Program-pilot în 50 de școli din România: O masă caldă sau un pachet alimentar

masa elevi
Distribuie:

 

 

Alimentația copiilor este una din problemele cu care ne confruntăm și școala ar trebui să implementeze programe prin care să direcționeze și să educe un stil alimentar sănătos. Astfel, programul-pilot „ O masă caldă” este o premieră în România. Acest proiect se va derula în anul școlar 2016-2017 în 50 de unități de învățământ. Chiar dacă există suspiciuni în ceea ce privește capacitatea școlilor de a gestiona acest proiect și asta pur și simplu din lipsa infrastructurii necesare ( cantine școlare, săli de mese, personal calificat etc) este bine de încurajat acest gen de măsuri. Părinții și cadrele didactice, chiar și specialiști în nutriție și medicii din școli trebuie să se implice și să sușțină acest proiect, pentru că, tot ceea ce contează este să avem copii care să meargă la școală și, mai mult, care să crească sănătos.

 

Elevii și preșcolarii din 50 de unități de învățământ preuniversitar de stat vor beneficia de o masă caldă sau de un pachet alimentar în perioada desfășurării activității didactice, în anul școlar 2016-2017, după ce Guvernul a aprobat ieri, 26 octombrie, prin ordonanță de urgență, un Program-pilot care are scopul să contribuie la prevenirea și combaterea abandonului școlar. Măsura luată astăzi de Guvern face parte din Pachetul național anti-sărăcie

Masa caldă sau pachetul alimentar vor fi asigurate pentru elevii și preșcolarii care participă la activitățile didactice în cele 50 de unități școlare, în limita a 7 lei pe zi pentru fiecare beneficiar și va înlocui programele „Laptele și cornul“ și „Fructe în școli“. Suma necesară implementării acestui program-pilot este de 34,674 milioane lei, iar finanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat. Autoritățile locale care implementează programul au posibilitatea să suplimenteze finanțarea din venituri proprii ale bugetelor locale. Autoritățile locale care nu sunt incluse în program pot stabili aplicarea lui în școli sau grădinițe în condițiile asigurării finanțării din venituri proprii.

Produsele alimentare distribuite elevilor și preșcolarilor vor respecta cerințele de conformitate prevăzute în regulamentele europene. Direcțiile județene de sănătate publică, respectiv cea a municipiului București vor verifica respectarea normelor și condițiilor igienico-sanitare și a alimentației sănătoase în distribuția alimentelor. De asemenea, la cererea scrisă a părinților, din considerente de natură medicală, culturală sau religioasă, pachetele alimentare și masa caldă pot fi înlocuite cu produse alimentare adecvate situației elevilor și preșcolarilor.

Procedura de atribuire a contractelor de furnizare/servicii a pachetelor alimentare sau mesei calde se organizează la nivelul fiecărei unități administrativ-teritoriale.

La închiderea programului-pilot, la finalul anului școlar 2016-2017, în urma analizei Ministerului Educației Naționale și Cercetării, pe baza rezultatelor obținute și interpretate lunar pe parcursul derulării proiectului, prin Hotărâre a Guvernului se va decide oportunitatea extinderii acestui program la nivel național, precum și a modalității de implementare.

În programul pilot au fost selectate 50 de unități de învățământ preuniversitar cu grade de complexitate și particularități educaționale diferite, dispuse echilibrat la nivel național, în medii rezidențiale diverse: urban (mare, mic, central, periferic)/rural (mare, mic, accesibil, greu accesibil, izolat).

O primă categorie din unitățile selectate include școli și grădinițe situate în medii geografice izolate sau greu accesibile – deltă, munte, câmpie (zonă depopulată/zonă greu accesibilă din cauza condițiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunități cu grad mare de vulnerabilitate – populație romă, copii cu părinți plecați la muncă în străinătate și supuși unor forme de abandon parental, copii supuși unor forme de abuz parental prin muncă, abandonului școlii, cutume și mentalități restrictive, în defavoarea minorului) în medii economice sărace.

În cea de-a doua categorie, cu rol de incluziune socială, sunt incluse liceele și colegiile pedagogice, unități de învățământ complexe, care reunesc elevi din toate ciclurile de învățământ: preșcolar, primar, gimnazial și liceal. Aceste unități de învățământ au și un procent ridicat de elevi proveniți din mediul rural.

În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență adoptate ieri, 26 octombrie, Ministerele Sănătății și Educației vor elabora norme de aplicare, care se vor adopta prin Hotărâre a Guvernului.

 

Comunicat de presă al Ministerului Educației și Cercetării Științifice

FOTO: Google

Categorie: Știri
Etichete: ănvățământ, educatie, elevi, preșcolari, program-pilot, școli
Distribuie:
Articolul anterior
O țară nebună de tot
Articolul următor
Mihai Dragoș Ciobanu: „ Cu o educație îndreptată spre sustenabilitate, cred că va avea căștig de cauză motorul electric și în România”

1 comentariu. Leave new

  • Oare de ce a fost aleasā tocmai scoala unde director e sotia sefului ISJ Arad, scoala care nu are sala de mese?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie