N-CAZURI

FILME (nu avioane!) cu Gopo, Vasii, Grec, Bălăcel și, desigur, Falcă, povestite „din miezul surselor” tristului nostru AEROPORT

 

Antenele noastre (le vedeți în poză câte sunt… deci nu ne jucăm!) au receptat un monolog al unui angajat al Aeroportului Arad, derulat undeva în fața unei oglinzi din toaletă (cred), chiar în momentul-cheie  în care Ovidiu Moșneag se prezenta la concursul premeditat, ținut și aranjat pentru el: DA, ACEL CONCURS LA CARE A REPETAT DE ȘASE ORI CĂ NU SE PREZINTĂ!

Softul nostru special,  montat în tehnica individuală pentru momente de acest fel,  a decriptat monologul, l-a transformat în text și a ieșit ceea ce urmează să citiți. Redacția nu a intervenit în niciun fel asupra stilului și informațiilor care compun acest „reportaj-monolog”, limitându-se la a completa semnele diacritice și a-l pagina ca articol de presă.

Același soft i-a dat și un titlu – prea „soft” pentru gusturile noastrepe care l-am păstrat ca subtitlu. (L.V.)

Și totuși până când?

Se știe despre dragostea edilului, aplecarea sa asupra aviației, în special asupra Aeroportului Arad, lăsat în gaură de la o conducere la alta. Ca să și desăvârșească opera, parcă, Falcă l –a aruncat în față pe Gopo, mare iubitor de activități sportive și deplasări externe pe banii aeroportului (vezi cele trei deplasări la Dublin cu rezultate zero). De când consiliul de administrație al aeroportului condus de sluga veșnic înregimentată Vasii, mare președinte de consiliu și la Recons, a decis într-un târziu că ar fi cazul să demareze concursul pentru ocuparea postului de manager general (a primit undă verde de la partid), a decis că trebuie să se sacrifice în orice fel pentru a fi băgat în seamă, la primărie accesul i-a fost limitat și mai găsește sprijin și promisiuni vagi doar pe la C.J. via Boghicevici.

Deci a anunțat pe la toate colțurile că Moșneag va candida, dând de înțeles că nimeni nu va trece de el, ceea ce a dus ca din cadrul aeroportului să nu candideze nimeni. Nu că nu s-ar fi găsit oameni cu o pregătire profesională peste standardele economistului Gopo, care s a trezit specialist în aviație peste noapte, dar nu ar fi avut nici o șansă. Că la aeroport pe funcție de conducere nu poți face nimic constructiv fără avizul CJ ului. Așa că Vasii a tras de Gopo, rugându l frumos să completeze cererea de participare, i-a pregătit bibliografia, a tremurat că la data limită de 12.03. orele 14.00, abia, abia a fost în stare să și depună dosarul, în condițiile în care pe la poarta instituției umbla o persoană Sarsan pe nume, care dorea să și depună și el dosarul, ca să aibă chipurile concurență Gopo, după spusele persoanei, care ulterior a stat cu Gopo de vorbă în parcare.

După ce Gopo a fost ales consilier județean, a trebuit să i se facă o funcție la aeroport, de economist marketing și culmea foarte solicitantă,că altfel nu ar avea cel mai mare salariu de pe aeroport, asta la faptul că vinecând vrea și pleacăcând poate. Pe la colțuri se aude că i s-ar fi promis pentru viitoarea lui strădanie în fruntea aeroportului un salariu modic de 2500 euro, în timp ce slujbașii se mulțumesc cu ceva aproape de minimul pe economie. Cred că i va merita cu vârf și îndesat. Există o practică pe aeroport, Grec specialistul, interimarul în locul lui Bălăcel, a primit un spor de 800 lei, pe care a avut grijă să și-i treacă în salariu, așa că pe când va revenii la vechile sale îndeletniciri, va revenii cu tot cu salariu, ca și fosta directoare economică, nepoata lui Kiss, tot directoare economică, ieșită la pensie, care a crescut o pe vremea când era în funcție dar săraca nu a înțeles nimic fiind un adevărat yes man, dându-și demisia, calculat, în ianuarie din funcția de director economic, funcția transformându-i-se peste noapte în contabi șef, fiind actualmente economist cu atribuții de contabil șef și salariu de director economic. De ca la aeroport.

Am vorbit de Grec: el îl regretă cel mai mult pe Bălăcel, pe care și la dorit subordonat măcar o săptămână, dar nu a avut această șansă. Grec a primit dreptul prin mandat la mașină de serviciu, dar i-o folosește mai mult Gopo, în special la deplasările prin județ. În vederea promovării aeroportului?! Oare ce scrie pe foile de parcurs la justificări? Chiar, până când? Asta ca un aspect minor de toleranță. Că e haos și face fiecare ce vrea, când vrea și cu ce vrea o dovedesc și băieții de la tehnic care plimbă mașinile companiei în scopuri și interese doar de ei știute pe carburantul plătit de bugetari, carburant care dacă nu se consumă, se sustrage – și sunt destui specialiști în acest „sport de noapte”… mai ales că nu-i „notează” nimeni.

Haos în contabilitate, în gestiuni, cu un administrator, rămas paznic la oi, în special la carburant, care în loc să fie dat afară acum câteva luni, când culmea, a furat „din neștiință” cauciucurile de iarnă de pe mașinile de serviciu ale polițiștilor de pe aeroport, pe care ulterior a vrut să le comercializeze. Hilar dar adevărat, iar Grec nu a avut nici o reacție, cu toate că a fost informat oficial de organele în drept: culmea, l-a menținut bine mersi în funcție pe coleg. Mână-n mână, că de, dacă salariile sunt mici, hai să le rotunjim noi… că are balta pește. Din păcate de la mic la mare – din moment ce domnul Grec a adus o firmă cunoscută lui, ColAir, să refacă balizajul de pe pistă. Pe degeaba sau pe ce? – nu ne explică nimeni.

Până una alta Gopo, ca să se pregătească de interviul pe care-l va susține în fața comisiei (la vechea selecție a fost angajată o firmă din Cluj), ia meditații la sfârșit de săptămână de la un vechi prieten de al său, întâlnindu-se cu el în mare taină… în biroul său la aeroport. Meditatorul său se cheamă Pistru ?! Poate Gopo, dacă eșuează cu aeroportul, va dori un loc călduț la ALDE.
Și dacă tot am vorbit de Grec și ColAir, nici Gopo nu putea să se lase mai prejos, mai ales că știm că este un specialist în marketing. Așa că odată ce în decembrie trecut funcția de la achiziții a rămas vacantă, ce s-a gândit el? În loc să angajeze o persoană pe această funcție cu un salariu minim pe economie, de ce să nu externalizăm serviciul, conform indicațiilor politice și să facem toate achizițiile prin grija acelei firme? Zis și făcut, curată economie la buget, mai ales că se plătesc pe lună pentru aceste servicii pentru firma externalizată de achiziții, cca. trei salarii minime. Meserie!

Și la final oful cel mare, de actualitate a lui Grec și Gopo. Cele două zone galbene de pe aeroport, adică zona cu pubelele de plastic de pe vremea lui Ioțcu. Când CJ-ul, prin vocea președintelui, l-a obligat pe Grec să le inventarieze, acesta a făcut-o din birou – iar comisia e bună de plată acum: Grec și Gopo în special. De ce? Aceste pubele, care au făcut parte dintr-un proiect european și au fost achiziționate din aceste fonduri, au sfârșit datorită neglijenței celor în drept pe aeroport de mai bine de 6 ani, timp în care majoritatea au dispărut, au înghețat, s-au topit de la căldură, au crăpat și acum – surpriză! RETIM-ul, care umblă în tot orașul să semneze cu populația contracte de salubrizare, trebuie să dea contribuabililor pubele. De unde? De unde pot și de unde încearcă să le ia în primire. Normal că de pe aeroport. De o săptămână se chinuie să ia în primire bucată cu bucată pubelele, dar nu prea au ce. Cine plătește pentru materialele Cj-ului, lăsate forțat în custodie la aeroport? Cine plăteștepubelele furate sau distruse? Să numai vorbim de cele 7 autospeciale de salubrizare care, după ce și au făcut veacul pe aeroport (fiind noi) au fost târâte apoi în curte la apă-canal, pe Bodrogului!

Critic Arad, 22 martie 2018 9:23