Textile House România – un lanț INTERNAȚIONAL de magazine unde găsești haine de firmă la cele mai mici prețuri posibile

80ffb99d 07f9 4cfa 8ad9 d76efaa765a0
Distribuie:

 

Textile House este o companie care comercializează produse second-hand pe scară largă și care a luat naștere în anul 2004 în Slovacia. De atunci, firma se află în continuă expansiune în Europa de Est, iar din 2012, este prezentă și în România, având sediul central în Timișoara. Valorile acestui lanț de magazine sunt de a oferi produse accesibile, de calitate și de a încuraja un comportament inteligent de cumpărare, prin care consumul de produse texile și mediul încojurător să se afle în perfect echilibru.

Până în momentul de față au fost deschise magazine Textile House în următoarele orașe din țară: Arad, Baia Mare, Baia Sprie, Caransebeș, Cluj, Lugoj, Marghita, Mediaș, Oradea, Reșița, Satu Mare, Sighet, Tîrgu Mureș, Timisoara si Zalău, fiind printre cele mai mari lanțuri de magazine second-hand din România.

Inițiativa Textile House este de a aduce pe piață produse de calitate, la prețuri mici, de a încuraja reciclarea și scăderea nivelului de poluare generat de uriașa industrie textilă.

Hainele de tip second-hand, sau în traducere mot-a- mot, hainele la mâna a doua reprezintă, de cele mai multe ori, o alternativă convenabilă, rentabilă și nu în ultimul rând, sustenabilă a industriei vestimentare.

Există foarte multe pasionate, și de ce nu, pasionați de fashion, respectiv modă, care se află într-o continuă goană după haine de brand. Indiferent dacă în spatele motivelor stă crearea unei identități proprii sau dorința de a achiziționa produse de înaltă calitate, în second-hand-uri există adesea astfel de produse, la prețuri modice.

Atunci când achiziționezi un articol second-hand, șansele ca să vezi aceeași piesă vestimentară pe altcineva, scad exponențial. Articolele aduse în acest fel de magazine sunt de cele mai multe ori în regim unic, fapt ce susține crearea unui brand personal.

Chiar dacă în magazinele second-hand nu găsești mereu haine din colecția de modă actuală, acest aspect se echilibrează atunci când privești lucrurile din perspectiva stilului. Moda este trecătoare, însă stilul rămâne pentru totdeauna.

Un factor de sine stătător al hainelor second-hand este calitatea. Raportul calitate-preț este cel care guvernează acest tip de magazine. Cel mai adesea, hainele second-hand aduse au trecut testul timpului, chiar dacă nu întotdeauna se încadrează în categoria aflată astăzi la mare căutare, și anume, vintage. În sine, principiul din spatele magazinelor second-hand este de a aduce pe piață produse de calitate, la un preț cât mai mic, pentru a încuraja consumul de haine reutilizabile, fator benefic atât pentru mediu, cât și pentru descurajarea consumului excesiv, în funcție de trend-uri.

Un aspect deloc de neglijat este prețul. Magazinele de acest fel comercializează același produs pe care îl găsești la mall, spre exemplu, la mai puțin de jumătate din prețul inițial. Și totuși, nu trebuie să îți faci griji despre starea hainelor second-hand, deoarece, înainte de a fi expuse în magazin, fiecare articol trece printr-un proces riguros de selecție. În plus, cele mai multe magazine second-hand, printre care și Textile House au oferte și reduceri săptămânale pentru colecțiile aflate în stoc, astfel, există șanse să găsești la sfârșitul săptămânii, aceeași piesa vestimentară cu 80% reducere.

Conform The Balance, o inițiativă ce a luat naștere în Statele Unite ale Americii și care susține afacerile sustenabile, ECO și reciclabile, indiferent de natura lor a declarat că în 2017, industria textilă este a 3-a cea mai poluantă pentru mediu, după industria petrolieră.

Un studiu realizat de Greenpeace în 2011 vizează efectele nocive ale producției materialelor textile asupra mediului, respectiv asupra apei.  Dirty Laundry (Rufe murdare) este un studiu de caz desfășurat în China, la două fabrici mari producătoare de textile pentru unele dintre cele mai cunoscute firme de îmbrăcăminte din lume.  Rezultatele au fost îngrijorătoare, în apa reziduală din jurul lor s-au găsit Alchilfenoli (inclusiv nonilfenol) și substanțe chimice perfluorurate, cunoscute pentru proprietățile lor degradante și care afectează orice structură vie la nivel hormonal și chiar și molecular. Acest lucru ne demostrează efectele dăunătoare ale industriei textile atât pentru mediu, cât și pentru om.

Hainele second-hand au avut parte de o atenție sporită de-a lungul timpului, iar acest subiect a fost larg dezbătut, realizându-se o mulțime de studii pe acest domeniu. Umătorul studiu despre care voi vorbi și-a propus să spulbere elementul tabu din jurul hainelor la mâna a doua. Acesta a fost realizat în 2016 de către Dominique Roux de la Universitatea din Paris și de către Michaël Korchia, de la Școala de Management Bordeaux, cu titlul sugestiv „Sunt ceea ce port?” și care au demonstrat că singurele impedimente care fundamentează refuzul de a cumpăra astfel de articole sunt de natură psihologică. Consumatorii de acest fel adesea folosesc motive precum: acele haine au fost mai întâi purtate de altcineva, există șanse să contactez o boală și eu nu pot să port așa ceva pentru că ar fi un indice al statului social și aspectul financiar „dacă cumpăr haine second-hand înseamnă că nu îmi pot permite haine noi”. Cei doi profesori au concluzionat că, adesea procesele cognitive de acest fel se produc involuntar, dar că, de cele mai multe ori, sunt superficiale.

Dacă te descotorosești de preconcepții și prejudecăți, precum faptul că acele haine au fost mai întăi purtate de altcineva, așa că trebuie să fie murdare sau mai puțin igienice, află că, înainte de a fi puse pe rafturi, fiecare lot de haine trece printr-un proces de dezinfecție, conform Hotărârii de Guvern nr. 163/2007, ca fiecare haină de tip second-hand să fie însoțită de un certificat de igienizare.

Elementul surpriză este o altă calitate a hainelor second-hand. Nu știi niciodată ce poți să găsești. De la haine noi, cu eticheta pe ele, până la articole ale marilor designeri precum Victoria’s Secret, Burberry sau Chanel, iar asta nu e deloc o glumă. Secretul este să cauți.

Categorie: Publicitate
Etichete: calitate, haine designeri, pret mic, publicitate, second-hand, Textile House România
Distribuie:
Articolul anterior
Arădencele de la ICIM au pierdut cu un scor usturător semifinala în fața celor de la CSM Satu Mare, dar obiectivul a fost îndeplinit
Articolul următor
Lamentări tardive: UTA acuză că nu a primit un penalty ce o putea readuce în joc

1 comentariu. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

campanii-glasspandoor

Glasspandoor: De Crăciun suntem mai buni…

Anul 2022 a fost și este un an în care Glasspandoor s-a implicat activ în foarte multe proiecte, majoritatea alături de minunatul ONG „Cetatea Voluntarilor Arad”, care ne-a oferit oportunitatea…