ȘTIRI

OO, dar ce avem noi aici?… LOGO-ul oficial al Centenarului Marii Uniri – mai mult decât inspirat după cel al Turului Ciclist al Italiei!

 

Dacă e coincidență… Eminescu și cu Dante să ne judece, vorba poetului – dar după umila noastră părere nu e decât o „idee plagiată” grobian. Pornind de la logo-ul de din Giro d`Italia – Turul ciclist al Italiei, desfășurat între 5 și 28 mai anul curent, cei de la  FCB Bucharest… l-au dat jos pe ciclist de pe infinit, au pus buline în loc de o singură culoare, i-au zis în loc de GIRO, HORA și, tare sau cum?, au câștigat concursul-lu-pește „cu un total de 234,64 puncte”, aflându-se „pe primul loc atât în preferinţele juriului, cât şi ale publicului, din partea căruia a primit 27% din voturile exprimate” – conform comunicatului de mai jos.

Habar n-avem la ce se uită, la televizor dacă nu în altă parte, oamenii din juriu și publicul, dar suntem aproape siguri că plagiatul – încă neobservat, după știrea noastră, de specialiștii în domeniu – va produce un scandal… nu flatant pentru România. Asta dacă nu cumva cei de la FCB Bucharest sunt unii și aceiași cu creatorii logoului Turului Italiei… chiar și atunci fiind nașpa chestia…

[COMUNICAT DE PRESĂ]

Logoul „Hora” a fost ales identitatea vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918, propunerea aparţinând agenţiei FCB Bucharest şi fiind aleasă atât de juriu, cât şi de public, a anunţat, luni, Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale (MCIN).

„Ne bucurăm să anunţăm că juriul şi publicul au avut aceeaşi alegere în ceea ce priveşte imaginea care va reprezenta Centenarul Marii Uniri. Logoul câştigător este «Hora», propunerea aparţinând FCB Bucharest”, a anunţat MCIN, pe pagina de Facebook a instituţiei.

„Multe mulţumiri şi celorlalte agenţii participante, pastel şi Brand New, cât şi celor care ne-au ajutat în organizarea acestui concurs, UAPR, IAA Romania, UNArte – National University of Arts şi CESI – Centrul de Excelenţă în Studiul Imaginii. Şi nu în ultimul rând, vă mulţumim dumneavoastră, celor care aţi votat logoul preferat!”, mai arată mesajul ministerului.

Identitatea vizuală a fost aleasă în urma concursului de idei lansat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, împreună cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România şi cu sprijinul International Advertising Association, al Centrului de Excelenţă în Studiul Imaginii şi al UNArte, la care au participat pro bono trei agenţii, respectiv Pastel, FCB BUCHAREST şi Brand New, care au propus un total de 13 variante, potrivit cultura.ro.

Astfel, cu un total de 234,64 puncte, propunerea câştigătoare este cea a FCB Bucharest, denumită „Hora”. Aceasta s-a aflat pe primul loc atât în preferinţele juriului, cât şi ale publicului, din partea căruia a primit 27% din voturile exprimate.

Logoul câştigător a fost construit pornind de la două cercuri reunite de simbolul infinitului. Cercurile sunt compuse din puncte individuale care cresc şi se dezvoltă. Hora infinită obţinută este un simbol viu, sugerând continuitate împreună, rezistenţă şi creştere.

Acest logo va fi folosit pentru toate materialele dedicate Centenarului Marii Uniri de la 1918 şi al Războiului pentru Întregirea Neamului.

 

Lucian Valeriu, 29 august 2017 8:17

colaj-100logo-1giro