ȘTIRI

O bilă albă pentru Bibarț: „Intenţionăm să limităm folosirea parcărilor din zona centrală de către angajaţii instituţiilor. Locurile de parcare trebuie să fie la dispoziţia arădenilor!”

 

O problemă reală este pe cale ( în sfârșit!) să se rezolve: Primăria municipiului Arad intenţionează să limiteze folosirea parcărilor cu plată din zona centrală a oraşului de către funcţionari sau angajaţi ai instituţiilor din zonă, primarul afirmând că adesea nici nu se face plata pentru ocuparea locurilor, ci se utilizează diverse „ecusoane“, astfel că s-au intensificat activităţile de ridicare a autoturismelor.

Aproape zilnic, arădenii care au de rezolvat diverse probleme la instituțiile publice din zona centrală a municipiului sunt nevoiți să piardă zeci de minute în trafic căutând loc de parcare, iar găsirea unui loc de parcare durează infinit mai mult decât rezolvarea problemei în sine. Dacă problema trebuie rezolvată urgent, șoferii fiind nevoiți să parcheze neregulamentar, riscând amenzi inutile.

Da, s-ar impune mai multe locuri de parcare în centrul orașului, nu contestă nimeni acest fapt. Dar, la configurația actuală urbană, nu se pot crea mai multe locuri de parcare pentru că nu permite spațiul. Singura soluție ar fi parcările subterane dar acestea nu se pot face peste noapte. În acest context, decizia administrației este una corectă, în ciuda faptului că se vor isca și nemulțumiri. Totuși, majoritatea arădenilor s-a săturat și de angajații instituțiilor publice care folosesc ecusoane pentru parcare de „persoane cu handicap” ( în special mașinile parcate în fața sau în apropierea Administrației Finanțelor Publice aveau acest tip de tichete) sau alte însemne inventate care să-i privilegieze, iar arădenii care merg la acele instituții să-și plătească obligațiile fix către stat sunt nevoiți să facă turul zonei centrale zeci de minute.

Primarul municipiului, Călin Bibarţ, susţine, într-o postare pe Facebook, că unii funcţionari sau angajaţi ai instituţiilor din zona centrală ocupă locuri de parcare folosind diverse ecusoane cu numele instituţiilor de care aparţin maşinile sau unde sunt angajaţi proprietarii vehiculelor, iar adesea nu este plătită taxa de parcare. Mai mult, arădenii „se învârt două ore să găsească loc de parcare“, care sunt blocate toată ziua de lucru de anumiţi funcţionari.

„Aş vrea să fim bine înţeleşi: locurile de parcare, cu atât mai mult cele din zona centrală, trebuie să fie la dispoziţia arădenilor care au în general nevoie de a relaţiona cu instituţiile din această zonă, fie că este primărie, finanţe, universităţi, şcoli etc. Pe un studiu care a fost făcut am constatat că o maşină ocupă acelaşi loc de parcare între cinci şi şase ore pe zi. Asta înseamnă că aceste locuri sunt folosite de cine nu trebuie, în special de angajaţi sau maşini de serviciu, lucru total greşit. În parcările din zona centrală trebuie să aibă loc cetăţeanul care vine, parchează o jumătate de oră sau o oră cât relaţionează cu instituţii, după care eliberează locul“, afirmă primarul în postare.

Călin Bibarț recunoaște că „nu au fost suficient de bine reglementate unele lucruri“ legate de sistemul de parcare sau responsabilii municipalităţii nu au fost „destul de vigilenţi“.

Bibarţ a anunţat că a fost intensificată activitatea de ridicare a maşinilor pentru care nu este plătită parcarea pentru că şoferii folosesc diverse ecusoane de la instituţii.

„Îmi pare rău că nu înţeleg unii dintre funcţionari şi unele dintre instituţii. Îi rog pe arădeni să ne sesizeze când văd tot felul de ecusoane puse pe bordul maşinii cu instituţia de care aparţine maşina, ca şi cum ar exista două categorii de beneficiari în oraşul acesta, ceea ce nu e corect“, a precizat edilul.

Călin Bibarţ anunţă că le-a cerut subalternilor să lucreze la regulamentul în vigoare, „pentru a face ca locurile de parcare să fie destinate arădeanului“.

Directorul societăţii municipale care administrează parcările – Recons SA, Nicolae Mehelean, a declarat, marţi, că din cauza aglomeraţiei din centrul oraşului nu este permisă contractarea de abonamente anuale de parcare decât în două zone speciale, respectiv parcările amenajate între liniile de tramvai de pe bulevardul Revoluţiei. Şi în aceste locuri, abonamentele anulate pot fi făcute doar de către locuitori, la preţul de 127 de lei, sau angajaţii din zonă, la preţul de 900 de lei.

În rest, parcările din zona centrală pot fi plătite doar cu ora, la parcometre sau prin SMS.

„Din punctul nostru de vedere, orice maşină care nu are taxa plătită trebuie ridicată. Nu avem contracte cu instituţii şi angajaţii acestora, iar folosirea unor ecusoane nu e legală“, a spus Mehelean.

Pentru angajaţii instituţiilor se recomandă a folosi parcarea Ştrandului Neptun sau pe cea a Patinoarului Municipal, dacă doresc să îşi lase maşinile în timpul programului de lucru, acestea aflându-se la câteva sute de metri de centrul oraşului.

 

 

Critic Arad, 26 ianuarie 2021 6:31