Ce trebuie să știi dacă ai o dronă? În primul rând, că este aproape ilegal să o folosești!…

yuneek q500 typhoon 4k drone in flight
Distribuie:

 

Drona este „noul trend” în fotografie și fime, mai ales de amatori – dar în România, încă, este ilegal să decolezi şi să aterizezi o dronă în oraş, chiar dacă aceasta are mai puţin de 50 de grame. Pentru a zbura în legalitate o dronă în ţara noastră, de orie dimensiuni şi greutate, posesorul trebuie să o identifice, iar în momentul în care vrea să o ridice sau înainte să facă acest lucru, trebuie să anunţe centrul de operaţiuni aeriene. Este de-a dreptul  ilegal să decolezi şi să aterizezi o dronă într-un spaţiu intravilan dintr-un oraş sau localitate. Orice dronă care are o greutate cuprinsă între 15 kg şi 150 de kg trebuie să aibă permis naţional de zbor.

Practic, pentru a folosi în deplină legalitate în România o dronă cu o greutate mai mică de 15 Kg trebuie mai întâi să o identifici, să o duci într-un spaţiu care nu este intravilan şi apoi să ceri permisiunea de zbor înainte ca aceasta să fie ridicată în aer. Nu contează faptul dacă dispozitivul este echipat cu cameră sau nu. Dronele pot fi folosite, însă, fără a cere permisiune de zbor, în spaţii închise, precum săli, camere sau hale. Încălcarea legislaţiei dronelor în ţara noastră constituie infracţiune penală. În ciuda faptului că, din 2016, au intrat în vigoare noi reglementări legale, nici acestea nu sunt foarte permisive pentru pașionații și proprietarii de drone. Mai mult, atunci când vrei să filmezi, ai nevoie de aprobare, în funcție de zona acoperită sau a obiectivului pe care urmărești să îl filmezi/fotografiezi. Totodată, dacă drona provoacă daune, răspunzător este proprietarul ei, conform legii.

 

Prevederi legale 

 În baza prevederilor Legii 182 din 12 aprilie 2002 privind protecţia informaţiilor clasificate şi a Legii 167 /2015 de modificare şi completare a Legii 182/2002, pentru activităţile de zbor cu drone din care rezultă produse geospaţiale sau înregistrări aerofotogrammetrice (aşa cum aceşti termeni sunt definiţi în Legea 167/2015), operatorul dronei are obligaţia de a deţine un certificat care să-i permită accesul la date secret de serviciu sau de stat;

În baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010 pentru “aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate” operatorul dronei, indiferent de greutatea ei, este obligat să obţină avizul Ministerulul Apărării Naţionale pentru desfăşurarea activităţilor de filmare/fotografiere aeriană. Formularul standard de cerere precum si datele de contact sunt menţionate în HG nr. 912/2010;

Ulterior emiterii aprobării, operatorul are obligaţia de a se va adresa ROMATSA şi Ministerul Apărării Naţionale/Statul Major al Forţelor Aeriene (MApN/SMFA) în vederea semnării protocolului cadru.

Ori de câte ori zona de zbor se va schimba, operatorul va adresa AACR o nouă solicitare de segregare a spaţiului aerian, iar în cazul aprobării, noua zonă segregată va constitui o nouă anexă a protocolului.

Zona segregată va putea fi activată ori de câte ori este nevoie, în acest scop operatorul dronei contactând ROMATSA la datele de contact menţionate în protocol, conform procedurii specificate;

 

Formulare necesare

Anexat formularelor standard utilizate în corespondența cu instituțiile statului, este necesară prezentarea următoarelor documente/informații:

  1. pentru emiterea certificatului de identificare/înmatriculare:

– formular tip (document ce poate fi accesat pe pagina de internet a AACR

– dovada proprietății și/sau a deținerii (în cazul în care operatorul este diferit de proprietar);

– în cazul în care drona a fost construită în regie proprie, dovada proprietății poate fi și o declarație notarială pe propria răspundere;

– schema de dispunere a însemnelor de identificare/înmatriculare (schemă realizatî conform regulilor desenului tehnic);

– act de identitate (proprietar și/sau operator persoană fizică);

– certificat constator de la registrul comerțului (proprietar și/sau operator persoană juridică);

  1. pentru emiterea permisului de zbor național: 

– formular tip (document ce poate fi accesat pe pagina de internet a AACR)

-cererea trebuie însoțită de un dosar tehnic ce va cuprinde cel puțin următoarele elemente: descrierea UAV: dimensiuni principale, masa, elemente constitutive principale și materiale utilizate pentru confecționarea lui; performanțe prevăzute; motorizare; sistem de telecomandă: descriere, alimentare, protecții, frecvențe; măsuri de siguranță față de terți, respectiv limitări de operare, tratarea penelor și a pierderilor de control, limitarea riscurilor în caz de impact și altele; utilizarea preconizată; declarația de conformitate a constructorului.

– în vederea emiterii permisului de zbor național, aeronava urmează a fi inspectată la sol și în zbor.

  1. pentru segregarea spațiului aerian:

– formular tip (document ce poate fi accesat pe pagina de internet a AACR )

– coordonatele solicitate în formular pot fi introduse atât în format clasic (latitudine/longitudine, grade și minute) sau sub altă formă;

– forma zonei segregate poate fi poligonală sau un punct central și o rază;

 

Costurile înregistrării/înmatriculării unei drone

 Din punct de vedere al costurilor implicate de necesitatea obținerii autorizațiilor/aprobărilor/certificatelor, tarifele percepute de instituțiile mai sus amintite sunt următoarele:

– tariful pentru identificare/înmatriculare dronelor: 90 Euro (emiterea certificatului de identificare) sau 180 Euro (emiterea certificatului de înmatriculare) plus TVA. Contravaloarea tarifului poate fi achitată în lei la cursul oficial al BNR sau direct în Euro;

– în cazul în care este necesar, tariful pentru emiterea permisului de zbor național (drone sub 150 kg masa maximă la decolare) sau a certificatului de navigabilitate (drone cu masa maximă la decolare peste 150 kg): 300 Euro (emitere permis de zbor național) și aprox. 2000 Euro (emitere certificat de navigabilitate) plus TVA. Contravaloarea tarifului poate fi achitată în lei la cursul oficial al BNR sau direct în Euro;

 

Ce se întâmplă în cazul nerespectării prevederilor legale?

 În prezent nu mare lucru. Totuși, este bine să amintim ce stabilește actuala reglementare legală ca fiind contravenție și infracțiune și care sunt sancțiunile care se aplică:

– utilizarea unei drone în activități de zbor fără identificarea / înmatricularea acesteia: fapta constituie, conform prevederilor Codului Aerian, infracțiune și se sancționează cu închisoare sau amendă penală;

– utilizarea unei drone în activități de zbor fără a se obține segregarea spațiului aerian: fapta constituie, conform prevederilor Codului Aerian, contravenție și se sancționeaza cu amendă.

Componentele de drone sunt produse aeronautice motiv pentru care sunt incidente reglementările din Codul Aerian care asimilează dronele ca fiind aeronave civile. În prezent, Autoritatea Aeriană Civilă Română estimează că sunt active 4.000 de drone în România, aici incluzând însă și drone de mici dimensiuni, nu doar cele performante din care,  doar circa 60 au fost și înmatriculate.

 

Sursa Foto: Digital Trends

Categorie: Știri
Etichete: cod aeronautic, drone, interzis, legislație
Distribuie:
Articolul anterior
Aeroportul Arad – sub „tirul critic” al opoziției din Consiliul Județean. Adrian Todor: „Conducerea liberală a CJA vinde arădenilor baloane de săpun”
Articolul următor
[ACTUALIZARE] Ele sunt concurentele care se vor duela în frumusețe pe 29 iulie, în finala Miss Arad

29 de comentarii. Leave new

  • avatar of bancos adrian
    Bancos Adrian
    5 mai 2017 16:38

    Sunt reglementari absurde. Sa nu poti filma cu aprobare, un muzeu frumos, o cetate, o biserica, o panorama. Sunt atatea clipuri frumoase cu filmari aeriene in zone intravilane. Sa se dea o lege, nu stiu, sa nu o poti ridica mai mult de 50-100m, unde cica, dai de avioane. Sau ceva de genul, ca in extravilan sa nu ai voie sa o ridici mai mult de 50m fara sa anunti. Adica nu ai voie in extravilan fara sa anunti cu o jumatate de ora inainte, ca eu vreau sa ma filmez cu familia la iarba verde. Sa ma lase macar 20m. Parca vad ca la numarul acela iti raspunde cineva mai greu.

    Răspunde
  • stai sa rad putin , ca drona mea de ~500g distruge un avion/elicopter la 200m altitudine + nu aud respectivul avion/elicopter sa nu-mi rup investitia de X RON .. da sigur , fuck this shit

    Răspunde
  • salut ! am o drona de 200 g si nu stiu daca ma pot juca cu ea in curte ..proprietate privata curtea are in jur de 1200 m patrati si nu sunt alte proprietati sau case inprejur.

    Răspunde
  • Eu mi-am luat o drona de la F64 (http://www.f64.ro/drone.html) de o greutate in jur de 300 g si ma duc cum ea deasupra unui baraj din zona Bucuresti, Sector 6. Este posibil sa-mi trebuiasca ceva aprobari ca sa ma joc cu ea acolo!?

    Răspunde
    • Salut Mihai
      Din cate stiu eu, s-au facut niste modificari la legislatie in privinta zborului cu drona.
      Dronele care au o greutate mai mica de 500g nu mai trebuie sa fie inregistrate conform OMT nr. 1338/25.10.2016
      Nu mai trebuie sa ceri aprobare de zbor de la AACR conform OMT nr. 8/2014 dar trebuie sa pastrezi drona in campul tau vizual si sa nu zbori la o altitudine mai mare de 300m.
      In schimb daca drona este echipata cu o camera foto/video trebuie sa ceri aprobare de la MAPN in baza prevederilor para. f, alin. (1), art. 4 al HG nr. 912/2010 pentru aprobarea “procedurii de autorizare a zborurilor in spatiul aerian national”.
      Mare atentie ca majoritatea barajelor sunt considerate puncte strategice si in multe cazuri sunt restrictii in cea ce priveste fotografiatul si filmatul in zona.
      Sfatul meu este sa stai la curent cu legislația in privinta dronelor pentru ca este in continua schimbare.
      Distractie placuta cu noua achizitie.

      Mihai Roman

      Răspunde
  • avatar of robert romila
    Robert Romila
    10 noiembrie 2017 12:53

    Pana la urma cum se poate lua acel aviz de la Mapn?

    Răspunde
  • Deci dau de drona 30 £ si pe licenta 300€. Apoi pe camp la 50 metri inaltime pe cine incurc?….deci tre sa anunt toate autoritatile statului pentru ca eu vreau sa ma joc cu drona. Cum se face ca tocmai tarile astea sarace gen Romania au legile cele mai absurde?

    Răspunde
  • Trebuie musai înființată o asociație a proprietarilor de drone APD, care să ne apere drepturile (pe care încâ nu le avem…)
    1-este OK să respectăm legea cu prelucrarea datelor personale. Dacă întâmplător filmezi vecina făcând plajă în curtea ei este acceptabil dar dacă publici/răspândești sub orice formă imaginile ești pasibil de pedeapsă!
    2-dacă ridici drona peste nivelul de siguranță stabilit ești iarăși vinovat (poți periclita zborurile comerciale/utilitare… ex SMURD)
    3-unele țări au zone cu interdicție de zbor dar la noi încă nu a fost întocmită o hartă a acestor zone (am o XIAOMI 4k și „vede” prin GPS (în alte țări) zonele de interdicție asfel încât nu acceptă comenzi care ar putea băga drona în zona interzisă
    4-MAPN ar trebui să facă o hartă clară a zonelor în care nu este permis zborul/filmarea
    5-ar trebui să avem un fel de ASIGURARE OBLIGATORIE (în funcție de caracteristicile dronei) pentru a putea acoperi eventualele daune produse de drona noastră
    Mai puteți contribui și voi cu idei despre CE și CUM ar trebui făcut…

    Răspunde
  • mai am o nelămurire:
    când am luat drona de la vamă mi-au luat o taxă de 7,5% că depășea 150 euro. Au încadrat-o la UAV ALTELE… (primele variante erau MILITARE și CIVILE). Dacă nu au băgat-o la UAV civile mi se aplică legea care reglementează zborul UAV civile?
    Ce am găsit prin legislație nu zice nimic despre ALTELE…

    Răspunde
  • Deci… ce trebui sa fac ca sa pot zbura linistit un phantom 3 advanced pe camp.sau orice spatiu in afara orasului(unde nu sunt persoane pe care le-as putea accidenta) ? si acum in 2018 trebuie sa fac o multime de hartii si sa cer permisune de zbor pentru 20 de minute (atat duce ea ) de zbor.

    Răspunde
  • avatar of mihai robert
    Mihai Robert
    26 martie 2018 18:58

    Dumnezeule cata prostie este in tara asta; aprobari peste aprobari ca sa folosesti o jucarie.
    E clar ca frica pazeste bostanaria si „niste unii” ar putea fi deranjati ca li se vor dezvalui propietatile si averile. Dar asta e …..Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.

    Răspunde
  • Cat de multa cretinitate, acest site promoveaza exact acelasi lucru ca si in momentul cand Guvernul American dorea sa puna mana pe toata reteaua de internet prin diferite teritipuri.
    Eu cred ca este o magarie totala ca sa ceri inmatricularea, inregistrarea, permis de zbor, pista de lansare, pista pentru prabusire fortata si alte rahaturi …

    In nici o tara din UE sau USA sau un alt loc de pe acest pamant nu este o asemenea cretinitate (parerea mea).

    Unde este libertatea omului de rand?

    Drona mai mica de „juma de kil” (500gr) licenta de zbor si alte prostii? Este o aberatie totala.

    INFORMATI POPULATIA ROMANIEI CORECT ! ! !

    Romanul este prost !!!

    Răspunde
  • Vom respecta legea cand veti ajunge sa ne respectati pasiunea si nu vom mai avea legi facute in bataie de joc fata de multicoptere si aeromodelism, cum ar fi:
    -cereri/aprobari pentru zboruri la altitudini mici(spatiu in care nimeni nu incomodeaza si nu provoaca interferente cu traficul aerian!!)
    -sume de bani nejustificate pentru inmatriculare(108 EUR cu TVA inclus!!!!)
    -interdictii de zbor pentru multicoptere de jucarie(100-500 de grame) in parcuri si alte zone urbane(este vorba de jucariile RC din supermarket, cumparate pentru copii!!)
    -autorizatie de filmare obtinuta in scris de la armata, pentru orice fel de filmare sau fotografiere(unde va credeti?? ne intoarcem in comunism?!). Urmeaza sa interziceti si teleobiectivele si aparatele foto profesionale??

    Dupa ce am studiat legislatia cu privire la multicoptere din majoritatea statelor europene si SUA, am observat ca suntem tara cu cele mai aspre si comuniste reguli pentru operarea acestor dispozitive. Incetati sa comparati in articole pe internet legile noastre cu privire la multicoptere, cu cele ale altor state membre UE, deoarece diferentele sunt uriase!

    Răspunde
  • avatar of mihnea alin
    Mihnea Alin
    15 iunie 2018 10:49

    Uite un top al dronelor actualizat pentru 2018: https://www.intopuri.com/cele-mai-bune-drone-2018/

    Răspunde
  • Azi, in 10 minute o zona insorita se poate transforma in catastrofa naturala,…azi, pot ramine izolati, blocati diversi oameni in diverse situatii….azi , prin calduri insuportabile pot lua foc paduri, miristi case,…azi cind dronele pot survola zone montane pentru gasirea accidentatilor , ….” desteptii” au drono-fobie.
    Cind o sa-mi vina o ” autoritate ” la usa sa-mi solicite folosirea dronei in scop UMANITAR, sau de determinare a catastrofelor, am sa-i zic …HAI SIKTIR, nu am autorizatie de ridicare.
    Du-te si risca-ti viata …

    Răspunde
  • cel care a facut legea asta este un nemernic.cei care ma contrazic sunt niste prosti

    Răspunde
  • Acum un secol prin Anglia se dăduse o lege în care se reglementa circulația autovehicolelor, trebuia să meargă cineva cu un steag pe un cal în fața mașinii să anunțe lumea să dea la o parte. Legislația poate fi mai mult sau mai puțin aberantă, la noi îți trebuie aprobarea MapN pentru ca nu cumva să filmezi vilele generalilor și din filmări să își dea seama inamicul unde sunt banii cheltuiți pe tehnica militară, din acest motiv e mare secret, în Germania zonele de interes militar sunt acoperite de no-fly zone ca și aeroporturile iar limita este de 1,5 km de la gardul obiectivului respectiv. Iar înscrierea unei drone ușoare nu există trebuie doar să ai o etichetă cu numele tău și adresa confecționată din metal fixată pe dronă pentru a putea fi găsit în caz de eventuale pagube cauzate de căderea dronei, e util să ai o asigurare de răspundere personală pentru asta dar nu e obligatoriu decât pentru drone de peste 1,5 kg. Pentru drone grele de ordinul kg e bine să ai casco că te costă mai mult reparația dronei decât pagubele făcute de aceasta. E util să ai și eticheta cu numele pe ea ideal și telefonul pentru că te caută cel care o găsește să ți-o înapoieze, evident cu condiția să nu îți cadă drona într-un cartier populat cu turci sau est-europeni.

    Răspunde
  • pt.toti dronatori: stiti ce inseamna INTIMITATE? Stiti ce inseamna sa te simti in siguranta? Voi nu vedeti decat ce vreti sa vedeti! Va ganditi ca infractorii pot cartografia casa pe care vrea sa o sparga, copilul pe care vrea sa-l rapeasca/violeze, etc., ori dementii de teroristi, ori dezaxatii voiajeristi, labagii care isi spioneaza vecina-cum a zis unul mai sus, ca sa o vada la dus sau la plaja si apoi sa si-o frece live, va ganditi ca sunt si de-astia? poate chia printre unii dronisti de pe aici!!! Daca nu ai nimic de ascuns de ce sa nu iti inscriptioneze UAV-ul? Ca pe masina proprie? Sunt destui care folosesc dronele pentru nunti si alte evenimente, sunt „inmatriculate” si platesc 90 euro pe an!!! 90! Nu survoleaza vecine, vecini, nu deranjeaza pe nimeni cu nimic. Nu trebuie decat cateva grame de antrax si catastrofa e gata, inconstientilor!!! America se chinuie sa scoata amendamentul ce permite detinerea de catre orice cetatean a aunei arme. La noi inca nu sunt evenimente dramatice de nivelul celor din occidentul mult ravnit, tocmai ca avem una dintre cele mai aspre legislatii in domeniu. Cuantumul taxelor?! Aici e alta poveste. Dar dronele trebuiesc inmatriculate si supuse unui regim strict de evidenta. Numai cei cu deviatii de comportament pledeaza pentru „liberalizarea ” regimului de detinere si folosire a dronelor.

    Răspunde
    • Esti bolnav la cap sau glumesti???
      Pana una alta eu am trait 12 ani in aerul liber si bun al USA unde poti zbura unde vrei si filma ce vrea muschiul tau exceptie aeroporturi. Revenind in Romania fac la fel. Nu imi pasa ca o sa dobor elicopterul gunoiului de Tiriac sau a nu stiu cui potentate local cand zboara la sub 30 de metri vanand mistreti din elicopter. Am zburat la 500m la 2 km departare, totul intravilan. Cat despre prabusirea dronelor sunt basme – in special Inspire 2. In plus o drona nu te loveste perpendicular ca o caramida ea cade ca o frunza in zig-zag. Calculeaza timpul de revenire automat si incepe sa aterizeze independent de vointa ta. Asa ca terminarea curentului este o poveste.

      Răspunde
  • Detin DJI Inpire 1 Pro si intreb asa, ca fapt divers. Stie cineva ce modele de drone ar fi momentan pe piata, care sa te ajute, sa decolezi din extravilan, si sa ajungi in centrul unui oras, unde ai de filmat un cuplu de proaspat casatoriti care ies de la cununia civila? Legislatia in Romania este facuta sa te incurce, nu sa te ajute. Eu de exemplu am pierdut cateva contracte importante pentru ca nu pot filma cu drona, inregistrata legal, in orase . Si culmea, vin unii cu drone neinregistrate si prind contractele respective, pentru ca, pe ei nu-i intreaba nimeni de sanatate, zboara si filmeaza unde vor ei. Nu cred ca exista oras in Romania din care sa nu gasesti filmare cu drona.

    Răspunde
  • avatar of vasile de la cap
    vasile de la CAP
    6 noiembrie 2018 15:26

    dronatorule cei pe care ii enumeri nu isi vor inregistra oricum drone. doar cei corecti se dau de ceasul mortii sa se incadreze in legalitate.

    Răspunde
  • avatar of stefanache ion
    Stefanache Ion
    16 noiembrie 2018 11:22

    Eu stau in apropierea aeroportului
    si cand am construit casa a trebuit sa cer aprobare de constructie de la autoritarea aeriana(aeroport) pe care am platit-o uitandu-se faptul ca am si dezavantaje date de zgomotul produs de aparatele lor de zbor.
    Deci ceri aprobari nu numai pt drone dar chiar si pt constructii…:)

    Răspunde
  • MATURIZATI-VA copii!
    NU mai postati tot felul de tampenii daca nu sunteti documentati macar 50%!

