PORR CONSTRUCT și Asocierea MAVGO HOLDING (Leader), DRUMURI SI PODURI BANAT S.R.L.,SC MAXAGRO CENTER SRL sunt cei doi ofertanți pentru serviciile de Proiectare și execuție aferente obiectivului de investiţii Varianta Ocolitoare a Municipiului Arad-Est.
Valoarea estimată a procedurii este de 270.794.840,30 RON, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate – preț.
Data limită pentru evaluarea celor două oferte este 12.08.2022, astfel mai avem de așteptat până se va desemna câștigătorul.
Date despre ofertanți
Cu PORR CONSTRUCT suntem obișnuiți, această firmă a mai executat multe lucrări de construcții în municipiu (în cadrul proiectului de Regenerare Urbană) și în județ (în principal reabilitări de drumuri județene).
Despre Mavgo Holding (lider de asociere / ofertant pentru Centura Est a municipiului Arad)
Firma este înregistrată în comuna Tașca, județul Neamț și este controlată de Gheorghe Vlasie, zis Ginel, aflat într-o relație de cumetrie cu Ionel Arsene, președintele PSD al CJ Neamț, care i-a botezat un copil.
Conform informațiilor din presa națională, Mavgo Holding
este asociată într-un proiect minier cu o companie britanică reprezentată de fiul fostului consul onorific al României în Australia și cu un amic și fost partener de afaceri al ex-premierului, Sorin Grindeanu. (vezi mai multe detalii AICI).
O altă firmă din această Asociere a fost și ea subiect de scandal (cel puțin în presă) și anume
Maxagro Center (pare un fel de Sylc Con Trans „al nostru”), firmă care aparține fraților Zifceak a făcut o lucrare de mântuială în zona Fizes – Berzovia. Mai exact, muncitorii Maxagro Center au turnat asfalt direct peste noroi și au încasat o grămadă de bani de la Consiliul Județean Caras Severin. (vezi mai multe detalii AICI).
Despre DRUMURI SI PODURI BANAT S.R.L informațiile în presă sunt inexistente
dar conform Listafirme.ro aflăm că a fost înființată în anul 2011, a stat cu 0 angajați până în 2020, când a avut 1 angajat, iar în 2021 figurează cu 6 angajați.
În ceea ce privește situația financiară a firmei, aceasta a prins elan în 2020, după nouă ani de 0 cifră de afaceri și profit net cu minus. Poate fi doar o coincidență faptul că avântul economic s-a ivit cu precădere în 2021, exact în perioada în care Banatul și-a adjudecat Ministerul Transporturilor.
De urmărit acest subiect, completat acum doar cu un comunicat de presă transmis de CJ Arad prin care anunța sec doar faptul că au fost depuse „două oferte pentru construirea Centurii de Est a municipiului Arad”
[COMUNICAT DE PRESĂ]
Două oferte pentru construirea Centurii de Est a municipiului Arad
Consiliul Județean Arad a scos la licitație proiectul privind construirea segmentului de centură care va face legătura între DN7 (Vladimirescu) și DN 69 (Arad-Timișoara). Lucrarea cuprinde atât proiectul tehnic, cât și executarea efectivă a lucrării.
„Două firme și-au manifestat interesul și au depus ofertele pentru construirea Centurii de Est a municipiului Arad care, după finalizarea lucrării, va întregi inelul de centură, astfel încât Aradul va fi prima reședință de județ cu un inel de centură complet realizat.
Prin finalizarea acestui tronson, în mare măsură, vom scoate din municipiu traficul greu și cel de tranzit”, a declarat Răzvan Cadar, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad.
Costurile estimate sunt în valoare de 270.794.840 lei.
Vă reamintim că pasajul peste calea ferată 218 Timișoara – Arad va avea o lungime totală de 147,20 metri, din care lungimea suprastructurii este de 138 de metri. Calea pe pasaj va avea partea carosabilă de 7,80 metri, două benzi de circulație, încadrate de parapete de siguranță pentru protecție foarte ridicată.
Podul peste Mureș va avea o lungime de 1.115,60 metri. Calea pe pod va avea partea carosabilă de 7,80 metri, două benzi de circulație, de asemenea încadrate de parapete de siguranță pentru protecție foarte ridicată.
Biroul de presă al CJ Arad