Locuitorii cartierului GAI solicită Primăriei MODIFICAREA P.H. privind stabilirea criteriilor de zonare și încadrarea străzilor situate în zonele de impozitare delimitate

cartier gai
Distribuie:

 

Locuitorii cartierului Gai solicită primăriei modificarea proiectului de hotărâre privind stabilirea criteriilor de zonare și încadrarea străzilor situate în municipiul Arad în zonele de impozitare delimitate. Aceștia au depus o solicitare scrisă la registratura primăriei prin care evidențiază 27 de motive concrete pentru care străzile pe care locuiesc nu îndeplinesc condițiile de zonificare propuse de administrație.

Către Primăria Municipiului Arad,
În atenția Primarului Municipiului Arad, Călin Bibarț / Consiliul Local Municipal
ASOCIAȚIA GAI CARTIERUL NOSTRU, prin prezenta solicităm modificarea proiectului de hotărâre cu următorul obiect – stabilirea criteriilor de zonare și încadrarea străzilor situate în municipiul Arad în zonele de impozitare delimitate, în condițiile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Observații ce contravin zonificării propuse prin proiectul 540 din 05.11.2021, din inițiativa Primarului Municipiului Arad:
1. Accesul traficului greu în cartier, pe străzile Ștefan Tenețchi și Tribunul Corcheș;
2. Lipsa semafoarelor și a trecerilor de pietoni pe străzile Ștefan Tenețchi și Tribunul Corcheș;
3. Poluarea exagerată de tip fonic, vizual și cu noxe a cartierului din cauza traficului greu de pe străzile Ștefan Tenețchi și Tribunul
Corcheș;
4. Instalația de canalizare, atât menajeră cât și pluvială, din întregul cartier, sunt executate defectuos;
5. Starea deplorabilă și degradată a mixturii asfaltice la nivelul trotuarului și carosabilului;
6. Lipsa trotuarelor (străzile Grozăvești, Câmpurilor, etc.);
7. Transportul în comun este deficitar la nivel de cartier, existând cetățeni ce trebuie să parcurgă 1.6 km, aproximativ 20 minute, până la prima stație de tramvai. Prezența tramvaielor se face la un interval de timp foarte mare;
8. Absența spațiilor verzi amenajate;
9. Absența locurilor de joacă pentru copii, având în vedere că la nivel de cartier sunt peste 200 de copii și singura zonă amenajată conține două leagăne și două tobogane, poze anexate;
10. Absența unui teren de sport (fotbal, baschet, tenis) din cartier;
11. Absența unui centru socio-cultural, în cartier;
12. Starea deplorabilă a echipamentelor de joacă din incinta școlii și a grădinițelor;
13. Nefinalizarea lucrărilor de infrastructură, accesele pe proprietăți nefiind executate de către cei responsabili, rezolvarea acestei
probleme rămânând la latitudinea fiecărui cetățean, dar doar cu autorizație de construire, eliberată de Primăria Municipiului Arad, ce nu poate fi obținută, aceștia nefiind proprietari;
14. Lipsa supraveghere video în zonele cheie ale cartierului;
15. Absența Poliției Locale în cartier;
16. Iluminat public deficitar;
17. Lipsa totală a punctelor de colectare a deșeurilor reciclabile;
18. Lipsa totală a coșurilor de gunoi stradale;
19. Poluarea excesivă cu mirosuri de la Laguna 1, de lângă Mănăstirea Gai;
20. Canalul Ier, colmatat, poluat, cu creștere necontrolată a vegetației;
21. Nerespectarea de către prestatorii de servicii de transport, a traseelor stabilite prin contract, aceștia făcând uz de străzile
lăturalnice ale cartierului, evitând traficul greu de pe străzile Ștefan Tenetchi și Tribunul Corches;
22. Distanța față de Centrul Aradului (Primăria Municipiului Arad) 6,6 km din ultima stație de tramvai din cartier. Față de restul locuitorilor din municipiu, cetățenii cartierului Gai au de parcurs cea mai lungă distanță până la primărie. (sursa – google maps);
23. Pe lângă distanța mare față de Centru, accesul către acesta este îngreunat din cauza ambuteiajelor de la cele două treceri la nivel cu cale ferată, strada Poetului, respectiv Calea Aurel Vlaicu;
24. Condițiile precare de igiena și curățenie din cimitirul cartierului, precum și lipsa unei capele care să respecte normele și normativele în vigoare;
25. Distanța mare față de o farmacie (2,8 km – Fortuna);
26. Distanța mare față de un bancomat (2,8 km – Fortuna);
27. Singurul cartier alipit unei Zone Industriale.

Baza legislativă:
TITLUL IX – Impozite și taxe locale din Legea nr.227/2015 actualizata / CAPITOLUL I – Dispoziții generale
ART. 453 – Definiții
i). zone din cadrul localității – zone stabilite de consiliul local, în funcție de poziția terenului față de centrul localității, de rețelele edilitare, precum și de alte elemente specifice fiecărei unități administrativ-teritoriale, conform documentațiilor de amenajare a teritoriului și de urbanism, registrelor agricole, evidențelor specifice cadastrului imobiliar-edilitar sau altor evidențe agricole
sau cadastrale care pot afecta valoarea terenului.

Titlul IX din H.G. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare
9. (1) Consiliile locale adoptă hotărâri, potrivit art. 453 lit. i) din Codul fiscal, privind stabilirea unui număr de cel mult patru zone şi delimitarea acestora, în intravilanul unităţilor administrative-teritoriale, în funcţie de poziţia terenului faţă de centrul localităţii, de reţelele edilitare, precum şi de alte elemente specifice fiecărei unităţi administrativ- teritoriale, pe baza documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, a registrelor agricole, a evidenţelor specifice cadastrului imobiliar-edilitar sau a oricăror alte evidenţe agricole sau cadastrale. În cazul municipiului Bucureşti, hotărârea se adoptă de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Delimitarea zonelor se face astfel încât acestea să acopere integral suprafaţa intravilanului unităţii administrativ-teritoriale. În cazul în care în intravilan, în urma delimitării zonelor, sunt terenuri care nu au fost cuprinse în nicio zonă, acestea se
consideră a fi în zona A.

ART. 129. din O.U.G. 57/2019 – Atribuţiile consiliului local
(1) Consiliul local are iniţiativă şi hotărăşte, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care sunt date prin lege în competenţa altor autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale.
(2) Consiliul local exercită următoarele categorii de atribuţii:
b) atribuţii privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a comunei, oraşului sau municipiului;
(4) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (2) lit. b), consiliul local:
c) stabileşte şi aprobă impozitele şi taxele locale, în condiţiile legii;
(14) Consiliul local îndeplineşte orice alte atribuţii, în toate domeniile de interes local, cu excepţia celor date în mod expres în competenţa altor autorităţi publice, precum şi orice alte atribuţii stabilite prin lege.

ART. 136 din O.U.G. 57/2019 – Proiectele de hotărâri ale consiliului local
(1) Proiectele de hotărâri pot fi iniţiate de primar, de consilierii locali sau de cetăţeni. Elaborarea proiectelor se face de cei care le propun, cu sprijinul secretarului general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale şi al compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

ART. 139 din O.U.G. 57/2019 – Adoptarea hotărârilor consiliului local
(3) Se adoptă cu majoritatea absolută prevăzută la art. 5 lit. cc) a consilierilor locali în funcţie următoarele hotărâri ale consiliului local:
c) hotărârile prin care se stabilesc impozite şi taxe locale;

Având în vedere că:
În 12 noiembrie 1884 – Timișoara devenea primul oraș din Europa cu străzile iluminate electric permanent,
În 1830 – Franța folosea pentru prima dată asfaltul pentru construcția de drumuri
În 1828 – în România, București a apărut primul sistem de canalizare menajer centralizat, considerăm că cele trei criterii de zonificare și impozitare, propuse (iluminat stradal, drum asfaltat și canalizare), ce reflectă normalitatea și nivelul de trai al secolului XXI, nu pot fi etalon pentru acest proiect de hotărâre.

În urma observațiilor enumerate mai sus și având la bază legislația în vigoare, propunem reanalizarea criteriilor de zonare/încadrare a străzilor situate în municipiul Arad, în zonele de impozitare delimitate și completarea acestora cu principii de clasificare care definesc fiecare cartier în parte, raportate la perioada în care trăim.

Asociația Gai Cartierul Nostru, vicepreședinte Gheorghe Finău

 

Categorie: Știri
Etichete: Asociația „Gai Cartierul Nostru”, cartier Gai, categorie strazi, impozite și taxe Arad, vicepreședinte Gheorghe Finău, zonare
Distribuie:
Articolul anterior
Un oltean ascuns de carantină într-o pensiune din Arad a fost dat pe mâna poliției de prostituata pe care „a uitat” s-o plătească
Articolul următor
Peste 60 de familii din zona străzii Tabacovici fac apel către consilierii locali să NU VOTEZE proiectul de hotărâre prin care li se respinge plângerea prealabilă formulată împotriva Planului Urbanistic care permite construirea de blocuri într-o zonă de case

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie