Front 7 INVESTIGATII

ACHIZIȚIILE Poliției Locale Arad – sau cum se luptă directorul Adrian Toma cu „inamicii nevăzuți, necunoscuți”: cu SCUTURI și VESTE ANTI-ÎNJUNGHIERE și CAMERE 5G!

 

Cu cine se bate, de fapt, omul ăsta?… pentru că fantasmagoriile strategice ale directorului Poliției Locale Arad, Adrian Toma și dotările de cyborgi pentru polițiștii locali din subordinea sa nu au fost afectate de perioada de criză (inclusiv financiară) prin care trece bugetul local al municipiului. La sfârșitul anului 2020, exact în perioada când administrația detona scandalul neacordării burselor pentru elevi motivând această decizie prin lipsa fondurilor în bugetul local și a revenit asupra deciziei după valul de reacții negative și luarea de poziție a Consiliului Județean al Elevilor și a consilierilor locali din opoziție, fix în aceeași perioadă, erau suficiente fonduri pentru dotarea Poliției Locale Arad cu un nou lot de echipamente (eternele terminale portabile Tetra, stații de încărcare) în valoare totală de 220.191,91 lei conform informațiilor publice de pe portalul e-licitatie.ro.

Astfel, în baza unui Anunț de participare CN1025129 / 05.10.2020 Furnizare „terminale portabile Tetra, aplicație client monitorizare GPS și încărcător multiplu 6+6, în valoare de 136.134,45  lei, a fost atribuit un contract de furnizare, în data de 17.12.2020, către RADIOCOM BIHOR, aceeași firmă care a furnizat echipamente (stații Tetra) în valoare  de 90.000 euro în anul 2019 ( VEZI Articol asociat Ce SHOPING de fițe obosite face POLIȚIA LOCALĂ ARAD din banii tăi: stații TETRA, sirene cu telecomandă, oameni în vârstă și de restul MĂȘTI… cu de vreo PATRU ori mai mult decât merită și decât ne trebuie!) iar în baza unui alt Anunț de participare: [CN1024780] – Stație de încărcare acumulatori și descărcare date mobile – Docking station pentru body cam – valoare 84.057, 46 lei . 

Acest al doilea contract a fost atribuit în data de  18.12.2020 și conține următoarele detalii: Stație de încărcare acumulatori și descărcare date mobile – Docking station pentru body cam SOP02A sau echivalent cu 10 celule, cu software de management, acumulatori pentru body cam tip SOP02A sau echivalent, aparate audio și video de înregistrare și redare tip Body Cam (cameră portabilă agent poliție) și stație de încărcare acumulatori și descărcare date mobile – Docking Station (echipament de descărcare date și încărcare acumulatori compatibil cu cele 40 body cam) cu minim 8 celule, cu software de management. Valoarea estimata este de 84.057,46 lei fara TVA, astfel: – O stație de încărcare acumulatori și descărcare date mobil conform specificațiilor – Docking station 10 posturi pentru SOP02A sau echivalent – 1.800 lei fara TVA; – 40 bucăți acumulatori pentru pentru body cam tip SOP02A sau echivalent – 90 lei fara TVA/bucată – total 3.600 lei fara TVA; – 40 bucăți aparate audio şi video de înregistrare şi redare de tip cameră agent – 874 lei fara TVA/bucată – total 34.960 lei fara TVA; – 6 bucăți stație de încărcare acumulatori și descărcare date mobil conform specificațiilor tehnice – Docking station 8 posturi cu software de management – 7.282,91 lei fara TVA/bucată – total 43.697,46 lei fara TVA.

De fapt, achiziția de echipamente din anul 2019, a fost una neinspirată și păguboasă fapt pe care l-am sesizat până și noi, nespecialiștii, când, în articolul asociat am afirmat că „acest mega-departament de siguranță locală a fost dotat cu echipamente în valoare de aproximativ 90.000 de euro. Nu ar fi o mare problemă dacă aceste echipamente erau unele de nouă generație, indispensabile activității sau măcar achiziționate la prețul real” 

Confirmarea faptului că echipamentele nu au fost de ultimă generație, deci s-au aruncat 90.000 de euro pe geam doar ca să-i facă pe plac „pretențiosului Toma”, reiese în mod clar din extrasul din Caietul de sarcini nr. 56851 / 13.08.2020 aferent achiziției din anul 2020, când însuși directorul Poliției Locale Arad descrie situația și afirmă că: „ având în vedere că la finele anului 2019 s-au achiziționat terminale Tetra, portabile, mobile și o stație fixă pentru dispecerat, dar acestea nu pot fi gestionate într-un mod operativ la nivelul DGPLA, se dorește extinderea rețelei de emisie recepție de tip Tetra, cu echipamente care pot fi monitorizate cu ajutorul aplicației software instalată în dispeceratul poliției locale. Menționăm că din punct de vedere tehnic cele două tipuri de sisteme de emisie recepție sunt incompatibile”!!!

Ce putem deduce din asta? Că bugetul local e la cheremul unui director (apropo, același director care nu îndeplinește condițiile pentru ocuparea funcției și deocamdată nicio autoritate nu este curioasă să reglementeze acest aspect deși a fost depusă inclusiv o plângere penală în acest sens) care, în funcție de mofturile de moment, face liste cu ce crede el că i-ar folosi, iar administrația execută, „să trăiți!”. Cine va răspunde acum pentru „că la finele anului 2019 s-au achiziționat terminale Tetra, portabile, mobile și o stație fixă pentru dispecerat, dar acestea nu pot fi gestionate într-un mod operativ la nivelul DGPLA”? Sau nu-i chiar așa mare gaura în bugetul local și putem, cu lejeritate, să trecem la noua fiță?

Conform TransparențăUsr.ro, în anul 2020 numai Poliția Locală a costat bugetul Aradului suma totală de 14.866.259,44 RON ( adică peste 3 milioane de euro) din care uniforme și echipament în valoare de 238.922,25 lei și mașini, echipamente, alte mijloace de transport în valoare de 704.333,33 lei.

Mai mult, polițiștii locali au fost dotați și cu echipamente de intervenție specifice unităților de jandarmerie sau poliție, respectiv cu SCUTURI și VESTE ANTI-ÎNJUNGHIERE!

Despre aceste achiziții nu se găsesc informații publice cu privire la procedura de achiziție, valoarea acestora sau atribuirea vreunui contract de furnizare și, cu toate acestea, scuturile și vestele anti-înjunghiere sunt deja în dotarea polițiștilor locali. Ce pericole ne pasc și ce atentate se pregătesc în Arad ca să justifice această achiziție? Pentru ce intervenții se pregătește directorul DGPLA și împotriva cui? Mai ales că, aceste echipamente sunt folosite la intervenții de stradă de jandarmerie și poliție națională, iar, conform legii de organizare și funcționare a Poliției Locale, această entitate nici nu are atribuții de intervenție fără suport de la cele două instituții menționate și nici nu are dreptul la dotări de acest gen.

Scuturile și vestele anti-înjunghiere care sunt deja în dotarea polițiștilor locali:

Și, dincolo de retorica pe partea de achiziții, am mai avea o nedumerire: în baza căror prevederi legale, cei doi juriști angajați ai DGPLA ( personal contractual) au sarcină de serviciu să se plimbe prin oraș, să facă poze și filmări și să-i raporteze directorului diverse „nereguli” care, mai apoi, să le dea ordine polițiștilor locali să intervină? Nu este acest fapt un abuz?

Articole asociate:

Ce SHOPING de fițe obosite face POLIȚIA LOCALĂ ARAD din banii tăi: stații TETRA, sirene cu telecomandă, oameni în vârstă și de restul MĂȘTI… cu de vreo PATRU ori mai mult decât merită și decât ne trebuie!

Domnul Toma ULTRACREDINCIOSUL și STRATEGIA sa de REORGANIZARE care-i dezorganizează pe toți. File căzute dintr-un dosar cu proști, reformați pe sistemul „să semene-ntre ei”

Sasha Romanov, 1 februarie 2021 11:03

dgpla-achizitii145303867_116052810407921_3242083033980481582_n145137761_325793575454726_3182637291182742807_n145092013_711553379556697_5552756515954582731_n144953913_747854152521419_3900183140278929037_n