INTERMED UTILAJ – una dintre firmele care căpușează bugetul, drumurile și siguranța întregului județ dintr-un apartament din Micălaca. Astăzi – exemplul Dealul Viilor [GALERIE FOTO]

intermed utilaj
Distribuie:

 

SC INTERMED UTILAJ SRL este o firmă de apartament din Micălaca (mai exact Strada Mioritei, nr.37, BL.176, APT.1) de care nu prea auzit foarte multă lume – deși exact respectiva „foarte multă lume” se folosește, circulă și plătește taxe pe(ntru) drumurile publice construite sau reabilitate de aceasta. Așa că dacă nu vă spun mai nimic numele (milionarilor din bani publici) Valeria și Nicolae Popovici, nu dați vina pe ignoranța dumneavoastră, ci pe lipsa de transparență aproape de opacitate a – în primul rând – autorităților în ceea ce privește regimul de atribuire a unor lucrări de o uriașă importanță pentru viața comunității.
Drumurile fiind „Numărul 1” în materie de subiecte fierbinți pe agenda oricărui organ de presă (pentru că sunt, din punct de vedere edilitar și al siguranței populației, drama numărul 1 a societății și nerealizarea numărul 1 a adminstrațiilor locale și centrale), noi credem că orice contract semnat între Consiliul Județean – finanțatorul, din banii publci, al lucrării publice – și constructor, vizând reabilitarea / construcția oricărui drum, ar trebui să fie subiect de conferință de presă detaliată și „vedetă” de prima pagină în oricare ziar și pe orice post. Reabilitarea unor kilometri de drum important (și toate drumurile sunt importante!) n-ar trebui să se limiteze la anunțul (discret, de cele mai multe ori) privitor la începerea și terminarea lucrărilor – ci ar trebui urmărite… bordură cu bordură, roată cu roată și accident cu accident, de-a lungul garanției sale.

Pentru că despre asta este vorba în ceea ce privește aproape orice drum din județul ăsta (și în articolul de față): despre nerespectarea mai tuturor clauzelor din  contractul firmei beneficiare cu finanțatorul – de la cantitatea de material  declarat, trecând la calitatea acestuia, apoi la metodologia de turnare a asfaltului, la utilajele folosite de muncitori necalificați – pe scurt și pe înțelesul rechinilor, despre bani!
DESPRE FOARTE MULȚI BANI.

Să vedem de ce este opacă firma INTERMED UTILAJ –

notând că pe interet, pentru cunoscători, este, totuși, relativ vizibilă… dacă știi să dai căutare „Popovici intermed utilaj”. Dar cine să știe să caute „Popovici intermed utilaj” pe net… să fim serioși… dacă însele autoritățile publice nu au niciun interes să promoveze firma care execută drumurile județene?(!)
Conform ultimelor informații financiare şi fiscale de pe acest internet vast și anonim, deci, actualizate la data 31/12/2015 (nota bene: 2016 a fost un an și mai prolific pentru contracte!), SC INTERMED UTILAJ SRL este în funcțiune din 11.05.2004 și are ca ativitate de bază  „lucrări de construcţii a drumurilor si autostrăzilor” – Cod caen:4211. Are 44 de angajați și lucrează cu utilaje închiriate (știm și care-i filiera acestora, dar lăsăm acest aspect pentru episodul următor). Cu un capital subscris de 90.000 ron, firma din Micălaca a avut o cifră de afaceri la data 31/12/2015 de 23.783.680 ron și un profit declarat, la aceeași dată, de 2.736.324 ron.
INTERMED UTILAJ este campioană la făcut bani din piatră seacă. Cel puțin în ultimii 4 ani – când a crescut de la o cifră de afaceri de 6 milioane de lei (în 2012) la 24 de milioane de lei (în 2015) și de la un profit de 178.000 de lei (2012) la unul de 2, 7 milioane de lei (în 2016). Se poate urmări, în grupajul printat de noi de pe site-urile care monitorizează datele publice ale firmelor, toată evoluția SRL-ului… sunt cifre de clasament internațional demne de comparații cu Elveția – dacă în spate nu s-ar afla multă „zgură”… impostură, corupție… deci bani murdari.

Firma INTERMED UTILAJ este opacă și nu apare în știri sau alte articole de presă pentru că discutăm despre bani mulți, majoritatea murdari – iar unde bani mulți și murdari sunt… multă tăcere este!

Schema deja „clasică” după care se obțin acești bani este LICITAREA UNUI PREȚ MULT SUB PREȚUL REAL URMATĂ DE APROBAREA UNOR ACTE ADIȚIONALE CARE DUC PREȚUL PESTE VALOAREA LUCRĂRII este

