaba… și și-ar face-o și mai bine dacă noi nu l-am încurca! O campanie mizerabilă asupra mizeriilor pe care noi înșine le producem, numai ca să discredităm ADI SIGD, RER ECOLOGIC și RETIM… cel puțin ASTA reiese din comunicatele care urmează – unul semnat de Biroul de presă marele ADI – Deșeuri, celălalt de micul Adi Țolea (care nici vorbă să-și dea demisia, așa cum s-a… semi-vehiculat – am putea zice: ba dimpotrivă… și-a mai luat un job).
Citiți, deci, ceea ce urmează ca să vedeți cât suntem și noi, și dumneavoastră de fraieri:

 

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară

Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor

Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 81, jud. Arad, cod poştal 310130

E-mail: adisigdarad@yahoo.com Tel/Fax: +40 257 230 188

COMUNICAT

Astăzi, în ședința A.G.A. A.D.I. S.I.G.D. Arad, Directorul Executiv a prezentat un Raport cu privire la situația operării, în Zona 1, din 24 aprilie până în prezent. Raportul evidențiază atât cauzele care au stat la baza situației privind deșeurile menajere, cât și măsurile luate de către echipa A.D.I. S.I.G.D. pentru remedierea problemelor.

„Este un proiect foarte important pentru județul Arad care a însemnat absorția a 30 de milioane de euro din fondurile europene destinate României. Am reușit, la sfârșitul anului 2015, când eram Președinte interimar al Consiliului Județean Arad, să finalizez toate lucrările din cadrul proiectului, la termen, așa cum era prevăzut, clasând Aradul între primele 12 județe dintr-un total de 32 de județe la nivel național care au intrat în aceste proiecte. Cele 30 de milioane de euro s-au absorbit cu mari eforturi și sacrificii așa că nu trebuie pierdute sau risipite prin decizii pripite. În perioada de când am preluat poziția de director și până în prezent am finalizat toate licitațiile, atât pentru cele 5 zone de operare și transport, cât și pentru stațiile construite prin proiect” a declarat Adrian Țolea.

„Din păcate, situația creată în această perioadă nu a fost deloc bună. Dimpotrivă. Poate că nu am fost suficient de exigenți cu Retim-ul, poate că se putea face mai mult în perioada de mobilizare. Pentru că am fost numit pe această poziție de către Consiliul Director, mă pun la dispoziția acestui organ de conducere statutar al Asociației. Dar, nu am să accept politizarea acestui proiect creat pentru arădeni. Avem șanse reale ca proiectul să fie funcțional, în tot județul, până la sfârșitul anului, așa cum o cere Autoritatea de Management din cadrul Ministerul Fondurilor Europene. Orașul este astăzi cu mult mai curat decât în primele zile de după 24 aprilie și sunt convins că situația s-a stabilizat și că se merge către normalitate” a mai declarat Directorul A.D.I. S.I.G.D. Arad.

Tot în ședința de astăzi s-a semnat contractul cu operatorul câștigător al Stației de compostare în tunel, pentru deșeurile biodegradabile, respectiv S.C. F.C.C. Environment România S.R.L., stație care va intra în operare peste maxim 3 luni de zile.

Biroul de presă

Către,

Adunarea Generală a Asociaților A.D.I. S.I.G.D. Arad

Consiliul Director al A.D.I. S.I.G.D. Arad

R A P O R T

CAUZE

În ceea ce privește cauzele care au dus la situația creată, în mod special în municipiul Arad, în intervalul 24.04.2018 – 06.05.2018, vă prezint următoarele:

– Ziua nr. 1 – 12 mașini în municipiu

– Ziua nr. 2 – 12 mașini în municipiu și încă 3 pe toată zona 1, deci 15 în total

– Ziua nr. 3 – 17 mașini în municipiu și încă 3 pe toată zona 1, deci 20 în total

– Ziua nr. 4 – 24 mașini în municipiu și încă 9 pe toată zona 1, deci 33 în total

– Ziua nr. 5 – 21 mașini în municipiu și încă 8 pe toată zona 1, deci 29 în total

– Ziua nr. 6 – 18 mașini în municipiu și încă 4 pe toată zona 1, deci 22 în total

– Ziua nr. 7 – 16 mașini în municipiu și încă 8 pe toată zona 1, deci 24 în total.

Pentru perioada 24.04.2018-13.05.2018, operatorul de colectare și transport pentru deșeurile menajere, aferente Zonei 1, respectiv S.C. Retim Ecologic Service S.A., a colectat, pe întreaga zonă, o cantitate de 4 694 tone deșeuri menajere, folosind un parc auto format din 26.3 de autospeciale în medie/zi. Cantitatea medie colectată pe zi, în Zona 1, este de 234 tone/zi.

În ceea ce privește municipiul Arad, operatorul a colectat, în aceeași perioadă, o cantitate de 3 481 tone deșeuri menajere, folosind un parc auto format din 19.3  autospeciale în medie/zi. Cantitatea medie colectată pe zi, în municipiul Arad, este de 174 tone/zi.

Precizăm că, în data de 06 mai 2018, am avut un vârf de colectare de 248 tone, în municipiul Arad, realizat cu 29 de autospeciale.

NOTĂ: datele prezentate ne-au fost comunicate de către S.C. F.C.C. Environment România S.R.L., în calitate de operator al depozitului conform;

MĂSURI

Încă din prima zi de operare am trimis operatorului de colectare și transport a deșeurilor menajere, din Zona 1, mai multe adrese prin care am solicitat:

– Lista autovehiculelor (dovadă de proprietate, contract de închiriere) care se vor utiliza pentru amplasarea recipientelor de colectare, contractele de muncă pentru echipa de distribuție a recipientelor și planul de organizare pentru distribuția recipientelor;

– Lista autospeciale, pentru întreaga Zonă 1, care să includă copii conforme cu originalul de pe dovada de proprietate/închiriere și copii conforme a licențelor de transport;

– Lista cu angajații care să includă contractele de muncă, fișa postului și repartiția pe posturi;

– Operarea pe 2 schimburi și în zilele libere;

– Implementarea sistemului de urmărire a autospecialelor pe rute precum și accesul la sistemul GPS;

– Remedierea tuturor deficiențelor constatate în perioada de operare, urmând ca, în caz contrar, să sesizăm AGA ADI SIGD Arad pentru aplicarea prevederilor art. 28, alin. 2 și 6 din contract;

– Rapoartele zilnice, gradul de realizare a graficelor de colectare, cantitățiile colectate pe fracții pentru fiecare mașină, etc.;

– Registrul salariațiilor de la punctul de lucru, din Arad, al operatorului;

– Stadiul contractării și masurile luate pentru creșterea gradului de contractare pentru toate categoriile de utilizatori;

– Colectarea zilnică pentru platformele de la blocuri, piețe, spitale, unități de alimentație publică și unități de învățământ;

– Mobilizare maximă pentru preluarea, în cel mai scurt timp, a tuturor bunurilor achiziționate prin proiect (autospeciale, containere și pubele) pentru a putea fi folosite în conformitate cu caietul de sarcini.

Echipele de intervenție ale A.D.I. S.I.G.D. Arad au fost prezente permanent în teren pentru monitorizarea, controlul și însoțirea autospecialelor. Totodată, am dispus înființarea unei comisii pentru inventarierea parcului auto al operatorului.

Cu stimă,

Director executiv

Adrian ȚOLEA

 

Critic Arad, 14 mai 2018 10:28

adi-toleaADISIGD