    Răspunde
  • So, in cazul in care am o drona construita complet de mine, drona careia ii pot schimba piesele de la un zbor la altul (inclusiv sasiul)… cum poate fi identificata o astfel de drona? .. Practic de la un zbor la altul poate fi complet alta drona…
    Cred ca singura varianta posibila de a ocoli toata problema ar fi incercarea de a pastra greutatea sub 500g …
    I call bullshit

    Răspunde
  • E cred ca aqmestecam putin lucrurile> Din ideea de a folosi dronele in mod RESPONSABIL s-a ajuns la aberatii.
    1. Taxele nesimtite sunt o marsavie. Sa justifice daca pot volumul de munca / salariul pe care il incaseaza o persoana pentru a inregistra o drona si atunci sunt comnins.
    2. Ideea de utilizarea dronelor in scopuri hai sa spunem … neortodoxe (antrax etc) evocata de un coleg de aici este ridicola: cel care vrea sa utilizeze drona pentru asemenea operatiuni nu va merge intai sa o inregistreze, sau daca e meserias cumpara doua exemplare, inregistreaza unul din ele si isi face mana cu el, apoi al cu doilea, evident neinregistrat, isi face treaba.
    3. Cred ca o raspundere civila pentu posesorul dronei ar fi utila – nu conteaza marimea dronei.. Va dau un exemplu banal: un ciclist se trezeste cu o drona care ii cade / aterizeaza pe cap, se sperie si trage de ghidon, fiind accidentat de un automobil. Nu cred ca doar automobilistul va fi gasit vinovat, sau ciclistul… Cu atat mai mult daca corpul delict (in speta drona) probabil ramane la fata locului. In aceasta idee poate ca ar trebui si o inregistrare sumara a dronei – cine o opereaza. Fara balamuc de urbam / neurban, padure/nepadure etc.
    5. Identificarea posesorului ar putea avea si un alt rol>
    Tati, te rog, lasa-ma sa ma jos si eu cu drona ta. Daca sunt cuminte imi aduce Mos Craciu o drona mai mica?… Ati inteles unde bat.
    6. Ideea referitoare la constituirea une asociatii a dronistilor din RO mi se pare GENIALA. Ca individuali, putem sa caraim mult si bine, intre noi sau public, ca nimeni nu ne baga in seama.

    Răspunde
  • O ingradire a dreptului de a folosi o drona fara nicio restrictie trebuie sa existe. Ce ar insemna sa poti folosi drona cand vrei si pe unde vrei. In oras ar fi numai drone de la mici dimensiuni pana la cele mai sofisticate (ale unor cocalari care se apuca sa faca concursuri de obstacole prin parcuri etc.) Sunt de acord ca ar trebui sa fie mai permisive regulile pentru filmarile unor fotografi, cameramani de evenimente, filmarea unor edificii de arta etc, dar inregistrarea lor trebuie sa ramana reglementata. Ar trebui cei de la M.Ap.N sa faca o harta online pentru restrictii si ce sanctiuni se aplica in cazul filmarilor neautorizate. Este simplu, majoritatea filmarilor apar pe site-urile social-media si ar fi foarte simplu de a afla cine posteaza o filmare neautorizata si daca se vrea, autoritatile ar putea fi identifica pe cel raspunzator. Ganditi-va si la aceste ipoteze: stai in casa ta cu familia si la un moment dat, la fereastra, apare o drona care filmeaza nestingherita. Esti sigur ca cel de la telecomanda nu este un hot, un psihopat sau vanator de imagini cu care sa te santajeze?
    Asa sa numai dam vina pe autoritati ca nu au dat o lege mai permisiva si sa nu fim subiectivi.

    Răspunde
  • […] respecta regulile aplicate in Romania – informatii despre lege si pilotarea unei drone in Romania […]

    Răspunde
  • Nu va mai agitati atat pentru o lege tembela data sa-si justifice parlamentarii munca.Nu o sa va urmareasca nimeni drona sa prinda posesorul. In tara asta sunt lucruri cu mult mai grave si asa zisele autoritati nu iau masuri. Bullshit cu legea asta.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

perchezitii arsat industrie

[ACTUALIZARE] Parchetul European (EPPO) a emis comunicatul oficial cu privire la perchezițiile efectuate la ARSAT Industrie de la Pecica. S-au confiscat peste 112 000 EUR, 17 300 RON, date și fișiere media stocate, inclusiv imaginile de pe camerele de supraveghere

  [ACTUALIZARE]  Perchezițiile desfășurate luni, 11 martie, și coordonate de procurorii Parchetului European Biroul Teritorial Timișoara au avut loc la sediul grupului  Arsat Industrie, afacere deținută de familia Ghinea. Descinderile…