[UTIL] Serviciile de management al proprietății și al facilităților: un „DE CE?” motivator

imotrust
Distribuie:

 

 

Pentru cei care nu sunt deprinși cu limbajul specific, (din simplul motiv că managementul proprietății și managementul facilităților sunt domenii în care activează preponderent companiile multinaționale, care vin cu expertiza internațională în domeniu) dar care sunt proprietari de spații, explicăm pe înțeles anumiți termeni:

Managementul proprietății (MP)

reprezintă ansamblul de activități complexe care țin de gestionarea și exploatarea în condiții optime a bunurilor mobile și imobile de pe o proprietate și se extinde până la colaborarea cu autoritățile locale și achitarea obligațiilor către acestea; relația cu clienții de pe proprietate, în sensul promovării proprietății, negocierea condițiilor de exploatare la închiriere sau concesiune, facturarea și încasarea obligațiilor contractuale; plata obligațiilor financiare către bănci, societăți de asigurare a proprietății și plata utilităților consumate; servicii de contabilitate; leasing operațional; servicii de inspecție a proprietății și servicii tehnice/ de întreținere.

Managementul facilităților (FM)

este complexul de activități care îmbină armonios cei 3 P: place; people; process. Este domeniul de activitate care se ocupă de coordonarea spațiului fizic de lucru cu munca oamenilor și ansamblul de lucru al acestora. FM integrează principiile administrării afacerii, arhitecturii, trăsăturile comportamentale ale beneficiarilor cu știintele exacte. Cu alte cuvinte, este domeniul de activitate care corelează specificul activității beneficiarului, cu preferințele și comportamentul acestuia, cu obiectivele strategice, cadrul legislativ cu investiția sau clădirea în care beneficiarul își desfășoară activitatea. Scopul ansamblului de activități poate diferi în funcție de tipul afacerii dar, în principal, obiectivul este acela ca FM să fie unicul punct de referință pentru serviciile asumate pentru ca beneficiarul final, respectiv proprietarul imobilului, să se poată concentra 100% pe afacerea sa principală.

Relația dintre managementul proprietății ( MP) și managementul facilităților ( FM)

Managementul proprietății (PM) se subordonează managementului facilităților (FM)  însă, la nivel strategic, managementul proprietății nu poate funcționa fără o planificare tehnică a dotărilor, instalațiilor și infrastructurii unei proprietăți la nivelul optim de gestiune.

Necesitatea și importanța unor astfel de servicii

Pentru cei care dețin imobile și proprietăți mixte sau vaste, dar nu numai, apelarea la astfel de servicii poate fi o soluție pentru ca ei să nu se implice la toate nivelurile de planificare și execuție, urmărind doar indicatorii de performanță cum ar fi: gradul de închiriere; valorile încasate din total venituri din exploatare; parametri de funcționare a rețelelor de distribuție și a instalațiilor tehnologice; gradul de satisfacție a clienților ocupanți și utilizatori ai spațiului.

Pentru a putea planifica, implementa, controla și corecta un ansamblu similar de obiective și pentru a atinge indicatori de satisfacție pentru toate resorturile, proprietarul imobilelor trebuie să fie optimizat din punct de vedere managerial, know-how și tehnic, aspect care nu este facil.

 

Întrebări ( probleme)  frecvente ale proprietarilor de imobile la care, un furnizor de servicii MP și MF are, întotdeauna, un răspuns sau o soluție

Imaginați-vă că sunteți un proprietar de imobile care deține un spațiu de birouri pentru care un client vă face o ofertă care, din punctul vostru de vedere,  nu este convenabilă. Cum știți care este pulsul pieței, care sunt marjele de profit, care sunt costurile de operare ale clădirii, cum veți negocia sau demonstra valoarea spațiului? Apoi cum veți elabora clauzele contractuale, ce are voie sau nu clientul să vă solicite pe durata contractului de închiriere, cum veți preîntâmpina o renunțare la spațiu a clientului înainte de vreme? Cum procedați dacă, totuși, clientul părăsește spațiul provocându-vă daune? Cum procedați dacă din cauza unei erori de funcționare a sistemului de distribuție energie electrică, clienții dumneavoastră întâmpină probleme în a-și atinge targetul de producție?

La aceste întrebări, un furnizor de servicii de managementul proprietății și de management al facilităților răspunde pregătit și nemijlocit,  întrucât, singurul său obiectiv este legat de persoanele, proprietatea și procesele care se întâmplă pe proprietatea clientului.

Pentru a  obține o soluție optimă pentru proprietatea voastră și în scopul de a evita implicarea în urmărirea problemelor de natura celor expuse mai sus, accesați: www.ifmarad.ro ; cunoașteți-ne echipa și portofoliul de proiecte, intrați pe sectiunea SUPORT CLIENȚI și introduceți natura solicitării dumneavoastră. Veți primi un răspuns la solicitare în 24 de ore.

 

 

 

 

 

 

Categorie: Publicitate
Etichete: administrare, facility management, imobile, IMotrust Facility Management, servicii
Distribuie:
Articolul anterior
Festivalul Internațional de Șah – Arad, 6 – 12 august
Articolul următor
Din seria „afaceri de căcat”: Satul Munar – sufocat olfactiv de dejecții umane aduse de la Arad cu camioane și împrăștiate în aria protejată a Luncii Mureșului! [FOTO / VIDEO]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Din aceeași categorie

jocuri

CINCI jocuri vechi și încă la modă

Oricât de mult s-ar schimba vremurile și tendințele, unele jocuri rămân la modă chiar și odată cu trecerea anilor. Iar în acest articol vei găsi 5 jocuri populare de câteva…