[Marți și Joi la FILARMONICĂ] Concert cameral și concert vocal simfonic [PROGRAM]

f8d7c93b 00af 4607 92fe 94f0631f7407
Distribuie:

 

[COMUNICAT DE PRESĂ – FILARMONICA DE STAT ARAD]

 

Marți 13 Noiembrie 2018 ora 19.00

Concert cameral

Soprana Mirela Cusursuz,  flautistul Constantin Talmaciu, organista Henriette Andrea Nagy,  alături de soliști ai ansamblului cameral al Filarmonicii de Stat Arad  – Florin Gherghel (vioară), Natalia Gorceacova (vioară), Doru Orban (violă), Anna Gaspar (violoncel), Romeo Sălăjan (contrabas) – vă invită  Marți 13 Noiembrie 2018, la ora 19.00, la Sinagoga neologă (str. Tribunul Dobra nr. 10), la o seară de muzică clasică.

Vivaldi, Bach, Händel sau Telemann revin în programul Filarmonicii, în selecția care cuprinde deopotrivă muzică laică și religioasă, sonate sau fragmente de oratorii, într-un  melanj de formule mici camerale, la care se adaugă ansamblul de coarde dirijat de Dorin Frandeș. Alături de capodopere ale muzicii baroce vor putea fi ascultate miniaturi celebre din literatura clasică sau romantică, precum Menuetul de Luigi Boccherini sau Canonul de Antonin Dvorak.

*****

Joi 15 Noiembrie 2018 ora 19.0

Concert vocal simfonic

Concertul pentru vioară și orchestră în mi minor de Felix Mendelssohn Bartholdy, una dintre partiturile aflate în topul preferințelor auditorilor din întreaga lume, focalizează atenția asupra ultimului concert al Toamnei muzicale arădene, un eveniment care îi are ca invitați pe tânărul violonist italian Riccardo Zamuner și dirijorul Antonio d’Anto.

Ineditul programului de audiție îl constituie partitura din debutul serii, uvertura Sărbătoarea primăverii de Li Guan-chi, o sinteză admirabilă de experiențe sonore europene și asiatice, concentrate prin mijloacele simfonice ale secolului XX, dar și finalul de concert, un Te Deum dedicat aniversării centenarului Marii Uniri, comisionat de Filarmonica de Stat Arad și semnat de Antonio d’Anto.

Finalul de festival se prezintă ca un melanj ideal de limbaje pline de efect, un pelerinaj acustic cu destinații insolite, pe cât de îndepărtate pe atât de accesibile, care coagulează deopotrivă interesul celor ancorați în lumea romantică a Europei de secol XIX dar și al acelora care acceptă provocările lumii contemporane. Premiera absolută a lucrării inspirate din vechiul imn creștin și realizate în acest an de compozitorul și dirijorul Antonio D’Antò are loc în seara de Joi, 15 Noiembrie 2018, la ora 19.00, în interpretarea orchestrei simfonice și a corului academic pregătit de Robert Daniel Rădoiaș.

Născut la Capri, Antonio D’Antò a obţinut diplome în compoziţie, pian şi dirijat de orchestră, predă armonie, compoziţie, instrumentaţie şi orchestraţie la Conservatorul Licinio Refice din Frosinone şi alternează activitatea de compozitor cu aceea de dirijor şi pianist.

A semnat până acum 137 de lucrări pentru distribuţii şi ansambluri diverse, compoziţiile lui fiind interpretate în Italia dar şi peste hotare, de solişti şi orchestre prestigioase – orchestra simfonică a RTV Slovena din Ljubljana, orchestra simfonică din Cali (Columbia), Orchestra di Roma e del Lazio, orchestra din Avignon, orchestra Filarmonicii din Iaşi – în locaţii concertistice importante, precum Universitatea din Miami, Teatro Regio – Torino, Assisi, Colorado Springs, Spoleto etc.

A dirijat orchestra simfonică a Conservatorului Licinio Refice din Frosinonne, la Auditorium Parco della Musica din Roma, într-un episod din La storia siamo noi – RAI – STORIA, sub direcţia lui Giovanni Minoli.

A fost directorul artistic şi muzical al orchestrei Goffredo Petrassi.

În anii 2012 şi 2013 a fost invitat la Beijing, Nanchang şi alte oraşe importante ale Chinei, cu un proiect Turandot, în cadrul schimbului cultural italiano-chinez. La 2 Ianuarie 2016 a dirijat la Teatrul Umberto Giordano din Foggia concertul de Anul Nou, cu un program vocal simfonic de mare succes. A susţinut cursuri de măiestrie la Universitatea din Myongju şi un concert la Auditoriumul Radiodifuziunii din Seul.

Între anii 2007 şi 2013 a fost directorul Conservatorului Licinio Refice din Frosinone, în 2013, MIUR l-a numit expert în cadrul unei comisii pentru moşteniri culturale la Conservatorul San Pietro a Majella din Napoli şi în acelaşi an a primit titlul de cavaler din partea Republicii Italiene.

Din anul 2015 se află pe lista de experţi ai AFAM – ANVUR.

Riccardo Zamuner a absolvit Conservatorul San Pietro a Majella din Napoli, la clasa profesorului Aldo Matassa, sub îndrumarea căruia a urmat  în cadrul aceluiaşi institut, doi ani de specializare. În prezent studiază cu profesorul Felice Cusano,  frecventează cursurile prestigioasei Academii  Stauffer din Cremona, la clasa maestrului Salvatore Accardo, precum şi acelea ale Academiei Santa Cecilia din Roma, unde se perfecţionează cu profesorul Sonig Tchakerian.

A participat la numeroase concursuri naţionale, câştigând de-a lungul anilor doar primele poziţii: premiul I  la concursurile Le Camenae d’Oro (2007),  Luigi Denza (2008, 2010, 2012)  Vincenzo Mennella – Ischia (2009, 2010), premiul II la concursul Premio  Crescendo – Firenze (2011),  Premiul « Civicrazia Napoli per l’eccellenza » ( secţiunea muzică – 2013).

Desfăşoară o activitate permanentă în diferite formule camerale, dar şi ca solist alături de orchestre prestigioase. În anul 2016 a debutat ca solist alături de Filarmonica din Berlin şi violonista de renume internaţional Aiman Mussakhajayev, interpretând concertul pentru două viori de Antonio Vivaldi.

Este membru al orchestrei Conservatorului San Pietro a Majella din Napoli, alături de care a concertat sub bagheta dirijorului Riccardo Muti şi prim violonist al orchestrei de tineret Rotary, ansamblu cu o bogată activitate concertistică în Italia şi străinătate.

 

Categorie: Cultură
Etichete: Aiman Mussakhajayev, Anna Gaspar (violoncel), Bach, Canonul de Antonin Dvorak, Conservator San Pietro a Majella, dirijorul Antonio d’Anto, Doru Orban (violă), Felix Mendelssohn Bartholdy, flautistul Constantin Talmaciu, Florin Gherghel (vioară), Handel, Menuetul de Luigi Boccherini, Natalia Gorceacova (vioară), organista Henriette Andrea Nagy, proiect Turandot, Riccardo Muti, Riccardo Zamuner, Robert Daniel Rădoiaş, Romeo Sălăjan (contrabas), Soprana Mirela Cusursuz, Te Deum, Vivaldi
Distribuie:
Articolul anterior
ALEXANDRU ȘIPOȘ: Oprind exportul gratuit de inteligență, vom salva România
Articolul următor
ALDE Arad a sărbătorit „România, 1oo de ani într-o zi” sub deviza „Redăm România, românilor”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

balcea 1

Domnul Bovary

Motto: „…domnul Charles-Denis-Bartholomé Bovary, fost subchirurg militar, compromis, prin anul 1812, în nişte afaceri cu recrutarea şi silit în acea vreme să-şi dea demisia, profitase atunci de farmecele sale personale…