o speculație aparent simplă și cunoscută de toată lumea, partea complicată din ea fiind tocmai cea ascunsă: cum faci ca adiționalele să ți se aprobe, iar facturile ce derivă din ele să ți se plătească?… ACTELE ADIȚIONALE FIIND PARTEA NESIMȚITĂ A PROBLEMEI.
Păi… trebuie să fii din FAMILIE. Familia Popovici, de exemplu, practică prețuri de licitație mult sub valoarea lucrării: un kilometru de drum, perfect executat și în conformitate cu normele, costând  100.000 de euro, trei licitatori propunând, să zicem, 83.000 – 85.000 de euro pe kilometru (diferența fiind dată de faptul că dețin utilaje proprii, posedă mână de lucru calificată sau costul cu carburanții este diminuat de distanța de la parcul auto până la lucrare), INTERMED-ul din Micălaca licitează 65.000… o sumă realmente mincinoasă – ipocrită și coruptă în egală măsură.
E ca și cum un meșter ți-ar propune să îți renoveze apartamentul cu o jumătate din suma reală de pe piață – mai mică decât cea ce care un bun prieten ți-ar cere-o pe materiale și înlocuirea sculelor uzate. Tu (autoritatea care comandă și dă banii) știi că ceva care costă la producător 2000 de euro, nu are cum să fie vândut cu 1200 de euro decât dacă marfa e furată, de contrabandă, de calitate proastă sau (cel mai important „sau”) ești corupt – esența „afacerii” fiind că faci jumi-juma cu dealerul: ai și tu 400 din ăia 800 murdari. Dacă lucrarea e pentru propria ta casă, n-o faci (decât dacă ești extrem de prost) –  dacă lucrarea e publică, iar tu ești administratorul vremelnic (și te doare fix în bască de drumul Ineu – Dealul Viilor, să zicem) al acestui proces – o faci. Te scoți cu propoziția „se licitează pe SEAP”, dai vina pe București și pe legislație și this is (sh)it…
Să recapitulăm: dacă lictezi 65.000 de euro (sau 45.000 – cum am auzit una…) pentru o lucrare de 100.000 de euro, ori ești prost, ori ești hoț de asfalt, ori ești evazionist, ori ești geniu.

Datele financiare ale INTERMED UTILAJ arată că familia Popovici nu e proastă… dar nici nu-i vreun „cuplu Einstein” al economiei de piață.

Să luăm ca prim exemplu drumul „atât util, cât și turistic”, Dealul Viilor – Șilindia (DC 29)

Acum un an (mai exact pe 7 decembrie, 2015), în presa locală apărea următoare știre însoțită de fotografii exemplificatoare (în galerie, primele patru poze):

«
Săptămâna trecută au început lucrările de asfaltare a drumului DC 29, mai precis drumul care leagă orașul Ineu de comuna Șilindia, drum care până acum era greu accesibil mașinilor. Astfel, această rută, devine accesibilă celor care vor să meargă în direcția Satu Mic – Șilindia – Târnova. Acest drum va duce la o mai bună accesibilitate la Dealul Viilor, fiind destinat atât ca scop util dar și turistic.

„Drumul care asfaltează Dealul Viilor va fi realizat cu fonduri obținute de la Consiliul Județean Arad. Porțiunea de 1.5 km de drum asfaltat, cu rigole, va costa 500.000 de lei și sperăm ca până la sfârșitul săptămânii să-l putem da în folosință” a declarat primarul orașului Ineu, Călin Abrudan.
Astfel, odată cu finalizarea acestui drum, orașul Ineu va fi legat de comuna Șilindia cu un drum mai scurt cu 10 km decât cel uzual, primarul Călin Abrudan spunând că acest drum fiind turistic este potrivit autovehiculelor mici, nefiind indicat autovehiculelor cu tonajul mare.» (Sursa – inclusiv primele 4 poze – livearad.ro)

Ei bine, drumul a fost dat, de atunci, în folosință… doar că nu leagă nimic de nimic, iar la un an de zile de la… nicio inaugurare, este praf, plin de gropi – unele peticite, altele nu… cele mai multe în curs de formare, nici urmă de rigole. Am fost pe acel drum și am vrut să ajungem pe „scurtătura Popovici” la Șilindia. A rezultat… galeria foto pe care o puteți urmări în cele ce urmează articolului… sau puteți să vă convingeți singuri (pentru amatorii de peisaje în care dezolantul indus de om se mixează cu splendoarea sălbatică e un spectacol de-a dreptul poetic). Se poate urmări „ochiometric” lucrarea lui Popovici: a mers pe șes cu un strat de asfalt până la ieșirea din sat, unde drumul face o pantă abruptă, coborând într-o vale. Acolo s-a oprit… deși, conform știrii (și contracutului), trebuia să dea în Șilindia și de acolo la Târnova. La niciun an de la execuție, stratul asfaltic de pe drumul, deci, incomplet, prezintă cratere „Arad – Șiria Style”, din loc în loc e cârpit – după o selecție care ne scapă total – și este, practic, un pericol public. Nu mai punem că imediat după valea rămasă neasfaltată, o investiție constând într-un colmpex turistic așteaptă – în zadar – să fie vizitată și de alte mijloace de locomoție decât cu mașini 4 x 4 sau la pas.

Pe „lista neagră” a drumurilor executate de INTERMED UTILAJ se mai află drumurile județene și comunale din Cărand, Fântânele, Chișineu Criș, Curtici, Sântana, Șimand, Ineu, Pâcota, Târnova, Tauț, Sebiș. Vom reveni cu detalii despre fiecare.

 

Categorie: Investigații
Etichete: drum judetean, Ineu - Valea Mare, INTERMED UTILAJ, Valeria și Nicolae Popovici
Distribuie:
Articolul anterior
[CRONICĂ DE TEATRU] Iubirea la oameni (Din viața în pragul iernii și în așteptarea verii) – un spectacol elaborat cu profesionalism dar lipsit de inventivitate și de emoție
Articolul următor
Selfie
Bagă un „16”

5 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

florina ionescu

Managerul Spitalului Județean Arad, Florina Ionescu, la 12 zile (!) de când a văzut filmarea care dovedește o șpagă dată unuia dintre subordonații săi:„Azi am demarat o anchetă internă, pentru că nu aveam cunoștință de ce se întâmplă și abia azi am aflat”

  „Bubele” Spitalului Județean Arad s-au spart, în sfârșit, la nivel național. De fiecare dată, fără nicio excepție, oricare ar fi fost subiectul abordat de acest ziar, despre neregulile, mizeriile,…