„SRI din nou în dosare”. De această dată nu în baza unor protocoale secrete, ci în baza unei legi! Deocamdată „adoptată pe șest” doar în Camera Deputaților

cd principala
Distribuie:

 

După ce în martie 2016 Curtea Constituțională a României a scos serviciile secrete din activitatea de urmărire penală, decizie care a condus la anularea probelor strânse cu ajutorul SRI, în baza unor mandate de supraveghere tehnică (MST), emis de judecători și, în consecință, la achitări pe bandă în mai multe dosare „răsunătoare”, a venit și momentul să mai scuipăm odată pe CCR și pe Justiție. De această dată nu în baza unor protocoale secrete, ci, mai cu tupeu, printr-o lege. Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 51/1991 privind securitatea naţională a României (iniţiată în luna august 2020 de deputaţii PNL Cătălin Predoiu, Gabriel Andronache şi Cristina Trăilă) a fost adoptată tacit de Camera Deputaţilor în 12 noiembrie.

Consiliul legislativ a avizat negativ propunerea legislativă, reținând că ,,prin simpla reglementare a posibilității conferirii calității de mijloc de probă acestor înregistrări, fără crearea cadrului adecvat care să confere posibilitatea contestării legalității acestora, legiuitorul a legiferat fără a respecta cerințele de claritate și previzibilitate.”

CSAT a avizat pozitiv modificările legislative! 

După adoptarea în Camera Deputaților, în 17 noiembrie, proiectul a fost înaintat la Senat, care este for decizional, unde va intra în dezbatere.

Traseul acestor modificări poate fi vizualizat AICI.

Aceste modificări sunt extrem de controversate și au determinat reacții virulente în rândul magistraților, avocaților dar și a societății civile.

„Vâlva pe tema „ SRI în dosare” scoate la iveală ipocrizia fără limită a politicienilor. Să vă explic:

SRI este principalul serviciu de informaţii, specializat în culegerea, analizarea şi valorificarea de informaţii pentru a cunoaşte, a preveni şi a contracara ameninţările la adresa securităţii naţionale. Competenţele lui sunt strict prevăzute de lege: prevenirea şi combaterea terorismului, apărarea valorilor constituţionale, securitate economică, contraspionaj, ameninţări transfrontaliere.

De cealaltă parte a acestei poveşti cu iz de telenovelă, dacă nu ar fi tragică, avem organele de cercetare penală: procurorul, organele de cercetare penală ale poliţiei judiciare, organele de cercetare penală speciale. Sunt organe de cercetare penală speciale: ofițerii anume desemnați de către comandanții de garnizoană ofițerii desemnați de comandanții centrelor militare; căpitanii porturilor.

În mod evident, angajații Serviciului Român de Informații nu pot fi consideraţi organe de cercetare penală speciale, totuși ei pot acorda însă sprijin la efectuarea anumitor activități de cercetare penală, pentru infracțiuni privind securitatea națională și infracțiunilor de terorism, din dispoziția procurorului.

Şi în prezent SRI transmite informaţii organelor de cercetare penală pentru că îl obligă legea, dar nu poate lucra în dosarele de urmărire penală, pentru că se încalcă, pur şi simplu, nişte principii de drept, total inutile pentru politicieni, nu-i aşa, pentru că şi drepturile noastre sunt iluzorii pentru ei. Iar dacă a spus asta CCR, e clar pentru toată suflarea că CCR trebuie desfiinţată.

Ce vor acum domnii politicieni:

Să dea peste cap toate normele de procedură penală pentru a permite, de fapt, transformarea lucrătorilor SRI în organe de cercetare penală.
Consecinţa? SRI, care este deţinătorul puterii prin deţinerea informaţiei, va fi în măsură să interfereze cu actul de justiţie, transformând independenţa justiţiei într-o noţiune lipsită de conţinut.

Să ne înţelegem. SRI este o instituţie vitală în geometria statală. Dar, nu are ce să caute în interiorul puterii judecătoreşti! SRI este chemat la raport de către Parlament. Prin transformarea sa în organ de cercetare penală, de fapt, justiţia va fi chemată la raport.

E simplu. Prin tot ce fac, politicienii, indiferent de culoarea sau partid, că de ideologie nu prea putem vorbi, vor să îşi aservească magistraţii. Pentru că nu-i aşa, corupţia etc, Caracal şi altele.

Nu domnilor, Caracal a fost posibil nu pentru că SRI nu e în dosare, ci pentru că de 30 de ani vă bateţi joc de poliţişti. I-aţi trimis acasă pe profesionişti, aţi adus oameni de pe stradă, care nu ştiu să completeze un proces verbal, îi terfeliţi public, îi trimiteţi la luptă înarmaţi cu beţişoare şi apoi le cereţi performanţă.

Soluţia nu e SRI în dosare. Pentru că asta înseamnă o nouă dictatură. Dictatura injustiţiei şi a fărădelegii, a fricii.

Până una alta, cum nu mai sper la nimic bun, aştept să văd cum progresismul ne oferă noua generaţie de poliţişti pensaţi, epilaţi, gleznuţegoale, care să fugărească prin noroi migranţii pe frontieră” – a postat judecătorul Adriana Stoicescu pe pagina sa de Facebook.

adriana stoicescu

 

Categorie: Opinii
Etichete: abuzuri, adriana stoicescu, cercetare penala, judecator, justitie, legile justiției, magistrati, proiect de lege, SRI
Distribuie:
Articolul anterior
Ce s-ar putea întâmpla dacă votul nu ar fi secret?
Articolul următor
FCC Baschet Arad și-a aflat noul program

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

gheorghe schwartz

Răspunzându-le prietenilor

Nici nu mai este necesar un cutremur pentru a se prăbuși clădirile. Îngrozită, proprietara unei firme mi-a spus că pereții au început să crape. ATENȚIE! ÎN FOSTA PIAȚĂ A CATEDRALEI…