CULTURĂ

[JOI la FILARMONICĂ] Dirijorul galez Jonathan Mann și pianistul italian Emilio Aversano se reîntorc la Arad cu un repertoriu de secol XIX

 

 

[COMUNICAT DE PRESĂ – FILARMONICA DE STAT ARAD]

 

După un memorabil medalion Franz Schubert, programat în luna Februarie în calendarul Filarmonicii, dirijorul galez Jonathan Mann și pianistul italian Emilio Aversano se reîntorc la Arad la finalul acestei luni, cu un repertoriu de secol XIX.

Capodopere care revin cu regularitate în programul orchestrei simfonice pot fi reascultate în concertul din seara de 29 Noiembrie 2018, la ora 19.00, publicul fiind așteptat la o întâlnire cu trei dintre cele mai ilustrative partituri din istoria muzicii romantice.

Reprezentative pentru literatura germană, rusă și cehă, Uvertura academica de Johannes Brahms, Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră de Piotr Ilici Ceaikovksi și Simfonia a IX-a Din lumea nouă de Antonin Dvorak conturează una dintre cele mai promițătoare seri de audiție ale stagiunii, închegând un complex sonor din care nu lipsesc nuanțele academismului, virtuozitatea și tehnica orchestrală, sau expresivitatea și grandoarea romantică.

Johathan Mann este unul dintre cei mai apreciați muzicieni din Țara Galilor, fiind numit recent în postul de dirijor, alături de Sir Charles Mackerras, la Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance din Londra.

Câștigător al ediției din 2015 a Concursului internațional de dirijat Jeunesses Musicales București, a primit premiul orchestrei Filarmonicii George Enescu și un premiu special al juriului care a condus la debutul său în Polonia, în anul 2016. Ca fondator și director muzical al orchestrei Cardiff Sinfonietta, a supravegheat evoluția ansamblului pe o perioadă de 11 ani. Orchestra a înregistrat pentru BBC și S4C și a colaborat cu soliști precum Nicola Benedetti, Benjamin Grosvenor, Sunwook Kim și Dennis O’ Neill.

Invitat al unor Festivaluri sau Asociații de prestigiu, precum Seratele Muzicale din Milano (unde a cântat alături de  I Cameristi del Maggio Musicale Fiorentine), Amici della musica din Palermo, Ravello Festival, Teatro Politeama din Catanzaro (ca solist alături de Cameristi della Scala din Milano),  Emilio Aversano a promovat un gen interpretativ de tradiție, “maratonul pianistic “, interpretând în aceeași seară patru concerte cu acompaniament de orchestră, în Sala Institutului Italian de Cultură din Budapesta, în Goldener Saal der Musikverein din Viena, cu MAV orchestra din Budapesta, sau în Sala Verdi a Conservatorului din Milano și la Gewandhaus din Leipzig, acompaniat de orchestra Filarmonicii din Bacău, dirijată de Ovidiu Bălan. Preluat live, pe un dublu CD, de Casa de discuri Amadeus, concertul s-a bucurat de o atenție specială din partea criticii de specialitate, fiind apreciat într-un articol semnat de renumitul critic și muzicolog Quirino Principe, în cotidianul Il Sole 24 ore („La maratona di Aversano è Forte”).

În anul 2018 a apărut pentru prima oară la Teatro alla Scala din Milano, ca interpret al Cvintetului cu pian de Antonin Dvorak,  alături de ansamblul de cvartet al teatrului.

Gian Mario Benzing a consemnat marele succes al evenimentului în paginile naționale ale cotidianului Corriere della Sera.

Printre formatorii săi se numără celebrul pianist Aldo Ciccolini.

 

Critic Arad, 27 noiembrie 2018 8:19

afis-29-noi-2018-WEB