În contextul închiderii unităţilor de învăţământ pentru o anumită perioadă, C.J.R.A.E. Arad rămâne partener pentru activități educaționale ÎN MEDIUL ONLINE

cjrae colaj
Distribuie:

 

În contextul închiderii unităţilor de învăţământ pentru o anumită perioadă, noi, profesorii consilieri şcolari şi profesorii logopezi din Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Arad CJRAE Arad, vă propunem să priviţi şi partea pozitivă a acestei situaţii: în tumultul vieţii cotidiene, ne plângem adeseori că nu avem timp unii pentru alţii, sau nici chiar pentru noi. Această provocare ne forţează să încetinim viaţa noastră, să petrecem timp cu copiii noștri. Să încercăm, aşadar, să privim această situaţie ca pe o oportunitate de a clădi sau reclădi relaţia dintre părinţi și copii. 

Suntem prezenți și alături de dumneavoastră în mediul online, acum.   

Printre ultimele activități, înainte de a se decide închiderea unităților de învățământ, a fost și activitatea desfășurată în Finlanda la Departamentul de Educație al municipalității Turku. 7 cadre didactice de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Arad au participat în perioada 9-13 martie 2020, la activitățile din cadrul proiectului de parteneriat strategic Erasmus+ „Development of Support Guidance System For Emotional And Physical Inclusive Education For School”, proiect coordonat de către Departamentul de Educație din Jelgava (Letonia), unde  C.J.R.A.E. Arad are calitatea de partener.     

Echipa arădeană, formată din profesori consilieri școlari și profesori logopezi, a lucrat împreună cu psihologi, logopezi, asistenți sociali, profesori de sprijin din Letonia și Finlanda în vederea dezvoltării capacității de construire a unui sistem care să îmbunătățirea dimensiunea incluzivă în școli. 

Sistemul de suport psihoeducațional din Finlanda este finanțat din fondurile publice și este bine organizat, cuprinzând specialiști ca psihologi, consilieri, logopezi, asistenți medicali, tutori, asistenți la clasă.

Din discuțiile purtate cu participanții, aceștia punctează câteva aspecte  pe care factorii educaționali din România trebuie să le aibă în vedere pentru a realiza un învățământ românesc de calitate: 

– finlandezii au reușit să implementeze în școli un sistem în care meritocrația creată artificial este aproape inexistentă; cum? simplu…. NU se promovează competiția cu orice preț, ci cooperarea și flexibilitatea;  nu se lasă loc violenței, respingerii, bullying-ului… se crează programe individualizate pentru fiecare beneficiar direct al educației;  

– cooperarea între diferitele categorii de specialiști și cadrele didactice este rețeta oferirii unui suport real pentru elevi. Asigurarea comfortului spațial și psihologic trebuie să fie obiective centrale ale sistemului de suport psihoeducațional în școli.

– realizarea unor analize serioase privind nevoile elevilor, părinților acestora toate ancorate cu nevoile de forță de muncă ale comunității și finanțarea  școlilor în funcție de aceste nevoi;

– crearea unui mediu prietenos în școli și grădinițe, adaptarea programei școlare în funcție de nevoile elevului, alocarea unui număr mărit de activități de tip nonformal, outdoor;

Atunci când contextul actual o va permite, participanții la acest proiect vor realiza work-shopuri locale și vor crea un  ghid cu măsuri de implementare a bunelor practici în școli. 

***

Până atunci, având în vedere situația actuală, toată echipa din cadrul CJRAE Arad vă așteaptă în mediul online

unde vă oferim sugestii pentru a trece cu bine şi cu mult curaj peste această provocare din viața noastră, pentru a ne menține echilibrul psihic, pentru a avea grijă de sănătatea noastră, vă vom răspunde la întrebări legate de petrecerea timpului liber în mod eficient, vă propunem jocuri pentru copiii dumneavoastră. 

Echipa CJRAE Arad este prezentă alături de voi pentru a vă oferi consiliere, asistență psihopedagogică, idei pentru menținerea achizițiilor din timpul terapiei logopedice, răspunsuri și susținere emoțională.

Toți cei interesați ne pot scrie pe pagina de facebook a CJRAE Arad (CjraeArad) sau pe  e-mail [email protected] și în cel mai scurt timp vor fi contactați de un profesor consilier școlar/profesor logoped!

Deviza noastră în aceste momente este ,,Avem obligația morală de a transmite informații utile și mai ales reale!”

 

 

Categorie: Știri
Etichete: CJRAE Arad, Erasmus+ „Development of Support Guidance System For Emotional And Physical Inclusive Education For School”, stiri arad
Distribuie:
Articolul anterior
Dacă ne intră ORAȘUL ÎN CARANTINĂ, nu pe „REȚELE ale solidarității între politicieni” contați, ci pe OAMENI ca ăștia, care fac pentru semenii lor CEVA CONCRET, ACUM, CÂND AU NEVOIE!
Articolul următor
Vin și VEȘTI BUNE: Ovidiu Hațegan a fost testat negativ de Covid-19, după ce a arbitrat BOMBA BIOLOGICĂ Valencia – Atalanta. La fel și colegii săi de la Suceava!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie