ȘTIRI

Chinezii de la KSS au cumpărat TAKATA. Ca de obicei, tranzacția s-a produs atât de discret încât nici măcar angajații n-au aflat încă [SURSE]

 

Două surse independente una de cealaltă dau ca certă informația potrivit căreia, în aceste zile, chinezii de Joyson Electronics, care în martie, anul trecut, au cumpărat KSS, au achiziționat TAKATA – aceasta neînsemnând, la rigoare, altceva decât că se schimbă patronatul și se restructurează conducerea cunoscutei firme fabricante de centuri și airbaguri auto. A treia sursă ar fi trebuit să fie cea oficială – doar că, se știe, multinaționalele care activează în România nu discută cu presa, aproape la niciun nivel. De altfel, nici măcar angajații nu au aflat că li s-a schimbat patronatul, surse din cadrul companiei afirmând că „doar se aude, prin hale și birouri, de treaba asta”…

„Scandalul airbagurilor” prefațat de controalele ANAF – începutul sfârșitului pentru TAKATA

După ce în aprilie, 2015, în plină ofensivă a ANAF asupra firmelor din România, firma de componente auto Takata-Petri a fost descoperită de inspectorii fiscali cu diferenţe de plată de 20 milioane de dolari, Takata Corp a îneput să fie copleșită de probleme din ce în ce mai mari. Scandalul declanșat atunci – deși destul de bine „acoperit” de tăcerea totală a japonezilor asupra subiectului – a însemnat începutul sfârșitului pentru gigantul industrial, totul culminând cu „scandalul airbagurilor” de la finele anului trecut (încă nestins). Partea cea mau urâtă din acest șir de probleme a fost atinsă în decembrie, 2016, furnizorul nipon de piese auto Takata Corp a ajuns la o înţelegere cu Departamentul Justiţiei din SUA şi a fost obligat la plata a un miliard de dolari pentru rezolvarea acuzaţiilor legate de airbagurile defecte, care pot exploda şi pulveriza cioburi metalice – conform publicaţiei Wall Street Journal (WSJ), care citează Reuters.  Takata a pledat  „vinovat” la acuzaţiile de proastă administrare.
„Autorităţile susţin că în Statele Unite airbagurile defecte de la Takata au provocat moartea a 11 persoane şi rănirea a cel puţin 184 de persoane, iar Departamentul Transporturilor din SUA a anunţat că va face presiuni asupra industriei auto pentru a accelera ritmul înlocuirii airbagurilor defecte de la Takata. Problemele de la Takata au forţat companiile să iniţieze cea mai mare rechemare în service din istoria industriei auto” – conform site-urilor de specialitate.

Colosul american Key Safety Systems (KSS) a venit în România în 1999

Key Safety Systems (KSS) produce componente electronice, airbaguri, volane sau centuri de siguranţă pentru piaţa auto, principalii clienţi ai companiei fiind Fiat Group, Volkswagen Group şi Hyunday-Kia Motors Group. KSS a deschis prima fabrică din România în anul 1999, iar cea de-a doua în anul 2005, ambele unităţi fiind localizate la Brad, judeţul Hunedoara. Compania mai deţine în România şi un centru de suport operaţional înfiinţat în anul 2008.

În 2012 a construit o a treia unitate de producţie în Zona Liberă Curtici, judeţul Arad, investiția de achiziţionarea liniilor de producţie ajungând la 2 milioane de  euro. Suprafaţa fabricii Key Safety Systems din Zona Liberă Curtici  este de 12.000 mp şi reprezintă cea mai mare unitate deţinută de compania americană în România. Proiectul a fost realizat din fonduri proprii și produce saci de airbag şi module airbag pentru Fiat Group (Alfa Romeo, Lancia şi Fiat), Hyundai, Volkswa­gen, Skoda, Audi şi Seat.

La nivel mondial, KSS deţine fabrici în 36 de locaţii din 12 ţări. Key Safety Systems are, în România,  peste 4.000 de angajaţi şi 150 de clienţi.

Ningbo Joyson Electronic Corporation (Joyson Electronics) a achiziţionat KSS anul trecut, în martie

Una dintre cele mai mari tranzacţii ale anului 2016 în domeniul auto a fost încheiată în martie, 2016, când compania chineză de electronice Ningbo Joyson Electronic Corporation (Joyson Electronics) a achiziţionat Key Safety Systems într-o tranzacţie evaluată la 920 milioane de dolari. Echipa de avocaţi români Grigorescu Ștefănică a consiliat firma chineză.

„După ce a preluat, în 2011, un pachet de 74,9% din acţiunile producătorului de componente auto german Preh, chinezii de la Joyson Electronics au dat încă o lovitură prin achziţionarea producătorului american de componente Key Safety Systems. Evaluată la 920 milioane de dolari, tranzacţia va avea ca rezultat crearea unei companii cu vânzări anuale de 3 miliarde de dolari şi aproximativ 20.000 de angajaţi” – scrie capital.ro

Joyson Electronics este o companie multinaţională listată la bursa din Shanghai.

 

 

Critic Arad, 22 februarie 2017 7:26

KSS-TAKATA-1