Chinezii de la KSS au cumpărat TAKATA. Ca de obicei, tranzacția s-a produs atât de discret încât nici măcar angajații n-au aflat încă [SURSE]

kss takata
Distribuie:

 

Două surse independente una de cealaltă dau ca certă informația potrivit căreia, în aceste zile, chinezii de Joyson Electronics, care în martie, anul trecut, au cumpărat KSS, au achiziționat TAKATA – aceasta neînsemnând, la rigoare, altceva decât că se schimbă patronatul și se restructurează conducerea cunoscutei firme fabricante de centuri și airbaguri auto. A treia sursă ar fi trebuit să fie cea oficială – doar că, se știe, multinaționalele care activează în România nu discută cu presa, aproape la niciun nivel. De altfel, nici măcar angajații nu au aflat că li s-a schimbat patronatul, surse din cadrul companiei afirmând că „doar se aude, prin hale și birouri, de treaba asta”…

„Scandalul airbagurilor” prefațat de controalele ANAF – începutul sfârșitului pentru TAKATA

După ce în aprilie, 2015, în plină ofensivă a ANAF asupra firmelor din România, firma de componente auto Takata-Petri a fost descoperită de inspectorii fiscali cu diferenţe de plată de 20 milioane de dolari, Takata Corp a îneput să fie copleșită de probleme din ce în ce mai mari. Scandalul declanșat atunci – deși destul de bine „acoperit” de tăcerea totală a japonezilor asupra subiectului – a însemnat începutul sfârșitului pentru gigantul industrial, totul culminând cu „scandalul airbagurilor” de la finele anului trecut (încă nestins). Partea cea mau urâtă din acest șir de probleme a fost atinsă în decembrie, 2016, furnizorul nipon de piese auto Takata Corp a ajuns la o înţelegere cu Departamentul Justiţiei din SUA şi a fost obligat la plata a un miliard de dolari pentru rezolvarea acuzaţiilor legate de airbagurile defecte, care pot exploda şi pulveriza cioburi metalice – conform publicaţiei Wall Street Journal (WSJ), care citează Reuters.  Takata a pledat  „vinovat” la acuzaţiile de proastă administrare.
„Autorităţile susţin că în Statele Unite airbagurile defecte de la Takata au provocat moartea a 11 persoane şi rănirea a cel puţin 184 de persoane, iar Departamentul Transporturilor din SUA a anunţat că va face presiuni asupra industriei auto pentru a accelera ritmul înlocuirii airbagurilor defecte de la Takata. Problemele de la Takata au forţat companiile să iniţieze cea mai mare rechemare în service din istoria industriei auto” – conform site-urilor de specialitate.

Colosul american Key Safety Systems (KSS) a venit în România în 1999

Key Safety Systems (KSS) produce componente electronice, airbaguri, volane sau centuri de siguranţă pentru piaţa auto, principalii clienţi ai companiei fiind Fiat Group, Volkswagen Group şi Hyunday-Kia Motors Group. KSS a deschis prima fabrică din România în anul 1999, iar cea de-a doua în anul 2005, ambele unităţi fiind localizate la Brad, judeţul Hunedoara. Compania mai deţine în România şi un centru de suport operaţional înfiinţat în anul 2008.

În 2012 a construit o a treia unitate de producţie în Zona Liberă Curtici, judeţul Arad, investiția de achiziţionarea liniilor de producţie ajungând la 2 milioane de  euro. Suprafaţa fabricii Key Safety Systems din Zona Liberă Curtici  este de 12.000 mp şi reprezintă cea mai mare unitate deţinută de compania americană în România. Proiectul a fost realizat din fonduri proprii și produce saci de airbag şi module airbag pentru Fiat Group (Alfa Romeo, Lancia şi Fiat), Hyundai, Volkswa­gen, Skoda, Audi şi Seat.

La nivel mondial, KSS deţine fabrici în 36 de locaţii din 12 ţări. Key Safety Systems are, în România,  peste 4.000 de angajaţi şi 150 de clienţi.

Ningbo Joyson Electronic Corporation (Joyson Electronics) a achiziţionat KSS anul trecut, în martie

Una dintre cele mai mari tranzacţii ale anului 2016 în domeniul auto a fost încheiată în martie, 2016, când compania chineză de electronice Ningbo Joyson Electronic Corporation (Joyson Electronics) a achiziţionat Key Safety Systems într-o tranzacţie evaluată la 920 milioane de dolari. Echipa de avocaţi români Grigorescu Ștefănică a consiliat firma chineză.

„După ce a preluat, în 2011, un pachet de 74,9% din acţiunile producătorului de componente auto german Preh, chinezii de la Joyson Electronics au dat încă o lovitură prin achziţionarea producătorului american de componente Key Safety Systems. Evaluată la 920 milioane de dolari, tranzacţia va avea ca rezultat crearea unei companii cu vânzări anuale de 3 miliarde de dolari şi aproximativ 20.000 de angajaţi” – scrie capital.ro

Joyson Electronics este o companie multinaţională listată la bursa din Shanghai.

 

 

Categorie: Știri
Etichete: achiziie, cumparare, economie, Joyson Electronics, KSS, takata
Distribuie:
Articolul anterior
Județul Hunedoara – Concluziile subiective ale participării la Târgul de Turism al României 2017
Articolul următor
Din văgăuna Arad, exclusiv despre nimic

19 comentarii. Leave new

  • avatar of balint stefan
    balint stefan
    22 februarie 2017 7:59

    Daca salariile se platesc, cui ii pasa de patronat ??

    Răspunde
  • Desi sunt indicate unele surse, informatiile despre Takata sunt extrem de superficiale si inexacte. Dar hai repede sa scriem un articol cu ultima barfa aparuta ca nu cumva sa ne-o ieie cineva inainte…

    Răspunde
    • Partial ai dreptate – faza cu „sa nu ne-o ieie…” (misto argoul – m-ai cucerit cu el) -, da sa stii ca asa lucreaza presa online acuma… cu jumatati… cu sferturi… chiar cu procente mai mici de 10% din informatia totala, in „radacina” unui subiect. Aici lipsesc niste detalii tehnice – pe care, la faza asta, nimeni nu ti le da -, care nici nu sunt foarte importante pentru publicul larg (cu cat? – 1 miliard… e destul de usor de calculat… ca KSS a preluat doar o divizie… e foarte complicat de faceti voi acolo)… Dar, nicio grija, imediat ce le vom afla si pe astea, vom actualiza articolul. Carei-i faza cu „inexacta”? Ce, nu s-a vandut?! 🙂

      Răspunde
  • Luci, in primul rand te salut dar cu parere de rau iti spun ca articolul este plin de greseli.

    1) KSS este o companie americana nu chineza cum afirmi in titlu. Ningbo Joyson intr-adevar este o corporatie chineza care de curand a achizitionat KSS si acum Takata insa e impropriu sa spui ca KSS a cumparat Takata.

    2) Nu stiu cine sunt sursele tale si nici nu ma intereseaza insa imi dau seama ca sunt niste diletanti care voiau doar sa se dea mari. Se stia de ceva vreme insa abia saptamana trecuta a venit anuntul oficial.

    3) „Scandalul airbag-urilor” nu are nimic de a face cu controlul de la ANAF pentru simplul fapt ca problema airbag-urilor este la o alta sucursala Takata din Mexic si afecteaza mai mult piata nord-americana. In Europa ecourile acestui scandal au fost mult mai mici.

    Cum ti-a mai spus o comentatoare, articolul asta e doar o barfa bazata pe niste franturi de informatii.
    La Takata lucrurile merg bine-merci, se achitioneaza contracte noi cu clientii, este de lucru pentru toata lumea.

    Toate cele bune!

    Răspunde
  • Subscriu cele scrie mai sus de Kidu. Domeniul de activitate nu cred ca este un secret Takata si in articol clar se vede ca nu ai informatiile, doar la KSS.
    Kidu este mult mai informat se pare ca.
    Nu ma implic in ce se vinde si ce nu dar tin la un lucru sa fie facut calumea iar treaba cu airbagurile nu are nimica de-a face intr-adevar cu articolul de mai sus, e o barfa preluata. Sa nu uitam este doar o ramura a companiei globale.

    Răspunde
  • Mersi de detalii – vom actualiza. Vezi de ce-i fain sa ai cititori inteligenti si de ce-s de acord cu noua lege a jurnalisticii conform careia comentariile fac parte din articol (de aceea fiind si moderate, de altfel)?
    Pe de alta parte, titlul „Chinezii de la KSS au cumpărat TAKATA” e cat se poate de corect… dar n-o sa stau sa ma cert pentru asta… actualizarea oricum il va schimba…

    Răspunde
    • Ba da, este gresit!
      Cat despre regulile jurnalisticii, sa fim seriosi: scopul unul articol este sa informezi nu sa dezinformezi si nici sa prezinti franturi de informatie sub pretextul ca mai completeaza cititorii comentatori ulterior. Este prima data cand aud asta. si cu toate ca n-am stat sa fac un studiu in acest sens, nu cred ca o publicatie serioasa foloseste astfel de scuze.

      @Unu, din ce stiu eu KSS are cartierul general european la Raunheim in Germania. Oare aia ce ar zice?

      Răspunde
      • Problema ta ca n-ai auzit… Privitor la intrebare… Nu stiu… sa intre… Dar acuma, daca tot ai reintervenit, tre sa iti marturisesc ca ieri am pufnit de nu stiu cate ori in ras recitindu-ti prima interventie. In fiecare incercare de a contrazice stirea, de fapt confirmi exact ce ziceam si eu… De altfel, m-a sunat cineva spre seara, chiar din „miez”, sa-mi zica ca-i fix asa e, in mare, cum am dat… Am inteles ca faza cu datul banilor, propriu-zis, nu s-a consumat inca – dar tranzactia e 99,9% efectuata, practic, ca astia-s gentlemani… nohh… Deci nici macar n-am ce actualizare sa fac… o sa fac cand intra banii si gata – nu-s vreun stalker al subiectului astuia si nici n-am nimic de aici…

        Răspunde
  • Suna mai bine „Curticenii de la KSS…” 😀

    Răspunde
  • Lui h: Mai întâi de a fi „curticeni”, sunt „ribițeni”, pentru că la Ribița, jud. Hunedoara își are rădăcinile KSS România.

    Răspunde
  • Cel mai mare profit pentru KSS din europa (nu din lume) vine din fabrica de volane ribita. Curtici nu prea e in grafic la profit…

    Răspunde
  • „Colosul american KSS” care are 4.000 de angajați la nivel mondial :))))) Takata are doar in Arad peste 4.000 de angajați ……

    Răspunde
  • Mna Luci nu e curios. El scrie un articol doar ca sa se vanda. Apoi se mai foloseste si de comentariile oamenilor de aici ca sa le rastalmaceasca cum ii place. Sa folosesti niste barfe confirmare la un articol oficial?! De rasul curcilor! Cand singurii care pot face asta sunt cei in cauza, respectiv reprezentantii celor doua companii!

    Răspunde
  • Da este adevarat takata sa vandut angajati au fost informati din martie sau aprilie kss preia takata

    Răspunde
  • Dar nu prea mai au angajati pleaca foarte multi angajati din cauza conduceri actuale . An rest este adevarat sa anuntat din luna decembrie de catre conducere ca takata sa vandut

    Răspunde
  • Dar nu prea eu am lucrat 6 luni din septembrie anul trecut pana pe 31 ianuarie 2018

    Răspunde
  • Ma poate ajuta cineva cu o informatie?.
    Unde se fac analizele pentru a te angaja la Takata, la ce laborator /clinica ?
    Multumesc anticipat !

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie