INVESTIGATII

Domnul Toma ULTRACREDINCIOSUL și STRATEGIA sa de REORGANIZARE care-i dezorganizează pe toți. File căzute dintr-un dosar cu proști, reformați pe sistemul „să semene-ntre ei”

 

Se tot produce reorganizarea Poliției Locale Arad de 15 ani încoace, de când s-a inventat ca Poliție Comunitară (știm că știți cu toții asta și nu vă mai enervăm cu amănunte istorice – eventual, citiți-i AUTOPREZENTAREA DE PE SITE)… dar acum, în prezentul imediat, vorbim despre un fenomen mai special decât altele: unul de „rotație a cadrelor cu formatarea discului în vederea predării sale către STĂPÂN” (oricare ar fi stăpânul… momentan nimeni nemaidorind să fie stăpânul lui Toma) – oficializat discret, dar sigur, de chiar directorul ei general, Adrian Toma, care și-a explicat singur strategia, ieșind public cu schema gata făcută: „Deoarece creșterea numărului de polițiști locali din teren ar surveni în cadrul schemei existente, în final, dintr-un maxim constant de 177 de angajați, 133 vor lucra în ture (74 la ordine publică, 40 la circulație, 8 la dispecerat și 11 la pază). Restul de 44 de polițiști locali vor asigura activitățile de disciplină în construcții, protecția mediului, evidența persoanelor, control comercial, gestionarea sistemelor de monitorizare stradală, afișaj stradal, comunicare procese verbale etc.” – declara, pe 21 ianuarie 2020, într-un comunicat de presă publicat de aradon.

Din decembrie trecut, de fapt, domnul Toma nici nu face altceva decât strategii de te doare pe tine capul în locul lui dacă încerci să le-nțelegi! Ne-a mărturisit-o chiar el însuși, telefonic, când am avut obrăznicia să-l sunăm ca să-l întrebăm despre 1. ce mai face din 11 septembrie încoace, cum s-a rezolvat cu accidentul, dacă s-a clasat dosarul și, mai ales, dacă doamna-i bine și 2. dacă e adevărat că ne amenință. „Sunt foarte ocupat cu planul de reorganizare al direcției și nu pot să discut cu presa despre nimic… Legea nu-mi dă voie să fiu prieten cu ziariștii și nu pot da declarații despre nimic din activitatea mea nici personală, nici profesională, decât prin intermediul doamnei Cotrău Raluca, de la Primărie… așa că orice întrebare aveți să îmi adresați, faceți-o prin doamna Cotrău” – de parcă i-am fi cerut noi prietenia (Doamne, păzește-ne!) sau de parcă Ralu Cotrău ar fi peștele lui (Doamne, păzește-o!).

…și dacă tot ne-a luat cu „de astea”, e bine să specificăm în acest episod despre strategii PLA de la noi din oraș și faptul că, personal, nu ne interesează absolut nimic despre PERSOANA domnului Toma… îl asigurăm că vom păstra față de acest zid normele de distanțare socială și fizică așa cum nimeni, niciodată nu l-a mai răsfățat cu absența. Fie vorba-ntre noi, l-am sunat exclusiv pentru a nu fi acuzați de „necontactarea celeilalte părți” … în caz că va fi cazul.
Ce ne interesează ține strict de

IMPACTUL STRATEGIILOR DIRECTORULUI TOMA ASUPRA POPULAȚIEI ARADULUI…

iar teza (practic a tuturor) potrivit căreia Poliția Locală nu este decât o armată de SLUGI DE PARTID (cu cât mai prost pregătite intelectual, fizic și moral, cu atât mai bine)… mereu în „proces de reformare” este supradocumentată cu această speță concretă:

Cei 7 polițiști locali care au beneficiat primii de „reforma lui Toma” (atunci, neanunțată) fiind „eroii” care și-au enervat, în primul rând, colegii, după ce șefii lor au publicat (ce-i drept, nu în presă, ci pe un grup închis de facebook) această poză cu caracter laudativ la adresa strategiei lor, dar insultătoare la adresa legii:

Să transformi din personal contractual- polițist local în funcționar public un individ fără să treacă prin probele (de cultură general-juridică și de condiție fizică în primul rând) și procedurile administrative pe care le presupune o asemenea demnitate (purtarea unei uniforme a statului să zicem că e cea mai evidentă), e ca și cum ai face dintr-o femeie de serviciu ministru al mediului… motivându-ți recomandarea  prin argumentul că știe să măture.
Pentru că asta știu să facă oamenii ăștia de-i vedeți în poză: să măture acasă la domnul Toma.
Iată, de exemplu, ce pot ști la proba scrisă:

…cea sportivă nici măcar nemaiținându-se… iar interviul fiind o glumă proastă:

…se arată într-o sesizare remisă de către un funcționar cu funcție de răspundere din cadrul Poliției Locale tuturor instituțiilor abilitate… și, nici până azi, nebăgată în seamă. Și problema nu e că „au avansat cei 7” ( era să zicem cei 7 pitici ai lui Toma), ci maniera ilegală, de-a dreptul penală,  prin care s-a procedat de către administrația locală care-i păstorește și la recomandările domnului Toma.
Vorba unui avocat apolitic: „Dragnea face pușcărie pentru mult mai puțin decât ce-i aici!” (L.V.)

Abia în 15 aprilie, Primăria Arad transmitea materialele ședinței CLM, printre care și un proiect de hotărâre care ne-a captat atenția și anume „Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei, a statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad”, adică asta:

PH din 15-04-2020 Nr. 152 M… by Lucian Valeriu on Scribd

În aceeași zi, imediat după ce s-a încheiat ședința de Consiliu Local, tot Primăria Arad a transmis un comunicat de presă prin care ne anunța cum proiectul de hotărâre privind reorganizarea Poliției Locale a fost adoptat cu unanimitate de voturi (comunicatul integral se poate citi la finalul acestui articol).

„Ce atâta grabă?”- ne-am întrebat atunci, retoric-instant, intuind că în spatele acestei reorganizări pe muchia încheierii stării de urgență ( ca moment ales pentru acest tip de decizii) cu siguranță sunt alte scopuri și alte interese. Și nu ne-am înșelat doar că, acest tip de documentare, despre o structură care nu e nici poliție, nici partid, ci o combinație diabolică între cele două, nu poate fi făcută prea ușor nici în condiții normale, darămite în pandemie când nici pereții nu respiră.

Între timp însă, a ieșit la iveală un document înregistrat (și) la Primăria Arad, din care reiese, dacă îl citești în cheia care trebuie, exact faptul că, Poliția Locală Arad este la un pas de implozie – acesta fiind primul incident care ne-a determinat să insistăm pe ideea că sigur e altceva în spatele acestei reorganizări subite. Vorbim despre incidentul prezentat pe larg în articolul „Șantaj, abuz în serviciu și amenințări cu PUȘCĂRIA în biroul principal al Instituției Prefectului. STOIAN către un POLIȚIST LOCAL: „Doar un tefefon dau din poziția pe care o dețin și vei fi legat până deseară!” și urmat de avertizarea în interes public din episodul cu externalizarea serviciilor de pază pentru patru obiective

Am lecturat de vreo zece ori proiectul de hotărâre (făcut public… suspect de detaliat în comparație cu altele) ca să înțelegem care-i miza. Nu am omis din acest circuit informațional de tip puzzle nici faptul că, la conducerea Poliției Locale Arad, a descălecat, direct descoperit, un acoperit până atunci iar această descălecare din SRI pe scaunul de șef al Poliției Locale Arad a fost una pe metodă securistă, silențioasă și bruscă, aproape ilegală dacă luăm în considerare faptul că, la data depunerii dosarului de candidat pentru funcția ( scoasă la „concurs”… hahaha, concurs pentru fraieri și de ochii lumii, celălalt înscris în cursă, abandonând-o subit) de Șef Poliția Locală Arad, Adrian Toma era ofițer activ SRI, încă nedemisionat, nepensionat sau cum o fi statutul său ( că doar n-o să ne răspundă SRI-ul pe Legea 544 la asemenea întrebări, vreodată-niciodată). Toată lumea știe, toată lumea vorbește prin semne despre asta ( cu voce tare n-are nimeni curajul), se mai scrie pe câte-un șervețel care apoi se-nghite și cam atât. Mai mult, pe-un șervețel am citit ceva indescifrabil, care insinua că Adrian Toma nu prea ar (mai)  îndeplini condițiile să ocupe această funcție pentru că nu a urmat un program de formare inițială, organizat într-o instituție de învățământ din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, ceva de genul unui curs de management de 30 de ore și un program de formare inițială cu o durată de minim 3 luni, organizat într-o instituție de învățământ din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, pe care, chiar dacă provine din SRI, tot era obligat să-l facă în termen de cel mult 1 an de la ocuparea funcției și să obțină un certificat de atestare ca să poată ocupa legal funcția în cadrul Poliției Locale, conform legii de organizare și funcționare a acestei politic înființate structuri. Și, chiar dacă „și-a propus brusc” să-l urmeze după ce trece nebunia și încetează și starea de alertă, tot nu ar avea nicio relevanță conform legii. Bine că n-am uitat de tot informația asta că în acest puzzle are și ea rolul ei.

E evident că nu poate fi nimeni atât de naiv să creadă că orice se întâmplă la Poliția Locală Arad nu are legătură și cu șeful instituției sau că acesta acceptă orice i-ar impune administrația locală căreia i se subordonează ( pentru că, legal i se subordonează juridic și financiar, iar ilegal i se subordonează pe linie de partid, pe linie de interese și de gașcă). Cum directorul Adrian Toma a apărut menționat în documentul-plângere la adresa prefectului Stoian ca participant la acel incident, un participant prea tăcut în context, când orice șef, al oricărei instituții și-ar fi apărat subordonatul direct, mai ales atunci când unul ca Stoian ( care, instituțional și legal, nu are nicio treabă cu activitatea Poliției Locale, doar primarul ar putea face asta)  îl amenință și-i cere demisia, am avut tabloul clar și logic pentru ceea ce stă de fapt în spatele acelui proiect de hotărâre, între timp adoptat și de ce a fost „atâta grabă”.

Astfel, am re-recitit în această cheie „reorganizarea Poliției Locale Arad” inițiată și adoptată pe timp de stare de urgență când nu prea aveai cum schimba decizia sau să te opui. Descifrabil din cosmos, și pe bagabonțește dar și strategic-securistic,  se traduce cam așa: vrei să scapi de niște șefuleți din Poliția Locală, dar nu prea ai cum –  legal, nu poți s-o faci peste noapte că trebuie să urmezi niște proceduri care durează și lasă „urme materiale” ( rapoarte, explicații scrise, ai nevoie de probe solide că au făcut prostii etc, deci e greu); neoficial, încerci să-i intimidezi prin amenințări și faze de genul celor descrise în episodul <Șantaj, abuz în serviciu și amenințări cu PUȘCĂRIA în biroul principal al Instituției Prefectului. STOIAN către un POLIȚIST LOCAL: „Doar un tefefon dau din poziția pe care o dețin și vei fi legat până deseară!”>, mizând că vor ceda și vor pleca singuri, băgând capul în pene ca struțul și ai rezolvat „amiabil” mizeria. Surpriza vine atunci când „șefuleții de care vrei să scapi” nu-s chiar fraierii pe care-i credeai tu, nu-s nici fricoși, nici dispuși s-o ia la fugă când zbiară prefectul la ei. Atunci, ce faci? Păi, faci ce ai fost învățat să faci – adaptezi sau schimbi strategia. În cazul nostru, devine tot mai evident că nu-i poți da afară și nu pleacă singuri deci, convenabil, reorganizezi Poliția Locală! Și, cum o reorganizezi astfel încât să ducă la același rezultat dar pe o cale aparent legală? Înființezi în cadrul Poliției Locale departamente similare, cu aceleași atribuții, profitând de bla-bla-urile cu starea de urgență și numești în fruntea lor șefii care-ți convin, păstrezi „șefuleții de care vrei să scapi” în departamentele existente și, nu după multă vreme ( probabil tot printr-o hotărâre de Consiliu Local care va urma), îți dai seama, la fel de brusc, că ai două departamente identice, faci un referat de necesitate că doar te pricepi la „motive temeinice de desființare” la fel de bine cum te pricepi la „motive temeinice de înființare” ( plus că te ajută și că pandemia a dispărut în ceața uitării) și, din două, (re)faci unul singur dar păstrezi șeful care-ți convine ție sau „găștii”. Așa ai scăpat de „șefuleții de care vrei să scapi” , plus că nu se prinde nimeni. Mai mult, externalizarea serviciilor de pază contribuie și ea la o eventuală desființare a Serviciului Pază Bunuri și Valori, că doar și-a dovedit inutilitatea. E simplu, nu?

ORGANIGRAMA PROPUSĂ și APROBATĂ- 

pe care, dacă o vizualizezi atent, îți faci harta epurărilor din instituție: se desființează postul de director adjunct, ceea ce se traduce prin „rămâne Toma singur” și toți șefii de compartimente vor fi la cheremul toanelor lui că-i vor fi subordonați direct. Serviciile/ compartimentele dublate, se vor comasa și va decide Toma care dintre cei doi șefi va rămâne pe funcție și, hai, ghiciți, că nu-i greu, care va pleca și care va rămâne. În departamentele nou-înființate este transferat personal din cadrul Primăriei, că doar avem de unde și angajări noi nu se fac. Evident, punctele cheie, nu e greu de intuit, vor fi la Achiziții ( că pe aici circulă banii), Compartimentul Control și Evidență Documente Interne ( ca să nu mai ajungă chiar toată corespondența la primar, sau de ce?) și cel de monitorizare ( unde intră supravegherea, că doar șeful trebuie să știe tot ce mișcă prin oraș, să fie informat, că nu se știe când este nevoie de aceste informații).

În ce mă privește, cum n-am uitat de informația de pe șervețelul înghițit de mult cum că șeful Poliției Locale nu are certificatul obligatoriu la dosar și din intenția de a verifica legal și transparent dacă are sau nu are, am transmis către Agenția Națională a Funcționarilor Publici o solicitare, în baza Legii 544 privind liberul acces la informațiile publice ( deși știam că nu voi primi niciun răspuns edificator), prin care să ne comunice 1) dacă Directorul General al Direcției Generale Poliția Locală Arad (care ocupă o funcție publică), domnul Toma Adrian a urmat un program de formare inițială, organizat într-o instituție de învățământ din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, cu o durată de minim 3 luni precum și un curs de management de 30 de ore, astfel cum prevede art. 18 din Legea 155/2010 coroborat cu art.11 alin. 3 și 4 din HG. Nr.1332/2010 și 2) dacă la dosarul profesional al Directorului General al Direcției Generale Poliția Locală Arad (care ocupă o funcție publică), domnul Toma Adrian, există atașat certificatul de absolvire care atestă faptul că a urmat un program de formare inițială, necesar în baza legii pentru ocuparea acestei funcții. Evident, răspunsul acestei Agenții este, pe scurt, că nu-i permite legea să ne furnizeze aceste informații și alte bla-bla-uri și, vorba unui jurnalist mai vulpe decât mine, „dracu te-o pus să acționezi deontologic în subiecte cu securiști și despre securiști, numai să ai motive să-njuri și să-i pui în gardă că urmează un articol despre ei” (ocazie cu care, am descoperit o altă lege mizerabilă, despre care nu a vorbit nimeni niciodată, dată exclusiv în scopul de a proteja toți funcționarii publici angajați de „gașca de partid” în țara asta, oricare-ar fi gașca și oricare-ar fi partidul, funcționari făcuți peste noapte, despre care nu avem voie să aflăm nici dacă au terminat liceul că e secret din dosarul profesional!).

Și, pentru că merită lectura unui text oficial „prea roz și prea pozitiv” pentru o reglare de conturi în toată regula, dar și pentru că am precizat de la-nceput că atașez comunicatul de „după victoria din CLM”, mai jos regăsiți  COMUNICATUL integral ( 15 aprilie 2020, ora 20.13):

Unanimitate de voturi pentru reorganizarea Poliției Locale

În contextul cerințelor operaționale crescute de ordine publică și circulație a persoanelor generate de starea de urgență, Direcția Generală Poliția Locală accelerează programul de amplificare a prezenței pe străzile Municipiului Arad, inițiat în cursul anului 2019.

Astfel, în cursul ședinței CLM Arad din 15.04.2020, aleșii locali au votat în unanimitate o nouă reorganizare a poliției locale, prin care 12 funcții au fost transferate dinspre activități preponderent de birou către serviciile de ordine publică și circulație. Ca urmare a acestei noi etape de reorganizare, serviciile ce funcționează exclusiv în contact direct cu cetățenii reprezintă peste 75% din organigrama DGPL.

Această creștere etapizată a ponderii serviciilor operative, pe parcursul ultimilor doi ani, a fost susținută și de dispoziția Primarului Municipiului Arad prin care, pe durata stării de urgență, personalul structurilor de protecția mediului, disciplina în construcții, control comercial, supraveghere comunitară și pază obiective susține în teren serviciile de ordine publică ale DGPL care acționează împreună cu Poliția Română, Jandarmeria Română și MapN.

Drept urmare, deși dispune de doar aproximativ 150 de angajați, în perioada martie-aprilie 2020, Direcția Generală Poliția Locală a utilizat în mod continuu cca. 120 dintre aceștia în ture de 12 ore, pentru asigurarea non-stop a coborârilor de pe autostradă, paza neîntreruptă a trei centre de carantină și a noului centru destinat oamenilor străzii, verificarea zilnică a persoanelor aflate în autoizolare și a domiciliilor persoanelor infectate, prezența în filtrele organizate de Poliția Română
în municipiu și patrularea cartierelor arădene.

După finalizarea crizei cauzate de noul coronavirus, DGPL va continua eficientizarea funcționării curente, prin automatizarea unor fluxuri de date, extinderea utilizării echipamentelor [email protected] în teren și eliminarea unor activități cronofage. În final, funcțiile din teren create prin redistribuirea unor funcționari din sediul central și dispecerat se vor concretiza în alocarea permanentă a unor polițiști locali pentru fiecare cartier arădean. În acest fel, Primăria Municipiului Arad va veni în întâmpinarea solicitărilor exprimate de contribuabili privind asignarea unor polițiști locali familiarizați cu problemele diverselor zone, în afara echipajelor mobile ce parcurg orașul 24/24.”

Probabil, epopeea Poliția Locală, va urma…

Articole asociate:

INTEGRITATE – numele tău e DERIZORIU! Primăria Arad și-a EXTERNALIZAT serviciul de PAZĂ a patru obiective-cheie unei firme obscure din satul Rușii-Munți (Județul Mureș), controlată de un consilier local PNL pensionar, contra 440.000 de EURO pe an… în condițiile în care are 200 de POLIȚIȘTI LOCALI care-și dau cu capul de pereți

Șantaj, abuz în serviciu și amenințări cu PUȘCĂRIA în biroul principal al Instituției Prefectului. STOIAN către un POLIȚIST LOCAL: „Doar un tefefon dau din poziția pe care o dețin și vei fi legat până deseară!”

Lucian Valeriu Sasha Romanov, 10 iunie 2020 9:58

pla1-1plaadrian-tomaPLA2pla1politisti-localiorganigrama_PMA2020politia-locala-2Politia-locala-1